جمعیت شناسی اینستاگرام در سال 2022: مهم ترین آمار کاربران برای بازاریابان
مطمئنا، شما باید مقداری تصور اینکه چه کسی از اینستاگرام استفاده می کند: بهترین دوست شما، رئیس شما، عموی شما، آن دختری که پشت سر شما در فیزیک نشسته است. پس از همه، شما هر روز هنگام حرکت در برنامه، عکس های غروب آفتاب آنها را می بینید.
اما برای درک واقعی جمعیتشناختی گستردهتر اینستاگرام، بازاریابان رسانههای اجتماعی باید فراتر از فیدهای شخصی خود نگاه کنند و به اعداد سرد و سخت بپردازند. بیش از یک میلیارد نفر هر ماه از اینستاگرام استفاده می کنند – این تعداد کاربران جهانی است. و درک اینکه آنها چه کسانی هستند، اهل کجا هستند، و از کاری که انجام می دهند، کلید ایجاد یک استراتژی بازاریابی اجتماعی قوی است که باعث ایجاد تعامل می شود.
برای دریافت اطلاعات کامل در مورد اینکه چه کسی در دومین برنامه پربارگیری شده در جهان پست میگذارد، پیمایش میکند، لایک میکند و به اشتراک میگذارد، به ادامه مطلب بروید.
گزارش کامل دیجیتال 2022 را دانلود کنید– که شامل دادههای رفتار آنلاین از 220 کشور میشود – برای اینکه یاد بگیرید تلاشهای بازاریابی اجتماعی خود را کجا متمرکز کنید و چگونه مخاطبان خود را بهتر هدف قرار دهید.
جمعیت سنی اینستاگرام
برای درک دموگرافیک کاربران اینستاگرام، مهم است که ابتدا نگاهی به جمعیت شناسی سن اینستاگرام بیندازید. آیا این برنامه همچنان مانند گذشته نوجوان محور است یا TikTok توجه جوانترین گروه از کاربران رسانه های اجتماعی را به خود جلب کرده است و آن را در دستان مادربزرگ های آگاه به فناوری رها کرده است؟
بر اساس گزارش وضعیت جهانی دیجیتال ما در سال 2022، در اینجا نحوه تقسیم کاربران اینستاگرام بر اساس سن آمده است:
- 13-17 سال: 8.5٪
- 18-24 سال: 30.1٪
- 25-34 سال: 31.5٪
- 35-44 سال: 16.1٪
- 45-54 سال: 8٪
- 55-64 سال: 3.6٪
- 65 سال به بالا: 2.1٪
غذای آماده؟ از سال 2022، اکثر مخاطبان اینستاگرام کاربران Millennial یا Gen Z هستند.
در واقع، به طور کلی، اینستاگرام پلتفرم اجتماعی مورد علاقه ژنرال Z است. کاربران جهانی اینترنت 16 تا 24 ساله اینستاگرام را به سایر پلتفرم های اجتماعی ترجیح می دهند – بله، حتی بالاتر از TikTok قرار می گیرد. اگر این یک گروه سنی است که میخواهید به آن برسید (سلام، بچهها!)، ظاهراً اینستا مکان مناسبی است.
این بدان معنا نیست که کاربران مسنتری نیز در این برنامه وجود ندارند: حدود 13 درصد از مخاطبان اینستاگرام بالای 45 سال سن دارند. اما اگر بازار هدف شما شامل Boomers باشد، اینستاگرام ممکن است موثرترین مکان برای دسترسی به آنها نباشد. بهتر است با این گروه در پلتفرم های جایگزین ارتباط برقرار کنید. با راهنمای ما در اینجا مهارت های بازاریابی فیس بوک خود را تقویت کنید.
با این حال، یک نکته در مورد Gen Xers: سریعترین گروه از کاربران در حال رشد در برنامه است. سال گذشته تعداد مردان 55 تا 64 ساله از اینستاگرام 63.6 درصد رشد داشته است. با توجه به اینکه Gen X نسلی است که عموماً با کنایه همراه است، این رشد زیادی در پلتفرمی است که برای خودنمایی طراحی شده است. بزرگ شدن!
آیا در مورد کاربران جوان تر هم فکر می کنید؟ در یک نظرسنجی در سال 2018، 15 درصد از نوجوانان گزارش دادند که اینستاگرام اپلیکیشنی است که بیشتر استفاده می کنند. (35٪ همین را در مورد اسنپ چت می گویند، در حالی که 32٪ یوتیوب را به عنوان پر استفاده ترین پلت فرم اجتماعی خود ذکر می کنند.)
و طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، 11 درصد از والدین آمریکایی می گویند که کودکان 9 تا 11 ساله آنها از اینستاگرام استفاده می کنند. “چطور ممکن است؟” ممکن است تعجب کنید، با صدای بلند. آیا اینستاگرام از دارندگان اکانت نمی خواهد که حداقل 13 سال سن داشته باشند؟ این درست است، اما کاربران جوانتر میتوانند حسابهایی را که توسط والدین یا قیم مدیریت میشوند راهاندازی کنند – اگر میخواهید برخی از افراد را با محتوای جذاب اینستاگرام خود تحت تأثیر قرار دهید، خبر خوبی است.
جمعیت شناسی جنسیتی اینستاگرام
این تعادل جنسیتی برای اینستاگرام در میان پلتفرمهای رسانههای اجتماعی منحصربهفرد است – هم توییتر و هم فیسبوک به شدت به سمت کاربران مرد گرایش پیدا میکنند، در حالی که اینستاگرام همه چیز را تقریباً وسط تقسیم میکند (سلام، خانمها!).
تعادل بین کاربران مرد و زن تقریباً به طور مساوی تقسیم شده است، به طوری که کل کاربران مرد (50.7٪) از کل کاربران زن (49.3٪) فقط یک مو فاصله دارند. (اگرچه این لزوماً در هر رده سنی صدق نمی کند؛ برای مثال، برای کاربران 35 سال به بالا، تعداد زنان از مردان بیشتر است.)
البته، همه اینها یک روش کاملاً دوتایی برای نگاه کردن به جنسیت است. تعداد زیادی کاربر غیر باینری نیز در این برنامه وجود دارد که متأسفانه در آماری که در حال حاضر توسط اینستاگرام جمع آوری شده است اندازه گیری نمی شوند.
با این حال، اینستاگرام توانایی فهرست کردن ضمایر ترجیحی در پروفایلها را در ماه می 2021 معرفی کرد – شاید نشانهای از این باشد که گزینههای جنسی متنوعتر روزی به زودی در دادهها در دسترس خواهند بود؟ (اگرچه شما هرگز نمی توانید پیش بینی کنید که افراد حاضر در Insta HQ در آینده چه خواهند کرد. به یاد دارید زمانی که آنها فیدهای زمانی را ارائه کردند؟ ذهن هاای دیوانه ها!)
جمعیت شناسی موقعیت مکانی اینستاگرام
برای اینکه این بخش بعدی را به یک تجربه چندحسی تبدیل کنید، از شما دعوت میکنم که آن را به تصویر بکشید کارمن سن دیگو کجای دنیاست؟ آهنگ تم acapella، فقط “Carmen San Diego” را با “Instagram’s Global Audience” جایگزین کنید.
از نظر گستردگی تبلیغات، برترین کشورها و مناطقی که بیشترین مخاطب را در اینستاگرام دارند، هند، ایالات متحده، برزیل، اندونزی و روسیه هستند.
درست است: هند پیشتاز است، پس از اینکه ایالات متحده سال ها بر این برنامه تسلط داشت.
چه پیچشی! بازاریابان به دنبال جذب مخاطب هندی درگیر هستند: واضح است که اینستاگرام بستر اجتماعی شماست. تبریک می گوییم و امیدواریم در کنار هم بسیار شاد باشید.
هند بیش از 230 میلیون کاربر دارد و همچنین سریعترین بازار در حال رشد اینستاگرام است و در حال حاضر مخاطبان خود را 16 درصد نسبت به سه ماهه افزایش می دهد.
ایالات متحده با رسیدن به رتبه بسیار قابل احترام شماره 2، به 159,750,000 دسترسی دارد. اما جالب اینجاست که در حالی که اینستاگرام چهارمین پلتفرم رسانه اجتماعی پربازدید در کشور است، منبع اصلی اخبار برای آمریکایی ها نیست. در حالی که 40 درصد از آمریکاییها تا به حال از اینستاگرام استفاده کردهاند، از هر 10 بزرگسال آمریکایی فقط یک نفر به طور منظم رویدادهای فعلی خود را از این برنامه دریافت میکند – تعداد بسیار کمتری نسبت به کسانی که گزارش دریافت اخبار از فیس بوک یا یوتیوب را دارند.
بنابراین اگر به دنبال ارتباط با مخاطبان آمریکایی هستید، عاقلانه است که چیزها را سبک و تازه نگه دارید. این بستری است که مردم برای سرگرمی به آن می آیند، نه اخبار. به برخی ایده های محتوای خلاقانه نیاز دارید (علاوه بر ریمیکس های کارمن سن دیگو آهنگ تم)؟ ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم.
در سایر نقاط جهان، آمارهای چشمگیر دیگری نیز در دست تولید است. برونئی کشوری است که بیشترین جمعیت را دارد: 92 درصد از ساکنان آن از این برنامه استفاده می کنند. (گوام و جزایر کیمن به ترتیب مقام های دوم و سوم را دارند.)
آمار جمعیتی درآمد اینستاگرام
آنها می گویند که بحث در مورد پول غیرعاقلانه است – اما این وبلاگ Hootsuite است! ما “پسران بد” دنیای بازاریابی رسانه های اجتماعی هستیم و طبق قوانین خودمان بازی می کنیم! فقط سعی کنید و ما را متوقف کنید! در حالت ایده آل با یک پرداخت بزرگ! چون ما شرم نداریم که در مورد پول صحبت کنیم، همانطور که قبلاً صحبت شد!
جدیدترین اطلاعاتی که ما در این مورد داریم مربوط به سال 2018 است، بنابراین ممکن است در چند سال گذشته همه چیز تغییر کرده باشد، اما طبق آمار Statista، تنها 44 درصد از خانوارهایی با درآمد سالانه کمتر از 30000 دلار از اینستاگرام استفاده می کنند، در حالی که خانواده هایی که وارد می شوند. بیش از 100000 دلار احتمال بیشتری برای استفاده از برنامه دارد: در واقع 60٪.
غذای آماده؟ مخاطبان اینستاگرام از طیف گسترده ای از پس زمینه های مالی (حداقل در ایالات متحده) می آیند، اما به احتمال کمی بیشتر از خانه های با درآمد بالاتر هستند. این امر آن را به یک راه اصلی برای تجارت الکترونیک و فروش تبدیل میکند، بنابراین درخواستهای رسانههای اجتماعی را کامل کنید و خرید اینستاگرام را بررسی کنید.
جمعیت شناسی تحصیلی اینستاگرام
آیا کاربران اینستاگرام هنگام مشاهده پست های داغ و داغ شما با مدرک تحصیلی خود طرفدار می شوند؟ خیلی محتمل است تا فوریه 2019، 43 درصد از کاربران اینستاگرام دارای مدرک دانشگاهی بودند، در حالی که 37 درصد دیگر دارای تحصیلات دانشگاهی بودند.
تنها 33 درصد از اینستاگرامرها گزارش دادند که دارای مدرک دبیرستان یا کمتر هستند. به طور کلی، ما به دسته ای از کاربران با تحصیلات عالی در این برنامه نگاه می کنیم. اگر دستیابی به این نوع مخاطبان کلید استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما است، به جای درستی آمده اید.
جمعیت شناسی منطقه ای اینستاگرام
به نظر می رسد که مردم مزرعه چندان مشتاق “گرم” نیستند. حیف است، زیرا من شخصاً دوست دارم حیوانات انباری بیشتری را در خوراک خود ببینم.
به گزارش مرکز تحقیقات پیو، با جدیت تمام، اینستاگرام در مناطق شهری و حومه شهر نسبت به مناطق روستایی دسترسی بیشتری به بازار دارد. بنابراین اگر به دنبال هدف قرار دادن Farmer Brown با طرح های کلی جدید و زیبای برند خود هستید، ممکن است در پلتفرمی مانند فیس بوک شانس بیشتری داشته باشید.
برای اینستاگرام، تفکیک منطقه ای برای بزرگسالان ایالات متحده به شرح زیر است:
- 45 درصد از شهرنشینان از این اپلیکیشن استفاده کرده اند
- 41 درصد از حومه شهرها از این اپلیکیشن استفاده کرده اند
- 25 درصد از ساکنان روستایی از این اپلیکیشن استفاده کرده اند
اینستاگرام به جمعیت شناسی علاقه مند است
صرف نظر از جمعیت شناسی اینستاگرام، افراد از شبکه اجتماعی برای کشف علایق خود استفاده می کنند. تحقیقات اخیر به سفارش فیس بوک نشان می دهد که 91 درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی می گویند که از اینستاگرام برای دنبال کردن علاقه خود استفاده می کنند. در هند 98 درصد است.
این تحقیق نشان می دهد که بیشترین علاقه مندی ها در اینستاگرام سفر (45%)، موسیقی (44%) و غذا و نوشیدنی (43%) است. در کنار این روند، مردم در هند فناوری را به عنوان علاقه اصلی خود ترجیح می دهند. در آرژانتین، برزیل، کره و ترکیه، فیلم در رده سه فیلم برتر قرار دارد. در میان والدین در بریتانیا، پنج مورد از علاقه مندی ها عبارتند از: غذا، مسافرت، مد، زیبایی، و جای تعجب نیست که فرزندپروری.
اگر این آمار جمعیتی اینستاگرام را قانعکننده میدانستید، فکر میکنیم فهرست آمار اینستاگرام ما را نیز که هر حرفهای اجتماعی باید بداند، بررسی کنید. برو و داده های کمیت را دریافت کن، ای بازاریاب وحشی و دیوانه رسانه های اجتماعی، تو!
اینستاگرام را در کنار سایر کانال های اجتماعی خود مدیریت کنید و با استفاده از Hootsuite در زمان خود صرفه جویی کنید. از یک داشبورد، میتوانید پستها را زمانبندی و منتشر کنید، مخاطبان خود را درگیر کنید و عملکرد را اندازهگیری کنید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.
شروع کنید
به راحتی ایجاد، تجزیه و تحلیل، و زمان بندی پست ها و استوری های اینستاگرام با Hootsuite. در زمان صرفه جویی کنید و نتیجه بگیرید.