کوین سیستروم می گوید که در گذشته کاربران از اینستاگرام برای ارسال عکس های روزانه خود استفاده می کردند، اما اکنون به یک پلتفرم تبلیغاتی تبدیل شده است.

اینستاگرام

کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران اینستاگرام در قسمت جدید پادکست On with Kara Swisher، او می‌گوید که این اپلیکیشن روح خود را از دست داده است. او در این برنامه گفت که اینستاگرام قبلا برای خانواده و دوستان طراحی شده بود تا عکس های خود را به اشتراک بگذارند اما اکنون از آن برای کسب درآمد استفاده می شود.

همانطور که توسط Insider گزارش شده است، سیستروم در این برنامه گفت که او به اینستاگرام می رفت تا ببیند دوستان و خانواده اش چه کار می کنند. اما از آن زمان، این اپلیکیشن به یک ابزار تجاری تبدیل شده است که سازندگان و برندها در آن کسب درآمد می کنند. او در این برنامه اظهار داشت که بازاریابی اینستاگرام بزرگترین حسرت اوست.

مشکل اینستاگرام: بازاریابی

به گفته بنیانگذار اینستاگرام، مشکل اینجاست که انگیزه های این شبکه اجتماعی تجاری سازی بیشتر، تولیدکنندگان محتوای بیشتر، تراکنش های بیشتر و دلارهای تبلیغاتی بیشتر است که می تواند پیامدهای اجتماعی ناخواسته ای داشته باشد.

او گفت: «انرژی اصلی اینستاگرام را روی افرادی متمرکز می‌کند که به ظاهر عالی زندگی می‌کنند، جالب‌ترین کارها را انجام می‌دهند، بهترین ظاهرشان را دارند و جذاب‌ترین لباس‌ها را می‌پوشند». به گفته وی، این یک “دینامیک وحشتناک” ایجاد می کند که به موجب آن کاربران اینستاگرام معتقدند عکس هایی که در این برنامه می بینند، زندگی واقعی مردم است.

او حتی با این تغییرات اینستاگرام در فید شخصی خود نیز مواجه شده است. به گفته سیستروم، او دوستانی دارد که قبلاً تصاویر زندگی روزمره خود را آپلود می کردند و اکنون فقط تبلیغات می گذارند. سیستروم گفت: «برای من، این اینستاگرام با اینستاگرامی که ما شروع کردیم، نیست.

در نهایت از اپلیکیشن BeReal به عنوان جایگزین مناسبی یاد می شود که کاربران می توانند خودشان باشند و لحظات واقعی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

سیستروم تقریباً پنج سال پس از ترک این شرکت در سال 2018، نظرات خود را درباره اینستاگرام بیان کرد. او به دلیل تنش با مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، شرکت را ترک کرد و آن را به متا (سپس فیس بوک) در سال 2012 به قیمت یک میلیارد دلار فروخت. سیستروم اکنون یکی از بنیانگذاران Artifact است. یک اپلیکیشن خبری مبتنی بر هوش مصنوعی در ابتدای سال راه اندازی شد.

دیدگاهتان را بنویسید