4 بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک برای فروش در سال 2023
بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک برای استفاده در سال 2023 چیست؟
مانند بسیاری از سوالات زندگی، پاسخ به این بستگی دارد که از چه کسی بپرسید. اما نگران نباشید، زیرا ما این تحقیق را برای شما انجام دادیم! ما فهرست خود را از چهار پلتفرم برتر تجارت الکترونیک برای کسبوکارها برای استفاده در سال 2023 ارائه کردهایم.
ما شما را با مزایا و معایب هر پلتفرم و نحوه انتخاب یکی که برای شما مناسب است آشنا خواهیم کرد. یک راهنمای مفید و سوالات متداول در انتهای این مقاله وجود دارد. با دانستن اینکه بهترین پلتفرم برای راهاندازی فروشگاه آنلاین شما کدام است، کنار میروید.
بنابراین، چه تازه شروع به کار کرده باشید و چه به دنبال تغییر پلتفرم هستید، ما می توانیم کمک کنیم. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید کدام پلتفرم تجارت الکترونیک برای شما بهترین است.
پاداش: بیاموزید که چگونه محصولات بیشتری را در رسانه های اجتماعی با رایگان ما بفروشید تجارت اجتماعی 101 راهنما. مشتریان خود را خوشحال کنید و نرخ تبدیل را بهبود بخشید.
بهترین پلتفرم های تجارت الکترونیک برای فروش در سال 2023
با وجود بسیاری از پلتفرمهای تجارت الکترونیک در بازار، انتخاب یک مورد مناسب میتواند دلهرهآور به نظر برسد. کل موفقیت فروشگاه تجارت الکترونیک شما می تواند به آن بستگی داشته باشد. اما نترس! بدون ترتیب خاصی، در اینجا چهار انتخاب برتر ما برای سال 2023 آمده است.
1. مربع
Squarespace به شما این امکان را می دهد که در عرض چند دقیقه یک فروشگاه آنلاین با هر چیزی که نیاز دارید ایجاد کنید. انتخاب قالب های تجارت الکترونیک آنها ابزاری مفید برای مبتدیان است.
برای چه چیزی بهتر است: قالب های فروشگاه تجارت الکترونیک زیبا و طراحی کشیدن و رها کردن.
قیمت شروع: آزمایشی رایگان 14 روزه با سایت های جدید، سپس بسته تجاری Squarespace از 23 دلار در ماه شروع می شود. بسته شخصی Squarespace با قیمت 16 دلار در ماه شامل ادغام تجارت الکترونیک نمی شود.
طرفداران: دسترسی به ویژگی های بازاریابی، موجودی، فروش اجتماعی، سئو و تجزیه و تحلیل. قالب های شیک سازنده وب سایت را بکشید و رها کنید.
معایب: ویژگی های کمتر در مقایسه با رقبا. نرخ تراکنش 3 درصد (در شروع بسته تجاری).
2. Shopify
Shopify یک پلت فرم تجارت الکترونیک قدرتمند و کاربر پسند است. این یک پایه محکم برای شروع فروش آنلاین در اسرع وقت ارائه می دهد.
برای چه چیزی بهتر است: مشاغل خاص تجارت الکترونیک با هر اندازه، سازندگان و مشاغلی که مستقیماً در اینستاگرام یا TikTok می فروشند.
قیمت شروع: یک آزمایش 14 روزه رایگان یا می توانید Basic Shopify را با 29 دلار در ماه دریافت کنید
طرفداران: Shopify می تواند تقریباً از تمام وظایف مرتبط با تجارت الکترونیک مراقبت کند. آنها با همه چیز، از ابزارهای بازاریابی و پرداخت، تا پرداخت ایمن و حمل و نقل، پشتیبانی ارائه می دهند. فروش در Shopify آسان است. Shopify با اکثر سیستم عامل ها، وب سایت ها و بازارهای آنلاین دیگر ادغام می شود. این یکی از بهترین پلتفرم های تجارت الکترونیک چند کاناله است.
نکته پاداش: اگر از Shopify برای فروش محصولات خود استفاده می کنید، می توانید یک ربات چت را از Heyday by Hootsuite دریافت کنید. یک ربات چت میتواند با پاسخ به سؤالات متداول، ارائه پشتیبانی مشتری، توصیه محصولات، مراقبت از مدیریت موجودی و ارائه رزرو قرار در فروشگاه، در زمان صرفهجویی در خدمات مشتری و فروش محصولات بیشتر به شما کمک کند.
منفی: افزونه ها می توانند هزینه را افزایش دهند. ویژگی های محدود پست وبلاگ بدون افزودنی های برنامه. تسویه حساب قابل تنظیم نیست.
3. ووکامرس
WooCommerce یک افزونه وردپرس است که می تواند سایت وردپرس شما را به یک فروشگاه تجارت الکترونیک تبدیل کند. این بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک رایگان است.
برای چه چیزی بهتر است: ساخت و مدیریت یک فروشگاه آنلاین قابل تنظیم و همه کاره.
قیمت شروع: رایگان! اما، هزینه های پنهانی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.
طرفداران: همه افزونه ها و ادغام های قدرتمند وردپرس در دسترس شما هستند. انعطاف پذیری و سهولت استفاده. رایگان است.
معایب: خدمات مشتری تقریباً صفر است. هزینه های اضافی مانند میزبانی دامنه و افزونه ها.
4. تجارت بزرگ
BigCommerce یک ارائه دهنده SaaS تجارت الکترونیک است که به خرده فروشان آنلاین خدمات می دهد.
برای چه چیزی بهتر است: فروشگاه های تجارت الکترونیک با موجودی های بزرگ.
قیمت شروع: آزمایشی رایگان 15 روزه، سپس 29.95 دلار در ماه.
طرفداران: تعداد نامحدود محصولات هیچ کارمزد معامله ای وجود ندارد. دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها است. تم های شیک، اگرچه بسیاری از آنها هزینه دارند.
معایب: گاهی اوقات سرعت بارگذاری ضعیف است. اگر فروشگاه شما حجم فروش بیشتری داشته باشد، هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. بدون ویژگی های فروش 1 کلیک.
چگونه یک پلتفرم تجارت الکترونیک را انتخاب کنید که برای شما کار می کند
هنگام انتخاب پلتفرم تجارت الکترونیک باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد. بهترین پلتفرم های تجارت الکترونیک آنچه را که برای راه اندازی کسب و کار خود نیاز دارید را ارائه می دهند. برای انتخاب بهترین پلتفرم برای خود، با نیازها و اهداف خاص کسب و کار خود شروع کنید.
آیا در Etsy می فروشید و باید به فروشگاه دیگر خود متصل شوید؟ آیا می خواهید یک وبلاگ تجاری در وب سایت خود داشته باشید؟ آیا می خواهید از یک ربات چت Shopify برای سؤالات مشتری کمک بگیرید؟
هنگامی که ویژگی های ضروری خود را مشخص کردید، می توانید شروع به محدود کردن گزینه های خود کنید. در اینجا چند راه اندازی فکری وجود دارد که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام ویژگی های تجارت الکترونیک را از یک پلت فرم نیاز دارید.
آیا مکان آجر و ملات دارید؟
اگر مکانی کاملاً آجری دارید، باید مطمئن شوید که فروشگاه تجارت الکترونیک شما دارای مارک تجاری منسجمی است و تجربه ای مطابق با فروشگاه فیزیکی شما به مصرف کننده می دهد. این ممکن است به این معنی باشد که برای ایجاد یک سفر بهینه مشتری به یک وب سایت قابل تنظیم تر نیاز دارید.
اندازه موجودی خود را در نظر بگیرید
اگر قصد دارید تعداد زیادی محصول را بفروشید، مهم است که پلتفرمی را انتخاب کنید که بتواند موجودی شما را در خود جای دهد. با یک موجودی بزرگ، به پلتفرمی نیاز دارید که بتواند دسته بندی پیچیده محصول و مدیریت سهام را انجام دهد.
آیا قصد دارید از dropshipping استفاده کنید؟
Dropshipping جایی است که شما سفارشات مشتری را دریافت می کنید اما سهام خود را در دسترس ندارید. شما انجام سفارش و ارسال را به شخص ثالث برون سپاری می کنید. اگر تصمیم به دراپ شیپی دارید، باید پلتفرمی را انتخاب کنید که بتواند دراپ شیپینگ را مدیریت کند، مانند Shopify.
چه نوع محصولات یا خدماتی را ارائه می دهید؟
اگر محصولات دیجیتالی می فروشید، به پلتفرمی نیاز دارید که بتواند از دانلود فایل پشتیبانی کند. اگر محصولات فیزیکی می فروشید، به پلتفرمی نیاز دارید که بتواند با خدمات حمل و نقل یکپارچه شود. اگر خدماتی را می فروشید که نیاز به قرار ملاقات دارد، پلتفرمی می خواهید که بتواند زمان بندی را یکپارچه کند.
شما همچنین می خواهید مقدار محصولاتی را که ارائه می دهید در نظر بگیرید. اگر تعداد زیاد است، ممکن است بخواهید یک پلتفرم تجارت الکترونیک و میزبانی وب را در نظر بگیرید که بتواند آن را مدیریت کند، مانند تجارت بزرگ. اگر پیشنهاد کوچکتری دارید، با پلتفرمی مانند Shopify یا Squarespace کاملاً خوب خواهید بود.
طراحی سایت سفارشی و امکانات
همچنین باید در نظر بگیرید که چقدر می خواهید بر ظاهر و ظاهر فروشگاه خود کنترل داشته باشید. اگر میخواهید کنترل کامل داشته باشید، به پلتفرمی نیاز دارید که گزینههای سفارشیسازی زیادی را ارائه دهد.
اگر نمی خواهید خودتان آن را بسازید، سازندگان سایت با هزینه اضافی در دسترس هستند.
منبع: مینا
آیا سود شما به یافتن در SERP بستگی دارد؟
سپس ممکن است بخواهید پلتفرمی را انتخاب کنید که دارای ویژگی های سئو قوی باشد. به عنوان مثال، با WooCommerce، می توانید افزونه های SEO مانند YOAST را برای بهبود بازی SEO خود دانلود کنید. این افزونه و سایر پلاگین های بهینه سازی آن را به یکی از بهترین پلتفرم های تجارت الکترونیک برای سئو تبدیل می کند. BigCommerce همچنین یک پلتفرم محبوب برای قابلیت های SEO است.
بودجه شما چقدر است؟
عامل دیگری که باید در نظر گرفت قیمت است. اکثر پلتفرمها قیمتگذاری ماهانه سطحی دارند. اغلب، هر چه قیمت ماهانه شما بالاتر باشد، کارمزد تراکنش شما کمتر است. قبل از اینکه به یک برنامه متعهد شوید، حتما این موارد را محاسبه کنید. برخی از پلتفرم ها رایگان هستند اما با هزینه های دیگری مانند هزینه های دامنه و قیمت افزونه ها یا افزونه ها همراه هستند. برنامه های قیمت گذاری را مقایسه کنید تا بهترین ارزش را برای کسب و کار خود بیابید.
سوالات متداول پلتفرم های تجارت الکترونیک
آیا هنوز سوالی دارید؟ خوب، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. در اینجا چند سوال رایج و متداول در مورد پلتفرم های تجارت الکترونیک وجود دارد.
بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک چیست؟
آمازون بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک جهانی از نظر ترافیک است. اما WooCommerce بیشترین سهم بازار را در بین پلتفرمهای نرمافزار تجارت الکترونیک دارد.
طبق آمار Statista، WooCommerce برترین پلتفرم نرم افزار تجارت الکترونیک در سراسر جهان است که سهم بازار آن 37٪ است. فروشگاه های آنلاین Squarespace و Woo Themes با سهم 15% و 14% در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.
بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک برای استارت آپ ها چیست؟
WooCommerce، Shopify و Squarespace همگی پلتفرم های تجارت الکترونیک عالی برای استارت آپ ها هستند.
سوالی که باید بپرسید این نیست که کدام پلتفرم تجارت الکترونیک برای استارت آپ ها بهتر است. در عوض، از خود بپرسید که کدام پلتفرم تجارت الکترونیک بهترین است من استارت آپ؟ اگر دورههای آموزشی آنلاین میفروشید، احتمالاً پلتفرمی متفاوت از استارتآپی که لباسهای قدیمی میفروشد، انتخاب میکنید.
محبوب ترین پلتفرم های تجارت الکترونیک کدامند؟
محبوب ترین پلتفرم های تجارت الکترونیک WooCommerce و Squarespace هستند. آنها بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند. اما این یک تعمیم بسیار گسترده است. در حالی که این پلتفرمها بیشترین سهم بازار را دارند، میتواند ارزش وقت شما را داشته باشد تا بدانید کدام پلتفرم تجارت الکترونیک در بین همتایان شما محبوبتر است.
توصیه می کنیم قبل از آن کمی تحقیق کنید. اگر افراد دیگری را در زمینه کاری خود می شناسید که فروشگاه تجارت الکترونیک دارند، از آنها بپرسید که آیا پلتفرم خود را دوست دارند یا نه. یا با در نظر گرفتن صنعت خود، در سایت های بررسی محبوب جستجو کنید. Reddit اغلب نتایج بسیار صادقانه ای را در مورد فروش آنلاین محصولات به دست می آورد.
بهترین پلت فرم تجارت الکترونیک برای مشاغل کوچک چیست؟
بهترین پلت فرم تجارت الکترونیک برای کسب و کارهای کوچک بستگی به نوع کسب و کار کوچک شما دارد. همانطور که گفته شد، بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک به سمت پلتفرم های تجارت الکترونیکی که استفاده از آنها آسان است، گرایش دارند. به طور معمول، این پلتفرم ها به جای منبع باز، راه حل های میزبانی می شوند.
راه حل های میزبانی شده مانند Squarespace و Shopify هستند. به طور معمول، آنها به کار اولیه کمتری نسبت به راه حل های منبع باز مانند WooCommerce نیاز دارند. همانطور که گفته شد، WooCommerce بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک منبع باز است، از نظر حقیر ما. اما، هر راه حل تجارت الکترونیک مزایای خاص خود را برای مشاغل کوچک دارد.
قالبهای تجارت الکترونیک Squarespace راهی سریع برای راهاندازی و اجرای آنلاین مشاغل کوچک است. توانایی Shopify برای ادغام آسان با سایر پلتفرم ها آن را به یک انتخاب محبوب تبدیل می کند. قابلیت های SEO WooCommerce آن را برای مشاغل کوچکی که برای قرار گرفتن در معرض SERP رقابت می کنند جذاب می کند.
بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک برای اینستاگرام چیست؟
Shopify بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک برای فروش در اینستاگرام است. ادغام با برنامه های فروشگاه برنامه Shopify سریع و آسان است. میتوانید برنامههایی را بیابید که به حمل و نقل، بازیابی سبد خرید رها شده، پشتیبانی مشتری و موارد دیگر کمک میکنند.
هر پلتفرم تجارت الکترونیکی که ارزشش را داشته باشد به شما امکان می دهد به حساب های رسانه های اجتماعی خود پیوند دهید. اما Shopify با استفاده از برنامههایی مانند Heyday، یک ربات گفتگوی هوش مصنوعی، به مشتریان این امکان را میدهد که بهراحتی مستقیماً در اینستاگرام (و TikTok!) در خرید اجتماعی شرکت کنند.
در اینجا بیشتر در مورد نحوه استفاده از استراتژی تجارت الکترونیک اینستاگرام خود بیشتر توضیح داده شده است.
با Heyday، ربات گفتگوی اختصاصی هوش مصنوعی مکالمه ای ما برای خرده فروشان تجارت الکترونیک و تجارت اجتماعی، با خریداران تجارت الکترونیک تعامل داشته باشید و مکالمات مشتری را به فروش تبدیل کنید. ارائه تجربیات 5 ستاره مشتری – در مقیاس.
یک نسخه ی نمایشی رایگان برای هیدی دریافت کنید
با Heyday گفتگوهای خدمات مشتری را به فروش تبدیل کنید. زمان پاسخگویی را بهبود ببخشید و محصولات بیشتری بفروشید. آن را در عمل ببینید.