12 اشتباه رایج بازاریابی اینستاگرام (و نحوه اجتناب از آنها)
در دنیای رسانه های اجتماعی، بازاریابان می دانند که تغییر یکی از تنها چیزهایی است که می توانند روی آن حساب کنند. از الگوریتمها و APIها گرفته تا ویژگیها و بهترین زمانهای ارسال، بهترین روشهای سال گذشته ممکن است مجوزهای تقلبی امسال باشد. بنابراین چگونه می توانید از اشتباهات بازاریابی اینستاگرام جلوگیری کنید؟
ترس نداشته باش؛ ما پشت شما را گرفته ایم ما لیستی از 12 اشتباه رایج بازاریابی اینستاگرام در سال 2022 را گردآوری کرده ایم، بنابراین می دانید چه چیزی نه برای انجام در اینستاگرام
جایزه: یک چک لیست رایگان دانلود کنید که مراحل دقیقی را نشان می دهد که یک اینفلوئنسر تناسب اندام برای افزایش فالوور از 0 به 600000+ در اینستاگرام بدون بودجه و تجهیزات گران قیمت استفاده می کند.
1. نادیده گرفتن تجزیه و تحلیل شما
یکی از رایج ترین اشتباهات یک بازاریاب در رسانه های اجتماعی نادیده گرفتن داده های خود (یا عدم استفاده کامل از آنها) است.
اینستاگرام حجم باورنکردنی تجزیه و تحلیل را در هر پست و در سطح کلی حساب به شما می دهد.
بررسی داده های شما بهترین راه برای دانستن اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. اگر یک پست واقعاً خوب عمل می کند، قطعاً باید به تجزیه و تحلیل آن پست نگاه کنید تا متوجه شوید چرا.
اگر می خواهید فراتر از ابزار بینش داخلی اینستاگرام بروید، توصیه می کنیم Hootsuite Analyze را بررسی کنید.
بدیهی است که ما کمی تعصب داریم. اما برای ثبت، در اینجا مواردی وجود دارد که داشبورد تجزیه و تحلیل Hootsuite می تواند انجام دهد و اینستاگرام نمی تواند انجام دهد:
- به تو نشان دهم داده هایی از گذشته های دور (بینش های اینستاگرام فقط می تواند به شما بگوید که در 30 روز گذشته چه اتفاقی افتاده است)
- مقایسه معیارها در دوره های خاص برای به دست آوردن یک چشم انداز تاریخی
- به شما نشان می دهد بهترین زمان ارسال بر اساس دادههای تعامل، دسترسی و کلیک در گذشته
آن را به صورت رایگان امتحان کنید. هر زمان که بخواهید می توانید لغو کنید.
در اینجا چند ابزار و راه های دیگر برای درک تجزیه و تحلیل اینستاگرام شما وجود دارد.
برای برندها، هشتگ ها یک شمشیر دولبه هستند. آنها میتوانند به سایر کاربران اینستاگرام کمک کنند تا محتوای شما را پیدا کنند، اما همچنین میتوانند محتوای شما را مانند اسپم جلوه دهند.
شما می توان از حداکثر 30 هشتگ استفاده کنید، اما رایج ترین تعداد هشتگ هایی که برای اکانت های برند استفاده می شود، است یک تا سه در هر پست. AdEspresso پیشنهاد می کند که استفاده از 11 هشتگ قابل قبول است. باید آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای حساب شما بهتر است.
راهنمای ما برای تسلط بر هشتگ های اینستاگرام خود را بررسی کنید.
چه کسی این کار را به خوبی انجام می دهد: @adidaswomen
زنان آدیداس آن را در مورد هشتگها نسبتاً سبک نگه میدارد، به طور متوسط 3 یا کمتر در هر پست. آنها تعادل خوبی بین هشتگ های مارک دار (#adidasbystellamccartney) و هشتگ های قابل جستجو (#ورزش، #سبک) ایجاد می کنند که به موضوع پست نشان می دهد و به آن کمک می کند تا به دست بیاید.
رسانه های اجتماعی یک پخش یک طرفه نیست – یک مکالمه است. اما متأسفانه، یکی از رایج ترین اشتباهات رسانه های اجتماعی در تجارت فراموش کردن بخش “اجتماعی” است.
به عنوان یک بازاریاب، باید به همان اندازه زمان صرف کنید در حال تعامل همانطور که شما ایجاد و انتشار محتوا را انجام می دهید. و فقط با فالوورهای خود صحبت نکنید: پیوستن به مکالمه با برندهای دیگر یک راه عالی برای تسهیل تعامل است.
هر نظر، سوال، ذکر و ارسال پیامک فرصتی برای ایجاد وفاداری و ایجاد تجربه مثبت برند با مخاطبان شماست.
چه کسی این کار را به خوبی انجام می دهد: @netflix
نتفلیکس یکی از برندهایی است که من بیشتر به دلیل استراتژی رسانه های اجتماعی آن را دنبال می کنم تا محصول. مطمئناً محتوای آنها خنده دار است و من آکادمی چتر را به اندازه نفر بعدی دوست دارم، اما طلای واقعی در نظرات است.
در این پست، میتوانید مشاهده کنید که نتفلیکس با صدای نامرتب و مرتبط با نام تجاری خود که با لحن نظرات مطابقت دارد به نظر دهندگان پاسخ میدهد. و مخاطبان آن را دوست دارند!
4. ارسال بدون استراتژی
بسیاری از مشاغل می دانند که آنها باید در رسانههای اجتماعی فعال باشید، اما به فکر کردن دست نکشید چرا.
آیا می خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید؟ آیا به دنبال تبدیل شدن به شناخته شده ترین برند در دسته خود هستید؟ فروش مستقیم را از طریق فروشگاه اینستاگرام خود انجام دهید؟
اگر ندانید به چه چیزی میخواهید برسید، دستیابی به موفقیت از طریق بازاریابی اینستاگرام دشوار است.
یک هدف را برای شروع انتخاب کنید، و یک برنامه استراتژیک ایجاد کنید برای رسیدن به آنجا به این ترتیب شما چیزی برای هدایت هر تصمیم و راهی برای اندازه گیری تاثیر کار خود خواهید داشت.
5. عدم استفاده از جدیدترین ویژگی ها
اگرچه الگوریتم اینستاگرام همیشه در حال تغییر است، اما از الگوریتم پلتفرم استفاده می کند جدیدترین امکانات همیشه یک تاکتیک موفق به نظر می رسید.
بازاریاب هایی که سریع حرکت می کنند می توانند از تعامل بهتر، رشد سریع تر و دسترسی بیشتر بهره ببرند. حتی احتمال بیشتری وجود دارد که در صفحه کاوش نشان داده شوند.
ابتدا استوری اینستاگرام بود، سپس تلویزیون اینستاگرام (IGTV) و اکنون حلقه های اینستاگرام است. اگر تا به حال به استراتژی ویدیو اول تغییر نکرده اید، زمان آن فرا رسیده است. در اینجا راهنمای ما برای شروع کار با حلقه های اینستاگرام است.
چه کسی این کار را به خوبی انجام می دهد: @glowrecipe
این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید
این را به برندهای زیبایی بسپارید تا بفهمند چگونه از ویژگی های اینستاگرام به طور کامل استفاده کنند. Glow Recipe فرمتهای مختلفی را پذیرفته است، از IGTV گرفته تا راهنماها و اکنون به Reels. من به خصوص دوست دارم که چگونه از ویدیوها و حلقه ها برای به اشتراک گذاشتن آموزش ها و آموزش مهارت های مرتبط به مخاطبان خود استفاده می کنند.
6. عدم استفاده از پیوندهای پیگیری شده برای ارجاع
آیا از اینستاگرام برای هدایت ترافیک به وب سایت یا اپلیکیشن خود استفاده می کنید؟ اگر چنین است، آیا هر کلیک لینکی که از اینستاگرام می آید را دنبال می کنید؟
مدام از مدیران رسانه های اجتماعی خواسته می شود که بازگشت سرمایه (ROI) پلتفرم هایی مانند اینستاگرام را ثابت کنند. اگر پیوندهایی را از طریق استوریهای اینستاگرام، حلقهها، فروشگاهها یا بیوگرافی خود اضافه میکنید، مطمئن شوید که میتوانید ثابت کنید که کار میکنند.
هر لینکی که پست می کنید باید داشته باشد پارامترهای ردیابی پیوست شده است. به این ترتیب، می توانید نتایج کسب و کار را به تلاش های بازاریابی اینستاگرام خود بازگردانید.
اگر با نحوه ایجاد پیوندهای ردیابی شده آشنا نیستید، در اینجا راهنمای نحوه استفاده از پارامترهای UTM آورده شده است.
نکته: Hootsuite Composer ایجاد پیوند با پارامترهای UTM را آسان می کند. در این ویدیو یک راه حل گام به گام نشان داده شده است:
7. ارسال محتوای منظره
راستش را بخواهید، این یکی از شگفتانگیزترین اشتباهاتی است که هنوز میبینم بازاریابان مرتکب میشوند.
اگر هدف محتوای اینستاگرام شما (اعم از عکس یا ویدیو) جلب توجه و متوقف کردن کاربران در اواسط اسکرول است، باید فقط پست کردن محتوای عمودی. اجازه بدهید توضیح دهم که چرا.
92.1 درصد از استفاده از اینترنت در تلفن همراه اتفاق می افتد. این بدان معناست که شما میخواهید محتوای شما تا حد امکان از املاک و مستغلات عمودی استفاده کند تا کاربران را درگیر کند. یک عکس یا ویدیوی منظره (افقی) نیمی از فضایی را که یک عکس عمودی می گیرد را اشغال می کند!
راهنمای اندازه رسانه های اجتماعی ما را برای به روزترین مشخصات بررسی کنید.
8. نادیده گرفتن روندها
گرایشها فقط مختص اینفلوئنسرها و ژنرال Z نیستند. اشتباه نکنید: من به برندها پیشنهاد نمیکنم که از هر فرصت بازاریابی در زمان واقعی استفاده کنند (این یک دستور العمل سریع برای ترسیدن است).
ولی بازاریابان رسانه های اجتماعی همیشه باید از روندهای اینستاگرام آگاه باشند بنابراین آنها می توانند آنها را به گونه ای تطبیق دهند که با صدا و مخاطبان برندشان مطابقت داشته باشد.
به عنوان مثال: ارسال اسکرین شات از توییت ها (با اعتبار) و استفاده از عکس های GIF واکنش فرهنگ پاپ همیشه شرط خوبی است. هر دو ترندهای ماندگار اینستاگرام هستند که برندها به راحتی می توانند در آن شرکت کنند.
چه کسی این کار را به خوبی انجام می دهد: @grittynhl
خوب، پس همه بازاریابها از محتوای طلایی که طلسم فیلادلفیا فلایر است برخوردار نیستند، اما این بدان معنا نیست که شما نمیتوانید از آنها یاد بگیرید.
گریتی کار بسیار خوبی برای مشارکت در روندهای فرهنگ پاپ انجام می دهد – اما فقط به گونه ای که طنزی را ارائه دهد که گریتی به آن معروف است. اگر برای برندشان منطقی نباشد، اصلا شرکت نمی کنند.
9. استراتژی خود را آزمایش نکنید
تنها چیز بدتر از نداشتن استراتژی اینستاگرام داشتن یک استراتژی قدیمی است.
با توجه به سرعت تغییر اینستاگرام، همه «بهترین شیوهها» باید با کمی نمک در نظر گرفته شوند. چیزی که برای برندهای دیگر مناسب است ممکن است برای برند و مخاطبان شما کارساز نباشد.
در حال آزمایش کردن تنها راه برای دانستن اینکه چه چیزی واقعا برای برند شما کار می کند است. شما همیشه باید در حال آزمایش باشید:
- زمان ارسال
- فرکانس ارسال
- طول زیرنویس
- تعداد و انواع هشتگ ها
- فرمت های محتوا
- موضوعات و ارکان محتوا
اگرچه این یک علم دقیق نیست، من به طور کلی توصیه می کنم قبل از نتیجه گیری یک متغیر را برای حداقل 5 پست (یا 2-3 هفته، هر کدام که داده های بیشتری ارائه می دهد) آزمایش کنید.
10. ارسال تصاویر بیش از حد تولید شده یا کامل شده
زمانی که برندها برای اولین بار استفاده از اینستاگرام را آغاز کردند، کاربران انتظار داشتند عکس های زیبا و باکیفیت را در فید خود ببینند.
این روزها، ما بیشتر در مورد تأثیر رسانه های اجتماعی و فرهنگ مقایسه بر سلامت روان خود می دانیم. بسیاری از کاربران اینستاگرام در حال حاضر به سمت فیدهای کمتر نظارت شده و صیقلی می روند.
این در واقع یک خبر عالی برای بازاریابان است. برای تولید محتوا برای اینستاگرام نیازی به صرف زمان و هزینه زیادی برای تولیدات فانتزی ندارید. تصاویری که بیش از حد تولید شده اند، معتبر به نظر نمی رسند و (به دلایل اشتباه) در فید برجسته نمی شوند.
در عوض، از دوربین تلفن خود برای عکسبرداری استفاده کنید محتوای لحظه ای و از فیلترهای عکس رد شوید.
چه کسی این کار را به خوبی انجام می دهد: @eatbehave
برند آبنبات Behave به طور کامل از زیبایی شناسی Gen Z از جلوه های بصری آشفته و رنگ های متضاد استقبال کرده است. آنها ترکیبی از UGC، میمها و برخی عکسهای حرفهای را منتشر میکنند، اما به گونهای طراحی شدهاند که در فید اینستاگرام چندان شبیه به تبلیغات نیستند.
11. عدم بهینه سازی برای قابلیت جستجو
به لطف یک پست وبلاگ 2021 از اینستاگرام، ما اکنون چیزهای بیشتری در مورد نحوه ارائه نتایج جستجو و اینکه چگونه مارک ها می توانند رتبه بندی جستجوی خود را بهبود بخشند، می دانیم.
همانطور که محتوای وب سایت خود را برای سئو بهینه می کنید، بیوگرافی اینستاگرام، کپشن ها و متن جایگزین نیز می تواند باشد. بهینه شده. این به این معنی است که کپی اجتماعی خود را طوری بسازید که کلماتی را در بر گیرد که با آنچه فردی که در جستجوی نوع محتوای شما استفاده می کند مطابقت دارد.
جایزه: یک چک لیست رایگان دانلود کنید که مراحل دقیقی را نشان می دهد که یک اینفلوئنسر تناسب اندام برای افزایش فالوور از 0 به 600000+ در اینستاگرام بدون بودجه و تجهیزات گران قیمت استفاده می کند.
همین حالا راهنمای رایگان را دریافت کنید!
در اینجا 5 نکته برای افزایش دسترسی اینستاگرام از طریق سئو وجود دارد.
12. عدم دسترسی به محتوای شما
اگر همیشه به هر تصویری که در شبکههای اجتماعی پست میکنید، متن جایگزین اضافه میکنید، دست خود را بالا ببرید. اگر این کار را انجام دهید، خیلی جلوتر از بازی هستید (و همه کسانی که از صفحه خوان برای پیمایش در اینترنت استفاده می کنند از شما تشکر می کنند).
اگر نه، برای همه بازاریابان مهم است که یاد بگیرند چگونه محتوای رسانه های اجتماعی خود را بیشتر کنند شامل برای همه کاربرانی که ممکن است آن را مصرف کنند.
این یک چک لیست است (راهنمای کامل را اینجا بخوانید):
- متن جایگزین توصیفی را برای هر عکس اضافه کنید
- با استفاده از Camel Case هشتگ بنویسید (#CamelCaseLooksLikeThis)
- زیرنویس (یا زیرنویس) را به همه ویدیوهای دارای صدا اضافه کنید
- از تولید کننده فونت های فانتزی استفاده نکنید
- از ایموجی ها به عنوان نقطه گلوله یا وسط جمله استفاده نکنید
چه کسی این کار را به خوبی انجام می دهد: @spotify
این مثال از Spotify تمام جعبه های دسترسی لازم را بررسی می کند. هشتگ ها در Camel Case نوشته شده اند و ویدیو دارای زیرنویس همراه با صدا است.
به طور کلی، Spotify محتوای ویدیویی زیادی را در قالبهای مختلف پست میکند و به طور مداوم ترکیبی از گرافیکهای متنی و زیرنویس را شامل میشود. این انتخاب های آگاهانه باعث می شود که ویدیوهای Spotify برای همه بینندگان قابل دسترسی باشد.
و در اینجا شما آن را دارید: 12 اشتباه رایج بازاریابی که شما دیگر در اینستاگرام شما ساخته نخواهد شد.
البته قوانین شبکه های اجتماعی همیشه در حال تغییر هستند، بنابراین نباید از امتحان کردن چیزهای مختلف بترسید. به شرطی که از اینکه چه چیزی کارساز است و چه چیزی خوب نیست یاد بگیرید. موفق باشید!
شروع به ایجاد حضور در اینستاگرام با استفاده از Hootsuite کنید. پستها را مستقیماً در اینستاگرام برنامهریزی و منتشر کنید، مخاطبان خود را درگیر کنید، عملکرد را اندازهگیری کنید و سایر پروفایلهای رسانههای اجتماعی خود را اجرا کنید – همه از یک داشبورد ساده. امروز آن را رایگان امتحان کنید.
شروع کنید
به راحتی ایجاد، تجزیه و تحلیل، و پست ها و استوری های اینستاگرام را برنامه ریزی کنید با Hootsuite در زمان صرفه جویی کنید و نتیجه بگیرید.
آزمایشی 30 روزه رایگان