تولید محتوا در اینستاگرام سبب رشد پیج و همچنین کسب و کار شما می‌شود. زمانی که قصد فالو کردن یک صفحه اینستاگرام را دارید در ابتدا به محتوای صفحه اینستاگرام که شامل استوری‌ها و هایلایت‌ها و مهمتر از همه پست‌ها هستند توجه می‌کنید و اگر محتوای جذاب و کاربردی که به درد شما می‌خورد در آن صفحه باشد، اقدام به فالو کردن صفحه خواهید کرد. در این مقاله با همیارسوشال همراه باشید در مورد اینکه چرا اصلا باید کسب و کار ما در اینستاگرام باشد و نحوه تولید محتوا و همچنین استراتژی های تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام صحبت خواهیم کرد.

چرا باید کسب و کار ما در اینستاگرام باشد؟

اهمیت اینستاگرام واقعا بر هیچکس پوشیده نیست! در حال حاضر این شبکه اجتماعی بیش از 55 میلیون کاربر ایرانی از حدود 80 میلیون جمعیت را داراست و این آمار فوق العاده است. زمانی که شما کسب و کار خود را در اینستاگرام راه اندازی می‌کنید یک شانس بزرگ برای فروش میلیونی از اینستاگرام خواهید داشت. اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی تولید محتوای جذاب در اینستاگرام است که ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم و 6 روش برای تولید محتوای اصولی و متناسب با کسب و کار شما در اینستاگرام معرفی می‌کنیم.

شروع تولید محتوا در اینستاگرام

شروع تولید محتوا در اینستاگرام

اول از همه من به عنوان نویسنده این مقاله به شما تبریک می‌گم که تصمیم جدی گرفتید که بر روی اینستاگرام کار کنید و شروع به تولید محتوا کنید. در ابتدا می‌خواهیم بفهمیم چه نوع محتوا هایی می‌توانیم در اینستاگرام منتشر کنیم؟

  • محتوای مقاله ای (به صورت چند صفحه ای یا نوشتن در کپشن)
  • محتوای صوتی (محتوا به حالت پادکست که با ویژوالایزر می‌توان بصورت ویدیو در اینستاگرام منتشر کرد)
  • محتوای ویدیویی (مهمترین مبحث در رشد صفحه و مشتریان شما تولید محتوای ویدیویی در اینستاگرام است)

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

برای موفق شدن در تولید محتوا باید یک استراتژی خوب و اصولی خودتان بنوسید! همچنین باید یک برنامه محتوایی یا همان تقویم تولید محتوا داشته باشید. یکی از بهترین تقویم محتوایی هایی که می‌توانیم به شما معرفی کنیم، تقویم تولید محتوا الو محتوا است.

مهمترین موردی که می‌توان در تولید محتوای اینستاگرام به آن بیشتر از همه موارد اهمیت داد، ارزشمند بودن محتوا است. هر چقدر محتوای شما یونیک و منحصر به فرد و اختصاصی و کاربر پسند باشد به رشد صفحه اینستاگرام شما کمک خواهد کرد. در ادامه روش هایی برای وفادار کردن مخاطب و نحوه تولید محتوای ارزشمند را به شما معرفی می‌کنیم:

1. به اشتراک گذاری یک تجربه ارزشمند

با مخاطبان خود یک تجربه ارزشمند در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. همانطور که قبل تر گفتیم اینستاگرام کاربرانی زیادی دارد و این مخاطبان روزانه چندین ساعت وقت خود را در اینستاگرام می‌گذرانند؛ پس بهتر است شما محتوای ارزشمند در اینستاگرام تولید کنید تا کاربران جذب حوزه فعالیت شما و کار کسب و کار شما شوند و در نتیجه این موارد سبب رشد برند شما و کسب و کار شما و همچنین سبب افزایش فالوور شما خواهد شد.

2. شناخت مخاطبان خود در اینستاگرام

در اینستاگرام مخاطبان خود را بشناسید. از نظر سنی از نظر علاقمند بودن به محتوای شما، به مخاطبان تان آگاهی کاملی داشته باشد زیرا زمانی که مشخص می‌کنید دقیقا چه افرادی پست های اینستاگرام شما را می‌بیند و چه عکس العملی نشان می‌دهد سبب رشد صفحه شما خواهد شد و این یکی از تاثیرگذار ترین موارد در زمینه تولید محتوا است.

شاید شما هم آن دسته از کسانی باشید که فکر می‌کنید کل مردم به مجصول و یا خدمات شما نیازمند هستند ولی این یک تصور غلط است برای نمونه می‌توان به شرکت همیاروردپرس اشاره کرد! این شرکت در زمینه آموزش وردپرس فعالیت دارد و قرار بر این نیست که همه مردم به وردپرس علاقمند باشند و از آنجایی که این شرکت ایرانی توانسته مخاطبان خود را بشناسد که وبمستر ها می‌شود توانسته است رشد بسیاری در این زمینه داشته باشد.

یک پیشنهاد مهم همیارسوشال برای شما علاقمندان به تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام:

سعی کنید افراد موفق در این زمینه را الگوی خود قرار بدهید و اگر ممکن هست از آن ها سوال بپرسید تا شما را راهنمایی کنند.

3. محتوای خلاقانه تولید کنید

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور و ویدیو محور است و این فرصتی برای شماست که با طراحی پست مناسب برای اینستاگرام با گرافیک بالا خدمات و محصولات خود را برای مشتریان خود به نمایش بگذارید. پس از این فرصت باید به خوبی استفاده کنید و محتوای جذاب و خوب در صفحه خود به اشتراک بگذارید. یکی از مهمترین عواملی که صفحات اینستاگرام رشد نمی‌کند تولید محتوای بی کیفیت و بدون داشتن کپشن مناسب است.

4. توجه به احساسات کاربران

زمانی که در حال تولید محتوا برای اینستاگرام هستید سعی کنید محتوای خود را به گونه ای بنویسید یا ضبط کنید که باعث شود احساسات مخاطب شما درگیر محتوای شما شود. یکی از نمونه این کارهایی که انجام می‌شود صفحه اینستاگرام بازی کی هست؛ این صفحه در زمینه فروش بازی فعالیت می‌کند و کمپینی با هشتگ #باهم_به_هم_کمک_کنیم راه اندازی کرده است و بر اساس گفته بازی کی:

در بازی کی تا 40 درصد از سود تمامی محصولات در راستای مسئولیت اجتماعی به نیازمندان اهدا می شود.

این علاوه بر اینکه یک کار خوب و مثبتی است، بر روی فروش شما هم تاثیرگذار می‌باشد. پس سعی کنید محتوایی را در اینستاگرام تولید کنید که احساسات مخاطب را درگیر کند.

5. داستان سرایی، بهترین روش تولید محتوا در اینستاگرام

در پنجمین مورد به داستان سرایی در اینستاگرام می‌رسیم. اگر هدف شما این است که برند شما یا کسب و کار شخصی شما در ذهن فالوورها و مخطابان شما جاودانه بماند باید کسب و کار شما یک داستان خوب داشته باشد. اگر به بخش درباره ما سایت میهن وردپرس مراجعه کنید یک داستان از 0 تا 100 شروع کسب و کارشان نوشته اند. به این میگن محتوا! یکی از بهترین روش هایی که می‌توانید مخاطب خود را درگیر کنید و سبب افزایش فالوور اینستاگرام شما شود داستان سرایی در اینستاگرام است.

6. محتوای همیشه سبز در اینستاگرام تولید کنید

محتوای همیشه سبز در اینستاگرام یکی از مهمترین عواملی است که باعث رشد صفحه اینستاگرام شما خواهد شد.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز به محتوایی گفته می‌شود که دارای ویژگی های زیر باشد:

  1. در همه زمان‌ها مفید و قابل استفاده باشد.
  2. به این زودی تاریخ گذشته و یا قدیمی نشود.
  3. مطالعه محتوا نیاز کاربر را برطرف کند و یا به نیاز کاربر پاسخ دهد.

چند مثال برای محتوا همیشه سبز:

  • پاسخ دادن به سوالات مکرر کاربران
  • محتوا های آموزشی
  • راهنمای خرید و راهنمایی درمورد موضوعات مختلف
  • نقد و بررسی محصولات

چند مثال برای محتوای غیرسبز:

  • محتوا های خبری
  • محتوای فصلی
  • محتوای مناسبتی
  • نظرات

البته پیشنهاد می‌شود محتوای غیرسبز را در استوری اینستاگرام خود قرار دهید. برای مثال صفحه اینستاگرام نوین هاب به مناسبت روز جهانی پیتزا پپرونی (30 ام شهریورماه) محتوای زیر را در استوری خود منتشر کرده است که بسیار جالب و زیباست:

تولید محتوای غیر سبز در اینستاگرام

چرا تولید محتوای همیشه سبز مهم است؟

  • به مخاطبان ارزش ایجاد می‌کند و برای شان مفید است.
  • موجب هجوم کاربران به سمت شما می‌شود.
  • به مخاطبان آموزش می‌دهد.
  • از همه مهمتر! اعتبار صفحه اینستاگرام شما بالا می‌رود و رشد می‌کند.

سخن پایانی

ممنون که تا آخر مقاله روش های تولید محتوا برای شبکه اجتماعی اینستاگرام با ما همراه بودید. لطفا نظرات خود را با ما از طریق نظرات به اشتراک بگذارید.

مقالات پیشنهادی ما شما خواننده گرامی جهت توسعه مهارت شما در تولید محتوای اینستاگرامی:

دیدگاهتان را بنویسید