اپیک گیمز و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) به دلیل این ادعا که توسعه دهنده فورتنایت بازیکنان را فریب داده است تا اقلام درون بازی را با نقض قوانین حفاظت از حریم خصوصی کودکان آنلاین خریداری کنند، شکایت کرده اند.

فورتنایت

بازی های حماسی و FTC در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه سازنده Fortnite بازیکنان را برای خرید اقلام درون بازی فریب داده است، به توافق رسیده است که نقض حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان است. 520 میلیون تومان رسیدن

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، تسویه رکورد 520 میلیون دلاری شامل جریمه است 275 میلیون دلار برای حل و فصل تخلفات COPPA و جریمه 245 میلیون دلار این بازی برای یک سیستم خرید متقلبانه بازی می شود که بازیکنان را فریب می دهد تا آیتم های تصادفی خریداری کنند.

بازی های حماسی

FTC در شکایت خود ادعا کرد که Epic Games اطلاعات شخصی بازیکنان زیر 13 سال Fortnite را بدون اطلاع یا رضایت والدین آنها جمع آوری کرده است. این آژانس همچنین ادعا می‌کند که Epic با روشن کردن چت صوتی و متنی درون بازی به کاربران جوان آسیب می‌رساند و توضیح می‌دهد که «کودکان و نوجوانان در زمان حضور در Fortnite مورد آزار، آزار و اذیت و تهدید قرار گرفته‌اند و همچنین مشکلات جدی مانند خودکشی را تجربه کرده‌اند.»

البته اپیک پیش از این تلاش کرده است تا برخی از این نگرانی ها را برطرف کند. در اوایل این ماه، این شرکت ویژگی جدیدی را برای بازیکنان زیر 13 سال در Fortnite، Rocket League و Fall Guys به نام حساب‌های Cabined با ویژگی‌هایی مانند چت متنی و صوتی، خرید درون بازی و امکان دانلود بدون رضایت والدین معرفی کرد. – با غیرفعال کردن بازی های ساخته نشده توسط Epic برای آنها.

همچنین در سال 2019، ویژگی کنترل والدین را معرفی کرد و سال گذشته سرویس رضایت والدین خود را برای همه توسعه دهندگان در پلتفرم خود رایگان کرد.

Epic اکنون باید قبل از فعال کردن چت صوتی و متنی برای بازیکنان زیر سن قانونی، اجازه والدین را دریافت کند. این شرکت همچنین باید هر گونه اطلاعات شخصی را که قبلاً از بازیکنان فورتنایت جمع آوری کرده است، حذف کند، «مگر اینکه رضایت والدین را دریافت کنید».

تقلب سیستم خرید Fortnite

فورتنایت

درباره سیستم خرید تقلبی بازی، FTC توضیح می‌دهد که Epic Games از الگوهای تیره در بازی خود استفاده کرده است. الگوی تاریک یک رابط کاربری است که برای فریب کاربران در انتخاب گزینه‌های خاص که به نفع مصرف‌کننده نیست طراحی شده است. FTC ادعا می کند که “طراحی دکمه ناسازگار و گیج کننده” Fortnite به بازیکنان این امکان را می دهد که صدها میلیارد دلار خریدهای ناخواسته را تنها با “کلیک کردن یک دکمه” انجام دهند.

FTC قصد دارد از جریمه های اعلام شده به عنوان غرامت برای والدینی که فرزندانشان بین ژانویه 2017 تا نوامبر 2018 خریدهای غیرمجاز کارت اعتباری انجام داده اند، بازیکنانی که برای خریدهای ناخواسته پرداخت کرده اند و بازیکنانی که حسابشان بسته شده است، استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید