سونی یکی از کمپانی های تولید کننده‌ی لوازم خانگی رده بالا و با کیفیت است که از سال ۱۹۴۶ در این عرصه شروع به فعالیت نموده است. این برند خوش‌نام در زمینه‌ی تولید و عرضه‌ی تلویزیون، یکی از معتبر ترین کمپانی‌ها است که شهرت جهانی دارد. تلویزیون‌های سونی در مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند که از نظر کیفیت روز به روز شاهد هوشمند‌تر شدن و ارتقای آن‌ها در مواردی مانند؛ کیفیت تصویر، وضوح صدا، گیمینگ، رزولوشن، رفرش ریت و … هستیم. برای خرید تلویزیون سونی لازم است به نکات حیاتی توجه نماییم که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

۱۰ نکته طلایی برای خرید تلویزیون سونی

۱) سایز نمایشگر

برای خرید تلویزیون سونی یکی از نکات اصلی و کلیدی این است که مطابق با متراژ محیطی که می‌خواهید تلویزیون را نصب کنید، سایز دستگاه را انتخاب کنید. تلویزیون‌های سونی در سایزهای متنوع و از کوچک تا بزرگ در مدل‌های گوناگون طبقه‌بندی می‌شوند که این امر انتخاب را برای کاربر بسیار آسان می‌کند.

 

۲) طراحی ظاهری و زیبایی

تلویزیون‌های سونی با طراحی ظاهری مینیمالیستی و منحصر به فرد تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها با زیبایی ظاهری موجب می‌شوند محیط مورد استفاده مدرن و خاص جلوه نماید. همچنین این دستگاه‌ها مجهز به پایه‌های نگهدارنده بوده و می‌توانید دستگاه را به کمک پایه بر روی میز تلویزیون قرار دهید. همچنین با قابلیت نصب بر روی دیوار سبب ایده‌آل شدن محیط می‌گردند. در خرید تلویزیون سونی به جزئیاتی مانند؛ اندازه قاب حاشیه، سایز نمایشگر متناسب با محیط، رنگ و … دقت کنید و بهترین مورد متناسب با محیط را انتخاب نمایید.

 

۳) کیفیت و وضوح تصاویر

کمپانی سونی با تلویزیون‌های هوشمند و رده بالا که دارای فناوری پیشرفته، کیفیت تصاویر 4K و 8K، محدوده دینامیکی بالا (HDR) و پردازنده X1 هستند موجب ایجاد بهترین تصاویر با کیفیت و وضوح سطح بالا می‌گردد. HDR یکی از ویژگی های مهم در خرید تلویزیون سونی است که تصاویر روشنی را بر روی نمایشگر خلق می‌کند.

 

۴) صدای شفاف و با کیفیت

ایجاد صدای شفاف و متناسب با کیفیت صفحه نمایش‌های بالا، امری ضروری در خرید تلویزیون سونی است. تلویزیون‌های سونی با کیفیت صدای بالا و استفاده از فناوری صوتی پیشرفته‌ی Acoustic Surface Audio موجب ایجاد محیطی سینمایی در محیط خانه برای شما می‌‌شوند. یکی دیگر از فناوری‌ها که در برخی تلویزیون‌ها به کار رفته است، Dolby Atmos می‌باشد که با ایجاد صدایی همه‌جانبه و فراگیر می‌توانید انواع برنامه‌ها، سریال و فیلم‌ها، برنامه کودک و … را با کیفیت صدای شفاف تماشا کنید.

 

۵) ویژگی‌های هوشمند و درگاه‌های ارتباطی

تلویزیون یک وسیله‌ی صوتی و تصویری است که توسط شبکه‌های بی سیم و کابل‌ها می‌تواند با لوازم دیگر ارتباط برقرار نماید. تلویزیون‌های سونی با کابل‌های ورودی USB، ورودی HDMI، سیستم صوتی و … قابلیت پردازش و دریافت اطلاعات بالایی دارند. همچنین این دستگاه‌ها قابلیت اتصال به WiFi، اجرای انواع بازی‌های کامپیوتری، بلوتوث و … را داشته و می‌توانید از انواع برنامه‌ها از طریق این امکانات لذت ببرید.

 

۶) سیستم عامل

تلویزیون های سونی از سیستم عامل اندروید پیروی می‌کنند که در طیف وسیعی از موبایل‌ها نیز وجود دارد و موجب افزایش همگام‌سازی بین موبایل و تلویزیون می‌گردد. این سیستم عامل تنظیمات گسترده‌ای را در اختیار کاربر قرار داده و موجب دسترسی آسان به مواردی مانند؛ برنامه های کاربردی، مرورگر وب، برنامه‌ها، اخبار، رادیو و … با سرعت پردازش عالی می‌شوند.

 

۷) رفرش ریت

رفرش ریت به معنی انطباق تصاویر و قدرت به‌روزرسانی صفحه نمایش در ثانیه است و یکی از موارد حائز اهمیت در خرید تلویزیون سونی می‌باشد. رفرش ریت در تلویزیون‌های سونی مانند دیگر برندها موجب ایجاد تصویری هماهنگ با صدا شده و سبب می‌شود بتوانید از قابلیت گیمینگ حرفه‌ای، نیم حرفه‌ای و سطح پایین لذت ببرید.

خرید تلویزیون سونی

۸) گارانتی خرید تلویزیون سونی

هنگامی‌که قصد خرید تلویزیون سونی دارید، یکی از موارد مهم و ضروری گارانتی و ضمانت‌نامه است که تایید کننده‌ی اصالت کالا می‌باشد. گارانتی معتبر در محصولات سونی فروشگاه اورجیمال یکی از موارد مهم است و در صورتیکه تلویزیون شما ایرادی داشته باشد می‌توانید از طریق این نمایندگی برای تعویض و تعمیر قطعه اقدام نمایید.

 

۹) زاویه دید گسترده

تلویزیون‌های سونی با ارائه‌ی تصاویری با کیفیت بالا دارای ویژگی مهم زاویه دید گسترده نیز هستند. به این منظور هنگامی‌ که دستگاه را در بخشی از محیط نصب نموده و قرار می‌دهید، در هر بخشی از محیط نشسته باشید و هر زاویه‌ای با دستگاه داشته باشید تصاویر با کیفیت بالا ایجاد می‌شود و بدون تغییر رنگ و محو شدن ارائه می‌گردند.

 

۱۰) رنگ طبیعی

تشخیص رنگ در تلویزیون‌های سونی رده‌بالا و هوشمند بسیار زیاد است و تصویری که توسط نمایشگر این دستگاه‌ها خلق می‌شود، تصویری مانند نمونه‌ی واقعی با ارائه‌ی رنگ‌های طبیعی و واقعی می‌باشد.

 

فروشگاه اورجیمال یکی از بهترین موارد برای خرید تلویزیون سونی است که در ادامه به بررسی ۲ مدل از آن‌ها می‌پردازیم:

 

تلویزیون سونی X90K

تلویزیون سونی X90K یکی از دستگاه‌های با صفحه‌ نمایش LED و بسیار حرفه‌ای از کمپانی خوش‌نام سونی می‌باشد که در سایز های ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچ تولید و عرضه می‌گردد. کیفیت تصویر 4K و رزولوشن 3840×2160 پیکسل در این دستگاه‌ها موجب خلق تصویری بی‌نظیر و واقعی با جزئیات فراوان می‌شود. رفرش ریت ۱۲۰ هرتز در تلویزیون سونی X90K موجب به‌روزرسانی تصاویر ۱۲۰ مرتبه در ثانیه می‌گردد و دستگاه را برای گیمینگ و بازی اختصاصی کرده است. قدرت خروجی صدا در این مدل از تلویزیون‌ها سونی ۳۰ وات می‌باشد که با فناوری Dolby Atmos و پخش همه‌جانبه‌ی صدا، موجب ایجاد فضایی سینمایی برای شما می‌گردد. برای اطلاعات بیشتر و خرید تلویزیون سونی X90K در فروشگاه اورجیمال با ما همراه باشید.

تلویزیون سونی X90K

تلویزیون سونی X80K

تلویزیون سونی X80K دستگاهی منحصر به فرد با طراحی ظاهری شیک است که موجب می‌شود محیط مدرن و خاص به نظر برسد. این دستگاه‌ها در ۵ سایز ۴۳، ۵۰، ۵۵، ۶۵ و ۷۵ در فروشگاه اورجیمال موجود و قابل سفارش هستند. خلق تصویری با کیفیت و واقعی با رزولوشن 3840×2160 پیکسل و 4K در تلویزیون سونی X80K امکان‌پذیر است و موجب می‌شود از برنامه‌ها با کیفیت سطح بالا لذت ببرید. به‌رزورسانی تصاویر و رفرش ریت در این دستگاه ۶۰ هرتز بوده که قدرت تغییر تصاویر را در هر ثانیه ۶۰ بار فراهم می‌کند. این تلویزیون با قدرت خروجی صدای ۲۰ وات می‌باشد و همانند تلویزیون سونی X90K مجهز به فناوری Dolby Atmos بوده که سبب ایجاد صدایی فراگیر می‌گردد. به کمک این قابلیت می‌توانید در دورهمی های دوستانه و خانوادگی از تماشای سریال و فیلم مورد علاقه لذت ببرید.

 

منبع : فروشگاه اینترنتی اورجیمال | https://orgimall.com

دیدگاهتان را بنویسید