چین می خواهد شهرهای شانگهای و هانگژو را از طریق هایپرلوپ به هم متصل کند تا این مسافت در 15 دقیقه طی شود.

هایپرلوپ چین

چندین سال از زمانی که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و توییتر، ایده هایپرلوپ را برای اولین بار مطرح کرد، می گذرد و شرکت ها و دانشگاه های زیادی روی آن کار می کنند. با این حال، به نظر می رسد که تا یک دهه آینده اولین هایپرلوپ جهان در چین راه اندازی شود.

بشریت همواره در تلاش بوده تا سرعت حمل و نقل را افزایش دهد و حتی امروزه نیز دستگاه های مختلفی را توسعه داده است. اکنون به نظر می رسد گام بعدی در این مسیر ساخت یک هایپرلوپ است. این سیستم حمل و نقل سرعت بسیار بالایی دارد و می تواند افراد را در لوله های خلاء با سرعت 1220 کیلومتر در ساعت جابجا کند.

چین میزبان اولین هایپرلوپ جهان خواهد بود؟

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، چین می خواهد اولین هایپرلوپ در مسافت کوتاه جهان را بسازد. هایپرلوپ شانگهای و هانگژو را با مسافت 175 کیلومتر به هم متصل می کند. از طریق جاده می توان این مسیر را در حدود سه ساعت و با قطار سریع السیر این مسیر را در یک ساعت طی کرد. اما Hyperloop این زمان را به چند دقیقه کاهش می دهد.

اگر چین برای این مسیر هایپرلوپ بسازد، قطار داخل آن می تواند به حداکثر سرعت 1000 کیلومتر بر ساعت برسد که باعث می شود زمان سفر بین این دو شهر به 15 دقیقه کاهش یابد.

هایپرلوپ چین

این دو شهر پس از تجزیه و تحلیل دقیق و بررسی سایر رویکردهای ممکن برای پروژه هایپرلوپ انتخاب شدند. از جمله مسیرهای پیشنهادی پکن – شیجیاژوانگ بود که در صورت انتخاب، ازدحام مسیرهای حمل و نقل نزدیک پایتخت را کاهش می دهد. مسیر دیگری که در نظر گرفته شده، گوانگژو-شنژن است. دو مرکز مهم اقتصادی در چین، واقع در قلب منطقه آسیا و اقیانوسیه.

اگرچه این مسیرها در حال بررسی هستند، اما قرار است یک هایپرلوپ برای مسیر شانگهای-هانگژو ساخته شود. دلایل انتخاب این مسیر عبارتند از: زمین نسبتاً مسطح، پتانسیل اقتصادی به دلیل جمعیت متراکم و فعالیت های اقتصادی.

پیش بینی می شود این هایپرلوپ در سال 2035 به بهره برداری برسد، البته باید کارهای زیادی انجام شود و مجوزهای لازم قبل از راه اندازی گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید