برخی ممکن است Pinterest را به عنوان مکانی برای ایده های لباس و الگوهای انگیزشی رد کنند، اما این پلتفرم در حال تبدیل شدن به یک ابزار قدرتمند خرید آنلاین است. ما قبلاً ثابت کرده‌ایم که Pinterest برای تبلیغات فوق‌العاده است، اما با تبدیل‌های فروش مستقیم نیز عالی عمل می‌کند.

به عنوان مکانی که پیمایش بی پایان را تشویق می کند، قدرت Pinterest نامحدود است. اگر پلتفرم را جدی بگیرید و کمی عشق را در صفحه کسب و کار خود قرار دهید، می توانید فروش محصولات را در Pinterest در 7 مرحله ساده شروع کنید.

چرا محصولات و خدمات را در پینترست بفروشیم؟

Pinterest بسیار بیشتر از یک راه سرگرم کننده برای کشتن یک شب در تبلت خود با یک لیوان شراب است. این پلتفرم که در سال 2010 راه اندازی شد، در سال های اخیر بسیار محبوب شده است و توسعه دهندگان آن با افزودن ویژگی های بیشتر و بیشتر برای برندها، بدون اینکه از تجربه کاربر کم کنند، به این مناسبت دست یافته اند.

حقیقت این است که Pinterest انتخاب ایده آلی برای خرده فروشان است و پتانسیل فروش آن را نباید دست کم گرفت. در اینجا فقط برخی از دلایل وجود دارد:

به سرعت در حال رشد است

این اپلیکیشن به سرعت به نیم میلیارد کاربر نزدیک می‌شود و این رشد خیره‌کننده، صاحبان کسب‌وکار بیشتری را ترغیب می‌کند تا وارد کار شوند. طبق نظرسنجی ما، اثربخشی بازاریابی Pinterest بین سال‌های 2021 تا 2022 140 درصد افزایش یافته است. بسیاری از بازاریابان در حال برنامه ریزی هستند برای سرمایه گذاری زمان و پول بسیار بیشتر در Pinterest 2022

خرید پسند است

Pinterest ترکیب کاملی از رسانه های اجتماعی و خرید ویترینی است. این که آیا آنها به طور معمول در حال پیمایش هستند یا فعالانه برای یک خرید عمده برنامه ریزی می کنند، تخمین زده می شود 47 درصد از کاربران پینترست را به عنوان مشاهده می کنند را بستری برای خرید محصولات. با در نظر گرفتن تعداد افرادی که از این سرویس استفاده می کنند، این تعداد زیادی از خریداران بالقوه است.

این خودکفا است

برخلاف سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، Pinterest به شما امکان می‌دهد مستقیماً روی پلتفرم فروش داشته باشید – لازم نیست مشتریان بالقوه را به جای دیگری بفرستید. ویژگی های خرید Pinterest به شما امکان می دهد یک تجربه خرید منحصر به فرد و بدون درز ایجاد کنید که خطر انصراف مشتریان را قبل از پرداخت به حداقل می رساند.

توجه داشته باشید که پرداخت روی پلتفرم در حال حاضر فقط برای کاربران iOS و Android مستقر در ایالات متحده در دسترس است. برندهای کشورهای دیگر می توانند ویترین های Pinterest را راه اندازی کنند و کاربران را برای پرداخت به فروشگاه های تجارت الکترونیک خود هدایت کنند.

این برش لبه است

علاقه مجدد به Pinterest به این معنی است که افراد بیشتری نسبت به قبل از این برنامه استفاده می کنند و این شرکت به طور مداوم با ارائه ویژگی های جدید به این مناسبت می رسد.

تنها در سال 2022، Pinterest راه اندازی شد ویژگی دکور خانه را امتحان کنید، که به Pinners اجازه می دهد تا کالاهای خانگی را با استفاده از واقعیت افزوده (AR) آزمایش کند. با استفاده از این ویژگی می توانید ببینید که یک مبلمان در فضای شما چگونه به نظر می رسد:

Pinterest ویژگی دکوراسیون منزل با مبلمان را امتحان کنید

منبع: پینترست

ویژگی های خرید Pinterest

پینترست سالهاست که خرید پسند بوده است. در سال 2013، آنها Rich Pins را معرفی کردند که داده‌ها را از وب‌سایت‌های برندها به محتوای Pinterest آنها می‌کشید. در سال 2015 آنها “پین های قابل خرید” را اضافه کردند که در سال 2018 به پین ​​های محصول تغییر نام دادند.

با این حال، برنامه در طول قرنطینه COVID-19 برای برندها فراتر رفت. در سال 2020، آنها تب Shop را راه‌اندازی کردند که خرید را برای کاربران در حین جستجوی برنامه یا مرور یک تابلو آسان‌تر کرد.

در حال حاضر 5 روش وجود دارد که کاربران Pinterest می توانند از این برنامه خرید کنند:

  1. خرید از تابلوها: هنگامی که کاربر Pinterest از دکور خانه یا تابلوی مد بازدید می کند، برگه فروشگاه محصولات پین هایی را که ذخیره کرده است نشان می دهد. اگر آن محصولات دقیق در دسترس نباشند، محصولاتی با الهام از پین ها ارائه می شود.
  2. خرید از پین: هنگام مرور پین های معمولی در Pinterest، کاربران می توانند روی آن ضربه بزنند مشابه خرید کنید برای دیدن محصولات مرتبط هم برای ظاهر و هم برای اتاق.
  3. خرید از جستجو: اکنون برگه فروشگاه به راحتی از نتایج جستجو در دسترس است، بنابراین اگر کاربران Pinterest «لباس‌های تابستانی»، «ایده‌های آپارتمانی» یا «دفتر خانگی» را جستجو کنند، می‌توانند به راحتی روی برگه ضربه بزنند و گزینه‌های خرید به آنها داده شود.
  4. از Style Guides خرید کنید: Pinterest راهنماهای سبک خود را برای اصطلاحات محبوب دکوراسیون خانه مانند “ایده های اتاق نشیمن”، “اواسط قرن”، “معاصر” و موارد دیگر انتخاب می کند. هدف کمک به Pinners در یافتن محصولات است حتی اگر دقیقاً ندانند به دنبال چه هستند.
  5. از صفحات برند خرید کنید: فروشگاه هایی که برای Pinterest ثبت نام می کنند رایگان است برنامه تجاری تأیید شده می توانند یک برگه فروشگاه درست در نمایه خود داشته باشند (مانند مثال زیر)، به این معنی که Pinners فقط یک ضربه با ولگردی و ولگردی خرید فاصله دارند:
صفحه برند لباس بلوکسومون

منبع: پینترست

خیلی خوب به نظر می رسد، درست است؟ خوب، بیایید بفروشیم!

نحوه فروش در پینترست

همانطور که قبلاً مشخص کرده ایم، راه های مختلفی برای استفاده از Pinterest به عنوان یک خرده فروش وجود دارد.

خواه از آن برای ارسال #inspo vibes و ایجاد آگاهی استفاده می‌کنید، یا فروش بر روی پلتفرم را انجام می‌دهید، باید یک استراتژی قوی داشته باشید.

در اینجا یک راهنمای جامع و گام به گام برای نحوه فروش در پینترست آورده شده است.

1. طاقچه مناسب را پیدا کنید

این یک بخش کلیدی از فلسفه هر برند است، اما به ویژه در Pinterest مهم است. قبل از راه اندازی فروشگاه، مخاطبان هدف و استراتژی محتوای خود را در نظر بگیرید. پس از همه، این برنامه همه چیز در مورد مراقبت است – این کلیدی است که مطمئن شوید از جای درست شروع می کنید.

مدتی را در Pinterest بگذرانید تا جوامع متمایز و مکان هایی را که نام تجاری شما ممکن است در آن جا بیفتد را درک کنید، خواه مدگرایان کلبه خانه باشند یا معتادان به وسایل خانه مدرن در اواسط قرن.

2. یک حساب تجاری راه اندازی کنید

برای انجام تجارت از حساب Pinterest خود، باید مطمئن شوید که یک حساب تجاری دارید. بی خیال، درست است؟ خوب، حساب تجاری از بسیاری جهات با حساب شخصی متفاوت است – به شما امکان دسترسی به ویژگی هایی مانند تجزیه و تحلیل، تبلیغات و جعبه ابزار بزرگ تجاری را می دهد.

دو راه اصلی برای دریافت حساب تجاری وجود دارد. با دنبال کردن دستورالعمل ها می توانید نمایه شخصی خود را به یک حساب تجاری تبدیل کنید اینجا، یا می توانید از ابتدا برای یک حساب تجاری جدید ثبت نام کنید.

یک حساب تجاری در Pinterest راه اندازی کنید

در راهنمای ما برای استفاده از Pinterest برای کسب و کار، درباره راه اندازی حساب Pinterest بیشتر بیاموزید.

3. برند خود را مستحکم کنید

قبل از اینکه به چیزهای سرگرم کننده بپردازید، مهم است که مطمئن شوید نمایه Pinterest شما با برند شما به عنوان یک کل هماهنگ است. این به این معنی است که برای اطمینان از درست بودن همه چیز، از نام کاربری و عکس نمایه گرفته تا بیو و اطلاعات تماس، زمان و دقت کنید. کاربران Pinterest که با نام تجاری شما در پلتفرم مواجه می شوند، اگر قبلاً آن را دیده باشند، باید بتوانند به راحتی آن را شناسایی کنند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، می‌توانید در برنامه Verified Merchant نیز ثبت‌نام کنید، برنامه‌ای که رایگان است و یک چک آبی (بر خلاف علامت تایید توییتر و اینستاگرام) به صفحه شما اضافه می‌کند. این باعث می شود که نام تجاری شما در پلتفرم معتبرتر شود.

یک حساب تایید شده Pinterest به این صورت است:

نایک حساب پینترست را تأیید کرد

4. زیبایی شناسی خود را تعریف کنید

اگرچه پینترست واقعاً یک جانور منحصر به فرد است، اما در هسته اصلی آن، یک موتور جستجوی بصری است. البته این بدان معناست که باید عناوین سئو پسند را در پست‌های خود در نظر داشته باشید، اما مهم‌تر از همه این است که یک هویت بصری قوی ایجاد کنید.

در Hootsuite روندهای اجتماعی 2022 گزارش، ما بررسی کردیم که چگونه Structube یک سری تبلیغات بصری چشمگیر به سبک دهه 1950 برای تبلیغ مبلمان خود ایجاد کرد. در پینترست، این عکس‌ها توسط اتاق برچسب‌گذاری شدند – یک حرکت بازاریابی هوشمندانه، با توجه به اینکه Pinners دقیقاً به همین شکل محصولات تزئینی خانه را خریداری می‌کند. نتیجه، بازدهی 2 برابری در هزینه تبلیغات آنها بود.

کل حساب کاربری Structube در Pinterest ظاهر و احساس زیبایی دارد:

Structube تائید شده تاجر مبلمان و لوازم جانبی شیک

5. یک کاتالوگ ایجاد کنید

قبل از اینکه به پین ​​کردن بپردازید، یک مرحله مهم دیگر در راه اندازی فروشگاه Pinterest وجود دارد: ایجاد یک کاتالوگ. این فرآیند به یک صفحه گسترده با برخی اطلاعات کلیدی نیاز دارد که سپس برای تولید پین های محصول و ایجاد یک کاتالوگ در Pinterest استفاده می شود.

صفحه‌گسترده محصول دارای هفت الزام است: شناسه منحصربه‌فرد، عنوان، توضیحات، URL محصول، URL تصویر، قیمت و در دسترس بودن. Pinterest نمونه ای از صفحه گسترده را در دسترس قرار داده است اینجا.

همچنین باید داده های خود را در جایی میزبانی کنید. برای ارسال به Pinterest، باید پیوندی به CSV خود ارائه دهید که همیشه در دسترس آنها باشد. می‌توان آن را از طریق یک سرور FTP/SFTP یا از طریق پیوند دانلود HTTP/HTTPS میزبانی کرد، اما نمی‌توان آن را با رمز عبور محافظت کرد. پس از ارسال این پیوند به Pinterest، محصولات شما به عنوان پین محصول در دسترس خواهند بود.

Pinterest هر 24 ساعت یک بار منبع داده شما را تازه می کند، بنابراین باید بتوانید محصولات را به صفحه گسترده اضافه کنید و آنها را به طور خودکار در فروشگاه Pinterest خود بدون کار زیاد نشان دهید. این شرکت همچنین می گوید که آنها می توانند تا 20 میلیون محصولات به ازای هر حساب کاربری، بنابراین، مگر اینکه بزرگترین فروشگاهی را که تا به حال روی زمین وجود دارد را اداره کنید، باید بتوانید یک لیست محصول جامع ایجاد کنید.

6. از ریچ پین ها استفاده کنید

صفحه‌گسترده محصول راهی فوق‌العاده برای به‌روز نگه‌داشتن پینترست است، اما راه دیگری برای دسترسی به بسیاری از ویژگی‌های خاص در برنامه وجود دارد. اگر وب‌سایت خود را همانطور که در مرحله 3 ذکر شد ادعا کرده‌اید، ویژگی‌های بیشتری در دسترس شماست.

به عنوان مثال، می‌توانید Rich Pins را ایجاد کنید، که از ابرداده‌های موجود در سایت شما برای ایجاد پین‌های مستقلی که برای قابلیت کشف در جستجو استفاده می‌شوند، استفاده می‌کنند.

برای دریافت Rich Pins، باید برای آنها درخواست دهید. سپس، Pinterest ابرداده های سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند تا مطمئن شود که به درستی همگام سازی می شود. اطلاعات بیشتری در مورد انواع Rich Pins و فرآیند راه اندازی بیابید اینجا.

پس از تأیید، Rich Pins با هر بار ضربه زدن به آسانی در دسترس خواهد بود یک پین جدید ایجاد کنید.

7. حرکات بازاریابی انجام دهید

شما برند خود را می شناسید و دقیقا می دانید که می خواهید با آن چه کار کنید. اکنون زمان آن فرا رسیده است که دانش بازاریابی خود را به تابلوهای Pinterest بیاورید.

آیا یک سلبریتی با لباس شما عکس گرفته شده است؟ یا اینفلوئنسر از یکی از محصولات دکور منزل شما در عکس های خود استفاده کرده است؟ به یک ولگردی و قانونی تگ بروید و محصولات خود را پین کنید. علاوه بر این، می‌توانید با برچسب‌گذاری اقلام خود در پست‌های Shop the Look مسافت پیموده شده زیادی داشته باشید.

پینترست هم گزارش ها که مارک هایی که جزئیاتی مانند ارسال رایگان یا رتبه بندی محصول را برچسب گذاری می کنند، تعداد تسویه حساب ها را دو برابر می کنند، بنابراین لطمه ای به ظرافت فید خود با آن جزئیات یکپارچه نیز وارد نمی کند.

همانطور که کلیشه ای به نظر می رسد، مهم ترین تکنیک این است که با آن کمی سرگرم شوید. شما می خواهید یک برند با حساب پینترست باشید، نه برندی که سایت را با محصولات اسپم کرده است. مطمئن شوید که محتوای مرتبط و جذابی را که محصول نیست، به همان اندازه که پست‌های محصول انجام می‌دهید پین کنید. به این ترتیب می توانید با جامعه به روشی ارگانیک درگیر شوید و در عین حال فروش را نیز افزایش دهید.

در زمان مدیریت حضور خود در Pinterest با استفاده از Hootsuite صرفه جویی کنید. از یک داشبورد واحد، می‌توانید پین‌ها را بنویسید، زمان‌بندی کنید و منتشر کنید، تابلوهای جدید ایجاد کنید، به‌طور هم‌زمان به چند تابلو پین کنید، و همه پروفایل‌های دیگر رسانه‌های اجتماعی خود را اجرا کنید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید

پین ها را برنامه ریزی کنید و عملکرد آنها را پیگیری کنید در کنار سایر شبکه های اجتماعی شما – همه در یک داشبورد با کاربری آسان.

Hootsuite را امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید