غده هیپوفیز که با نام غده زیر مغزی نیز شناخته می شود، از نظر علمی یک غده کوچک به اندازه یک نخود است که در پایه مغز واقع شده است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این غده که از آن به عنوان غده اصلی بدن نیز یاد می شود، وظیفه دارد تا هورمون های مختلف را در بدن آزاد کند. در واقع می توان گفت که این غده با ترشح هورمون های خود در کنترل عملکرد غده های دیگر دخالت دارد. با سایت همیار سوشال همراه باشید تا شما را بیشتر با این غده آشنا کنیم.

معرفی غده هیپوفیز

به منظور بررسی و معرفی غده هیپوفیز باید گفت که این غده به نحوی است که فعالیت غده های دیگر را کنترل کرده و بر روی آن تاثیر می گذارد. غده هیپوفیز وظیفه دارد تا اقدام به تولید و ذخیره هورمون های مهم در بدن کند. یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که غده هیپوفیز یکی از غده های اصلی سیستم غدد درون ریز بدن به حساب می آید.

غده هیپوفیز این توانایی را دارد تا بیش از 8 هورمون را آزاد کرده و از طریق آزاد کردن این هورمون ها بخش های مختلف بدن را کنترل کند.

از نظر محل قرارگیری هیپوفیز در بخش پایه مغز واقع شده است و به همین دلیل می تواند سیگنال هایی از غده هیپوتالاموس دریافت کرده و سپس برای کنترل عملکرد غده های دیگر بدن، هورمون ها را در جریان خون ترشح کند تا از این طریق روی بدن اثرات مختلفی به وجود بیاورد.

یکی از موضوعات مهمی که باید بدانید این است که به وجود آمدن اختلال در عملکرد غده هیپوفیز می تواند اثرات منفی بسیار زیادی بر روی بدن بگذارد.

غده هیپوفیز در کجا قرار دارد

به منظور بررسی و ارزیابی محل قرارگیری غده هیپوفیز باید گفت که این غده در مرکز جمجمه انسان واقع شده است. به منظور بررسی محل دقیق این غده باید گفت که هیپوفیز در زیر هیپوتالاموس مغز و پشت پل بویایی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید