امروزه بهره‌گیری از سایت همکاری فروش، در گسترش کسب‌وکارها و کسب درآمد بدون صرف هزینه و زمان زیاد نقش به‌سزایی داشته است. این روش یکی از زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب شده و روش مناسبی برای توسعهٔ شغل و فروش بیشتر محصولات و خدمات است. جهت آشنایی با برترین سایت های همکاری در فروش مانند سایت لیست20، درجه، گرین لیست و … لطفاً تا انتهای این مقالهٔ کوتاه ما را همراهی بفرمایید.

سیستم همکاری در فروش چیست؟

قبل از معرفی بهترین سایت های همکاری در فروش، توضیح مختصری درمورد ماهیت سیستم همکاری در فروش برای درک بهتر موضوع ارائه شده است، بنابراین ابتدا تعریف ساده و در عین حال کاملی از ماهیت این سیستم تازه‌کار و پرهیاهیو ارائه خواهیم داد و پس از آن شما را با 10 سایت همکاری در فروش موفق آشنا خواهیم کرد.

سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing System به نوعی همکاری گفته می‌شود که برای فروش محصولات بین دو شخص یا شرکت صورت می‌گیرد. در این فرایند شخص یا شرکت‌هایی امور تبلیغات و بازاریابی محصولات شرکت‌های دیگر را برعهده می‌گیرند. این اشخاص یا شرکت‌ها با این‌که خودشان دارای سرمایه و به اصطلاح محصول یا خدمت خاصی جهت ارائه نیستند، اما از بستر مناسبی برای تبلیغات و فروش محصولات برخوردارند، لذا از طریق معرفی محصولات شرکت‌های مختلف درآمدزایی می‌کنند.

افیلیت مارکتینگ یا سایت همکاری فروش چگونه کار می‌کند؟

سازوکار سیستم‌ همکاری در فروش یا به‌عبارتی نحوهٔ کار کردن این روش فروش محصول پربازده و مؤثر، در ظاهر پیچیده به‌ نظر می‌رسد، اما در حقیقت مکانیزم این سیستم مشخص و روشن است. در این سیستم سه طرف یا سه بازیگر اصلی وجود دارد:

  1. طرف اول فروشگاه‌های اینترنتی و برندهای مختلف کوچک یا بزرگی که به‌دنبال بستری برای معرفی محصولات خود و فروش آن‌ها هستند.
  2. در طرف دیگر، سایت‌هایی قرار دارند که با تلاش و پیروی از اصول طراحی و سئو سایت به تعداد زیادی بازدیدکننده در روز دست یافته‌اند.
  3. طرف سوم نیز کاربران یا مشتریان هستند. این افراد با دو هدف خرید محصول یا دریافت امتیاز از سایت ناشر، بر روی لینک‌های منتشرشده کلیک می‌کنند.

سیستم پرداخت و هزینهٔ سایت همکاری فروش با این‌که از روش‌های مختلفی پیروی می‌کند، اما ساده و واضح است. به‌طورکلی سایت تبلیغ‌‌دهنده که merchant نیز نامیده می‌شود، تبلیغات خود را به اشکال مختلف (بنری، متنی و …) به منتشرکننده می‌دهد، سپس در ازای هر کلیک، کاربران سایت تبلیغ‌کننده یا همان ناشر تبلیغات، بر روی لینک‌ سایت تبلیغ‌دهنده و هچنین فروش محصولات درصدی مشخص‌شده به‌عنوان دستمزد، به سایت تبلیغ‌کننده پرداخت می‌شود.

ناگفته نماند که سیستم پرداخت کمیسیون و پورسانت با توجه به روش‌های سایت همکاری فروش متفاوت است و درآمدهای متفاوتی را برای هر سه گروه دربر خواهد داشت.

مزیت سایت همکاری فروش

به‌طورکلی سیستم‌های همکاری در فروش برای هر سه گروه از بازیگران خود بازدهی خوبی دارد. معرفی آسان محصولات بدون صرف هزینهٔ زیاد برای تبلیغات، به نفع فروشگاه‌های اینترنتی کوچک و بزرگ و حتی خانگی است. از طرفی دیگر افراد بدون سرمایه می‌توانند از فروش محصولات شرکت‌های بزرگ سود ببرند و درنهایت بستری مناسب برای معرفی محصولات و امکان خرید به‌صرفه و آگاهانه برای کاربران و خریداران را فراهم می‌کند.

بهترین سایت های همکاری در فروش ایرانی

در ادامه 10 مورد از بهترین سایت های همکاری در فروش ایرانی معتبر و کارآمد را به شما معرفی خواهیم کرد. برخورداری از نمونه‌کارها و قراردادهای همکاری موفقیت‌آمیز در کارنامهٔ کاری این سایت‌ها، دلیل خوبی برای اعتماد کردن و اطمینان از نتیجه و بازخورد عالی همکاران با آن‌ها خواهد بود:

1. سایت مینینیم

کسب در آمد میلیونی با سایت همکاری در فروش + معرفی 10 سایت برتر

سایت مینینیم یک سایت همکاری فروش است که سوابق درخشانی در کارنامهٔ کاری خود دارد. در سایت مینینیم می‌توانید صدها محصول مختلف را مشاهده کنید. از راهنمای خرید آن‌ها بهره‌مند شوید. مطالب درمورد آموزش نحوهٔ صحیح انتخاب کالا و نقد و بررسی محصولات مختلف از طریق سایت ارائه می‌شود، بنابراین برای کسانی که قصد خرید عالی و به‌صرفه را دارند، کاربرد بسیار خوبی دارد. از طرفی رتبهٔ الکسا و رنکینگ این سایت بسیار خوب است.

2. سایت لیست 20

سایت همکاری فروش لیست 20

سایت لیست بیست بیشتر از این‌که خود را یک سایت همکاری فروش معرفی کند، معتقد است که سازوکاری شبیه به ویکی پدیا دارد. این موضوع بسیار هم خوب است، یعنی این‌که درمورد هر موضوعی که بخواهید می‌توانید از محتواهای این سایت بهره‌مند شوید. این سایت هر موضوعی که فکرش بکنید را از 20 جنبهٔ مختلف بررسی می‌کند.

3. سایت درجه

سایت همکاری در فروش درجه

برای یک انتخاب و خرید عالی یا تبلیغات موثر و پربازده برای محصولاتتان، می‌توانید به سایت درجه بروید. این سایت رسانه‌ای برای انتشار اطلاعات مهم در امر خرید است. موضوعات مختلفی از قبیل معرفی سایت‌ها و حوزه‌های مختلفی سرگرمی، مد و لباس، ورزش و … در این سایت پوشش داده می شود.

4. سایت گرین لیست

سایت همکاری در فروش گرین لیست

سایت گرین لیست نه فقط یکی از چندین و چند سایت همکاری فروش ایرانی است، بلکه سایتی به‌عنوان راهنمای جامع خرید اینترنتی محسوب می‌شود. مدیریت این سایت خود را بر چهار اصل مهمِ توجه به نیاز مشتری، صداقت در معرفی محصولات، صرفه‌جویی، آنتایم بودن و توجه به زمان متعهد کرده‌است. دسته‌بندی این سایت هر موضوعی که فکرش بکنید را پوشش داده‌است.

سایت گرین لیست با مخاطبان خود تعامل دارد. شما می‌توانید از طریق فرم تماس با ما سوالات خود را مطرح کنید و خیلی سریع از طریق تیم پشتیبانی پاسخ مناسب را دریافت کنید. همچنین مدیریت سایت دوست دارد از پیشنهادات و نظرات مخاطبین خود نیز بهره‌مند شود، لذا زمینهٔ ارتباط آسان با مخاطب را فراهم کرده‌است.

5. سایت به نظر

سایت به نظر

حتماً برای شما هم پیش آمده‌است که از خرید اینترنتی خود به‌شدت پشیمان شده باشید. تفاوت کالایی که تبلیغ شده با کالایی که تحویل می‌گیرید به‌راستی آزاردهنده است. حتی ممکن است نظر بدبینانه‌ای نسبت‌به خرید محصولات از سایت پیدا کنید. در این صورت فقط صداقت و یک تجربهٔ شیرین می‌تواند شما را به حالت قبل از این خرید ناموفق برگرداند.

سایتِ به‌نظر کاملاً درمورد نظرات بر روی محصولات مختلف تمرکز دارد. مهم‌تر این‌که آن‌ها را با صداقت بررسی می‌کند. تیم متخصص این سایت محصولات مختلف را از نقطه‌نظرهای مختلف بررسی و با موارد مشابه مقایسه می‌کند، بنابراین اگر به‌دنبال راهی برای بهترین انتخاب و به‌صرفه‌ترین خرید هستید، حتماً به سایت به‌نظر نظری بیندازید.

6. سایت خریدیار

سایت خریدیار

سایت خریدیار به شما می‌گویند که چه چیزی خوب است و چه چیزی بد است، پس می‌توان گفت همه‌چیز در این سایت برای کسب سود و منفعت مهیاست. چه محصولاتتان را از طریق سایت همکاری در فروش خریدیار معرفی کنید و چه بخواهید از آن‌ها خرید کنید. در هر صورت به بازده و نتیجه‌ای رضایت‌بخش دست خواهید یافت.

7. سایت هلورین

سایت همکاری در فروش هلورین

سایت هلورین یکی از مراجع معتبر نقد و بررسی محصولات و کالاهای مختلف، راهنمای خرید محصولات بهداشتی، آرایشی، مد و پوشاک، لوازم خانه و آشپزخانه و … است. از طریق وب‌سایت هلورین، نمی‌توانید هیچ‌گونه محصولی خریداری کنید. بلکه این سایت تنها برای خرید محصولات شما را آگاه می‌کند.

در حال حاضر وب‌سایت هلورین یکی از بهترین سایت های همکاری در فروش ایرانی به‌شمار می‌رود که تعداد زیادی از کاربران با اعتماد به مطالب منتشرشده در آن، هر روز به این سایت سرزده و از صفحات مختلف آن بازدید می‌کنند.

8. سایت  تاپ ترین

سایت تاپ ترین

مسلماً سایت تاپترین تاپ‌ترین‌ها را به شما نشان می‌دهد. یک راهنمای خرید صادقانه و تخصصی، خریدی به‌صرفه و بهینه برایتان رقم خواهد زد. در سایت مذکور، فرصتی فراهم شده‌است تا از کامل‌ترین آرشیو مطالب در خصوص راهنمای خرید انواع محصولات بهره‌مند شوید. این سایت رسالت خود را در بررسی صادقانه و تخصصی محصولات مختلف می‌داند و به شما می‌گوید که کدام محصول مناسب است و ارزش خرید را دارد.

9. سایت بیگ سرچ

سایت بیگ سرچ

یک سایت همکاری فروش دیگر با نام بیگ سرچ، امکان جستجوی مفید و کاربردی که منجربه خریدی هوشمندانه می‌شود را برایتان فراهم می‌کند. در این سایت محصولات متنوعی در دسته‌بندی‌های متفاوت مورد بررسی قرار می‌گیرند. سایت بیگ سرچ کاملاً بی‌طرفانه، محصولات مختلف را نقد و بررسی می‌کند و در بررسی‌های خود، صداقت و تحقیقات همه‌جانبه را سرلوحه قرار داده‌است.

10. سایت لیموتاپ

سایت لیموتاپ

سایت لیموتاپ یکی دیگر از بهترین سایت‌های همکاری در فروش ایرانی است و مورداعتماد کاربران قرار گرفته‌است. در سایت لیموتاپ، دسته‌بندی کاملی از محصولات شامل کالای دیجیتال، ابزارآلات، ورزش و سرگرمی، خانه و آشپزخانه، مد و پوشاک و وسایل نوزاد گردآوری شده‌است، بنابراین برای آگاهی و اطلاع از جزئیات هر محصولی که فکرش را بکنید، می‌توانید روی سایت مذکور حساب کنید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله 10 مورد از بهترین سایت های همکاری در فروش ایرانی را به شما معرفی کردیم. سایت همکاری فروش مزایای زیادی هم برای صاحبان این سایت‌ها هم برای صاحبان برند و شرکت‌های تجاری کوچک و بزرگ و هم برای کاربران و مشتریان دارد. ازجمله می‌توان به معرفی سریع و کم‌هزینهٔ محصول، کسب درآمد از محصولات دیگران و خرید آسان و مقرون‌به‌صرفه اشاره کرد.

به‌طور قطع تعداد سایت‌های مشابه بیشتر است. به‌عنوان هرکدام از بازیگران این سایت همکاری فروش، می‌توانید از خدمات سایت‌های فوق‌الذکر و مشابه بهره‌ ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید