Snapchat Insights: چگونه از ابزار Analytics استفاده کنیم (و چه چیزی را ردیابی کنیم)
آیا از اسنپ چت برای رشد کسب و کار خود استفاده می کنید؟ Snapchat Insights را بررسی کنید، یک ابزار تجزیه و تحلیل داخلی که اطلاعات قدرتمندی را در اختیار شما قرار می دهد که نشان می دهد عملکرد اسنپ چت شما چقدر قوی است.
برای کمک به ایجاد یک استراتژی موفق اسنپ چت، می توانید به میزان تعاملی که دریافت می کنید و سایر تجزیه و تحلیل های اسنپ چت نگاه کنید.
برانگیخته؟ ادامه مطلب
جایزه: دانلود راهنمای رایگان که مراحل ایجاد ژئوفیلترها و لنزهای سفارشی اسنپ چت را نشان می دهد، به علاوه نکاتی در مورد نحوه استفاده از آنها برای تبلیغ کسب و کارتان.
Snapchat Insights چیست؟
Snapchat Insights به شما امکان می دهد تعامل خود را در Snapchat نظارت و تجزیه و تحلیل کنید و اطلاعات دقیقی در مورد مخاطبان خود دریافت کنید. این به شما کمک می کند تا استراتژی اجتماعی خود را اصلاح کنید.
با اندازهگیری و درک عملکرد اسنپهای خود، میتوانید استراتژی خود را در اسنپ چت برای نتایج بزرگتر تغییر داده و بهینه کنید. و با ابزار تجزیه و تحلیل اسنپ چت، می توانید بازگشت سرمایه خود را به سرعت و به راحتی تعیین کنید.
Ca-ching!
نحوه استفاده از Snapchat Insights
می توانید انواع Snapchat Insights را هم در برنامه و هم در دسکتاپ بررسی کنید. در اینجا، ما هر مرحله را برای شروع استفاده از تجزیه و تحلیل اسنپ چت برای تصمیمگیری درباره کمپینها و استراتژیهایتان بررسی میکنیم.
بیایید به آن برسیم!
روی موبایل
- به App Store (برای Apple iOS) یا Google Play Store (برای اندروید) بروید و برنامه را دانلود کنید به دستگاه شما (اگر قبلاً این کار را نکرده اید!)
- با جزئیات حساب خود وارد شوید
- باز کن برنامه اسنپ چت در دستگاه شما
- ضربه زدن Bitmoji/avatar خود را در گوشه سمت چپ بالا به حرکت کنید به صفحه اصلی
- ضربه زدن برای دسترسی به داده های تجزیه و تحلیل اسنپ چت، تب Insights را انتخاب کنید
نمیتوانید Insights را در برنامه خود ببینید؟ ممکن است هنوز به اندازه کافی دنبال کننده نداشته باشید. Snapchat Insights در حال حاضر تنها به اینفلوئنسرها و برندهایی ارائه میشود که تأیید شدهاند یا بیش از 1000 کاربر دنبالکننده دارند.
و بس! هنگامی که وارد شوید، به تمام داده های تجزیه و تحلیل اسنپ چت خود دسترسی خواهید داشت. صفحه اول به صورت زیر خواهد بود:
منبع: اسنپ چت
روی دسکتاپ
نسخه دسکتاپ Snapchat analytics بر روی Audience Insights تمرکز دارد. این عمدتا برای مارک ها یا مشاغل با حساب مدیر تبلیغات و یک حساب تجاری در اسنپ چت استفاده می شود. اگر در اسنپ چت تبلیغاتی اجرا نمی کنید، این بخش را نادیده بگیرید!
- به حساب مدیریت تبلیغات خود وارد شوید
- پیمایش کنید به منوی اصلی و کلیک در بینش مخاطبان در تب Analytics
- اطلاعات هدف آگهی خود را وارد کنید، از جمله مخاطبان، موقعیت مکانی، جمعیت شناسی و دستگاه ها
- روی ذخیره کلیک کنید در گوشه بالا
طبق اسنپ چت، Audience Insights برای «همه تبلیغکنندگان در سطح جهانی» در دسترس است و به بازاریابان کمک میکند تا از قدرت آزمایش و بینش مخاطبان برای کمک به بهبود اثربخشی تبلیغات، اطلاعرسانی خلاقانه در تبلیغات و یافتن فرصتهایی برای دستیابی به مشتریان جدید استفاده کنند.
منبع: اسنپ چت
معیارهای جدید تجزیه و تحلیل اسنپ چت
صبر کن اسنپ چت در سال 2022 ویژگی های تحلیلی جالب تری را منتشر می کند، از جمله:
مصرف محتوا
ناشران و منابع محتوایی را به شما نشان می دهد که مخاطبان شما بیشترین زمان را با آنها می گذرانند.
استفاده از دوربین
آیا میخواهید درباره نحوه تعامل مخاطبانتان با لنزها و فیلترهای واقعیت افزوده بیشتر بدانید؟ این بخش تجزیه و تحلیل برای شماست.
مخاطبان سفارشی را مقایسه کنید
این ابزار به شما این امکان را میدهد تا عمیقتر در ویژگیهای منحصر به فرد مخاطبان خود غوطهور شوید و با سایر گروههای کاربری سفارشی مقایسه کنید.
سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل اسنپ چت
چشم انداز تجزیه و تحلیل اسنپ چت دقیقاً مملو از ابزارهای دیگر نیست تا به شما در درک بهتر استراتژی اسنپ چت کمک کند، اما در اینجا دو مورد از موارد مورد علاقه ما آورده شده است.
Conviva
Conviva (که قبلاً Demondo نامیده می شد) یک ابزار عالی اسنپ چت است که توسط مارک های بزرگ مانند مک دونالد و اسپاتیفای استفاده می شود. معیارهای Conviva، به ویژه با جمعآوری خودکار دادههای روزانه و گزارشهای بلندمدت، بسیار خوب است. ویژگی های کلیدی عبارتند از:
- معیارهای اساسی شامل بازدیدهای منحصربهفرد، نمایشها، نرخ تکمیل، و نرخهای اسکرین شات
- بینش مخاطبان که مروری دقیق از افرادی که محتوای شما را تماشا می کنند ارائه می دهد
- مقایسه کانالها که دادههای مقایسه کانال را ارائه میکند تا نشان دهد داستانهای اسنپ چت شما چگونه با محتوای شما در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب ترکیب میشوند.
میش گورو
Mish Guru یک برنامه داستان سرایی برای Stories است (ببینید آنها در آنجا چه کردند؟) که به شما امکان می دهد محتوای اسنپ چت را به همراه یک عملکرد زمان بندی ایجاد و آپلود کنید. تجزیه و تحلیلی که آنها ارائه می کنند شامل تعداد تند کشیدن به بالا و جایی است که مخاطبان هنگام مشاهده استوری ها در اسنپ چت و اینستاگرام از آن خارج می شوند.
7 معیار Snapchat برای ردیابی
فرض کنید چند اسنپ قانع کننده ساخته اید و آماده به اشتراک گذاشتن آنها با جهان هستید. اما چگونه می توان فهمید که آیا آنها تأثیر دارند یا خیر؟
بازاریابان برای کمک به تصمیم گیری خوب در مورد موفقیت (یا شکست) کمپین های اسنپ چت، به داده های معناداری نیاز دارند. بنابراین در اینجا معیارهای اسنپ چت وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.
نماهای داستانی منحصر به فرد
در Snapchat Insights، میتوانید Views استوری را به صورت سالانه، هفتگی یا ماهانه بررسی کنید.
تعداد بازدیدها با تعداد کل افرادی که اولین ویدیو یا تصویر را در استوری اسنپ چت شما باز کرده اند و حداقل یک ثانیه به آن نگاه کرده اند محاسبه می شود. نمایش فقط یک بار شمارش میشود، به این معنی که بازدیدها روشی ساده برای مشاهده تعداد کل کاربرانی است که محتوای شما را دیدهاند، صرف نظر از اینکه واقعاً چند بار استوری را تماشا کردهاند.
زمان مشاهده داستان
View Time به شما نشان می دهد که بینندگان شما چند دقیقه استوری های اسنپ چت شما را تماشا کرده اند. مانند Story Views، میتوانید اطلاعات سال تا امروز و زمان را در هفته یا ماه مشاهده کنید.
به View Time به عنوان بینشی در مورد حفظ مخاطب فکر کنید.
به عنوان مثال، آیا بینندگان شما تا پایان اسنپ های شما را تماشا می کنند؟ آیا در تمام طول محتوای خود توجه آنها را حفظ می کنید؟
اگر میخواهید نگاه دقیقتری به View Times خود داشته باشید، انگشت خود را به پنجره بعدی در وسط صفحه بکشید. در اینجا، میتوانید میانگین زمان مشاهده را برای هر روز هفته و مدت زمانی که بینندگان قبل از رفتن به داستان بعدی تماشا کردهاند، ببینید.
با مشاهده داده های View Time، می توانید دو چیز مهم را درک کنید:
بهترین روز هفته برای ارسال مطالب
با توجه به تصویر بالا بهترین روز برای ارسال پست پنجشنبه است. بدترین روز هفته یکشنبه است. با تجزیه و تحلیل این داده ها، دریابید که کدام روز از هفته برای شما و اهدافتان بهتر است.
استوری شما چقدر باید طولانی باشد
اگر متوجه شدید که مخاطبان شما به طور متوسط حدود نه ثانیه استوری شما را مشاهده می کنند (مانند مثال بالا)، این نشان می دهد که طول ایده آل استوری شما باید نه ثانیه باشد. بسته به مخاطبان و اهداف اسنپ چت شما، میتوانید از این اطلاعات برای ارزیابی اینکه آیا داستانهای شما باید کوتاهتر یا طولانیتر از چیزی باشد که در حال حاضر پست میکنید، استفاده کنید.
اگر روند نزولی در بازدیدهای استوری و زمان مشاهده مشاهده کردید، این سیگنالی است که باید استراتژی محتوای اسنپ چت خود را اصلاح کنید و اطمینان حاصل کنید که اسنپ هایی ایجاد می کنید که با مخاطبان خود طنین انداز می شود. همچنین میتوانید طول، سرعت، لحن و فرکانس عکسها را تغییر دهید تا ببینید آیا این باعث افزایش بازدیدها میشود یا خیر.
رسیدن
Reach در وسط صفحه Insights قرار دارد و به شما می گوید که در هفته گذشته چند دنبال کننده محتوای Snapchat شما را دیده اند.
مشابه زمان مشاهده، این معیار سنجش اسنپ چت اطلاعات ارزشمندی را در مورد اینکه چه زمانی مخاطبان شما بیشتر با محتوای شما درگیر می شوند به شما می دهد.
درصد مشاهده داستان
برای مشاهده درصد کاربرانی که استوری شما را از ابتدا تا انتها تماشا کرده اند. این به عنوان نرخ تکمیل نیز شناخته می شود.
برای مشاهده این اطلاعات، به سادگی به صفحه معیارهای نهایی در وسط صفحه Insights بروید.
درک این معیار به شما امکان می دهد تعیین کنید که آیا داستان اسنپ چت شما با مخاطبان شما طنین انداز می شود یا خیر.
شما می خواهید این اعداد را تا جایی که می توانید نزدیک به 100٪ نگه دارید. اگر متوجه شدید که آنها در حال فرو رفتن هستند، به این معنی است که مخاطبان شما به اندازه کافی با محتوای شما درگیر نیستند تا کل داستان اسنپ چت شما را تماشا کنند.
کوتاه کردن محتوای خود یا تغییر نوع محتوایی که به اشتراک می گذارید را در نظر بگیرید.
جمعیت شناسی
دانستن مخاطبان خود – برای مثال، جایی که آنها زندگی می کنند، چند سال دارند، چه حقوقی دریافت می کنند و چه علایقی دارند – به شما کمک می کند تا در مورد محتوایی که تولید می کنید تصمیم بهتری بگیرید. همچنین شناخت جمعیت شناسی مخاطبان به شما کمک می کند تا کمپین های هدفمندتری برای پست های ارگانیک و پولی ایجاد کنید.
میتوانید درصد مردان و زنانی که داستان شما را تماشا کردهاند را در پایین صفحه Insights بیابید. همچنین محدوده سنی بینندگان خود را نیز خواهید یافت.
با ضربه زدن روی دکمه “See More” که شما را به این صفحه هدایت می کند، می توانید اطلاعات جمعیتی خود را حتی بیشتر کاوش کنید.
از اینجا، میتوانید نگاهی بسیار دقیق به سن، علایق و مکانها داشته باشید. حتی می توانید آن را فراتر ببرید و به اطلاعات جمعیتی بین زن و مرد نگاه کنید.
این دادهها میتوانند برای کمک به شما در تعیین همه چیز از عکسهایی که به اشتراک میگذارید تا محصولاتی که منتشر میکنید بسیار مهم باشد.
اسکرین شات ها
اسکرین شات ها نشان دهنده این است که محتوای شما چگونه با مخاطبان شما طنین انداز می شود. به عنوان مثال، آیا آنها صدها اسکرین شات می گیرند زیرا شما محتوای جالب و جذابی را ارسال می کنید که بعداً برای مخاطبان مفید خواهد بود؟
از طرف دیگر، اگر تعداد اسکرین شات شما کم است، این می تواند خلاف آن را نشان دهد.
از آنجایی که اسنپ چت لایک، کامنت یا اشتراکگذاری ندارد، میتوان از اسکرین شاتها برای اندازهگیری تعامل و ارائه بینشی در مورد میزان دریافت محتوای شما توسط مخاطبان استفاده کرد.
شما باید اسکرین شات های خود را دنبال کنید (صفحه گسترده خوب است!) تا بدانید کدام نوع محتوا (مثلاً عکس ها، ویدیوها، فیلترهای جغرافیایی) بیشترین طنین انداز را در بین مخاطبان شما دارد.
همچنین حواستان باشد چه کسی بیشتر از اسنپ های شما اسکرین شات می گیرد. آنها می توانند برخی از بزرگترین مروجین برند شما باشند.
پیروان
این یکی سرراست است. دنبال کنندگان اسنپ چت شما کسانی هستند که شما را دنبال می کنند و (امیدوارم) با محتوای شما درگیر هستند.
با این حال، چیزی که واضح نیست، تعداد دقیق فالوورهایی است که شما دارید. اسنپ چت در حال حاضر به جای تعداد دقیق فالوورها از سیستم امتیازدهی استفاده می کند.
این امتیاز نشان دهنده مجموع تمام پیام هایی است که ارسال و دریافت می کنید. با این حال، یک قانون ساده وجود دارد که به شما امکان می دهد فالوورهای خود را تقریباً محاسبه کنید: بیشترین تعداد بازدیدی که در یک استوری اسنپ چت دریافت کرده اید را بگیرید و آن را در 1.5 ضرب کنید..
این باید به شما تخمینی از تعداد فالوورهای شما در اسنپ چت بدهد. دانستن تعداد فالوورهایی که دارید به شما کمک می کند تا بفهمید مردم چقدر از برند شما آگاه هستند و آیا کمپین های اسنپ چت شما در وهله اول ارزشمند هستند یا خیر.
ROI اسنپ چت را نشان دهید
قبل از اینکه اسنپ چت تجزیه و تحلیل خود را راه اندازی کند، بازاریابان مجبور بودند حدس و گمان های زیادی را انجام دهند تا نشان دهند این پلتفرم چگونه به اهداف رسانه های اجتماعی کمک می کند.
با تجزیه و تحلیل تقویتشده، اثبات جایگاه اسنپ چت در جدول استراتژی رسانههای اجتماعی و برقراری ارتباط این که چگونه این پلتفرم دلارهای بیشتری برای کسب و کار شما به دست میآورد، آسانتر از همیشه است.
به عنوان مثال، فرض کنید شما یک فروشنده آنلاین لباس هستید و از Snapchat برای افزایش آگاهی برند خود استفاده می کنید. مدیر بازاریابی شما ممکن است علاقه ای به دریافت 50000 بازدید Snaps شما نداشته باشد. این یک معیار کوچک جالب برای به اشتراک گذاشتن است، اما چیز دیگری در مورد موفقیت کمپین های شما نمی گوید.
با استفاده از نسخه جدید تجزیه و تحلیل اسنپ چت، می توانید به آن ها بگویید: «اسنپ های ما به طور متوسط روزانه 50000 بازدید دارند و محبوب ترین روز برای مشاهده اسنپ ها پنجشنبه است. ما همچنین می دانیم که اکثر نظرات ما از زنان 25 تا 35 ساله ای است که در نیویورک زندگی می کنند و به مد پایدار، بازیافت و مجله ووگ علاقه مند هستند.
خیلی قانع کننده تر از تحلیل اول به نظر می رسد، درست است؟
هنوز معیارهایی وجود دارد که اندازه گیری آنها در اسنپ چت دشوار است. به عنوان مثال، تعداد افرادی که محتوای شما را به اشتراک می گذارند یا تعداد کلیک روی لینک ها.
اما در حال حاضر، تجزیه و تحلیل اسنپ چت به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری در مورد کمپین های خود بگیرید. و در حالی که ممکن است جمعیتشناسی اسنپچت به سمت جوانتر تغییر کند، این ابزار را برای بازاریابان رسانههای اجتماعی که به دنبال افزایش آگاهی از برند، افزایش تعامل و برقراری ارتباط پیام خود با مخاطبان پررونق هستند، کم ارزش نمیکند.
جایزه: دانلود راهنمای رایگان که مراحل ایجاد ژئوفیلترها و لنزهای سفارشی اسنپ چت را نشان می دهد، به علاوه نکاتی در مورد نحوه استفاده از آنها برای تبلیغ کسب و کارتان.