نحوه استفاده از چت ربات اینستاگرام برای خدمات مشتری و فروش
آیا این رویا نیست که یک همراه وفادار داشته باشید تا دستور شما را انجام دهد؟ (البته به روشی کاملاً غیر شیطانی؟) استفاده از ابزارهای اتوماسیون رسانه های اجتماعی مانند چت بات ها برای مدیریت پیام های اینستاگرام شما یکی از بهترین راه ها برای مدیریت موفقیت آمیز خدمات مشتری و فروش است. به هر حال، حتی سختکوشترین کارآفرینان و مدیران رسانههای اجتماعی نیز نمیتوانند 24 ساعته آنلاین باشند (و ما نیز نباید – یک پیادهروی کوچک احمقانه را برای سلامت روان کوچکتان فراموش نکنید).
همانطور که بیشتر و بیشتر مکالمات – اجتماعی، تجاری و غیره – به صورت آنلاین انجام می شود، پلتفرم های پیام رسانی خودکار محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. راهنمای نهایی استفاده از چت ربات اینستاگرام برای کسب و کار خود را بخوانید.
چت بات اینستاگرام چیست؟
چت بات اینستاگرام یک سیستم پیام رسانی است که با استفاده از پاسخ های خودکار به سوالات انسانی می پردازد. چت بات ها از هوش مصنوعی برای برقراری ارتباط با مردم استفاده می کنند. آنها سیستم نهایی برای پاسخهای خودکار هستند: آنها میتوانند به سؤالات پاسخ دهند، توصیههایی ارائه کنند و حتی در صورت گیرکردن مشتریان به یک انسان واقعی ارجاع دهند.
چت ربات های اینستاگرام با ربات های بی ارزش و ترول اینستاگرامی که می شناسید و دوست ندارید متفاوت هستند. دقیقا چه فرقی می کند؟
ربات های اینستاگرام اغلب اکانتهای جعلی و ساختهشده توسط رایانه هستند که به آنها عادت میکنند تا اینطور به نظر برسند که کسی لایکها، فالوورها یا نظرات بیشتری نسبت به آنها دارد. آنها خود را به عنوان افراد واقعی در می آورند، اما در این کار مهارت خاصی ندارند. رباتها اغلب اکانتهای تصادفی را در نظرات برچسبگذاری میکنند، برای شما DM مبهم اینستاگرام ارسال میکنند، یا سعی میکنند از شما کلاهبرداری یا فیش کنند.
اینستاگرام چت کردنربات ها وانمود نکنید که مردم واقعی هستید (در نهایت صداقت بهترین سیاست است). آنها بهعنوان واسطهای برای برقراری ارتباط از یک برند با یک مصرفکننده در زمان واقعی عمل میکنند. چت باتها در حساب اینستاگرام واقعی یک برند ادغام شدهاند—آنها حساب جداگانه عجیب و غریبی با 4 فالوور و 0 عکس نیستند که سعی میکنند شما را به خرید کالا وادار کنند.
به صراحت بگویم: رباتهای چت یک ابزار قانونی خدمات مشتری هستند، در حالی که رباتها در بهترین حالت آزاردهنده هستند (و در بدترین حالت کلاهبرداری کل).
مزایای تجاری استفاده از چت ربات های اینستاگرام
قبل از شروع مزایای بیز، در اینجا چند آمار مربوط به اینستاگرام وجود دارد که این مرحله را تنظیم می کند:
به عبارت دیگر، تجارت از طریق اینستاگرام یک فرصت بزرگ برای هر برندی است: کاربران اینستاگرام بسیار علاقه مند به خرید هستند. و درست مانند استوری های اینستاگرام، پست ها و تبلیغات می توانند مشتریان بالقوه را به صورت عمومی جذب کنند، چت بات ها نیز می توانند به تبدیل علاقه به فروش به صورت خصوصی کمک کنند.
در اینجا راه های دیگری وجود دارد که چت ربات های اینستاگرام می توانند به تیم شما کمک کنند.
صرفه جویی در زمان
برای انسان ها، پاسخ دادن به DM های اینستاگرام زمان بر است. اما برای ربات ها، آنی است. هنگامی که از چت بات اینستاگرام استفاده می کنید، به هر پیام مستقیمی که دریافت می کنید به طور خودکار به آن پاسخ داده می شود. تمام زمانی را که صرف خواندن پیام های پیامکی و پاسخ دادن به سؤالات مشتری می کنید، می توانید بهتر مورد استفاده قرار دهید: طوفان فکری برای کمپین های بازاریابی جدید، تهیه گزارش های مالی، گرفتن یک شکستن چیپس سیب زمینی که شایسته آن است.
اوج
تولید سرنخ و فروش را به صورت خودکار انجام دهید
استفاده از چت ربات اینستاگرام مانند داشتن یک کارمند سریع ماه است (یکی که به طرز عجیبی در مورد داشتن بالاترین آمار فروش رقابتی است، اما جالب است، لازم نیست در مهمانی تعطیلات اداری با او همراه باشید).
رباتهای چت اینستاگرام میتوانند محصولات را مستقیماً به مشتریان شما در چت توصیه کنند و به فروش سریعتر و سادهتر منجر شوند.
اوج
پس از شش ماه استفاده از چت ربات رسانههای اجتماعی Heyday، برند آرایشی Make Up For Ever شاهد افزایش 20 درصدی در فروش آنلاین و 30 درصدی نرخ تبدیل در توصیههای شخصیشده محصولات بود.
درباره مشتریان خود بیشتر بدانید
چت ربات های اینستاگرام انواع سوالاتی که مشتریان شما می پرسند را پیگیری می کنند، که آنها را به منبعی ارزشمند برای بینش مخاطبان مصرف کننده شما تبدیل می کند.
به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که صدها نفر در مورد خط مشی بازگشت شما سؤالات یکسانی دارند، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که عبارت سیاست مذکور را مجدداً مرور کنید. یا، اگر ربات چت شما یک محصول را به چندین مشتری توصیه می کند و مکالمه را به فروش تبدیل می کند، ممکن است زمان آن رسیده که موجودی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که عرضه کافی برای پاسخگویی به تقاضا دارید.
اوج
البته، این همه اطلاعاتی است که اگر خودتان به سؤالات مشتری پاسخ دهید، به دست می آورید – اما داشتن یک ربات چت به طور خودکار آمارهای شما را مدیریت می کند، در زمان گرانبها صرفه جویی می کند.
پاسخ های سریع و دقیق ارائه دهید
ما از مزایای صرفه جویی در زمان برای مشاغل استفاده کرده ایم، اما هی، همه چیز به شما مربوط نیست. چت ربات ها همچنین در وقت مشتریان شما صرفه جویی می کنند. هیچ 9 به 5 برای ربات ها وجود ندارد، بنابراین مصرف کنندگان بالقوه می توانند در هر زمان، روز یا شب، سؤالی بپرسند و بلافاصله پاسخ داده می شود.
صحبت از شب شد – شما همیشه با عصبانیت به یک DM پاسخ می دهید و با فکر از خواب بیدار می شوید چه لعنتی داشتم می گفتم? ربات ها همچنین به شما کمک می کنند تا از پیام رسان اینستاگرام خود به عنوان یک دفترچه رویای شخصی استفاده نکنید. کار در محدوده ساعات کاری باقی می ماند و هیچ غلط تایپی شرم آور نخواهید داشت.
به چندین زبان به پیام ها پاسخ دهید
زمانی که کسب و کار شما دارای مشتریان متنوعی باشد (یا بخواهد!) امکان برقراری ارتباط به چندین زبان ضروری است. 80 درصد خریداران زمانی که تجربه شخصی شخصیسازی شده حضوری یا خردهفروشی تجارت الکترونیکی داشته باشند، تمایل بیشتری به خرید دارند و بخش بزرگی از این شخصیسازی، صحبت کردن به همان زبان مشتریان شما است.
راه های مختلفی وجود دارد که می توانید برای راه اندازی یک ربات چت چند زبانه استفاده کنید. اگر خودتان یکی را ساخته اید، می توانید پاسخ ها را به چندین زبان ترجمه کنید. یا (اگر شما یک نابغه همه ستاره کامپیوتر و همچنین جادوگر زبان نیستید – تعداد کمی از ما هستند) می توانید از پلتفرم هایی استفاده کنید که یک ربات چت چند زبانه در سیستم خود تعبیه شده است.
اوج
چت ربات Heyday AI به طور خودکار دوزبانه است (به انگلیسی و فرانسوی، زیرا ما در کانادا مستقر هستیم، eh) و زبان دیگری را می توان در صورت درخواست اضافه کرد.
برای برند خود شهرت خوبی ایجاد کنید
در دوستیابی و تجارت، هیچ کس دوست ندارد شبح شود. معلق گذاشتن مشتریان شما ظاهر بدی برای برند شما است و چت ربات های اینستاگرام به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که افرادی که به شما پیام می دهند احساس می کنند مورد توجه قرار گرفته اند. البته تبلیغات و بازاریابی ابزارهای فوقالعادهای هستند، اما هیچ چیز به اندازه توصیه یک دوست مورد اعتماد به قلب مشتری نمیخورد. استفاده از پاسخهای سریع یک ربات چت، تجربه مشتریان شما را با نام تجاری شما بهبود میبخشد و باعث میشود که آنها بیشتر با شما صحبت کنند یا دوباره از شما خرید کنند.
بایدها و نبایدهای استفاده از چت بات های اینستاگرام
به عوامل انسانی اجازه دهید تا پرسش های پیچیده را مدیریت کنند
همانطور که هر فیلم علمی تخیلی به ما آموخته است، روبات ها کامل نیستند. در حالی که رباتهای چت اینستاگرام برای سؤالات رایج مشتریان مفید هستند، اما یک پاسخ خودکار تضمین شده برای همه چیز نیستند.
برنامههای چت بات با کیفیت بالا همیشه گزینهای برای ارسال یک درخواست به یک انسان دارند، اگر درخواست برای ربات پیچیدهتر از حد پیچیده باشد. بنابراین مطمئن شوید که همچنان مراقب آن اعلانها هستید – هر چند وقت یکبار، ربات BFF شما نیاز به پشتیبانی دارد.
اوج
اسپم نکنید
با استفاده از ربات چت اینستاگرام، میتوانید پیشنهادات شخصیسازی شده محصول یا معاملات ویژه را برای مشتریان خود ارسال کنید – که در حد اعتدال عالی است. اگر بیش از حد وارد DM میشوید، یا به درخواستهای مشتری با پیامهایی پاسخ میدهید که غیرانسانی و غیرانسانی به نظر میرسند، احتمالاً خود را بلاک میکنید. ما آزمایشهایی را روی خرید فالوورهای جعلی اینستاگرام انجام دادهایم (اسپویل: ارزشش را ندارد) با اخلاقیات داستان اساساً این است که «گرام از رباتهایی که مانند رباتها عمل میکنند خوشش نمیآید.
بسیاری از قوانین مشابه در اینجا اعمال می شود: انسان ها نیز چنین چیزی را دوست ندارند، بنابراین از ارسال هرزنامه به دنبال کنندگان خود با پیام های زیاد خودداری کنید.
قبل از خرید پلتفرم های تحقیقاتی را انجام دهید
گوگل «چت ربات اینستاگرام» را انجام دهید و به بیش از 28 میلیون نتیجه خواهید رسید. با افزایش نیاز به سیستمهای پیامرسان خودکار، عرضه نیز افزایش مییابد، اما همه چتباتها برابر نیستند.
وقتی در حال تحقیق در مورد ابزارهایی برای کمک به مدیریت رسانه های اجتماعی خود هستید، به دنبال مطالعات موردی، نظرات مشتریان و سایر شواهدی باشید که نشان می دهد این پلت فرم با کیفیت بالا است. اگر پلتفرم نمونههایی از شرکتهایی را ارائه میکند که از خدمات آن استفاده میکنند، سعی کنید خودتان به آن شرکتها پیام دهید تا ببینید واقعاً چت بات چقدر خوب است.
از آنجایی که پیامهای مستقیم ابزار خوبی برای خدمات مشتری هستند، میخواهید مطمئن شوید که کنترل را به پلتفرمی که به آن اعتماد دارید واگذار میکنید. آخرین چیزی که می خواهید یک ربات چت طرح دار است که پیام های عجیب و غریبی را برای مشتریان بالقوه شما ارسال می کند – بالاخره، چه روبات یا بدون ربات، شما هنوز مسئول اقدامات برند خود هستید.
فراموش نکنید که فعالیت ربات خود را نظارت کنید
این ممکن است بدیهی باشد، اما ما فکر میکنیم که هنوز هم قابل ذکر است – هدف یک ربات چت اینستاگرام این است که مدیریت DM شما را آسانتر کند و در وقت شما صرفهجویی کند، نه اینکه نیاز شما را به بررسی همه DMهایتان از بین ببرد. به یاد داشته باشید که ربات خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که همانطور که شما نیاز دارید کار می کند.
همچنین، همانطور که قبلاً ذکر شد، چت رباتهای با کیفیت خوب میتوانند بینشهای ارزشمندی را در مورد برند شما و روابط مشتری ارائه دهند – از این بینشها درست همانطور که از بینش اینستاگرام برای بهبود استراتژی بازاریابی خود استفاده میکنید، استفاده کنید.
به عبارت دیگر: ربات خود را نادیده نگیرید! مانند یک پلوپز یا یک گربه در فضای باز، آنها کاملا خودکفا هستند، اما شما نمی توانید آنها را به طور کلی فراموش کنید.
آیا میخواهید درباره بهترین روشهای هوش مصنوعی مکالمه اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ شما را گرفتیم
نمونه های چت ربات اینستاگرام
در اینجا چند نمونه از مکالمات ربات چت از Heyday، یک پلتفرم هوش مصنوعی مکالمه که در سال 2021 یکپارچه سازی اینستاگرام را اضافه کرد، آورده شده است. این نمونه ها از پیام رسان فیس بوک هستند، اما Heyday برای صفحات اینستاگرام و صفحات فیس بوک به همین صورت عمل می کند.
مثال 1: توصیه محصولات
اوج
در این گفتگو، ربات چت به درخواست مشتری خاص با پیوند مستقیم به محصولات پیشنهادی پاسخ می دهد. برند پوشاک Dynamite پس از گنجاندن یک ربات در استراتژی خدمات مشتری خود، شاهد افزایش 29 درصدی مشتریان در چت بود.
مثال 2: پاسخ به سوالات متداول
اوج
این چت بات تمام سوالات متداول چای کوسمی را در خود برنامه ریزی کرده است، بنابراین وقتی یک مشتری بالقوه در مورد حمل و نقل می پرسد، ربات پاسخ های آماده را دارد. با استفاده از این سیستم، ربات چت شرکت بیش از 8500 مکالمه با مشتریان را در سه ماه شروع کرد (و نرخ اتوماسیون 94٪ داشت) و زمان کلی پاسخگویی آنها را از 10 ساعت به میانگین 3.5 ساعت کاهش داد.
مثال 3: جهت دهی به مشتریان جدید
اوج
چت ربات مکمل های Popeye برای افرادی که برای اولین بار در مورد برند اطلاعات بیشتری کسب می کنند، گزینه ای دارد و خبرنامه شرکت را در چت تبلیغ می کند.
ربات چت اینستاگرام برای خرده فروشان
احتمالاً در این پست متوجه شده اید که ما کمی دیوانه هیدی هستیم – پلتفرم هوش مصنوعی مکالمه ای که در آگوست 2021 به تیم Hootsuite پیوست. Heyday یکی از بهترین ابزارهای موجود برای تجارت اجتماعی هوشمند است، و این پلت فرم همه چیز شما را دارد. نیاز به تبدیل مشتریان در مقیاس در اینجا چند نکته برجسته وجود دارد:
همه مکالمات شما در یک مکان است.
خواه توسط هوش مصنوعی تولید شده باشد یا توسط انسان، Heyday همه پیام های شما را در یک صندوق ورودی ساده می کند. (بنابراین دیگر نیازی به جستجو برای آن یکی از اینستا DM نیست – یا این یک پیام فیس بوک یا ایمیل بود…)
چت بات توصیه های شخصی سازی شده محصول را ارائه می دهد.
فناوری هوشمند میتواند کلمات کلیدی را از پرسشها جمعآوری کند و از آنها برای توصیه محصول عالی به مشتریان شما استفاده کند.
مشتریان آنلاین می توانند با کارکنان فروش حضوری در ارتباط باشند.
رویکرد ترکیبی هیدی فقط در مورد رباتها نیست، بلکه انسانهایی هستند که با فناوری کار میکنند. ربات چت می تواند یک مشتری آنلاین را با یک مدیر خرده فروشی حضوری از راه دور از طریق چت زنده و تماس های ویدیویی متصل کند.
جهش های عظیم در تجارت را می توان به راحتی مدیریت کرد.
اگر نام تجاری شما در حال رشد است، استخدام بعدی خود را در نظر بگیرید که یک چت بات بسازید. ژل ضدعفونی کننده دست مرسی هندی در سال 2020 افزایش چشمگیری در فروش داشته است (چون، خوب، می دانید). به رشد 817 درصدی فروش جهانی فکر کنید. آنها از چت رباتهای Heyday برای اتوماسیون پرسشهای متداول برای کمک به مقابله با هجوم در تجارت استفاده کردند، که فشار زیادی را از تیم پشتیبانی مشتری آنها برداشت.
20 ادغام وجود دارد (و در حال شمارش).
Heyday همه ادغامهای اصلی را دارد که خرید آنلاین را آسان میکند (Shopify، Google Business Manager، Magento، Prestashop، Salesforce و موارد دیگر). این بدان معناست که مشتریان می توانند موارد را مستقیماً در چت به سبد خرید آنلاین خود اضافه کنند. پول مفت.
با خریداران در اینستاگرام تعامل داشته باشید و با Heyday، ابزارهای اختصاصی هوش مصنوعی مکالمه ما برای خرده فروشان تجارت اجتماعی، مکالمات مشتری را به فروش تبدیل کنید. ارائه تجربیات 5 ستاره مشتری – در مقیاس.
درخواست نسخه ی نمایشی Heyday