4 مزیت استفاده از چت بات چند زبانه برای شخصی سازی تجربیات مشتری
فیلم گمشده در ترجمه نه تنها یک فیلم مورد علاقه در سال 2003 است، بلکه یک تجربه بسیار واقعی است که خرده فروشان می خواهند در هنگام برقراری ارتباط با مشتریان به هر قیمتی از آن اجتناب کنند. این در مورد تعاملات حضوری صادق است، اما به صورت آنلاین نیز صادق است، جایی که برندها شاهد رشد تجارت الکترونیک خود هستند و مشتریان به طور فزاینده ای به دنبال پشتیبانی هستند. وارد کنید: چت ربات چند زبانه.
Statistica گزارش می دهد که 52٪ از بزرگسالان در ایالات متحده در ماه مه 2020 بیشتر به صورت آنلاین خرید می کردند و درآمد تجارت الکترونیک 44.5٪ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. کریگ میلر، مدیر ارشد محصولات Shopify در مصاحبه ای با BNN Bloomberg می گوید: «تقریبا یک شبه به سال 2030 تبدیل شد. برخی از چیزهایی که پیشبینی میکردیم در سالهای آینده مهم باشند، اساساً یک شبه بسیار مهم شدند.»
بازرگانان اکنون بیش از هر زمان دیگری با ترافیک وب سایت سروکار دارند و به دنبال راه هایی برای تعامل و ارائه خدمات بهتر به حجم بیشتری از مشتریان آنلاین هستند.
و آنجاست چت ربات های هوش مصنوعی چند زبانه وارد عمل شده و به بازرگانان کمک می کند تا با مشتریان به صورت آنلاین با مکالمات شخصی و مرتبط با زمینه تقریباً به هر زبانی ارتباط برقرار کنند.
بیایید به این موضوع بپردازیم که چرا برای تاجران مهم است که تجارب شخصی مشتری را به صورت آنلاین ارائه دهند و چگونه می توان با استفاده از چت ربات های هوش مصنوعی چند زبانه به آن دست یافت.
پاداش: یک راهنمای رایگان و عمیق دریافت کنید چرا، چیست و چگونه تجارت اجتماعی. بیاموزید که چگونه محصولات بیشتری را در رسانه های اجتماعی بفروشید و مشتریان خود را بدون تکیه بر کوکی ها خوشحال کنید.
اهمیت تجربه مشتری شخصی
امروزه اهمیت و مزایای اولویتبندی تجربه مشتری (CX) کاملاً واضح است: خردهفروشان شاهد افزایش فروش مستقیم بودهاند و وفاداری مشتری را با ایجاد پیامرسانی و ارتباط با مشتری افزایش دادهاند. از طرف مصرفکننده، تجربیات شخصیسازیشده میتوانند تصمیم بگیرند که آیا محصولی را بخرند یا نه و چقدر هزینه خواهند کرد.
گزارش شده است که 49 درصد از مشتریان پس از دریافت تجربه آنلاین شخصی تر، خریدهای فوری انجام داده اند.
البته، یک CX شخصی می تواند معانی زیادی داشته باشد. خرده فروشان از بازاریابی ایمیلی سفارشی شده و همچنین پیشنهادات محصول و پیشنهادات مناسب برای بهبود تجربه مشتری آنلاین استفاده می کنند. اما یک جنبه اساسی تری وجود دارد که با هر تعامل با مشتری وارد بازی می شود. حدس زدید: زبان.
سد زبان را بشکنید
زبان یک مانع شناخته شده است، هم در معاشرت و هم در تجارت. زندگی در شهری دو زبانه مانند مونترال، چیزی است که ما روزانه با آن مواجه می شویم. شما می گویید “بنجور”، شخصی با “سلام” پاسخ می دهد، و دانستن اینکه از آنجا به کجا بروید می تواند دشوار باشد.
در یک محیط خرده فروشی، چه حضوری و چه آنلاین، نیاز به خدمات چند زبانه برای خدمت رسانی به مشتریان و آسودگی خاطر آنها حیاتی است. خوشبختانه، با فناوریهای ترجمه امروزی و چترباتهای چندزبانه مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Heyday، هر گونه مانع زبانی که مشتری هنگام خرید آنلاین با آن مواجه میشود، غیرقابل حل نیست.
به عنوان مثال، اگر نام تجاری شما در بخش هایی از آمریکای شمالی و اروپا معامله می شود، یک ربات چت چند زبانه تضمین می کند که مشتریان به زبان انتخابی خود پشتیبانی می شوند، خواه در اسپانیا، آلمان، کانادا یا جاهای دیگر باشند. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما زبان انگلیسی هنوز پیشفرض بسیاری از راهحلهای ربات چت جهانی است که در بهترین حالت ممکن است محدودکننده و در بدترین حالت بیگانهکننده باشد.
با پلتفرمهایی مانند پیامهای کسب و کار گوگل و مسنجر فیسبوک که یک خط مستقیم بین خردهفروشان و مشتریان ایجاد میکنند، چت مرتبط با متن به زبان دلخواه مشتری راهی کلیدی برای بازرگانان برای تقویت ارتباط خود با مشتریان است.
چت بات چند زبانه چیست؟
یک چت ربات چند زبانه به خریداران آنلاین چت زنده و پشتیبانی خودکار به زبان دلخواهشان را ارائه می دهد. برای برندهایی که در چندین جغرافیا یا مناطق مختلف با چندین زبان گفتاری فعالیت می کنند، قابلیت چت چند زبانه ضروری است.
برندها میتوانند چت چندزبانه را به روشهای مختلفی پیادهسازی کنند: میتوانند برای هر زبانی که پشتیبانی میکنند یک ربات چت جداگانه ایجاد کنند، از مترجم گوگل استفاده کنند، یا با یک پلتفرم چت ربات هوش مصنوعی مانند Heyday که دارای قابلیتهای چند زبانه داخلی است، شریک شوند. مشتریانی مانند DAVIDsTEA با استفاده از ربات چت ما به مشتریان به دو زبان فرانسوی و انگلیسی خدمات ارائه می دهند—بدون نیاز به مترجم!
به جای ساختن یک چت بات جدید برای هر منطقه ای که در آن می فروشید، استفاده از یک چت بات با قابلیت های چندزبانه هم زمان کمتری برای استقرار دارد و هم اگر تصمیم به گسترش در بازارهای جدید دارید، مقیاس پذیرتر است. چت چند زبانه یکی از پایه های یک استراتژی تجارت مکالمه ای موثر و مقیاس پذیر است.
4 مزیت استفاده از چت بات چند زبانه
دلایل بیشماری وجود دارد که چرا شما و تیمتان باید به استفاده از یک ربات چت چند زبانه فکر کنید، بهخصوص اگر ردپای بینالمللی موجود یا برنامهریزی شدهای دارید.
فراتر از مزایای اساسی استفاده از چت مبتنی بر هوش مصنوعی – از جمله خدمات مشتری 24 ساعته، مدیریت متمرکز پشتیبانی مشتری، و پاسخهای خودکار به درخواستهای سفارش و پرسشهای متداول – چت چند زبانه مقیاسپذیری کسبوکار شما را افزایش میدهد و تجربه خرید خود را برای مشتری بهبود میبخشد. ، و بیشتر. برای آسانتر کردن کارها، ما مزایای چتباتهای چندزبانه را به چهار دسته تقسیم کردهایم:
🤖 تعامل با مشتری
📈 پتانسیل فروش
🤝 وفاداری مشتری
🏆 مزیت رقابتی
1. افزایش تعامل با مشتری
اگر هر دو به یک زبان صحبت نکنید چقدر احتمال دارد با کسی درگیر شوید؟
دقیقا.
همین امر بین برندها و مشتریان بالقوه نیز صادق است.
مزیت شماره یک روی آوردن به چت زنده چند زبانه این است که تجربه بهتری برای مشتری شما ایجاد می کند و تعامل را افزایش می دهد. مشتریان با استفاده از زبان ارتباطی ترجیحی خود، می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را سریعتر دریافت کنند، که تجربه خرید بهتری را به همراه دارد.
در مورد آن فکر کنید، اگر مشتری شما درخواستی را به زبان فرانسوی ارسال کند و ربات چت شما به زبان انگلیسی پاسخ دهد، به مشتری نشان می دهد که باید کسی باشد که مصالحه کند.
این خیلی مشتری محور نیست.
هرگونه اصطکاک در تجربه مشتری خود را از بین ببرید، با برقراری ارتباط بر اساس شرایط آنها و به زبان مورد علاقه آنها شروع کنید. ناگفته نماند که برقراری ارتباط با مشتریان به طور مؤثرتر پشتیبانی و فروش را ساده می کند – این مزیت برای خریداران و نمایندگان فروش و پشتیبانی به طور یکسان است.
2. افزایش پتانسیل فروش
در میان خرده فروشان و تیم های بازاریابی آنها بر کسی پوشیده نیست که لمس شخصی به برنده شدن و حفظ مشتریان بیشتر کمک می کند. در واقع، 80 درصد از خریداران به احتمال زیاد از برندهایی خرید میکنند که تجربه شخصی در فروشگاه یا تجارت الکترونیک را ارائه میدهند.
با ادغام فناوری چت چندزبانه در استراتژی ارتباط با مشتری، شما و تیمتان میتوانید از این پویایی نه تنها با پاسخ دادن به سؤالات مشتریان خود به زبان مادریشان بلکه با ارائه توصیههای محصول مرتبط به آنها نهایت استفاده را ببرید.
72 درصد از خریداران اگر محصولی را به زبان مادری خود ارائه کنند، تمایل بیشتری به خرید آن دارند.
ربات چت هوش مصنوعی Heyday به طور خودکار با کاتالوگ موجودی شما ادغام می شود و می تواند به مشتریان شما کمک کند تا محصول مورد نظر خود و همچنین سایر مواردی که ممکن است مورد علاقه آنها باشد را پیدا کنند. استفاده كردن درک زبان طبیعی (NLU)، ربات چت ما کلمات کلیدی را که مشتریان در مکالمه استفاده می کنند مشخص می کند و محصولات یا خدماتی را که شما ارائه می کنید مرتبط با آن کلمه کلیدی ارائه می دهد.
مثالی از Dynamite که از چت ربات Heyday برای نشان دادن کت مشکی به زبان انگلیسی به مشتری استفاده می کند.
با استفاده از هوش مصنوعی که درک عمیقی از بسیاری از زبانها دارد، بازرگانان تجارت الکترونیک میتوانند قابلیتهای خود سرویسدهی فروشگاه آنلاین خود را ارتقا دهند و دریافت سریع آنچه را که میخواهند، چه محصولات، خدمات یا پشتیبانی، برای مشتریان آسانتر کنند.
3. افزایش وفاداری مشتری
شما و تیمتان میدانید که در حالی که جذب مشتریان جدید همیشه یک اولویت است، ایجاد روابط خوب با مشتریان فعلیتان به همان اندازه مهم است.
چت چند زبانه میتواند با ایجاد ارتباطات غنیتر بین مشتریان، فروشگاههای محلی و نمایندگیهای پشتیبانی و فروش، به افزایش وفاداری مشتری کمک کند.
برای مثال، DECATHLON را در نظر بگیرید، یک خردهفروش کالاهای ورزشی با فروشگاههایی در سراسر جهان که از Heyday استفاده میکند. DECATHLON ربات چت خود را با هر بازاری که خدمت می کند تطبیق داد. چه مشتری در سنگاپور، انگلستان یا هر جای دیگری در جهان خرید کند، ربات چت DECATHLON به هر زبانی که بیشتر مرتبط است ارتباط برقرار می کند.
44 درصد از مصرف کنندگان گفتند که پس از داشتن یک تجربه شخصی با یک نام تجاری، خریداران مکرر می شوند.
گپ زدن با مشتریان خود به زبان انتخابی آنها به طور طبیعی منجر به ارتباطات واضح تر می شود، که محرک اصلی ارتباط موثر است – پایه و اساس یک استراتژی تجارت مکالمه.
4. مزیت رقابتی خود را ایمن کنید
کسبوکارها در سراسر طیف خردهفروشی پلتفرمهای تجارت الکترونیک خود را افزایش میدهند تا تقاضای فزاینده برای خرید آنلاین را برآورده کنند و در «عادی جدید» که ناشی از COVID-19 است سودآور باقی بمانند.
با گسترش چشم انداز تجارت الکترونیک، متمایز ساختن خود از رقبا برای تجار مهم تر از همیشه است. ارائه خدمات در زمان واقعی به مشتریان به زبان دلخواه آنها می تواند تجربه مشتری خرده فروش را افزایش دهد و به آنها برتری در رقابت بدهد.
همچنین مزایای صرفه جویی در هزینه برای ارائه چت چند زبانه وجود دارد.
به عنوان مثال، ادغام یک ربات چت با ویژگی ترجمه خودکار به طور قابل توجهی ارزان تر از گسترش تیم پشتیبانی مشتری شما برای شامل نمایندگان دوزبانه یا چند زبانه است. همچنین با خودکار کردن فرآیند ترجمه، در وقت نمایندگی های خدمات مشتری فعلی شما صرفه جویی می کند و فرصت های بیشتری برای پاسخگویی به سؤالات مشتری با ارزش بالا به آنها می دهد.
آخرین اما نه کم اهمیت ترین، چت ربات های چند زبانه مانند Heyday’s به مقیاس ساخته شده اند. اگر برند شما برنامه های توسعه جهانی در افق دارد، ارائه خدمات به مشتریان به زبان مادری آنها ضروری است. هر مکان خرده فروشی جدیدی که دارای یک دامنه وب سایت تعیین شده، Google برای کسب و کار من (GMB) یا صفحه فیس بوک است، می تواند به راحتی با پلتفرم هوش مصنوعی مکالمه ما ادغام شود.
Chatbot در وبسایت Dynamite که گزینههای شلوار مشکی را به زبان فرانسوی نشان میدهد.
چت چند زبانه ستونی از تجارت مکالمه است
Heyday یکی از معدود رباتهای چت هوش مصنوعی است که ویژگی چند زبانه داخلی را ارائه میکند، که به شما و تیمتان امکان میدهد نه تنها از مزایای چت خودکار ما بهرهمند شوید، بلکه این کار را به روشی محلی و مشتری محور انجام دهید.
فنآوری chatbot Heyday که با پیشرفتهترین ترجمه ماشینی هوش مصنوعی پشتیبانی میکند، پشتیبانی زبان انگلیسی و فرانسوی را در همه کانالها (از جمله فیسبوک، گوگل و واتساپ) ارائه میکند، با پلتفرمهای تجارت الکترونیک محبوب مانند Shopify، Salesforce و Magento ادغام میشود. و می تواند ترجیحات زبانی مشتری شما را در زمان واقعی شناسایی و با آن سازگار کند.
(برای فهرست کاملی از کانال ها و پلتفرم های تجارت الکترونیک که با آنها ادغام می شویم، دایرکتوری ادغام ما را بررسی کنید).
چندین مشتری Heyday، از جمله DAVIDsTEA، DECATHLON، و شرکت لوازم آرایشی عجیب و غریب فرانسوی Merci Handy در حال حاضر از چت چند زبانه ما بهره می برند و از آن برای تسهیل ارتباط با مشتریان محلی و بهینه سازی تجربه مشتری آنلاین استفاده می کنند، زیرا آنها به طور فزاینده ای بر روی پلت فرم های تجارت الکترونیک خود تمرکز می کنند.
با خریداران به زبان های فرانسوی و انگلیسی ارتباط برقرار کنید و با Heyday، ربات گفتگوی اختصاصی هوش مصنوعی مکالمه ما برای خرده فروشان، مکالمات مشتری را به فروش تبدیل کنید.
درخواست نسخه نمایشی Heyday
با Heyday گفتگوهای خدمات مشتری را به فروش تبدیل کنید. زمان پاسخگویی را بهبود ببخشید و محصولات بیشتری بفروشید. آن را در عمل ببینید.