آیا احساس می کنید بودجه تبلیغاتی فیسبوک شما فقط یک عکس در تاریکی است؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که آیا روش استراتژیک تری برای محاسبه و تنظیم آن وجود دارد؟ شما تنها نیستید که فکر می کنید چقدر برای تبلیغات فیس بوک هزینه کنید.

خوب، بازاریابان، صاحبان مشاغل و سازندگان محتوا، وقت آن است که خود را آماده کنید – ما در حال بررسی اعماق مخفی بودجه بندی تبلیغات فیس بوک هستیم.

ماشین‌حساب‌هایتان را بردارید، کلاه ریاضیتان را بپوشید و تلفنتان را روی «مزاحم نشوید» تنظیم کنید تا رمز و راز هزینه‌های تبلیغاتی موفق در فیس‌بوک را باز کنیم!

پاداش: از ما استفاده کنید محاسبه بودجه رایگان تبلیغات فیس بوکr تا بفهمید دقیقا چقدر باید هزینه کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. اجازه دهید ما حساب را برای شما انجام دهیم!

انواع بودجه تبلیغات فیس بوک

بودجه تبلیغات فیس بوک مقداری را که برای تبلیغات خود خرج می کنید کنترل می کند.

هنگام تعیین بودجه تبلیغات فیسبوک خود، با دو انتخاب روبرو خواهید شد:

  1. چگونه دلار تبلیغات خود را بین همه مجموعه های تبلیغاتی خود (بودجه های کمپین در مقابل بودجه مجموعه تبلیغات) تقسیم کنید، و
  2. هر مجموعه تبلیغاتی چگونه پول اختصاص داده شده خود را خرج می کند (بودجه مادام العمر در مقابل تبلیغات بودجه روزانه فیس بوک)

بسته به نوع کمپین تبلیغاتی که اجرا می کنید، این انتخاب های بودجه می تواند به شما کمک کند تا دلارهای تبلیغاتی خود را که به سختی به دست آورده اید، به حداکثر برسانید.

نکته: اگر تفاوت بین کمپین‌های فیس‌بوک، مجموعه‌های تبلیغاتی و تبلیغات را نمی‌دانید، درس Meta Blueprint در مورد چگونگی ساختار تبلیغات را بررسی کنید.

بودجه کمپین و مجموعه تبلیغات

شما می توانید یک بودجه کلی برای کمپین خود یا بودجه های فردی برای مجموعه های تبلیغاتی خود تعیین کنید. قبل از تنظیم، بودجه کل خود را برای تبلیغات فیس بوک در نظر بگیرید (ما در زیر به شما کمک می کنیم تا این را بفهمید).

بودجه های کمپین مانند یک سطل بزرگ پول هستند که به تمام مجموعه های تبلیغاتی شما سرازیر می شود. انتخاب می کند که کدام مجموعه تبلیغاتی بر اساس بهترین فرصت ها وجوه دریافت کند. اگر در نحوه توزیع بودجه خود انعطاف پذیر هستید، پس این انتخاب کمترین هزینه را دارد و معمولاً نتایج را با هزینه کم انجام می دهد.

به طور متناوب، می توانید انتخاب کنید که فردی را تنظیم کنید بودجه های مجموعه تبلیغاتی. این گزینه به این معنی است که شما کنترل می کنید که چقدر برای هر مجموعه تبلیغاتی هزینه می شود. زمانی که استراتژی‌های پیشنهادی شما بین مجموعه‌ها متفاوت است یا تفاوت زیادی در اندازه مخاطبان خود دارید، بودجه‌های مجموعه تبلیغاتی فردی مفید هستند.

زمانی که تاکتیک‌های تبلیغاتی مختلف را آزمایش می‌کنید تا ببینید که چگونه کار می‌کنند، بودجه‌های مجموعه تبلیغاتی فردی نیز مفید هستند.

مادام العمر و بودجه روزانه

چه با بودجه کمپین و چه با بودجه مجموعه تبلیغاتی، باید بین یک عمر و بودجه روزانه تصمیم بگیرید.

با یک بودجه روزانه، میانگین هزینه تبلیغات در روز را تعیین می کنید. اگر بخواهید تقریباً همان مقدار را در روز خرج کنید، اینها عالی هستند. بودجه های روزانه سقف سختی نیستند، به این معنی که می توانند روزانه کمی نوسان داشته باشند.

آ بودجه مادام العمراز طرف دیگر، کل مبلغی است که می خواهید از ابتدا تا انتها خرج کنید. اگر می دانید چقدر می خواهید هزینه کنید و برایتان مهم نیست که در روز جمعه بیشتر از دوشنبه هزینه کنید، اینها برای شما مناسب است. بودجه های مادام العمر هستند کلاه سخت؛ آنها از حد شما تجاوز نخواهند کرد.

ماشین حساب بودجه تبلیغات فیس بوک

گوش کنید، ما هرگز شما را بدون ابزار مناسب به جنگل بازاریابی دیجیتال نمی فرستیم. به همین دلیل است که ما یک ماشین حساب بودجه تبلیغاتی فیس بوک ایجاد کرده ایم که محاسبات را انجام می دهد برای شما. محاسبه‌کننده بودجه تبلیغاتی فیس‌بوک را دانلود کنید تا بفهمید دقیقاً چقدر باید هزینه کنید تا به نتایجی که می‌خواهید برسید.

پاداش: از ما استفاده کنید محاسبه بودجه رایگان تبلیغات فیس بوکr تا بفهمید دقیقا چقدر باید هزینه کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. اجازه دهید ما حساب را برای شما انجام دهیم!

برای استفاده از این ماشین حساب، باید چند نکته را بدانید. نگران نباشید؛ این چیزی شبیه کلاس ریاضی شما در دبیرستان نخواهد بود. ما قول می دهیم که نمی توانید در این درس شکست بخورید!

به خاطر این مثال، ما از یک شرکت مصنوعی، Business Bats، به عنوان پایه استفاده خواهیم کرد. Business Bats چوب های بیسبال را برای نیازهای تجاری شما می فروشد، خواه این کار چاپگر شما را خراب کند. فضای اداری سبک یا تمرین تاب خود در اتاق هیئت مدیره برای سوزاندن انرژی بعد از جلسه. خفاش های تجاری مورد علاقه ساکنان اتاقک در سراسر جهان است.

CPM، CTR و نرخ تبدیل خود را پیدا کنید

شما باید حداقل یک کمپین تبلیغاتی فیسبوک را برای این بخش اجرا کرده باشید. اگر هیچ کمپینی را اجرا نکرده اید، به بخش «چگونه بدون اجرای کمپین تبلیغاتی فیس بوک یک معیار دریافت کنیم» در زیر بروید. در غیر این صورت، برای جمع‌آوری داده‌ها و دستورالعمل‌های مناسب در مورد نحوه محاسبه بودجه تبلیغات فیسبوک، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

CPM شما (هزینه به ازای هر هزار نمایش)، CTR (نرخ کلیک) و نرخ تبدیل شما را می‌توانید در مدیریت تبلیغات فیسبوک پیدا کنید.

نمای ستون پیش فرض است کارایی، بنابراین باید آن را انتخاب کنید عملکرد و کلیک ها زیر منوی کشویی ستون ها را مشاهده کنید تا CPM و CTR خود را ببینید.

عملکرد و کلیک های مدیر تبلیغات در fb

هنگامی که نمای ستون خود را تغییر دادید، فقط به سمت راست پیمایش کنید برای پیدا کردن CPM و CTR خود.

در مرحله بعد، زمان آن رسیده است که نرخ تبدیل خود را پیدا کنید. با تصمیم گیری در مورد نحوه طبقه بندی «تبدیل ها» شروع کنید. یک تبدیل می تواند چیزهای زیادی باشد، از جمله اینکه یک مصرف کننده شروع به چک کردن در سایت شما یا نصب برنامه شما کند. به این روش فکر کنید: می خواهید کسی پس از مشاهده تبلیغ شما چه کاری انجام دهد؟

هنگامی که در مورد رویدادی برای تعریف تبدیل خود تصمیم گرفتید، می توانید داشبورد گزارش اصلی را در مدیر تبلیغات فیس بوک خود سفارشی کنید. را کلیک کنید ستون ها: عملکرد و سپس به پایین بروید سفارشی کردن ستون ها در پایین

مدیر تبلیغات fb ستون ها را سفارشی می کند

بعد، بر روی کلیک کنید تبدیل ها، رویدادهای استاندارد در سمت چپ از اینجا، می‌توانید معیاری را که می‌خواهید برای نرخ تبدیل خود اندازه‌گیری کنید، کلیک کنید. سپس کلیک کنید درخواست دادن.

مدیر تبلیغات fb تبدیل ها را تعریف می کند

چگونه CPM، CTR و نرخ تبدیل خود را محاسبه کنید

دانستن نحوه محاسبه معیارهای رسانه های اجتماعی مهارتی است که همه بازاریابان باید داشته باشند. به این ترتیب، بدون توجه به اینکه اطلاعات شما در کجا ذخیره شده است، می توانید آنچه را که باید بدانید.

شما CPM با مبلغی که برای کمپین خود خرج می کنید و تعداد بازدیدهایی که تبلیغ شما به دست آورده است محاسبه می شود. بنابراین، مجموع هزینه تبلیغات خود را می گیرید، آن را بر نمایش های خود تقسیم می کنید، سپس آن را در 1000 ضرب می کنید. اگر 300 دلار خرج کرده اید و 5000 نمایش داشته اید، CPM 60 دلاری خواهید داشت.

CPM = (مجموع هزینه تبلیغات/نمایش) x 1000

شما CTR تعداد کلیک‌هایی که دریافت کرده‌اید تقسیم بر تعداد نمایش‌های تبلیغاتی است، سپس در 100 ضرب می‌شود. اگر 100 کلیک و 5000 بازدید داشتید، CTR 2٪ خواهید داشت.

CTR = (مجموع کلیک های تبلیغاتی/ مجموع نمایش های تبلیغاتی) x 100

شما نرخ تبدیل با گرفتن تعداد تبدیل از تبلیغ فیس بوک شما و تقسیم آن بر تعداد کل کلیک های روی لینک دریافتی شما محاسبه می شود، سپس در 100 ضرب می شود. اگر شما 100 تبدیل و 2500 کلیک روی لینک داشتید، نرخ تبدیل 4 درصدی خواهید داشت.

نرخ تبدیل = (مجموع تبدیل‌های تبلیغاتی/کلیک‌های لینک از آگهی) x 100

اگر هرگز یک کمپین تبلیغاتی فیس بوک راه اندازی نکرده اید، چگونه بودجه خود را افزایش دهید

اگر هرگز یک کمپین تبلیغاتی فیس بوک راه اندازی نکرده اید و هیچ داده تاریخی برای استخراج ندارید، می توانید از معیارهای صنعت برای اعداد خود استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که معیارها بسته به عوامل مختلف، مانند صنعت، می توانند بسیار متفاوت باشند. به عنوان مثال، معیارهای نرخ تبدیل را در نظر بگیرید.

نرخ تبدیل تجارت الکترونیک دیجیتال 2022 بر اساس صنعت

منبع: به روز رسانی Q2 Digital Trends Hootsuite

معیارها کامل نیستند، اما شما هنوز به جایی برای شروع نیاز دارید. بنابراین، برخی از معیارهایی را که ارتباط نزدیکی با کسب و کار شما دارند، برای نقطه جهش خود انتخاب کنید.

نکته حرفه ای: به‌روزرسانی Q4 Digital Trends Hootsuite در مورد معیارهای CPM و CTR در صفحه 262 بحث می‌کند. می‌توانید معیارهای نرخ تبدیل را از به‌روزرسانی Q2 Digital Trends Hootsuite در صفحه 266 بیابید.

برای Business Bats، ما از 1.2٪ برای نرخ CTR و 8.15 دلار برای CPM خود استفاده خواهیم کرد، زیرا این میانگین ها برای سه ماهه سوم 2022 هستند. Business Bats این کار را نمی کند. دقیقا متناسب با هر یک از صنایع ذکر شده در بالا، بنابراین ما از نرخ تبدیل 2.3% استفاده خواهیم کرد، زیرا این میانگین معیارهای صنعت برای سه ماهه اول 2022 است. میانگین نرخ تبدیل تجارت الکترونیک حدود 2.5-3٪ است، بنابراین این عدد یک مبنای کاملاً منطقی است. .

در بخش بعدی، بودجه ایده‌آل تبلیغات فیسبوک Business Bats را با استفاده از این اعداد خواهیم یافت.

نحوه تنظیم بودجه تبلیغات فیسبوک

شما می توانید بودجه تبلیغات فیس بوک خود را به صورت دستی محاسبه کنید، یا می توانید این کار را به روشی آسان و سرگرم کننده با ماشین حساب بودجه تبلیغات فیس بوک ما انجام دهید!

مرحله 1. ماشین حساب را دانلود کنید

اولین قدم شما این است که محاسبه‌گر بودجه تبلیغاتی فیسبوک را دانلود کرده و آن را در Google Drive خود کپی کنید.

ماشین حساب بودجه تبلیغات در fb کپی کنید

مرحله 2. اعداد خود را در سلول های مربوطه وارد کنید

با دنبال کردن دستورالعمل های بالا، ستون B را با اعدادی که به دست آورده اید پر کنید. هدف درآمد خود را انتخاب کنید و به هزینه محصول یا خدمات خود اضافه کنید.

برای خفاش های تجاری، ما می خواهیم 3000 دلار از این کمپین کسب کنیم و خفاش های ما هر کدام 50 دلار قیمت دارند.

نمای کلی ماشین حساب بودجه تبلیغات fb

مرحله 3. بودجه خود را در ستون G مرور کنید

طبق محاسبات ما، برای اینکه Business Bats هدف درآمدی ما را تعیین کند، بودجه کمپین تبلیغاتی فیس بوک ما باید حدود 1770 دلار باشد. بد نیست!

چگونه بودجه تبلیغات فیسبوک خود را تغییر دهید

اکنون که می دانید بودجه شما چقدر باید باشد، می توانید به مدیر تبلیغات فیس بوک بروید تا اعداد خود را تنظیم کنید.

شما به سادگی باید روی مجموعه تبلیغاتی یا کمپینی که می خواهید تنظیم کنید، حرکت کنید. کلیک ویرایش کنید، تغییر بودجه ای را که می خواهید ایجاد کنید تایپ کنید و کلیک کنید انتشار. بودجه تبلیغات شما باید ظرف 15 دقیقه تنظیم شود. و voila، شما بودجه تبلیغات فیس بوک خود را تغییر داده اید.

بهترین بودجه تبلیغات فیس بوک برای مشاغل کوچک چیست؟

متأسفانه، در مورد نحوه بودجه بندی تبلیغات فیس بوک یا بهترین بودجه تبلیغاتی فیس بوک برای مشاغل کوچک، هیچ پاسخ یکسانی وجود ندارد.

عوامل متعددی مانند صنعت، اهداف و عادات مخاطبان می توانند بر بودجه شما تأثیر بگذارند.

صادقانه بگویم، تعیین بودجه بهینه شما به آزمون و خطا نیاز دارد. اما چند روش برتر وجود دارد که می توانید برای کشف آن استفاده کنید.

شروع به آزمایش کنید

تعیین بودجه تبلیغات فیسبوک شما نیاز به آزمایش دارد. تغییر عناصر موجود در تبلیغات شما، مانند کپی، تصاویر، هدف‌گذاری، بودجه و زمان‌بندی، می‌تواند به بینشی در مورد آنچه کار می‌کند منجر شود.

تعدادی تاکتیک دیگر نیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید، مانند هدف قرار دادن مخاطبان مشابه و هدف قرار دادن مخاطبان علاقه مند به رقبای خود.

آزمایش استراتژی های مختلف در سطوح مختلف به شما کمک می کند تا در مورد نحوه تخصیص موثر بودجه بازاریابی آنلاین خود تصمیم گیری کنید، در نهایت باعث ایجاد تبدیل در بین مخاطبان هدف شما و به دست آوردن ROI بالا برای سرمایه گذاری خود می شود.

به آن زمان بدهید

بعد از یک روز نتایجی را که انتظارش را داشتید نمی بینید؟ وحشت نکنید.

همانطور که انواع مختلف تبلیغات را آزمایش می کنید، مطمئن شوید که به مجموعه های تبلیغاتی خود برای توسعه و اجرا زمان می دهید. شما می خواهید ببینید که آنها در مقاطع مختلف در طول هفته چگونه عمل می کنند. آیا جمعه ها بهتر از دوشنبه ها هستند؟ فقط زمان می تواند بگوید.

ارزیابی و تنظیم کنید

هنگامی که مشاهده کردید که تغییرات تبلیغاتی شما چگونه کار می کنند، ایده بسیار بهتری در مورد اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند خواهید داشت. داده های فیس بوک را بررسی کنید تا ببینید کدام مجموعه تبلیغاتی بهترین عملکرد را داشته است، سپس آن استراتژی ها را برای هزینه های تبلیغات آینده خود منعکس کنید.

ممکن است بخواهید سه مجموعه تبلیغاتی برتر خود را انتخاب کنید و آنها را برای کمپین بعدی خود دوباره ایجاد کنید. آنها را کمی بر اساس آموخته ها و داده های آزمایشات خود تغییر دهید. پس از چند بار انجام این کار، در نهایت به بهترین مجموعه تبلیغاتی خواهید رسید.

مطمئن باشید که به آزمایش خود ادامه دهید!

با آنچه که می توانید شروع کنید

برای موفقیت تبلیغات خود نیازی به صرف هزینه زیادی ندارید. شما می توانید حداقل بودجه روزانه را برای تبلیغات فیس بوک خود تعیین کنید که توانایی پرداخت آن را دارید. بودجه تبلیغات فیس بوک شما می تواند به اندازه ای باشد که راحت خرج می کنید.

در Hootsuite، ما با بودجه های کمتر از 100 دلار آزمایش کرده ایم. این فقط نشان می دهد که برای شروع به چیزهای زیادی نیاز ندارید.

به توصیه های حداقل بودجه فیس بوک توجه کنید

در حالی که قطعاً نباید تلاش برای اجرای کمپین های تبلیغاتی را شکست دهید باید به توصیه های هزینه حداقل بودجه فیس بوک توجه کنید. زمانی که بودجه شما برای به دست آوردن نتایج مورد نظر شما بسیار کم باشد، این پلتفرم به شما هشدار ارسال می کند. و این می تواند به شما بینشی عالی در مورد میزان هزینه ای که باید در آینده خرج کنید به شما بدهد.

مقیاس بندی بودجه خود را آزمایش کنید

هنگامی که یک عدد خوب برای حداقل هزینه خود در ذهن خود داشته باشید، ممکن است شروع به تعجب کنید که چگونه بودجه تبلیغات فیس بوک را افزایش دهید. سعی کنید بودجه خود را افزایش دهید و ببینید آیا تبدیل ها با همان نرخ افزایش می یابند.

با Hootsuite از بودجه تبلیغاتی فیسبوک خود بیشترین بهره را ببرید. به راحتی همه کمپین های تبلیغاتی فیس بوک خود را در یک مکان ایجاد، مدیریت و بهینه کنید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید

با Hootsuite حضور خود را در فیس بوک سریعتر افزایش دهید. همه پست های اجتماعی خود را برنامه ریزی کنید و عملکرد آنها را در یک داشبورد پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید