به دنبال یک کانال ارتباطی مستقیم با مشتریان بالقوه و فعلی هستید؟ بررسی! راه حل بازاریابی که جامعه و تجارت را پیش می برد؟ بررسی! یک پلت فرم پیام رسانی متعلق به یکی از بزرگترین شرکت های فناوری جهان با دسترسی غیرقابل درک؟ بررسی!

در مورد مسنجر فیسبوک چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد. اگر صادق باشیم، فکر می‌کنیم که این یکی از کمتر بهره‌برداری‌شده‌ترین منابع موجود برای یک کسب‌وکار است، به‌ویژه با توجه به ظهور تجارت اجتماعی و مخاطبانی که برای ارتباطات معتبر و خدمات مشتری ارزش بیشتری قائل هستند.

اگر از پیام‌رسانی فوری در کسب‌وکارتان استفاده نمی‌کنید، شاید این آمار مسنجر فیس‌بوک شما را به سمت ورود به این پلتفرم سوق دهد تا کلیک‌ها، تجارت و مشتریان راضی را افزایش دهید.

جایزه: دانلود راهنمای رایگان که به شما می آموزد که چگونه با استفاده از Hootsuite، ترافیک فیس بوک را در چهار مرحله ساده به فروش تبدیل کنید.

آمار کلی فیس بوک مسنجر

فیس بوک مسنجر در آگوست 2011 راه اندازی شد

مسنجر از قابلیت اصلی چت فیس بوک بیرون آمد و در سال 2011 به محصول خود تبدیل شد و در سال 2022 پلتفرم پیام رسانی فوری را 11 ساله کرد.

پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳ میلیارد نفر از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان استفاده کنند

چه آن‌ها برند مورد علاقه‌شان را در مسنجر DM می‌کنند یا با آخرین علاقه‌مندشان از طریق واتس‌اپ چت می‌کنند، گواه این است که برنامه‌های پیام‌رسان در میان کاربران تلفن همراه (و حدود یک سوم جمعیت جهان!) رایج هستند.

مسنجر دومین اپلیکیشن محبوب iOS در تمام دوران است

فیس بوک مسنجر یک معامله بزرگ است. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد با افرادی که از طریق فیس‌بوک یا اینستاگرام به آنها متصل هستند پیام ارسال و دریافت کنند، گیف‌ها، میم‌ها و عکس‌ها را به اشتراک بگذارند، تماس‌های ویدیویی، تماس‌های معمولی و یادداشت‌های صوتی برقرار و دریافت کنند، و به برندها ارائه می‌دهد. یک خط ارتباطی بین پلتفرمی با مشتریان

مسنجر از سال 2014 تاکنون 5.4 میلیارد بار دانلود شده است

متا، شرکت مادر مسنجر، برترین برنامه های دانلود شده از سال 2014 تا 2021 تسلط دارد و فیس بوک، واتس اپ، اینستاگرام و فیس بوک مسنجر در مجموع 20.1 میلیارد بار دانلود شده اند.

نمودار: 10 اپلیکیشن برتر موبایل در سراسر جهان.  پیام رسان فیس بوک در رتبه دوم قرار دارد.

منبع: eMarketer

بنابراین، تسلط متا برای بازاریابی رسانه های اجتماعی چه معنایی دارد؟

برداشت ما این است که مهم است به خاطر داشته باشید که هر پلتفرم زیر چتر متا جانور خودش است. برای مثال، مخاطبانی که در اینستاگرام پاتوق می‌کنند به احتمال زیاد کاملاً متفاوت از مخاطبانی هستند که بیشتر وقت خود را صرف تعامل با فیس‌بوک یا مسنجر می‌کنند و کمپین‌ها برای دستیابی به نتایج موفقیت‌آمیز باید متناسب با کانال‌ها و مخاطبان خاصی تنظیم شوند.

آمار کاربران فیسبوک مسنجر

مسنجر تقریباً 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه (MAU) دارد.

وای، 988 میلیون نفر به صورت ماهانه وارد برنامه می شوند تا با دوستان و خانواده ارتباط برقرار کنند، با برندهای مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند و تماس بگیرند و دریافت کنند.

مسنجر جایی است که تقریباً یک هشتم جمعیت جهان در آن پاتوق می کنند و برای بازاریابان، این حجم قابل توجهی از افرادی است که می توانند به طور فعال با کمپین های تبلیغاتی درگیر شوند و آنها را هدف قرار دهند.

در ایالات متحده، فیس بوک مسنجر محبوب ترین در بین زنان است

زنان 55.7 درصد از پایگاه کاربری مسنجر در ایالات متحده را تشکیل می دهند و مردان 44.3 درصد باقی مانده را تشکیل می دهند. وقتی از مسنجر برای تعامل با مشتریان استفاده می کنید، باید به آن فکر کنید.

بازاریابی برای افراد 13 تا 17 ساله در مسنجر را فراموش کنید

در ایالات متحده، فیس‌بوک مسنجر کمترین محبوبیت را در بین افراد 13 تا 17 ساله دارد، به این معنی که جمعیت جوان‌تر از این پلتفرم دوری می‌کنند، این چیزی است که هنگام ایجاد کمپین‌ها باید به خاطر داشت.

فیس بوک مسنجر هفتمین شبکه محبوب رسانه های اجتماعی است

با تنها یک میلیارد کاربر خجالتی، مسنجر از نظر کاربران فعال پشت سر TikTok، WeChat، Instagram، WhatsApp، YouTube و Facebook قرار دارد.

2.6 درصد از کاربران اینترنت می گویند که مسنجر پلتفرم مورد علاقه آنهاست

با توجه به اینکه بیش از 4.6 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند، این رقم 2.6 درصد تقریباً به 119 میلیون نفر تبدیل می شود که مسنجر را بالاتر از Pinterest، Snapchat و Discord قرار می دهند.

نمودار: پلتفرم های رسانه های اجتماعی مورد علاقه

منبع: Hootsuite Digital Trends Report

82 درصد از بزرگسالان آمریکایی می گویند که مسنجر پرکاربردترین برنامه پیام رسانی آنهاست

آیا این درصد بالا به این معنی است که مسنجر از WhatsApp در ایالات متحده محبوب تر است؟ و آیا بازاریابان باید به آمریکایی‌هایی که از مسنجر برای مقاصد ارتباطی استفاده می‌کنند توجه کنند و با مخاطبان در جایی که هستند ملاقات کنند؟

فیس بوک مسنجر سومین اپلیکیشن از نظر تعداد کاربران فعال ماهانه است

اگر کمپین‌هایی را روی برنامه‌هایی با حجم کم کاربران فعال اجرا می‌کنید، برای دیدن بازدهی مناسب با مشکل مواجه خواهید شد. خوشبختانه، مسنجر سومین تعداد افرادی است که به صورت ماهانه وارد پلتفرم می‌شوند و در کنار سایر ویژگی‌های متا از جمله فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام، چهار نفر برتر را تکمیل می‌کنند.

نمودار: App Annie رتبه بندی برنامه: کاربران فعال (فیس بوک مسنجر سوم است)

منبع: Hootsuite Digital Trends Report

مسنجر هفتمین اپلیکیشن پر دانلود سال 2021 بود

TikTok (جای تعجب نیست!) رتبه اول را به خود اختصاص داد و اینستاگرام و فیس بوک به شدت دنبال شدند و سه رتبه برتر را تکمیل کردند.

ما احساس می کنیم که برنامه فیس بوک مسنجر خیلی در لیست بالا قرار نگرفته است، زیرا داده ها نشان می دهد که دانلودها از سال 2015 روند نزولی داشته است و نشان می دهد که مردم قبلاً برنامه را در دستگاه خود دانلود کرده اند، نه اینکه فیس بوک مسنجر مورد پسند واقع شود.

آمار استفاده از فیس بوک مسنجر

میانگین زمان استفاده از مسنجر 3 ساعت در ماه است

برای قرار دادن این استفاده در یک زمینه گسترده تر، کاربران همان زمان را صرف اسکرول تلگرام و اسنپ چت می کنند. یوتیوب اپلیکیشنی است که کاربران بیشترین زمان را در ماه روی آن می گذرانند و میانگین زمان صرف شده در ماه 23.7 ساعت است.

مردم هر ماه 21 میلیارد عکس از طریق مسنجر ارسال می کنند

اشتراک گذاری عکس تنها یکی از ویژگی های این برنامه قدرتمند است زیرا افراد و مشاغل در سراسر جهان برای اشتراک گذاری محتوا با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

بزرگسالان ایالات متحده در سال 2022 روزانه 24 دقیقه را صرف برنامه های پیام رسانی تلفن همراه خواهند کرد

تعداد دقیقه‌هایی که بزرگسالان آمریکایی صرف برنامه‌های پیام‌رسان مانند فیس‌بوک مسنجر و واتس‌اپ می‌کنند از ۱۸ دقیقه در سال ۲۰۱۸ به ۲۴ دقیقه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. دلیل افزایش ۳۳ درصدی تا حد زیادی به دلیل همه‌گیری جهانی COVID-19 است که باعث چرخش انسان‌ها شد. به سایر اشکال ارتباط برای تعامل با تجارت، برندها و ارتباطات.

علاوه بر این، این افزایش نشان می‌دهد که مردم برای برقراری ارتباط از روش‌های سنتی‌تر ارتباطات دیجیتالی، به عنوان مثال، پیام‌های متنی و ایمیل دور می‌شوند.

نمودار: برنامه‌های پیام‌رسان تلفن همراه، میانگین زمان صرف شده در ایالات متحده، 2018-2022

منبع: eMarketer

آمار فیس بوک مسنجر برای تجارت

40 میلیون کسب و کار از فیس بوک مسنجر استفاده می کنند

در ترکیب با تبلیغات مسنجر، این پلتفرم را به یکی از سریع‌ترین کانال‌ها برای دسترسی و تعامل با مشتریان تبدیل می‌کند.

هر ماه 1 میلیارد پیام بین افراد و مشاغل در مسنجر ارسال می شود

حجم بالای پیام رسان ها نشان می دهد که مشاغل از فیس بوک مسنجر برای تعامل با مشتریان، ارائه خدمات سطح بعدی و ایجاد جامعه و تعامل با مسنجر استفاده می کنند.

33000 ربات فعال در فیس بوک مسنجر وجود دارد

ربات‌ها در یکی از دو دسته مجزا قرار می‌گیرند: ربات‌های چت که به شما کمک می‌کنند استراتژی ارتباطی کسب‌وکارتان را ساده کنید، و ربات‌هایی که آزاردهنده هستند و کارهایی مانند ارسال هرزنامه‌ها را انجام می‌دهند.

ما طرفداران پر و پا قرص چت ربات ها هستیم و نه ربات های دیگر.

چت‌بات‌ها یک استراتژی فوق‌العاده هستند که بازاریابان باید از آن برای کمک به ارائه یک کانال تعامل برای مشتریان و صرفه‌جویی در زمان و منابع برای پاسخ دادن به سؤالات رایج مصرف‌کننده استفاده کنند.

علاوه بر این، ربات‌های گفتگوی مسنجر فیس‌بوک به فروش خودکار کمک می‌کنند. با توجه به اینکه 83 درصد از مشتریان می‌گویند که در مکالمات پیام‌رسانی محصولاتی را خریداری می‌کنند یا می‌خرند، اکنون زمان آن است که استفاده از چت‌بات‌ها را در کسب‌وکار خود افزایش دهید تا رشد بیشتری داشته باشید.

آیا می‌خواهید در مورد اینکه چگونه ربات‌های چت (ربات خوب!) می‌توانند به شما در افزایش زمان پاسخ‌دهی، افزایش فروش و ارتقای سطح خدمات مشتریانتان کمک کنند، بیشتر بدانید؟ راهنمای کامل استفاده از چت ربات های فیسبوک برای تجارت را بررسی کنید.

آمار تبلیغات مسنجر فیس بوک

تبلیغات بالقوه برای مسنجر تقریباً 1 میلیارد نفر است

خوب، به طور دقیق 987.7 میلیون است، اما چه کسی حساب می کند؟ اجرای تبلیغات در مسنجر می‌تواند منجر به نرخ تبدیل بالاتر از حد متوسط ​​شود، زیرا شخصی‌سازی و بازاریابی پاسخ مستقیم محبوب‌تر می‌شود.

تبلیغات در مسنجر بیشتر به مردان 25 تا 34 ساله می رسد

تقریبا 20 درصد از مخاطبان فیس بوک مسنجر برای دریافت تبلیغات مسنجر علاقه مند هستند. اما، خانم ها، نترسید! گروه زنان 24 تا 34 با 13.3 درصد از زنان که از طریق تبلیغات قابل دسترسی هستند، دومین گروه پر مخاطب است.

اگر در محدوده 65+ هستید، فقط 1.9 درصد از زنان و 1.7 درصد از مردان تبلیغاتی از مسنجر دریافت خواهند کرد.

نمودار: آمار مخاطبان تبلیغات مسنجر فیس بوک

منبع: Hootsuite Digital Trends Report

کشورهایی که بالاترین میزان واجد شرایط بودن را دارند خارج از NA و EMEA قرار دارند

ویتنام (68.6٪)، نیوزیلند (66.2٪)، و فیلیپین (66٪) از راه می رسند! اینها 3 کشور برتر با بیشترین میزان دسترسی به تبلیغات در مقایسه با کل جمعیت بالای 13 سال آنها هستند.

کانادا و ایالات متحده یکی از کشورهایی هستند که کمترین رتبه را دارند و تنها 2.0٪ و 2.4٪ از جمعیت به طور بالقوه با تبلیغات مسنجر قابل دسترسی هستند.

بنابراین، اگر با استفاده از مسنجر فیس‌بوک، کمپین‌هایی برای افزایش کلیک و تجارت ایجاد می‌کنید، برای شروع تبلیغات خارج از آمریکای شمالی را در نظر بگیرید.

هند کشوری است که بیشترین مخاطبان تبلیغات مسنجر را دارد

تبلیغات پیام رسان پتانسیل رسیدن به 11.2 درصد از جمعیت را دارد و برزیل و مکزیک پس از آن قرار دارند.

چه یک برند معتبر باشید و چه به سادگی با شبکه های اجتماعی شروع کرده اید، قدرت فیس بوک مسنجر را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی جامع نادیده نگیرید. با توجه به افزایش ربات‌های گفتگو و تجارت اجتماعی که پیش‌بینی می‌شود روند قابل توجهی در سال 2022 باشد، زمان بهتری برای وارد کردن پیام‌رسان در کمپین‌های خود وجود ندارد.

فروش آنلاین و درون فروشگاهی خود را با چت ربات مسنجر فیس بوک توسط Heyday by Hootsuite افزایش دهید. یک ربات چت می تواند تجربه خرید مشتری شما را بهبود بخشد، در حالی که به تیم خدمات شما اجازه می دهد بر تعاملات با ارزش بالاتر تمرکز کنند.

یک نسخه نمایشی رایگان Heyday دریافت کنید

با Heyday گفتگوهای خدمات مشتری را به فروش تبدیل کنید. زمان پاسخگویی را بهبود ببخشید و محصولات بیشتری بفروشید. آن را در عمل ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید