آمازون می خواهد سرویس پخش ویدیوی هندی MX Player را خریداری کند
گفته می شود آمازون در حال مذاکره با اینترنت تایمز هند برای خرید سرویس پخش ویدئو و برنامه MX Player است.
به گفته چهار منبع آگاه: آمازون این کشور در حال مذاکره با شرکت هندی Times Internet است تا بتواند این کار را انجام دهد MX Playerیکی از بزرگترین خدمات پخش ویدئو در هند را بخرید. آمازون می خواهد جاه طلبی های سرگرمی خود را بر بازارهای کلیدی خارج از ایالات متحده متمرکز کند.
به گزارش وب سایت تک کرانچ، سه منبع گفتند که مذاکرات برای این خرید ادامه دارد، اما شرایط هنوز نهایی نشده است. علاوه بر این، حداقل دو شرکت دیگر، از جمله Zee Entertainment Enterprises سونی، برای خرید برنامه MX Player ابراز علاقه کرده اند.
مذاکرات بین تایمز اینترنت و آمازون برای MX Player که این شرکت هندی در سال 2018 به قیمت 140 میلیون دلار خریداری کرد، قابل توجه است. این برنامه ویدیویی که به دلیل پشتیبانی از طیف گستردهای از فرمتهای ویدیویی و کار قابل اعتماد بر روی تلفنهای اندرویدی ارزانقیمت شناخته شده است، در سالهای اخیر بیش از 300 میلیون کاربر را در سراسر جهان جذب کرده است.
MX Player تا حدودی با ارائه کاتالوگ ویدئویی گسترده خود که شامل دسترسی به کانال های تلویزیون کابلی زنده بدون هزینه برای مصرف کنندگان است، در بازارهایی مانند هند مورد استقبال قرار گرفته است. با این حال، این سرویس بیشتر درآمد خود را از طریق تبلیغات ایجاد می کند.
آمازون که در دهه گذشته بیش از 7 میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری کرده است، مدت هاست که برای بخشی از بازار ویدیوی هند رقابت می کند. این شرکت اشتراک Prime Video خود را با قیمت پایینتری به کاربران هندی ارائه میکند و همچنین یک سرویس پخش ویدیوی رایگان با پشتیبانی از تبلیغات در این کشور دارد.
یوتیوب و MX Player بر بازار ویدیوی هند تسلط دارند
به گفته Sensor Tower، یوتیوب گوگل با حدود نیم میلیارد کاربر فعال ماهانه بر بازار ویدیوی هند تسلط دارد، در حالی که Prime Video و Netflix کمتر از 40 میلیون کاربر فعال ماهانه دارند. MX Player ادعا می کند که بیش از 150 میلیون کاربر فعال در هند دارد.
این سرویس آخرین بار در سال 2019 از غول چینی Tencent سرمایه گذاری 110.8 میلیون دلاری به ارزش 500 میلیون دلار دریافت کرد.