تا آنجا که پلتفرم های رسانه های اجتماعی پیش می روند، اسنپ چت بسیار معمولی است. گرفتن عکس، تایپ کردن متن و ارسال آن برای یک دوست می تواند در یک لحظه انجام شود. اما این همان شبکه های اجتماعی است. وقتی صحبت از بازاریابی در برنامه می شود، استراتژی کلیدی است. ایجاد یک برنامه موفق برای برند شما مستلزم دانستن اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان شماست، و این شامل پلتفرم های اجتماعی، نحوه و چرایی استفاده از آنها می شود.

تبلیغات اسنپ چت پتانسیل دسترسی به 9 درصد از جمعیت جهان را دارد. این حدود 712 میلیون نفر است. اما آنها چه کسانی هستند؟ آن ها چند ساله هستند؟ آنها کجا زندگی می کنند؟ بسته به اینکه برند شما به نوجوانان باحال یا پدربزرگ و مادربزرگ باحال خدمت می‌کند (یا هر دو: به آمار شماره 10 مراجعه کنید)، باید قبل از سرمایه‌گذاری دلارهایی که به سختی به دست آورده‌اید در یک کمپین بازاریابی، روی برنامه تحقیق کنید.

در اینجا تمام آمار و اطلاعات جمعیتی اسنپ چت وجود دارد که باید بدانید.

فهرست مطالب
آمار عمومی اسنپ چت

جمعیت سنی اسنپ چت

جمعیت شناسی جنسیتی اسنپ چت

آمار جمعیتی درآمد اسنپ چت

جمعیت شناسی مکان اسنپ چت

دانلود گزارش کامل ترندهای اجتماعی برای به دست آوردن یک تجزیه و تحلیل عمیق از داده های مورد نیاز برای اولویت بندی و برنامه ریزی استراتژی اجتماعی خود در سال 2022.

آمار عمومی اسنپ چت

1. اسنپ چت دوازدهمین پلتفرم محبوب رسانه های اجتماعی جهان است.

این رتبه پایین تر از فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام و تیک تاک است، اما بالاتر از پینترست و توییتر.


پر استفاده ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی جهان در ژانویه 2022

منبع: دیجیتال 2022

2. در هر دقیقه، 2 میلیون اسنپ ارسال می شود.

این تعداد افتضاح سلفی های آینه ای، عکس سگ ها و عکس های پیشانی مردم است.


استفاده از رسانه در یک دقیقه اینترنت تا اوت 2021

منبع: Statista

3. اسنپ چت روزانه بیش از 306 میلیون کاربر فعال دارد.

این در هر روز متوسط ​​است – یک سال به سال نسبت به 249 میلیون در سال 2021 بهبود یافته است.


کاربران فعال روزانه اسنپ چت

منبع: دیجیتال 2022

4.1.4 درصد از کاربران اینترنت 16 تا 64 ساله Snapchat را برنامه رسانه اجتماعی مورد علاقه خود می نامند.

این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما در مجموع 4.95 میلیارد کاربر اینترنت وجود دارد – بنابراین 1.4٪ کافی است (بیش از 69 میلیون).


پلتفرم های رسانه های اجتماعی مورد علاقه 2022

منبع: دیجیتال 2022

5. تبلیغ کنندگان در اسنپ چت پتانسیل رسیدن به 557.1 میلیون نفر را دارند.

در مجموع، 7 درصد از کل جمعیت سیاره را تشکیل می دهد. از این افراد، 53.8 درصد زن و 45.4 درصد مرد هستند.


نمای کلی مخاطبان تبلیغات اسنپ چت

منبع: دیجیتال 2022

(اما تبلیغات تنها راه برای انجام بازاریابی در پلتفرم نیست. در راهنمای ما برای استفاده از اسنپ چت برای کسب و کار بیشتر بیاموزید.)

6. کاربران اسنپ چت به طور متوسط ​​3 ساعت در ماه را در این پلتفرم سپری می کنند.

با فیس بوک مسنجر و تلگرام گره خورده است.


زمان صرف شده با برنامه های رسانه های اجتماعی

منبع: دیجیتال 2022

7. تقریبا 50 درصد از کاربران Reddit نیز از اسنپ چت استفاده می کنند.

از میان پلتفرم‌های اجتماعی مورد مطالعه در گزارش دیجیتال 2022 ما، کاربران Reddit بیشترین احتمال را داشتند که از اسنپ چت نیز استفاده کنند (از طرف دیگر، کاربران اسنپ چت به احتمال زیاد از اینستاگرام نیز استفاده می‌کنند – 90 درصد از آنها این کار را می‌کنند).

منبع: دیجیتال 2022

جمعیت سنی اسنپ چت

8. 39 درصد از مخاطبان تبلیغاتی اسنپ چت بین 18 تا 24 سال سن دارند.

18 تا 24 سال بزرگترین گروه سنی هستند که از اسنپ چت استفاده می کنند و پس از آن سنین 25 تا 34 و 13 تا 17 سال قرار دارند. بنابراین اگر برند شما مخاطبان Gen Z را هدف قرار می دهد، اسنپ چت قطعا باید در رادار شما باشد.


پروفایل مخاطبان تبلیغاتی اسنپ چت

منبع: دیجیتال 2022

9. 3.7 درصد از مخاطبان تبلیغاتی اسنپ چت بالای 50 سال سن دارند.

اگر مخاطبان مسن‌تری را هدف قرار می‌دهید، ممکن است باعث شود در استفاده از برنامه برای تبلیغات تجدید نظر کنید، اما…

10. افراد بالای 50 سال نشان دهنده سریع ترین رشد مخاطبان اسنپ چت هستند.

بر اساس گزارش اکتبر 2021 ما، استفاده از اسنپ چت در بین افراد بالای 50 سال در کمتر از یک سال 25 درصد افزایش یافته است – این یک جامعه اسنپ چت است که با سرعت بیشتری نسبت به هر گروه سنی دیگری در حال افزایش است. به طور خاص، مردان بالای 50 سال شروع به کشیدن بیشتر کردند.

دانلود گزارش کامل ترندهای اجتماعی برای به دست آوردن یک تجزیه و تحلیل عمیق از داده های مورد نیاز برای اولویت بندی و برنامه ریزی استراتژی اجتماعی خود در سال 2022.

اکنون گزارش کامل را دریافت کنید!


تغییر سه ماهه در دسترسی مخاطبان اسنپ چت

منبع: دیجیتال 2021

11. اسنپ چت بیشترین فاصله سنی کاربران را در مقایسه با سایر پلتفرم های اجتماعی دارد.

طبق گزارش مرکز تحقیقات پیو، حدود 63 سال تفاوت سنی بین جوانترین و مسن ترین کاربران اسنپ چت وجود دارد. این بیشتر از فاصله سنی اینستاگرام (58 سال) و بسیار بیشتر از فاصله سنی فیس بوک (20 سال) است.


شکاف های سنی در اسنپ چت، استفاده از اینستاگرام به ویژه گسترده است، اما برای فیس بوک کمتر

منبع: تحقیقات پیو

12. 54 درصد از اسناپرهای Gen Z هر هفته از این برنامه استفاده می کنند.

در این مورد، Gen Z به افراد 12 تا 17 ساله اشاره دارد. این آمار در دو سال گذشته ثابت مانده است (در حالی که کاربران هفتگی اینستاگرام کاهش یافتند و کاربران هفتگی TikTok افزایش یافتند، کاربران هفتگی اسنپ چت ثابت ماندند).

بنابراین به نظر نمی رسد که مخاطبان نسل جوان اسنپ چت در حال کاهش باشد، اما لزوماً در حال رشد نیز نیست – ثبات نام بازی است.


نمودار استفاده از شبکه های اجتماعی Gen Z

منبع: Statista

13. در سال 2022، TikTok سرانجام Snapchat را به عنوان برنامه رسانه اجتماعی مورد علاقه نوجوانان پشت سر گذاشت.

این بر اساس یک نظرسنجی eMarketer است که در آوریل 2022 منتشر شد. کودک جدید در بلوک TikTok Snapchat را در قلب نوجوانان شکست داد.


کاربران شبکه های اجتماعی نوجوان در ایالات متحده، بر اساس پلت فرم، 2020-2023

منبع: eMarketer

14. اما، 84 درصد از نوجوانان می گویند که حداقل یک بار در ماه از اسنپ چت استفاده می کنند.

بنابراین در سمت تعامل، اسنپ چت هنوز هم در مورد نوجوانان TikTok را شکست می دهد (80٪ از نوجوانان گفتند حداقل یک بار در ماه از TikTok استفاده می کنند).

جمعیت شناسی جنسیتی اسنپ چت

15. در سطح جهانی، 52.9 درصد از کاربران جهانی اسنپ چت زن هستند.

و 46.3 درصد خود را مرد می دانند. این یک تطابق جنسیتی تقریباً برابر است، به این معنی که تبلیغات در این برنامه پیام‌رسانی باید به همه جنسیت‌ها با سرعت یکسانی برسد.


سهم پاسخ دهندگان زن در مقابل مرد از اسنپ چت استفاده می کنند

منبع: Statista

16. در ایالات متحده، 55.1 درصد از اسنپ چت‌ترها زن هستند.

و 44.9 درصد خود را مرد می دانند که کاملاً با اعداد جهانی همخوانی دارد – اما اگر موها را از هم جدا کنیم، آمار Snapchat در ایالات متحده نسبت به سایر نقاط جهان کمی بیشتر از زنان را منحرف می کند. این بدان معناست که محتوای متمرکز بر زنان در اسنپ چت به خوبی انجام می شود، بنابراین اگر برند شما محصولاتی را برای زنان تولید می کند، از این پلتفرم استفاده کنید.


سهم پاسخ دهندگان زن در مقابل مرد از اسنپ چت در ایالات متحده استفاده می کنند

منبع: Statista

آمار جمعیتی درآمد اسنپ چت

17. 29 درصد از بزرگسالان آمریکایی که بین 50000 تا 74999 دلار در سال درآمد دارند از اسنپ چت استفاده می کنند.

این بالاترین درصد از تمام سطوح درآمدی است، اما اسنپ چت در واقع در این زمینه کاملاً ثابت است: 25٪ از افرادی که کمتر از 30 هزار دلار درآمد دارند از Snapchat استفاده می کنند، 27٪ از افرادی که بین 30 تا 49،999 دلار درآمد دارند از Snapchat و 28٪ از افرادی که درآمد دارند استفاده می کنند. با استفاده از اسنپ چت بیش از 75 هزار دلار کسب کنید. این به این معنی است که یک گروه درآمدی لزوماً برای تبلیغات بهتر از بقیه نیست.

(اگرچه منصفانه است که بگوییم افراد در آن دسته 75 هزار دلاری و بالاتر احتمالاً پول نقد بیشتری برای پرتاب کردن شما دارند.)


استفاده از پلتفرم های آنلاین، برنامه ها بر اساس گروه جمعیتی متفاوت است

منبع: مرکز تحقیقات پیو

18. 32 درصد از دانشجویان (و کسانی که برخی از کالج ها را به پایان رسانده اند) از اسنپ چت استفاده می کنند.

مانند موارد بالا، این بزرگترین آمار در آن دسته است، اما هنوز با بقیه قابل مقایسه است: 21٪ از افرادی که دبیرستان یا کمتر را به پایان رسانده اند از Snapchat استفاده کرده اند و 23٪ از افرادی که مدرک دانشگاهی دارند از این پلت فرم استفاده می کنند.

جمعیت شناسی مکان اسنپ چت

19. هند با 126 میلیون نفر، کشوری است که بیشترین مخاطبان تبلیغاتی اسنپ چت را دارد.

پایگاه کاربران اسنپ چت در هند بالغ بر 11.5 درصد از کل جمعیت بالای 13 سال این کشور را تشکیل می دهد. در رتبه دوم، آمریکا با 107050000 نفر تبلیغات قرار دارد (و به طور مشخص، درصد آماری بالاتر از هند: 38 درصد آمریکایی ها. از طریق تبلیغات اسنپ چت قابل دسترسی است). سپس فرانسه با 24.2 میلیون نفر است.


رتبه بندی تبلیغات اسنپ چت

منبع: دیجیتال 2022


پلتفرم های رسانه های اجتماعی مورد علاقه 2022

20. 28.3 درصد از کاربران اسنپ چت در منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار دارند.

این منطقه را به منطقه ای با بیشترین کاربر نسبت به جمعیت تبدیل می کند و پس از آن آمریکای شمالی (20.8٪ از مردم آمریکای شمالی از اسنپ چت استفاده می کنند) و منطقه خاورمیانه / آفریقا (17.8٪ از مردم از Snapchat استفاده می کنند). پیش‌بینی می‌شود که این جمعیت در سال‌های آینده رشد کند، بنابراین اگر آن منطقه از جهان را هدف قرار می‌دهید، Snapchat را برای بازاریابی در نظر بگیرید.


اشتراک کاربر اسنپ چت در سراسر جهان، بر اساس منطقه، 2020-2025

منبع: eMarketer

دیدگاهتان را بنویسید