بهینه سازی لینکدین
شناسه خبر: 1028
بازدید: 245

کسب و کارهایی که امروزه به عنوان یک کسب و کار موفق شناخته می شوند، همگی موفقیت خود را مدیون دیده شدن شان در فضای مجازی و سایر بسترها هستند. اگر کسب و کارتان را در شبکه اجتماعی لینکدین راه اندازی کرده اید، باید به دنبال راهکارهایی باشید تا حساب کاربری شما بیشتر و بهتر دیده شود. سوالی که برای بسیاری از کاربران لینکدین مطرح می شود این است که چگونه بیشتر دیده شویم؟ جواب این سوال بسیار ساده است؛ بهینه سازی. منظور از بهینه سازی حساب کاربری فرآیندهایی است که صفحه پروفایل لینکدین شما را در چشم مخاطب بهتر نشان می دهد و به قولی همان سئو در شبکه اجتماعی لینکدین است. در ادامه این مطلب از همیارسوشال به بررسی نکات مهم در بهینه سازی حساب کاربری لینکدین پرداخته ایم.

گام اول: کامل کردن پروفایل

لینکدین طوری طراحی شده است که صفحه پروفایل را به یک نمایشگاه تبدیل می‌کند. در حقیقت، این صفحه جایی برای ارائه‌ی محصولات و خدمات شماست. خب، به نظر شما مخاطب در چه صورتی از صفحه پروفایل شما استقبال می‌کند؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت: کاربران لینکدین بسیار حرفه‌ای‌تر از کاربران سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام هستند و کوچکترین اشتباهات در صفحه پروفایل را پیدا می‌کنند!

در واقع هر چه اطلاعات پروفایل کامل‌تر باشد، لینکدین به شما توجه ویژه‌تری خواهد کرد و در نتایج جستجو رتبه‌های بالاتری را خواهید داشت. به همین دلیل اگر موافق هستید، بهینه‌سازی لینکدین را از مشخصات اولیه شروع کنیم.

۱- عنوان پروفایل:

اولین چیزی که مخاطب در جستجوی لینکدین و یا گوگل مشاهده می‌کند، نام و عنوان شماست. پس باید در چند کلمه خود را به صورت شفاف توضیح دهید. این عنوان باید دقیقا بازگو کننده‌ی شغل و یا تخصص شما باشد. در این قسمت سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که جذابیت بیشتری برای مخاطب داشته باشد.

انتخاب عنوان پروفایل لینکدین

۲- تاثیر عکس روی بهینه‌سازی لینکدین:

اگر خودتان مشغول سرچ در لینکدین باشید و یک پروفایل بدون عکس را مشاهده کنید، چه عکس العملی نشان می‌دهید؟! احتمالا آن پروفایل شما را جذب نخواهد کرد. پس حتما یک عکس مناسب برای پروفایل خود انتخاب کنید. همچنین، بهتر است از عکس‌هایی استفاده کنید که رسمی بوده و چهره‌ی شما را به طور کامل نشان می‌دهد.

تاثیر عکس روی بهینه سازی لینکدین

۳- نشانی اینترنتی یا URL :

یکی از قابلیت‌های مهم لینکدین، سفارشی کردن آدرس اینترنتی URL است. با این کار می‌توانید یک عنوان منحصر بفرد برای لینک صفحه پروفایل خود انتخاب کرده تا مخاطبان به راحتی شما را پیدا کنند. این ویژگی تاثیر بسیار مهمی در بهینه‌سازی لینکدین دارد پس از آن غافل نشوید!

نشانی اینترنتی

۴- اطلاعات تماس:

یکی دیگر از روش‌های بهینه‌سازی لینکدین کامل کردن اطلاعات تماس است. این کار نشان می‌دهد که شما همیشه در دسترس هستید و این برای مخاطبان بسیار با ارزش است. پس پیشنهاد می‌کنیم، راه‌های ارتباطی خود را در پروفایل لینکدین قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید لینک وب سایت شرکت خود را در بخش Company Website قرار دهید. همچنین بهتر است لینک صفحه شخصی خود در سایر شبکه‌های اجتماعی را نیز در پروفایل لینکدین خود قرار دهید. نکته‌ی مهم در این بخش، بروزرسانی پروفایل لینکدین است که قبلا با آن آشنا شدیم.

۵- تاییدیه‌ها و مهارت‌ها:

اگر از کابران لینکدین باشید، احتمالا با بخش‌ Skills و Endorsements آشنایی دارید. در این بخش باید مهم‌ترین مهارت‌های خود به ترتیب اولویت یادداشت کنید. سپس مخاطبان می‌توانند شما را راستی آزمایی کرده و مهارت شما را تایید کنند. هر چه تعداد این تاییدیه‌ها بیشتر باشد، کاربران به شما بیشتر اعتماد خواهند کرد. به همین دلیل درست کامل کردن این بخش تاثیر بسزایی بر بهینه‌سازی لینکدین دارد. کاربران هنگام جستجوی شغل‌ها و مهارت‌ها در لینکدین با پروفایل‌هایی که تاییدیه بیشتری دارند راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنند.

Skills و Endorsements

۶- تجربه‌ها:

بخش Experience یا تجربه، جای مناسبی برای سئوی لینکدین است. زیرا دست‌تان برای نوشتن باز است! در این بخش می‌توانید تجربه‌های کاری و شغلی خود را یادداشت کنید اما دقت داشته باشید که برای بهینه‌سازی لینکدین باید از کلمات و عباراتی استفاده کنید که بیشترین جستجو را در بین کاربران داشته است. در این صورت، صفحه شما در رتبه بالاتری در جستجوی لینکدین و گوگل خواهد داشت. همچنین بهتر است از فعل‌های مثبت که نشان‌دهنده‎‌ی قدرت شماست، بیشتر استفاده کنید. زیرا این نوع از افعال تاثیر بیشتری روی مخاطب دارد.

۷- تحصیلات:

میزان تحصیلات آکادمیک می‌تواند یک ویژگی مثبت برای جذب مخاطب باشد. به همین دلیل، لینکدین امکانی را فراهم کرده که میزان تحصیلات، گواهی‌نامه‌ها و جوایز خود را در صفحه پروفایل قرار دهید.  شما هم برای نوشتن دستاوردهای خود خجالتی نباشید! و سعی کنید جوایزی که در حین تحصیل دریافت کردید را در صفحه پروفایل قرار دهید. به نظر می‌رسد، کاربران با مشاهده‌ی موفقیت‌های شما اعتمادشان جلب شده و صفحه شما را فالوو می‌کنند.

گام دوم: بهینه سازی لینکدین با ویدئو

وقتی لینکدین به شما اجازه‌ی استفاده از ویدئو کلیپ را داده است، چرا نباید از آن استفاده کرد؟! در حالی‌که ویدئو کلیپ‌های کوتاه و جذاب می‌تواند تعداد فالوورهای شما را افزایش دهد و این همان بهینه سازی لینکدین است! از ویژگی‌های جدید آپدیت لینکدین، امکان آپلود مستقیم فیلم در پروفایل است. بنابراین مشکلی بابت قرار دادن ویدئوهای مختلف نخواهید داشت.

اگر قصد تبلیغ محصولات و یا سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت خود را دارید، استفاده از ویدیو کلیپ بهترین گزینه است. شما می‌توانید به آسانی تیزرهای تبلیغاتی خود را در صفحه شرکتی و صفحه ویترین قرار دهید. این‌کار باعث بهتر دیده شدن محصولات و بهینه‌سازی لینکدین می‌شود.

بهینه سازی لینکدین با ویدئو

گام سوم: تولید محتوای سئو شده

تجربه‌ی ما نشان می‌دهد تولید محتوای مناسب بیشترین تاثیر را روی بهینه‌سازی لینکدین دارد. بنابراین بهتر است روی آن وقت گذاشته و تولید محتوا را دست کم نگیرید! برای نوشتن یک محتوای مناسب می‌توانید از کلید واژه‌های محبوب کاربران در لینکدین و گوگل استفاده کنید. در این صورت، محتوای تولید شده توسط شما در نتایج جستجوی کاربران نمایش داده می‌شود.

برای بهینه‌سازی لینکدین بهتر است از محتواهای گرافیکی و ویدیویی نیز استفاده کنید. زیرا پست‌هایی که فیلم و یا عکس دارند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشته باشید، زمان قرار دادن پست‌ها در صفحه شخصی یا صفحه شرکتی لینکدین است. پیشنهاد ما این است که روزها و ساعت‌هایی که بازدید از صفحه بالاتر است را برای انتشار مطالب خود انتخاب کنید.

گام چهارم: ایجاد ارتباط با مخاطب

در لینکدین می‌توان از طریق بخش Connections با گروه‌ها و افراد مختلف ارتباط برقرار کرد. برای این منظور، لینکدین یک سری پیام پیش فرض را در اختیار شما قرار داده است اما پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ وجه از این پیام‌های آماده استفاده نکرده و برای ایجاد ارتباط خودتان یک متن جدید بنویسید.

احتمالا از خود می‌پرسید که ایجاد ارتباط چه تاثیری روی بهینه‌سازی لینکدین دارد؟ در پاسخ باید بگوییم، هنگام جستجو در لینکدین، افرادی که ارتباط‌های موثرتری داشته‌اند، در بالای لیست جستجو قرار می‌گیرند. به این ترتیب امکان دیده شدن توسط سایر کاربران افزایش پیدا می‌کند.

در ایجاد ارتباط با مخاطب ممکن است برخی دچار اشتباهاتی شوند. این افراد احتمالا لینکدین را با اینستاگرام اشتباه گرفته و به هر قیمتی به دنبال افزایش تعداد کانکشن‌های خود هستند. در صورتی‌که لینکدین یک شبکه‌ی اجتماعی حرفه‌ای است و باید اصول و قوانین آن حفظ شود. بنابراین سعی کنید تنها با کسانی ارتباط برقرار کنید که با شغل و تخصص شما مرتبط هستند.

ایجاد ارتباط با مخاطب

گام پنجم: بهینه‌سازی لینکدین با افزایش فعالیت

همه‌ی این روش‌هایی که برای بهینه‌سازی لینکدین گفته شد تنها در صورتی مفید است که فعال باشید! در واقع، با کم کردن فعالیت در لینکدین، شانس خود برای دیده شدن را از دست می‌دهید. پس تنبلی را کنار گذاشته و به صورت مستمر در صفحه لینکدین خود فعالیت داشته باشید.

روش‌های مختلفی برای فعالیت در لینکدین وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به گذاشتن کامنت در زیر پست‌های مختلف اشاره کرد. با این کار، مخاطب برای فالوو کردن صفحه شما ترغیب می‌شود.

عضویت در گروه‌های مختلف نیز می‌تواند باعث بهینه‌سازی لینکدین شود. هر چه میزان فعالیت شما در این گروه‌ها بیشتر باشد، افراد بیشتری به سمت شما خواهند آمد.

حرف آخر …

هدف از این مقاله آشنایی با یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در بازاریابی لینکدین یعنی افزایش مخاطب بوده است. شما با مطالعه‌ی این مقاله، بهتر دیده شدن را خواهید آموخت! همچنین با یادگیری روش‌های بهینه‌سازی لینکدین و تاثیر هر کدام روی سئوی لینکدین می‌توانید کسب و کار اینترنتی خود را گسترش دهید.

به نظر شما بهینه‌سازی لینکدین چه تفاوتی با سئوی سایر سایت‌ها دارد؟ آیا تا به حال بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی را انجام داده‌اید؟ پاسخ‌های خود را می‌توانید در بخش نظرات درج کنید. منتظر شما هستیم…

نویسنده

سینا ریگی
موسس و نویسنده همیارسوشال هستم - تا حالا سایت های زیادی باز کردم؛ ولی هیچ‌کدوم نتونسته مثله همیارسوشال برام جذاب، جالب و کاربردی باشه!
    1. سلام تمامی روش هارو گفتیم و منابع ما سایت های خارجی معتبر هست. درصورتی که مقاله آپدیت بشه دوباره قرار می‌دیم✅

  1. باسلام متشکر از این مطلب عالیتون
    یک سوال؛ شما در این سایت به صورت تخصصی خدمات بهینه سازی لینکدین رو انجام میدین؟