0

اصول چیدمان مبلمان اداری برای کمک به رشد استارتاپ

مبلمان اداری در استارتاپ‌ها

مبلمان اداری جزء موضوعات مهم در شروع یک کسب و کار است. هر کسب و کاری در ابتدای شروع کار خود باید طراحی دکوراسیون داخلی محیط و فضای کار را مدنظر قرار دهد. برای این کار انتخاب مبلمان اداری بسیار مهم است. افراد بیشتر وقت خود را در اداره و یا سازمانی که مشغول به کار هستند، می‌گذرانند پس باید حفظ رضایت کارکنان و سلامت آنها در اولویت قرار گیرد تا به دنبال آن شاهد رشد کسب و کارتان باشید.

طراحی داخلی محیط کار

طراحی داخلی یکی از مهمترین عامل‌ها برای بالا رفتن بهره وری کارکنان است خیلی از کسب و کارها در شروع کار از زیر زمین‌ها و پارکینگ استفاده می‌کنند و سپس با پیشرفت و رشد بیشتر، محیط خود را گسترش می‌دهند. استارتاپ‌ها باید محیط کار خود را پر انرژی و صمیمانه ایجاد کنند. با طراحی اداری و انتخاب مبلمان اداری درست کارایی و بهره‌وری بالا می‌رود. در تحقیقی ۳۱ درصد کارکنان که در محیط مناسبی مشغول به کار بودند از کار خود رضایت داشتند و همینطور ۵۰ درصد افرادی که به دنبال پیدا کردن شغل جدید هستند، محیط ایده‌آل آن‌ها محیطی است که فضا و محیط مناسبی داشته باشد.

استارتاپ‌ها و کسب و کارهای جدید، همیشه باید طوری طراحی گردند که دارای بهترین کاربرد باشند و نیازهای افراد با فضای فیزیکی انطباق داشته باشد. برای داشتن یک محیط زیبا و استارتاپی شما نیاز به مبلمان اداری زیبا و منحصر به فردی دارید که محیطی پویا و زیبا ایجاد کند.

مبلمان اداری

نکاتی در خصوص مبلمان اداری در استارتاپ ها

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که، بسیاری از افراد این تصور را دارند، که مبلمان اداری تنها شامل میز و صندلی می‌باشد. اما امروزه مبلمان اداری فراتر از میز و صندلی است. وسایلی مانند میزهای اداری، مبلمان اداری، فایلینگ، کتابخانه، پارتیشن‌های اداری، همگی جزو مبلمان اداری هستند.

برای پیشرفت استارتاپ‌ها ملاک‌های زیادی وجود دارد. این ملاک‌ها تنها شامل فروش و افزایش مشتری نمی باشد مسائلی مانند انعطاف پذیری و کنارآمدن با تغییرات از مواردی است که استارتاپ‌ها باید به آن توجه کنند و برای این کار باید مبلمانی در نظر بگیرند که با شرایط آن‌ها مطابقت داشته باشد.

کیفیت و استاندارد بودن مهمترین چیزی است که استارتاپ‌ها باید به آن توجه کنند میزها و صندلی‌ها باید به گونه‌ای باشد که کمر و گردن در بهترین حالت ممکن و استاندارد قرار گیرد.

ویژگی‌های مبلمان اداری

مبلمان اداری باید نرم باشد و امروزه دفتر‌هایی که مدرن هستند، فضایی برای نگهداری از مبل‌های بزرگ و حجیم ندارند. مبلمان اداری باید تمیز، راحت و زیبا باشد و همچنین متناسب با نیاز استارتاپ طراحی شده باشد. استفاده از مبل‌های کم جا کمک می‌کند تا شما از فضا استفاده‌های مفید دیگری کرده و محیطی سالم و پر انرژی ایجاد کنید.

مبلمان اداری باید قابل حمل باشد و این کار را کمک می‌کند تا جابجایی این وسایل راحت تر گردد و اصولاً مبلمان اداری دارای پایه‌های چرخ‌دار هستند. داشتن پایه چرخ‌دار در صندلی‌ها و یا میز‌ها کمک می‌کند تا جابجایی بسیار ساده‌تر باشد.

استارتاپ‌ها محیطی هستند که در آن اغلب کار به صورت تیمی انجام می‌شود و نیازمند فضاهای کاری مشترک هستند. چیدمان مبلمان اداری باید به گونه‌ای باشد که فضایی پر انرژی برای کار تیمی ایجاد کند.

پارچه را باید در انتخاب مبلمان اداری در نظر گرفت. انتخاب پارچه رومبلی با کیفیت خوب زیبایی و جلوه ای خاص به فضا می‌دهد. پارچه رومبلی باید به شکلی باشد که خیلی زود کثیف نشود و تمیز کردن آن به آسانی صورت گیرد. پارچه رومبلی باید در مقابل ساییدگی و خراشیدگی آسیب نبیند. بهترین پارچه‌ها در این زمینه پارچه‌های کتان، چرم و پشم هستند. پارچه‌هایی از جنس چرم به آسانی قابل شستشو می‌باشند.

مبلمان اداری

خرید مبلمان استارت آپ ها

خرید مبلمان مورد قابل توجه‌ای ست که ممکن است در طولانی مدت و هزینه‌های زیادی را برای شرکت به دنبال داشته باشد هزینه‌هایی که ممکن است مبلمان اداری به شرکت تحمیل کند شامل استهلاک، پارگی و کهنگی می.‌باشد. اما اگر شما مبلمانی با کیفیت بالا انتخاب کنید دیگر دچار این مشکلات نخواهید شد. پس استارتاپ‌ها همیشه باید کیفیت را در اولویت کار خود قرار دهند.

انتخاب رنگ‌های مناسب در مبلمان اداری مورد قابل توجه دیگری ست به طوری که بسیاری از افراد این مورد را نادیده می‌گیرند و علت آن این است که به تاثیر رنگ‌ها آگاهی ندارند. رنگ‌ها تاثیرات روانی و احساسی را در فرد ایجاد می‌کند. افراد از رنگ‌ها انرژی می‌گیرند و انتخاب رنگ‌های مناسب بر روحیه کارکنان تاثیر دارد. رنگ‌های مناسب برای استارتاپ‌ها زرد، نارنجی، آبی و سبز است. زیرا این رنگ‌ها جزو رنگ‌های مثبت و پر انرژی محسوب می‌شوند.

هزینه مبلمان مناسب استارت آپ ها

برای انتخاب مبلمان اداری باید بودجه را نیز در نظر گرفت. از آنجایی که استارتاپ‌ها در در ابتدای کار خود هستند و از نظر تامین بودجه ممکن است دچار مشکل شوند. پس ابتدا باید هزینه مربوطه را برای این کار تخمین زد و سپس مبلمان اداری متناسب با بودجه را انتخاب کرد.

چیدمان مبلمان اداری استارت آپ ها

پرسنل نباید احساس خستگی در بدن خود داشته باشند. پس برای این کار علاوه بر مبلمان اداری باید نور کافی در محیط را نیز در نظر گرفت. داشتن کتابخانه و کمد از نکات قابل توجه دیگر این است که باید برای هر شخص وجود داشته باشد تا افراد با نظم وسایل خود را در آن چیده و از بی نظمی جلوگیری گردد. میزها باید دارای کشو‌هایی به تعداد مناسب باشند تا کارکنان وسایلشان در آن کشو‌ها قرار دهند.

شکل و اندازه را در مبلمان اداری نباید دست کم بگیرید با توجه به محیط و دفتری که شما دارید شکل و اندازه مبل باید متناسب با فضای شما باشد. پس استارتاپ‌ها باید به دنبال مبلی هماهنگ با اندازه و فضای دفتر کاری خود باشند.

مبلمان اداری

جمع بندی

هیچ چیز مهم‌تر از کیفیت نیست. مبلمان اداری از جمله وسایلی است که باید سال‌ها به خوبی و با کیفیت روز اول کار کند. در نتیجه در هنگام انتخاب آن اولین نکته مهم کیفیت است. پس به دنبال مبلمانی باشید که از استحکام کافی در متریال و نقاط اتصال برخوردار باشد. علاوه بر این طراحی آن به صورتی باشد که در مدت کوتاهی نیاز به تعویض آن پیدا نکنید.

راحتی دومین عامل مهمی است که باید به آن توجه کنید. فراموش نکنید که مبلمان اداری ابزاری در دست کارکنان شماست. هرچقدر که مبلمان شما از راحتی بیشتری برخوردار باشد و بر مبنای اصول ارگونومیک طراحی شده باشد؛ به همان میزان کارکنان هنگام انجام کار کمتر دچار خستگی شده و کمتر در معرض مشکلات مرتبط با سلامت جسمی قرار می‌گیرند. این ویژگی باعث می‌شود آنها بتوانند با انرژی بیشتری در طول ساعات کار به فعالیت بپردازند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.