TikTok ویژگی جدیدی را منتشر کرده است که زندگی را برای سازندگان محتوا و کسب‌وکارها بسیار آسان‌تر می‌کند.

در زمانبندی بومی TikTok به شما امکان می دهد تا یک پست ویدیویی را تا 10 روز قبل برنامه ریزی کنید.

این بدان معناست که می توانید محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید و در زمانی که مخاطبان شما فعال ترین هستند، آن را به صورت زنده پخش کنید. این برای کسانی که می‌خواهند محتوای ثابتی را پست کنند، اما وقت ندارند همه آن را در یک روز انجام دهند، عالی است.

با این به‌روزرسانی، TikTok انتشار محتوای خود را آسان‌تر از همیشه کرده است و توسط افرادی که بیشترین اهمیت را دارند، حتی زمانی که در تعطیلات هستید دیده شوند.

پس برای چی منتظری؟ در اینجا نحوه برنامه ریزی پست ها برای TikTok آمده است!

پاداش: دریافت رایگان چک لیست رشد TikTok از خالق معروف TikTok Tiffy Chen که به شما نشان می دهد چگونه تنها با 3 نور استودیو و iMovie 1.6 میلیون دنبال کننده به دست آورید.

نحوه برنامه ریزی پست ها برای TikTok (روش واقعی)

باشه حتما. قبل از انتشار زمان‌بندی بومی TikTok، برخی از برنامه‌های شخص ثالث وجود داشتند که ادعا می‌کردند به شما اجازه می‌دهند پست‌هایتان را زمان‌بندی کنید. اما برای انجام این کار، ابتدا باید ویدیوهای خود را از TikTok صادر کرده و سپس از برنامه برای بارگذاری مجدد آنها استفاده کنید.

و اگر می‌خواهید تغییری ایجاد کنید (مانند شرح، تنظیمات حریم خصوصی)، باید به TikTok برگردید و پس از انتشار پست خود تغییرات را در برنامه ایجاد کنید. این سیستم خسته کننده و ناکارآمد بود.

اما اکنون، با زمان‌بندی بومی TikTok، می‌توانید به راحتی پست‌های TikTok را زمان‌بندی کنید. در اینجا چگونه است.

مرحله 1: در مرورگر وب خود وارد TikTok شوید

در حال حاضر، زمان‌بندی TikTok فقط در یک مرورگر وب در دسترس است، اما امیدواریم به زودی شاهد ادغام‌های درون برنامه‌ای باشیم.

برای استفاده از زمان‌بندی پست TikTok، به tiktok.com بروید و وارد حساب کاربری خود شوید.

هنگامی که وارد شدید، روی نماد Cloud در گوشه سمت راست بالای فید خود کلیک کنید. این شما را به صفحه آپلود TikTok می برد.

نماد ابر گوشه سمت راست بالای فید

مرحله 2: ویدیوی خود را ایجاد و آپلود کنید

سپس، ویدیوی خود را در پلتفرم TikTok آپلود و ویرایش کنید. در اینجا، می‌توانید هشتگ اضافه کنید، تصویر جلد را ویرایش کنید، انتخاب کنید چه کسی می‌تواند ویدیوی شما را ببیند و تنظیمات حریم خصوصی را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید تعیین کنید که آیا سایر کاربران TikTok می‌توانند از ویدیوی شما دونوازی بسازند یا نظر بگذارند.

مرحله 3: ویدیوی خود را برنامه ریزی کنید

هنگامی که ویدیوی شما برای پست کردن آماده شد، دکمه زمانبندی را روشن کنید. تاریخ مورد نظر برای ارسال آن را انتخاب کنید، و همه چیز آماده است!

دکمه زمان بندی ویدیو

متأسفانه، درست مانند پست‌های معمولی، نمی‌توانید ویدیوی خود را پس از برنامه‌ریزی ویرایش کنید. در صورت نیاز به ایجاد هر گونه تغییر در پست خود، می توانید پست برنامه ریزی شده را حذف کرده و پس از ویرایش مجدد آن را آپلود کنید.

یک برنامه زمانی خوب TikTok چیست؟

برای اطمینان از اینکه ویدیوهای شما تا حد امکان توسط افراد بیشتری دیده می شود، مهم است که آنها را بر اساس زمانی که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را در برنامه دارند زمان بندی کنید.

مانند هر پلتفرم اجتماعی، زمان‌های خوب و بد برای ارسال به TikTok وجود دارد. طبق آزمایش‌های TikTok ما، بهترین زمان‌های جهانی برای ارسال پست در TikTok عبارتند از:

  • سه شنبه ساعت 7 صبح
  • پنجشنبه ساعت 10 صبح
  • جمعه ساعت 5 صبح

در راهنمای کامل ما درباره بهترین زمان برای ارسال پست در TikTok بیشتر بدانید.

نکاتی وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی پست های TikTok به آنها توجه کنید. دانستن اینکه مخاطبان شما در کجا زندگی می کنند، چه نوع محتوایی را می خواهند ببینند، و چند بار باید پست بگذارید تا آنها را درگیر نگه دارید، همه عوامل مهمی هستند.

اگر آماده شروع زمان‌بندی پست‌های TikTok هستید، ابتدا این نکات سریع را مرور کنید.

یک تقویم محتوای TikTok بسازید

تقویم‌های محتوا می‌توانند به شما کمک کنند تا پست‌های خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید، بنابراین در لحظه آخر برای ارائه ایده‌ها تلاش نمی‌کنید. آنها همچنین می توانند شما را از اشتباهات املایی یا لحنی نجات دهند و به شما کمک کنند تا پست های خود را برای رسیدن به بیشترین مخاطب ممکن زمان بندی کنید.

چند راه مختلف برای ایجاد یک تقویم محتوا وجود دارد. می‌توانید از یک الگو استفاده کنید، مانند نمونه‌هایی که در این وبلاگ یافت می‌شود، یا می‌توانید الگوی خود را با استفاده از صفحه‌گسترده یا برنامه تقویم ایجاد کنید.

اگر در حال ساختن تقویم محتوای خود هستید، مطمئن شوید که تمام اطلاعات مربوط به هر پست را پر کنید، از جمله:

  • تاریخ و پلتفرمی که می‌خواهید پست در آن منتشر شود
  • هر KPI مربوطه
  • معیارهای پلتفرم خاص مانند استوری ها، حلقه ها یا پست های فید
  • شرح مختصری از مطالب

هرچه تقویم شما دقیق تر باشد، پر کردن آن با محتوا آسان تر خواهد بود. پس از تکمیل تقویم شما، می توانید شروع به ساخت محتوای خود در TikTok کنید و با استفاده از زمانبندی TikTok آن را در بهترین زمان برای مخاطبان خود منتشر کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد یک تقویم محتوای با عملکرد بالا، این ویدیوی سریع را تماشا کنید.

مناطق زمانی مهم است!

اگر اکثر فالوورهای شما در منطقه زمانی متفاوت از شما هستند، ارسال پست در نیمه شب در منطقه زمانی شما ممکن است بهترین زمان برای دسترسی به آنها نباشد.

ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه چه زمانی مخاطبان آنلاین هستند، بررسی تجزیه و تحلیل حساب کاربری کسب و کار یا ایجادکننده است:

  1. به صفحه پروفایل خود بروید و روی سه خط ضربه بزنید در سمت راست بالای صفحه نمایش
  2. کلیک سوئیت تجاری، سپس تجزیه و تحلیل

در اینجا نموداری خواهید دید که ساعاتی از روز را که فالوورهای شما در TikTok بیشترین فعالیت را دارند نشان می دهد. همچنین می توانید ببینید که ویدیوهای شما در ساعات مختلف روز چه تعداد بازدید و لایک دریافت کرده اند.

نمودار فعالیت فالوورها شامل ویدیوهایی که دنبال کنندگان تماشا و گوش داده اند

منبع: TikTok

به خاطر داشته باشید که این تجزیه و تحلیل ها نشان دهنده پیروان شما به عنوان یک کل است، نه فقط مخاطبان ارگانیک شما. اگر مخاطب خاصی را با محتوای خود هدف قرار می دهید، باید الگوهای فعالیت آنها را جداگانه بررسی کنید.

از پست های گذشته برای اطلاع رسانی برنامه خود استفاده کنید

وقتی شک دارید، پست های خود را با بهترین عملکرد مرور کنید ببینیم چه زمانی منتشر شده اند. به احتمال زیاد، مخاطبان شما در آن زمان‌ها فعال‌تر هستند.

می‌توانید از TikTok Analytics برای مشاهده عملکرد هر پست استفاده کنید. این شامل داده‌های بازدیدها، لایک‌ها، نظرات و زمان‌های ارسال است.

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  1. برو به صفحه تجزیه و تحلیل کسب و کار یا سازندگان (مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید)
  2. از نوار منوی بالا، را انتخاب کنید محتوا
  3. روی پست های تکی کلیک کنید تا ببینید عملکرد آنها چگونه است

صفحه تجزیه و تحلیل کسب و کار یا سازندگان

منبع: TikTok

راهنمای ما برای تجزیه و تحلیل TikTok را بررسی کنید تا نحوه تجزیه و تحلیل عملکرد TikTok خود را بیاموزید.

برنامه‌ریزی کنید تا به طور مداوم ۱ تا ۴ بار در روز در TikTok پست کنید

همه ما می دانیم که ثبات در رسانه های اجتماعی کلیدی است. اگر می خواهید در TikTok دنبال کننده بسازید، باید به طور مرتب محتوا را پست کنید. اما بهترین راه برای انجام این کار چیست؟

اول از همه، TikTok توصیه می‌کند اگر می‌خواهید نتایج را ببینید، حداقل ۱ تا ۴ بار در روز پست کنید. ویژگی‌هایی مانند صفحه For You دائماً در حال تازه‌سازی هستند، بنابراین اگر مرتب پست نکنید، محتوای شما مدفون می‌شود.

خبر عالی این است که زمان‌بندی TikTok پست کردن مداوم را آسان می‌کند. می‌توانید ویدیوها را تا یک هفته قبل به صف خود اضافه کنید و برنامه آنها را به‌طور خودکار در زمان‌هایی که شما مشخص می‌کنید منتشر می‌کند.

اما، به خاطر ارسال پست، پست نکنید

اکنون که یک زمان‌بندی TikTok دارید، ممکن است وسوسه شوید که حجم زیادی از محتوا را به یکباره برنامه‌ریزی کنید.

اما فراموش نکنید، اصالت کلید TikTok است!

کسب‌وکارهایی که در TikTok موفق می‌شوند، محتوای معتبری ایجاد می‌کنند که با جامعه و تجربه بومی TikTok مطابقت دارد.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید مطمئن شوید ویدیوهایتان درجه یک هستند، توجه به روندها است. به آنچه در TikTok در حال حاضر محبوب است توجه کنید و از ویژگی‌های خاص پلتفرم مانند Duets، Stitches و موسیقی استفاده کنید.

به این ترتیب، زمانی که کاربران جدید محتوای شما را کشف می‌کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که به اطراف بمانند و درگیر شوند.

ابزار جدید زمان‌بندی TikTok افزودنی هیجان‌انگیز به یک برنامه اجتماعی قدرتمند است. با آوردن استراتژی به خودانگیختگی خود، می توانید محتوای بهتری ایجاد کنید و به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید.

برای راه اندازی کسب و کار خود در بازار TikTok آماده اید؟ راهنمای ما برای استفاده از TikTok برای تجارت را اینجا ببینید.

پاداش: رایگان دریافت کنید چک لیست رشد TikTok از خالق معروف TikTok Tiffy Chen که به شما نشان می دهد چگونه تنها با 3 نور استودیو و iMovie 1.6 میلیون دنبال کننده به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید