این روز ها که بازار ایده پردازی و راه اندازی کسب وکارهای جدید داغ شده است، اکثر افراد به فکر راه اندازی کسب و کارهای خاصی می افتند. اما چالش اصلی برای شروع هر کاری، داشتن سرمایه قابل توجه است. بنابراین اصولا ایده های خلاقانه افراد در نطفه خفه می شود. اما خوشبختانه در حال حاضر این امکان هم فراهم شده است که حتی با داشتن سرمایه کم هم بتوانید کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنید. حتی دیده شده است که همین کسب و کارهای به ظاهر ساده و کوچک هم می توانند شما را به درآمد قابل توجهی برسانند.

البته باید بدانید که پیدا کردن ایده خاص برای کسب و کار، به همین سادگی هم انجام نمی شود. این که شما بتوانید ایده خود را به مرحله اجرا برسانید، نیازمند مراحل مختلفی از جمله انتخاب اسامی خاص است. ما تصمیم گرفتیم برای کسانی که با وجود ایده های فوق العاده خاص خود قصد شروع کار را دارند، لیست مشاغل با سرمایه کم را معرفی کنیم. بنابراین در ادامه این مطلب از وبسایت برنداکسین همراه ما باشید.

کار با سرمایه کم؟! پیشنهادی وسوسه کننده از برنداکسین (ویژه بانوان)

معرفی مشاغل مختلف برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

در حال حاضر به قدری تعداد مشاغل خاص و کم سرمایه زیاد است که شما در هر حوزه می توانید فعالیت خود را شروع کنید. اما اگر باز هم به دنبال مشاغل خاص هستید، موارد زیر گزینه های مناسبی هستند:

1.تولید کالاهای چرمی

همیشه فاخرترین لباس ها و لوازم مردانه و زنانه، از جنس چرم بوده است؛ از همین رو افراد زیادی به دنبال خرید کیف، کفش و لباس های چرمی هستند. می توانید با گذراندن دوره های آموزش چرم دوزی، کسب و کار خود را با کمترین سرمایه شروع کنید. البته خود چرم طبیعی جزو کالاهای لوکس به شمار می رود؛ اما نسبت به مشاغل دیگر، هزینه کمتری را لازم دارد.

2. آرایشگاه کودکان

در تمامی نقاط شهر آرایشگاه های مختلفی دیده می شود؛ اما مراکز آرایش کودکان تعداد کمتری دارد. حتما با خود می گویید که راه اندازی آرایشگاه هزینه زیادی را صرف می کند؛ اما حتما واجب نیست که شما مرکز بزرگی را برای این کار در نظر بگیرید. شما کافی است که کمی خلاقیت در طراحی مغازه کوچک خود به کار ببرید و بعد از جذب مشتریان مختلف، کم کم مرکز خود را توسعه دهید.

3. آموزش زبان یا موسیقی

اگر در زمینه خاصی دانش و مهارت کافی دارید، به راحتی می توانید با کمترین هزینه کسب درآمد کنید. امروزه تعداد کسانی که به دنبال آموزش زبان های خارجی هستند، خیلی بیشتر از قبل شده است؛ از همین رو می توانید برای آموزش زبان یا هنر های دیگر مانند موسیقی هم اقدام کنید. البته تدریس خصوصی دروس در مقاطع مختلف هم راه خوبی برای کسب درآمد محسوب می شود.

آموزش زبان انگلیسی یک کار با سرمایه کم

4. خیاطی

در گذشته بیشتر خانم ها از خیاطی کسب درآمد می کردند؛ اما در حال حاضر بسیاری از آقایان هم با دوخت انواع لباس های مختلف، می توانند درآمد خوبی را کسب کنند. برای این کار کافی است که چرخ خیاطی مخصوصی را تهیه کنید و با دوخت لباس های شیک و خاص، مشتریان خود را پیدا کنید.

5. مرکز تناسب اندام

یکی از دغدغه های مهم جوانان در تمامی کشورها، داشتن اندام زیبا و استاندارد است؛ از همین رو اگر در زمینه های ورزشی تجربه دارید، می توانید برای نوشتن رژیم غذایی و حرکات ورزشی در باشگاه ها هم اقدام کنید. حتی می توانید پس از کسب درآمد بیشتر، برای افتتاح باشگاه بدنسازی هم اقدام کنید.

6. مشاور املاک

امروزه یکی از پر سودتری کارها، مشاور املاک است. اگر کمی اطلاعات خود را در زمینه املاک تجاری و مسکونی بالا ببرید، می توانید آژانس املاک خود را راه اندازی کنید. سپس با انجام هر معامله ای، کمیسیون خوبی را دریافت کنید.

7. انواع کسب و کار اینترنتی

کارهای اینترنتی قطعا به عنوان کار با هزینه کم و درآمد بالا محسوب می شود؛ چرا که برای انجام کارهای مربوط به این زمینه، شما تنها نیاز به سیستم کامپیوتر و اینترنت پر سرعت دارید. مثلا می توانید در زمینه تولید محتوا، سوشال مارکتینگ یا تولید پادکست فعالیت خوبی داشته باشید. از طرفی باید بدانید که حتی با ارائه وبینارهای آموزشی هم می توانید به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی همیشه یک كار با سرمايه كم در منزل بوده است

انواع کار با سرمایه کم در منزل

باور غلط بسیاری از افراد بر این است که اصولا کارهایی که در منزل انجام می شود، بیشتر برای خانم ها مناسب است؛ در حالیکه آقایان هم می توانند به راحتی در منزل خود کارآفرینی با سرمایه کم داشته باشند. برخی از این مشاغل را در ادامه معرفی می کنیم:

1.سبزی خوردکنی

سبزی خوردکنی به عنوان یکی از انواع کار با سرمایه کم برای خانم ها محسوب می شود. برای شروع این کار کافی است که دستگاه سبزی خوردکنی را تهیه کنید و با خورد کردن آن ها، کسب درآمد کنید. همچنین حتی می توانید سبزی ها را به طور مستقیم پاک کنید و در فروشگاه های مختلف هم ارائه کنید.

2. پخت غذای خانگی

بسیاری از شرکت ها برای تامین غذای کارمندان خود به دنبال غذای خانگی هستند؛ از همین رو اگر دست پخت خوبی دارید، می توانید در زمینه آشپزی هم به سود خوبی برسید. همچنین اگر بتوانید مشتریان زیادی را به خود جذب کنید، حتی سرمایه کافی برای راه اندازی رستوران را هم به دست می آورید.

3. پرورش گیاه زینتی

یکی از مشاغلی که اصولا در هر خانه ای امکان راه اندازی آن وجود دارد و به عنوان کار در منزل با سرمایه کم محسوب می شود، پرورش گل و گیاه زینتی است. همه شما می توانید پشت بام خانه خود را تبدیل به گلخانه کوچکی کنید و انواع گل و گیاه زینتی را پرورش دهید. البته توجه کنید که برای انجام این کار، حتما باید دوره های پرورش گیاهان آپارتمانی را پشت سر بگذرانید.

4. تعمیرات

همه افراد ناخودآگاه نیاز به انجام تعمیرات مختلف از جمله تعمیر گوشی همراه دارند؛ از همین رو تنها با داشتن تخصص در این زمینه، می توانید یکی از اتاق های خانه خود را برای تعمیرات در نظر بگیرید.

5. پخت کیک و شیرینی خانگی

امروزه بسیاری از سفارشات کافی شاپ ها و حتی شیرینی فروشی های خاص، به صورت خانگی انجام می شود. بنابراین اگر هنر پخت انواع کیک و شیرینی خوشمزه و زیبا را دارید، می توانید به صورت مستقل ثبت سفارش کنید.

حتی می توانید برای کار خود، وبسایت یا پرداخت اینترنتی را هم قرار دهید و برند خاص خود را بسازید. در ضمن اگر به دنبال پیشنهاد اسم برند هستید، میتوانید روی کمک برنداکسین حساب کنید.

انواع کار با سرمایه کم در روستا

بسیاری از افرادی که در روستا زندگی می کنند، به دنبال شروع کار با سرمایه کم هستند؛ از همین رو در ادامه ایده های جذابی را برای آن ها ارائه می دهیم:

1.تولید عرقیات گیاهی

اصولا در روستاها انواع گیاهان دارویی مختلفی وجود که عرقیات آن ها برای درمان بیماری ها مناسب است. بنابراین شما می توانید با خرید دستگاه مخصوص به این کار، با سرمایه کم هم به درآمد خوبی برسید. همچنین این امکان وجود دارد که انواع ادویه های مختلف را هم در روستا تولید کنید.

2. تولید عسل

تولید عسل یکی از مهمترین مشاغل با سرمایه کم و زودبازده است که درآمد خوبی را هم برای تولید کننده فراهم می کند. البته پرورش زنبور عسل و تولید عسل مرغوب هم نیاز به دانش تخصصی خود دارد؛ اما به دلیل طبیعت بکر در روستاها، عسل های مرغوبی را می توانید تولید کنید.

3. پرورش بلدرچین

گوشت و تخم بلدرچین جزو مقوی ترین مواد غذایی است که درآمد خوبی را هم به دنبال دارد؛ از همین رو می توانید در محیط روستایی، برای پرورش بلدرچین هم اقدام کنید. از طرفی حتی پرورش حیوانات مختلف دیگر از جمله ماهی هم می تواند باعث سوددهی شما شود.

4. فروش محصولات ارگانیک

حتما در هر روستایی، انواع محصولات مختلفی مخصوص به همان روستا وجود دارد که برای افراد داخل شهر، بسیار مهم است. بنابراین می توانید با بسته بندی خیلی شیک و خاص انواع محصولات موجود در روستا، برند خاصی را برای خود ایجاد کنید.

تولید محصول؛ سو بالا در کار با سرمایه کم

5. راه اندازی کافی نت

اصولا در روستا ها مراکز کمتری برای انجام کارهای کامپیوتری وجود دارد. همچنین دسترسی به اینترنت پر سرعت هم برای همه افراد امکان پذیر نیست؛ بنابراین با توجه به نیاز افراد به انجام کارهای اینترنتی، تنها با خرید چند سیستم، می توانید از راه کافی نت کسب درآمد کنید.

چگونه کسب و کار خود را تبدیل به برند کنیم؟

حتما شما هم این سوال را دارید که پس از راه اندازی کار تولیدی با سرمایه کم، چگونه مشتریان خود را پیدا کنیم؟ چگونه خود را به دیگران معرفی کنیم؟ این کار تنها از طریق برندینگ انجام می شود. شما باید مراحل مختلفی را برای ثبت برند بگذارنید که یکی از مهمترین آن ها انتخاب اسم خاص است.

برای آن که اسم خاصی را برای کسب و کار خود پیدا کنید، می توانید به سایت پیشنهاد اسم برند برنداکسین مراجعه کنید. البته مراکز دیگری هم در این زمینه فعالیت می کنند؛ اما ما به دلیل ویژگی های مثبت برنداکسین، این شرکت را برای مشاوره برندینگ و انتخاب اسم معرفی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید