3 دلیل برای انتخاب بازاریابی دیجیتال
با معرفی پلتفرمهای مختلف و ظهور فناوریهای جدید، بازاریابی دیجیتالی به طور مداوم در حال تحول و گسترش است. مهارتها و خدمات بازاریابی دیجیتال همچنان دارای تقاضا بوده زیرا شرکتها میدانند اینترنت و پلتفرمهای دیجیتال چقدر سودمند هستند. دیجیتال مارکتینگ به آنها اجازه میدهد تا به مخاطبان بیشتری دست یابند، به همین علت است که بسیاری از افراد حرفهای، بازاریابی دیجیتال را انتخاب میکنند. تعداد مشاغل مرتبط با دیجیتال مارکتینگ بسیار است زیرا جنبههای زیادی در استراتژی بازاریابی دیجیتال وجود دارد. شرکت بهنما با داشتن سابقه طولانی و پروژههای موفق ، در حال حاضر از برترین شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران است.
دلایل زیادی برای انتخاب بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد از جمله:
- افزایش تقاضا و فرصتهای شغلی
- انواع تخصصها
- انعطاف در کار
- کار با مارکهای معتبر
- رشد سریع شغلی
- مقرون به صرفه بودن و تجزیه و تحلیل
- اثبات ارزش از طریق رویکرد داده محور
- استفاده بهتر از خلاقیت خود
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
بازاریابی دیجیتال به استفاده از کانالهای دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات به منظور دستیابی به مشتریان اشاره دارد. این نوع بازاریابی شامل استفاده از وب سایتها، دستگاههای تلفن همراه ، رسانههای اجتماعی ، موتورهای جستجو و سایر کانالهای مشابه است. درواقع بازاریابی دیجیتال، هر بازاریابی است که از دستگاههای الکترونیکی استفاده میکند و متخصصان بازاریابی میتوانند از آن برای انتقال پیامهای تبلیغاتی و سنجش تأثیر آن در سفر مشتری استفاده کنند. کسبوکارها از کانالهای دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانههای اجتماعی، ایمیل و سایر وبسایتها برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده میکنند. به طور کلی، بازاریابی دیجیتال به هر روش بازاریابی اطلاق شده که از طریق دستگاههای الکترونیکی بهعلاوه تلاشهای بازاریابی آنلاین در اینترنت انجام میشود. دیجیتال مارکتینگ جزء بازاریابی است که از اینترنت و فناوریهای دیجیتال مبتنی بر آنلاین مانند رایانههای رومیزی، تلفنهای همراه و سایر رسانهها و پلتفرمهای دیجیتال برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده میکند. بهنما با داشتن متخصصین مجرب و خلاق در زمینههای مختلف دیجیتال مارکتینگ، جزو برترین شرکت بازاریابی دیجیتال است.
چگونه خدمات دیجیتال مارکتینگ را شروع کنیم؟
برای ایجاد یک کمپین از طریق شرکت دیجیتال مارکتینگ، میتوانید این مراحل را دنبال کنید:
- اهداف خود را مشخص کنید.
- بازار هدف خود را شناسایی کنید.
- شخصیتها را توسعه دهید.
- بودجه خود را تعیین کنید.
- تحقیقات بازار را برای یافتن مشتری ایدهآل خود انجام دهید.
- داشتن کلمهکلیدی و موضوع اصلی.
- پژوهش.
بهعلاوه اقداماتی که باید انجام دهید تا مطمئن شوید بیشترین بهره را از کمپین دیجیتال مارکتینگ خود میبرید. یک کمپین بازاریابی دیجیتال بسیار فراتر از قرار دادن تبلیغات برای کسب و کار یا برند شما در اطراف رسانههای اجتماعی و سایر وب سایتها است. با دیجیتال مارکتینگ، تبادل دادهها بین کسبوکار و پلتفرمهای آنلاین مختلفی که بر روی آنها بازاریابی میکنند، ثابت یا تقریباً ثابت است. برای مثال، بخش جداییناپذیر بیشتر کمپینهای بازاریابی دیجیتال، سئو است. اما سئو چیزی نیست که بتوانید به سادگی با یک استراتژی بخرید یا اجرا کنید. نیاز به توجه و پالایش مداوم دارد. همانطور که گفتیم اولین گام مهم ایجاد اهداف SMART (مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقعی و به موقع) برای بهترین نتایج است. شرکت دیجیتال مارکتینگ بهنما با داشتن متخصصین خلاق و با تجربه میتواند شما را در زمینه بازاریابی دیجیتال راهنمای کند تنها کافیست به سایت بهنما مراجعه و یا با شماره 88807930_021 تماس بگیرید.
معرفی استراتژی دیجیتال مارکتینگ
استراتژی بازاریابی دیجیتال عبارتند از:
- ایجاد حضور اینترنتی از طریق کانالهای آنلاین مانند جستجوی ارگانیک، رسانههای اجتماعی، تبلیغات پولی و سایر رسانههای مبتنی بر وب.
- استفاده از رسانههای آنلاین و اینترنت از طریق دستگاههای متصل مانند تلفن همراه، رایانههای خانگی یا اینترنت اشیا (IoT).
- به حداکثر رساندن تأثیر رسانههای دارای مالکیت، پولی و کسب درآمد.
- ساختار یک استراتژی بازاریابی دیجیتال حول مشتریان با استفاده از رویکرد داده محور.
- سفارشی کردن تجزیه و تحلیل، راهاندازی داشبورد KPI و تنظیم اهداف SMART برای ایجاد استراتژی بهبودهای اولویتدار در نحوه استقرار رسانهها، فناوری و دادههای بازاریابی دیجیتال برای افزایش سرنخ و فروش.
- استفاده از تاکتیکها برای انجام اقداماتی که با استراتژی همسو هستند.
بهعلاوه برای بهبود استراتژی بازاریابی دیجیتال، میتوانید این مراحل را دنبال کنید:
- روی تبدیل تمرکز کنید، نه فقط سرنخ.
- زمینه را برای ارزش بلند مدت آماده کنید.
- آنچه را که کار میکند دو برابر کنید و آنچه را که کار نمیکند کاهش دهید.
- استراتژی بازاریابی دیجیتالی خود را مطابق با اهداف خود دوباره تعریف کنید.
- تیم بازاریابی دیجیتال خود را ایجاد یا استخدام کنید.
- کمپینهای چند کانالی ایجاد کنید.
- محتوای استثنایی ایجاد کنید که با مخاطب هدف طنین انداز شود.
- هر عنصر استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را که برای آن برنامهریزی شده و اجرا کردهاید، تجزیه و تحلیل و تکرار کنید.
همانطور که گفتیم استراتژی بازاریابی دیجیتال طرحی است برای ایجاد حضور اینترنتی از طریق کانالهای آنلاین مانند جستجوی ارگانیک، رسانههای اجتماعی، تبلیغات پولی و سایر رسانههای مبتنی بر وب . هدف استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ افزایش آگاهی در مورد کسب و کار شما و جذب مشتریان جدید است. استراتژی بازاریابی دیجیتال با ایجاد یک برنامه واضح و جامع برای جذب مخاطبان هدف، کسبوکارها را شکوفا میکند، برای گسترش کسب و کار خود و ورود به حوزه دیجیتال مارکتینگ، میتوانید به سایت بهنما مراجعه کرده و یا با تماس با شماره 88807930_021 راهنماییهای لازم را دریافت کنید.
چگونه یک طرح بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم؟
برای ایجاد یک طرح بازاریابی دیجیتال، میتوانید این مراحل را دنبال کنید:
- تجزیه و تحلیل SWOT را انجام دهید.
- اهداف خود را تعیین کنید.
- شخصیت خریدار خود را تعریف کنید.
- بهترین استراتژیها، کانالها و محتوایی را انتخاب کنید که توسط بازاریابان دیجیتال کاوش میشود.
- تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید.
- یک استراتژی محتوایی ایجاد کنید که با اهداف کسب و کار شما و نیازهای مخاطب هدف همسو باشد.
- کانالهای دیجیتال مارکتینگ مناسب را برای برند و مخاطبان خود انتخاب کنید.
- بودجهای برای فعالیتهای طرح بازاریابی دیجیتال خود ایجاد کنید.
- از ابزارهای محبوب زمانبندی بازاریابی مانند CoSchedule، Contently و Trello استفاده کنید.
مرحله نهایی در ایجاد یک برنامه بازاریابی دیجیتال، اندازهگیری نتایج خود از طریق تعریف معیارها و شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) است. شما باید نتایج تلاشهای بازاریابی خود را با اهداف اولیه مقایسه کنید. اگر نتایج رضایت بخش نیستند، ممکن است لازم باشد برخی از جنبههای برنامه خود را تنظیم یا اصلاح کنید.
چگونه موفقیت در بازاریابی دیجیتالی رقم میخورد؟
برای سنجش موفقیت در بازاریابی دیجیتال ، میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید:
- اثربخشی تلاشهای بازاریابی دیجیتال خود را با معیارهایی مانند ترافیک کلی سایت تعیین کنید.
- Google Analytics را راهاندازی کنید تا همه دادههای کمپین خود را در یک مکان نگه دارد و عملکردتان را تحلیل کند.
- ترافیک را بر اساس منبع نظارت کنید تا از عملکرد کمپینهای خود مطلع شوید.
- بازدیدکنندگان بازگشتی را زیر نظر بگیرید تا ببینید آیا افراد به وب سایت شما باز میگردند یا خیر.
- عوامل موفقیت را با تنظیم نتایج قابل سنجش برای دستیابی و در نظر داشتن یک چارچوب زمانی تعیین کنید.
برخی از معیارهای دیگر برای سنجش موفقیت بازاریابی دیجیتال عبارتند از: نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل، هزینه هر خرید (CPA)، بازگشت سرمایه (ROI)، ارزش طول عمر مشتری (CLV)، تعامل رسانههای اجتماعی، نرخ باز شدن ایمیل و غیره. مهم است که با دقت تعدادی از معیارهای اصلی عملکرد را انتخاب کنید که با اهداف کمپین هم مسیر بوده و به آنها پایبند هستند. شرکت بهنما با داشتن متخصصین با تجربه و خلاق جزو برترینهای دیجیتال مارکتینگ در کشور است که میتوانید برای گسترش و یا بهبود کسب کار خود و حتی طراحی وب اپلیکیشن ، طراحی هویت بصری ، سئو و … به سایت بهنما مراجعه کنید و در مدت زمان معین نتایج فوقالعادهای را در پیشرفت کسب و کار خود ببینید. برای راهنمایی و مشاوره از کارشناسان بهنما با شماره 88807930_021 تماس حاصل فرمایید.