بلومبرگ می گوید اپل همچنین اخراج کارگران را آغاز کرده است و می خواهد بخش کوچکی از کارکنان خرده فروشی خود را اخراج کند.

سیب

طبق گزارشی جدید، اپل قصد دارد برخی از نیروی کار خرده فروشی خود را اخراج کند. مشخص نیست دقیقا چند نفر در طول این رویداد شغل خود را از دست خواهند داد، اما انتظار نمی رود که این رویداد بسیار بزرگ باشد. همچنین گفته می شود که تصمیم برای بهبود عملیات بوده است نه کاهش هزینه ها.

بلومبرگ در گزارشی جدید می گوید که تعداد کمی از کارمندان خرده فروشی اپل از این شرکت اخراج خواهند شد. به نظر می رسد این افراد بخشی از تیم سازی و نگهداری فروشگاه های خرده فروشی در سراسر جهان هستند. از سوی دیگر، کوپرتینویی ها این رویداد را نه یک محدود کردن، بلکه یک نوع اعلام کردند سبک و به بهبود وضعیت فروشگاه های این شرکت کمک شایانی خواهد کرد.

اپل تحت چه شرایطی شروع به کاهش کرد؟

کسانی که اخراج شده اند می توانند برای مشاغل مشابه اقدام کنند. کسانی که دوباره با این شرکت همکاری نمی کنند، تا چهار ماه حقوق دریافت خواهند کرد. به طور کلی این اولین باری است که اپل در سال های اخیر به دنبال کاهش تعداد کارمندان این شرکت بوده است.

در نوامبر 2022، کوپرتینویی ها استخدام کارمندان جدید را در اکثر تیم ها به جز برای تحقیق و توسعه متوقف خواهند کرد. به نظر می رسد توقف استخدام این شرکت با هدف جلوگیری از اخراج هایی است که بسیاری از شرکت های فناوری را درگیر کرده است. اما اکنون می بینیم که به هر حال این اتفاق می افتد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، پیشتر گفته بود که اخراج کارکنان آخرین راه حل این شرکت برای کاهش هزینه ها خواهد بود. این غول فناوری سعی کرده است هزینه ها را از طریق روش های دیگری از جمله تاخیر در پاداش ها، کاهش بودجه سفر و تاخیر در پروژه ها مدیریت کند.

با این حال، در شرکت های دیگر، تعدیل نیروها بیشتر بود. از جمله می توان به اخراج 12000 کارمند گوگل، 27000 کارمند آمازون، 21000 کارمند فوت شده و 10000 کارمند مایکروسافت اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید