پروفیل به نوعی مقاطع فولادی گفته می‌شود. این مقاطع طویل بوده و در تمام طول خود سطح مقاطع یکسانی دارد. پروفیل‌ها دارای انواع مختلفی هستند. اما به طور کلی بر اساس شکل به دو دسته باز و بسته تقسیم‌بندی می‌شوند. از نظر کاربرد نیز شامل دو دسته هستند که به آن‌ها صنعتی و ساختمانی می‌گویند.

در این بخش قصد داریم در مورد انواع پروفیل ساختمانی موجود در آهن 118 صحبت کنیم. همچنین شما را با ویژگی و کاربرد انواع پروفیل آشنا خواهیم کرد. در صورتی که قصد خرید پروفیل به صورت عمده را دارید با ما همراه باشید.

خرید و فروش انواع پروفیل در آهن 118

فروش عمده انواع پروفیل (قوطی، مقاطع باز و..) در آهن 118

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، پروفیل‌ها مقاطع فولادی هستند که طول زیادی داشته و سطحی صاف و یکسان دارند. این مقاطع از نظر کاربرد و شکل تقسیم‌بندی می‌شوند. از نظر شکل به دو بخش دسته‌بندی شده که پروفیل باز و پروفیل بسته نامگذاری می‌شوند.

از نظر کاربرد نیز شامل پروفیل ساختمانی و صنعتی هستند. از پروفیل‌های ساختمانی برای ساخت‌وساز درب و پنجره استفاده می‌شود. پروفیل‌های صنعتی نیز در خودروسازی، ساخت تاسیسات و ماشین‌آلات استفاده می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رود پروفیل‌های ساختمانی ضخامت کمتری نسبت به نوع صنعتی آن دارند. برای فروش پروفیل بهتر است با انواع آن نیز آشنا شوید.

فروش پروفیل قوطی

فروش پروفیل قوطی

یکی از محصولاتی که در آهن118 به فروش می‌رسد پروفیل قوطی است. این پروفیل در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارد. ظاهر پروفیل قوطی به شکل جعبه است. اما به طور کلی ظاهر این پروفیل نیز مانند دیگر پروفیل‌ها بوده و دارای سطح مقاطع ثابت با طول متغیر است. این نوع از انواع پروفیل، جنس مرغوب‌تر و استحکام بیشتری دارد. بنابراین کاربرد آن نیز به مراتب بیشتر از پروفیل‌های دیگر است.

انواع پروفیل‌های قوطی به صورت فلزی، استیل و آلومینیومی در بازار به فروش می‌رسند. از آنجایی که کاربرد این نوع پروفیل متنوع است بنابراین جنس آن نیز از روی کاربرد تعیین می‌شود.

مهم‌ترین کاربرد پروفیل قوطی، استفاده از آن در ساختمان‌سازی است. البته از این پروفیل مانند انواع دیگر در صنعت نیز استفاده می‌شود. فروش پروفیل قوطی در نوع ساختمانی معمولا برای درب و پنجره و در صنعت نیز برای خودروسازی به کار می‌رود.

فروش پروفیل مقاطع باز

فروش پروفیل مقاطع باز

پروفیل‌های مقاطع باز، بر خلاف پروفیل قوطی دارای سطح مقاطع باز هستند. از انواع آن‌ها می‌توان به پروفیل‌های I، U، Z، C اشاره کرد. پروفیل‌های مقاطع باز معمولا در ابعاد و ضخامت‌های گوناگونی ساخته و به فروش می‌رسند. همچنین در صنعت و ساختمان‌سازی نیز کاربرد دارند. کاربرد رایج این دسته از پروفیل در ساخت قاب درب و پنجره است. بنابراین فروش پروفیل مقاطع باز به منظور استفاده در ساخت درب و پنجره صورت می گیرد.

از پروفیل مقاطع باز در فضاهای مختلفی استفاده می‌شود. بنابراین کاربرد مختلفی دارد. اما به طور کلی از این پروفیال برای ساخت قاب درب و پنجره ها،MDF و… استفاده می‌شود. از جمله رایج‌ترین پروفیل‌های مقاطع باز شامل تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و… است. این پروفیل‌ها به دلیل شکل ظاهری و مقاطع بازی که دارند به این نام معروف هستند. از این پروفیل‌ها معمولا برای نمای بیرونی ساختمان، سقف سالن‌های ورزشی، ساخت پارکینگ، سوله، انبار و… استفاده می‌شود.

فروش پروفیل درب و پنجره

فروش پروفیل درب و پنجره

از دیگر انواع پروفیل‌های ساختمانی، که در ساخت و ساز کاربرد زیادی دارد، پروفیل درب و پنجره است. همانطور که از نام این پروفیل پیداست برای ساخت درب و پنجره استفاده می‌شود. در واقع از این پروفیل برای قسمت‌های چسبیده و اتصال پنل‌ها استفاده می‌شود. پروفیل درب و پنجره دارای خاصیت شکل‌پذیری زیادی بوده و در برابر رطوبت نیز بسیار مقاوم است. به طور کلی فروش پروفیل درب و پنجره به علت وزن کم، قیمت مناسب و فرم مخصوص سبب شده است که کاربرد زیادی برای ساخت درب و پنجره داشته باشد.

فروش عمده انواع پروفیل در آهن118

فروش عمده انواع پروفیل در آهن 118

آهن 118 مرکزی معتبر به منظور خرید عمده آهن آلات و انواع پروفیل است. در صورتی که قصد خرید پروفیل باکیفیت و با قیمتی مناسب را دارید، به سایت آهن 118 مراجعه نمایید. علاوه بر این انواع تیرآهن، میلگرد، لوله، محصولات مفتولی، ورق و… را می‌توانید به صورت خرید خود را ثبت کرده یا با شماره تلفن 02154473 تماس حاصل نمایید و ضمن دریافت مشاوره رایگان، خرید خود را ثبت نمایید.

محصولات آهنی را با قیمت روز و مناسب تهیه کنید. چرا که در مورد محصولات ساختمانی کیفیت حرف اول را می زند و بهتر است از مرکزی مطمئن خرید کنید. در این خصوص با شماره درج شده تماس حاصل نموده و از خدمات بهره‌مند شوید. به منظور خرید اینترنتی محصولات به وب سایت https://ahan118.com مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید