یک سوال همیشه از ما پرسیده می شود: آیا کسب و کار من باید در TikTok باشد؟

پاسخ کوتاه به این سوال “بله” است. این پست وبلاگ خیلی مفید نخواهد بود اگر آن را به همان اندازه رها کنیم، اینطور نیست؟

برای پاسخ دقیق‌تر به ادامه مطلب بروید، جایی که چارچوبی برای ارزیابی اینکه آیا TikTok برای شما مناسب است یا خیر و نمونه‌هایی از سازمان‌ها – از صنعت خدمات مالی گرفته تا دولت محلی – که مخاطبان اختصاصی را در این پلتفرم منحصربه‌فرد پیدا کرده‌اند ارائه می‌کنیم.

سوالاتی که باید قبل از پیوستن به TikTok از خود بپرسید

احتمالاً در حال حاضر چندین پلتفرم رسانه اجتماعی را برای برند خود مدیریت می کنید. موارد جدید همیشه ظاهر می شوند، پس چه ویژگی خاصی در مورد TikTok وجود دارد؟ در واقع بسیار زیاد است، اما بعداً به آن خواهیم پرداخت.

ابتدا به سوالاتی که برای کمک به ارزیابی TikTok و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باید آن را امتحان کنید یا مجوز بدهید، نگاهی بیندازید.

گرافیک متن سفید و صورتی تند در خواندن پس زمینه سیاه "5 سوال برای ارزیابی هر پلتفرم جدید"

1. آیا مخاطبان من روی پلت فرم هستند؟

تحقیقات خود را با ثبت نام برای یک حساب شخصی TikTok و کمین کردن در اطراف برای دیدن اینکه چه کسی و چگونه از این پلتفرم استفاده می کند، انجام دهید.

به افرادی که در صنعت یا عمودی شما فعال هستند توجه کنید و بررسی کنید که آیا رقبای شما در آنجا حضور دارند یا خیر. البته فقط به این دلیل که آنها هستند به این معنی نیست که شما باید باشید، اما می تواند نشانه ای باشد که ارزش آزمایش را دارد.

همچنین می‌توانید تعداد زیادی داده درباره کاربران TikTok در سری گزارش دیجیتال Hootsuite پیدا کنید.

2. آیا می توانم برای مخاطبانم در TikTok ارزش قائل شوم؟

هنگامی که مشخص کردید مخاطبان شما روی پلتفرم هستند، باید بفهمید که آیا می توانید چیزی را که می خواهند یا نیاز دارند به آنها بدهید.

TikTok مانند دیگر پلتفرم‌ها نیست—شما با فروش آشکار یا صدای شرکتی موفق نخواهید شد. در مورد محتوایی که در TikTok بهترین کارایی را دارد فکر کنید، سپس در نظر بگیرید که آیا این چیزی است که شما و تیمتان می توانید ارائه دهید.

3. آیا سرمایه گذاری زمان و منابع ارزشش را دارد؟

مهم نیست که چه چیزی را پست می کنید یا چه کسی مسئول ارسال آن است، هزینه ای از نظر زمان، پول و سایر منابع دارد.

در حالی که کاربران TikTok علاقه مند به محتوای معتبر و کم تولید هستند، هنوز سرمایه گذاری برای اجرای ویدیوهای هوشمندانه و جذاب وجود دارد.

در نظر بگیرید که برای سرمایه گذاری در این کانال جدید به چه منابعی نیاز دارید و آیا استعداد داخلی برای اختصاص دادن به آن را دارید.

4. آیا می توانم کارهایی را در TikTok انجام دهم که نمی توانم در کانال های فعلی خود انجام دهم؟

TikTok فرصتی برای انجام کاری جدید فراهم می کند که می تواند مخاطبان شما را خوشحال کند. این ویدیوهای عمودی کوتاه را با لحن بسیار متفاوتی نسبت به سایر پلتفرم ها محبوب کرده است.

آیا فرصتی برای شما وجود دارد که کاری متفاوت با صدای برند یا سبک خود انجام دهید؟ قطعا. اما همچنین از خود بپرسید که آیا چیز جدیدی برای تجارت شما ارزشمند است یا خیر.

5. آیا TikTok و فرصت هایی که ارائه می دهد با اهداف رسانه های اجتماعی من همخوانی دارد؟

اهداف شما قلب استراتژی رسانه های اجتماعی شما هستند و انتخاب های شبکه اجتماعی شما باید در خدمت آنها باشد.

ممکن است شنیده باشید که TikTok برای دسترسی ارگانیک خود شگفت انگیز است. اما این همه ماجرا نیست. همچنین یک کانال عالی برای پشتیبانی از مرحله بررسی سفر خریدار، افزایش نرخ تبدیل، و ایجاد وفاداری مشتری است. در یک پست وبلاگ درباره فرصت TikTok بیشتر بیاموزید—ما همه چیز را در آنجا برای شما قرار داده ایم.

آیا بزرگ‌ترین نقاط قوت TikTok با آنچه می‌خواهید با استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود به دست آورید مطابقت دارد؟

فرصت TikTok

برای بازاریابان اجتماعی، نادیده گرفتن TikTok به طور فزاینده ای سخت می شود. این اپلیکیشن با 656 میلیون بار دانلود (بیش از 100 میلیون بیشتر از نزدیکترین رقیب خود، اینستاگرام) پربارترین برنامه سال 2021 بود که مجموع دانلود را به بیش از 2 میلیارد بار در سراسر جهان رساند.

برخلاف تصور عمومی، TikTok فقط برای Gen Z به معنای بازاریابان نیست می توان دسترسی به سایر گروه های سنی در این پلت فرم. نمونه موردی: کاربران آمریکایی TikTok در سنین 35 تا 54 سال نسبت به سال بیش از سه برابر شده اند.

جایزه: بزرگترین اطلاعات جمعیتی TikTok، چیزهای کلیدی که باید در مورد این پلتفرم بدانید، و توصیه هایی در مورد نحوه انجام آن برای شما؟ گرفتن تمام بینش های TikTok برای سال 2022 که باید بدانید که در یک صفحه اطلاعات مفید.

یکی دیگر از تصورات غلط رایج این است که برندها به TikTok تعلق ندارند. یک وجود دارد بزرگ فرصتی برای برندها و سازمان ها در هر شکل و اندازه در TikTok. با راه‌اندازی خرید درون‌برنامه‌ای، برای برندهایی که به‌دنبال ارتباط مستقیم با مشتریان هستند، حتی ضروری‌تر شده است – ۷۰ درصد از TikTokers می‌گویند محصولات و مارک‌های جدیدی را بر روی این پلتفرم کشف کرده‌اند که متناسب با سبک زندگی‌شان است و تقریباً نیمی از کاربران TikTok می‌گویند. آنها چیزی را که در برنامه دیدند خریدند.

TikTok فقط برای مارک های مصرف کننده نیست: 13.9٪ از تصمیم گیرندگان B2B که از شبکه اجتماعی برای تحقیقات کاری استفاده می کنند می گویند که TikTok بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد. اگرچه ممکن است واضح ترین پلت فرم برای تبدیل فروش مستقیم B2B نباشد، TikTok فضای بسیار خوبی برای ایجاد اعتماد و وفاداری به برند فراهم می کند:

گرافیک متن سفید و صورتی تند در خواندن پس زمینه سیاه "در TikTok خانه ای برای هر نوع کسب و کاری وجود دارد"

سازمان های غیرمنتظره ای که آن را در TikTok شکست می دهند

برای نشان دادن اینکه برندها و سازمان‌ها از هر نوع می‌توانند خانه‌ای در TikTok پیدا کنند، فهرستی از حساب‌های TikTok که در مکان‌های به ظاهر غیرمنتظره موج می‌زند، گردآوری کرده‌ایم.

دولت محلی

سازمان‌های دولتی محلی مانند کتابخانه‌ها، مدارس، ادارات آتش‌نشانی، پارک‌ها و ارائه‌دهندگان حمل‌ونقل ممکن است تردید داشته باشند که TikTok پلتفرمی است که می‌توانند در آن تأثیر بگذارند، اما نمونه‌های زیادی از سازمان‌های دولتی محلی وجود دارد که دقیقاً این کار را انجام می‌دهند.

کتابخانه ناحیه فاولرویل، واقع در شهرستان لیوینگستون، میشیگان، در ماه مه 2021 به TikTok پیوست و 96.6 هزار نفر دنبال کننده دارد. این قابل توجه است زیرا این روستا تنها 2886 نفر جمعیت دارد!

حساب این کتابخانه دارای ویدئوهایی از کارکنان مهربان آن است که کتاب‌ها را مرور می‌کنند، با روندهای TikTok سرگرم می‌شوند و از طریق عشقشان به کتاب، مشارکت و عدالت اجتماعی را ترویج می‌کنند.

@fowlervillelibrary پاسخ به @ktempestbradford در اینجا لیستی از کتاب های عجیب و غریب با شخصیت های BIPOC وجود دارد! 😁 #کتابخانه #librarytiktok #booktok #lgbt ♬ زندگی ادامه دارد – الیور تری

Sioux Falls Fire Rescue واقع در داکوتای جنوبی در فوریه 2020 به TikTok پیوست و با ویدیوهای خنده‌دار و معتبر خود که شامل کارکنان، طلسم‌ها و تراک‌های صوتی پرطرفدار می‌شود، 178.7 هزار دنبال کننده باورنکردنی به دست آورد.

این ویدیو به تنهایی 3.4 میلیون بازدید و بیش از 8000 نظر داشت.

@siouxfallsfirerescue بازنشر این ویدیو اما تبلیغاتی که شایسته آن بود نشد🤷🏽‍♀️♬ صدای اصلی – Sioux Falls Fire Rescue

خدمات مالی

ویدیوهای TikTok با استفاده از هشتگ #Finance 6.6 میلیارد بازدید دارند، بنابراین مخاطبان زیادی برای خدمات مالی در این پلتفرم وجود دارد.

Revolut، بانک دیجیتالی که بریتانیا و اروپا را در معرض طوفان قرار داده است، بیش از 6000 دنبال کننده TikTok دارد. به سرعت به روندهای TikTok پاسخ می دهد و تعداد زیادی تعامل را دریافت می کند. برخی از ویدیوهای آن میلیون ها بازدید به دست آورده اند—یکی زیر 3.9 میلیون بار تماشا شده است!

@revolutapp پول من تکان نمی خورد، تا می شود. 💶 #Revolut #FYP #mymoneydontjiggle #jigglejiggle ♬ Jiggle Jiggle – Duke & Jones & Louis Theroux

اما این فقط بانک‌های دیجیتال و شرکت‌های فین‌تک نیستند که در TikTok موفق می‌شوند. بانک های سنتی نیز از طریق طیف وسیعی از استراتژی های مختلف با مخاطبان مختلف ارتباط برقرار می کنند.

رویال بانک اسکاتلند با اینفلوئنسرهای TikTok برای ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در مورد طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با پول از جمله نکات صرفه جویی در پول برای دانش آموزان، توصیه هایی برای خرید اولین خانه و راه هایی برای جلوگیری از کلاهبرداری های مالی شریک می شود.

استراتژی محتوای بانک واقعاً خوب عمل می کند و برخی از ویدیوها بیش از 2 میلیون بازدید داشته اند.

@royal_bank On The Money | پس انداز برای سپرده گذاری #onthemoney #firsthome ♬ صدای اصلی – رویال بانک اسکاتلند

بیمه

State Farm تمام شواهد مورد نیاز شما را ارائه می دهد که نشان می دهد مارک های بیمه به TikTok تعلق دارند. این برند یک شخصیت محبوب – جیک از استیت فارم – را از یک تبلیغ تلویزیونی معروف در سال 2011 احیا کرد و خانه‌ای برای او در TikTok ساخت.

جیک به سرعت از تمام آخرین روندهای TikTok استفاده می کند و در رجوع به آگهی اصلی که او را به شهرت رسانده است، ثابت قدم است. (به عنوان مثال، پاسخ او وقتی از او پرسیده شد که چه لباسی پوشیده است، “اوه، خاکی رنگ”؟)

424.5 هزار دنبال‌کننده TikTok و آمار تعامل باورنکردنی شخصیت بازسازی‌شده نشان می‌دهد که چگونه حتی برندهایی از صنایع محافظه‌کار مانند بیمه می‌توانند موفقیت بزرگی در این پلتفرم پیدا کنند.

@jakefromstatefarm با نام جیک از استیت فارم، من باید شخصیت اصلی باشم ☺️ در نظرات مطرح کنید @Boban Marjanovic @TheTraeYoung @Karl-Anthony Towns #NBA #NBAEdits ♬ صدای اصلی – Jake from State Farm

فن آوری

Intuit Quickbooks در نوامبر 2021 به TikTok ملحق شد و در حال حاضر 21.8K دنبال کننده از طریق استراتژی هوشمندانه خود که حاوی محتوای صاحبان مشاغل کوچک است که برای اداره شرکت خود به Quickbooks متکی هستند، به دست آورده است.

@quickbooks راه اندازی یک کسب و کار کوچک IRL همه لاته سرد و مومیایی کننده لب نیست، اما کار سخت نتیجه می دهد. 💪@gabrielfeitosagrooming #newbiznoproblem #صاحب کسب و کار کوچک ♬ صدای اصلی – QuickBooks

دندانپزشکان

بله، حتی دندانپزشکان هم متعلق به TikTok هستند. The Singing Dentist طنز باورنکردنی را به رشته خود می آورد و در نتیجه 217.9 هزار دنبال کننده به دست آورده است.

با جناس‌های دندان‌پزشکی، آهنگ‌های خنده‌دار و حرکات رقص او، ویدیوهای دندان‌پزشک آوازخوان مرتباً در فضای مجازی پخش می‌شوند و لبخند را برای صدها هزار نفر در TikTok به ارمغان می‌آورند.

@dentistsinging چند حرکت رقص دندان برای شما،،، شما خوش آمدید! #رقص #دندان #برای شما #fyp ♬ باورم کن – ناووس

چگونه در TikTok شروع به کار کنیم

امیدواریم شما را متقاعد کرده باشیم که TikTok چه ارزشی برای استراتژی رسانه اجتماعی کسب و کار شما دارد. صرف نظر از اینکه داغ‌ترین برند خرده‌فروشی جدید هستید یا یک کتابخانه محلی در یک شهر کوچک، می‌توانید خانه‌ای در TikTok پیدا کنید.

در اینجا نحوه شروع شما آمده است:

1. برنامه را دانلود کنید و دسته خود را بگیرید

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، برنامه TikTok را دانلود کنید و دسته برند خود را ایمن کنید. نکاتی را از وبلاگ تجاری TikTok ما در مورد افزودن اطلاعات بیشتر به نمایه خود و دسترسی به معیارها و بینش مخاطبان دریافت کنید.

2. بیوگرافی خود را بنویسید

یک بیوگرافی هوشمندانه بنویسید (بیوگرافی همتایان خود را برای الهام گرفتن بررسی کنید) و یک پیوند به وب سایت خود اضافه کنید. اگر می‌خواهید ترافیکی را که TikTok به شما ارسال می‌کند، پیگیری کنید، حتماً یک UTM به پیوند خود اضافه کنید.

3. نکاتی را در مورد آداب معاشرت TikTok دریافت کنید

برای کمک به درک نحوه پیمایش عناصر غیرقابل تعریف TikTok، از راهنمای فرهنگی TikTok Hootsuite استفاده کنید. خواندن آن مانند نشستن در کنار دوستی است که همه چیز را به زبان ساده توضیح می دهد. ما قول می دهیم که در کوتاه ترین زمان به شما سرعت می بخشد.

4. تماشا کنید، گوش دهید، یاد بگیرید

علایق خود را در پلتفرم دنبال کنید و محتوایی از رقبا، بازیگران صنعت مجاور و سازندگان خود تماشا کنید تا ببینید چه چیزی را پست می‌کنند و چگونه با مخاطبان خود درگیر می‌شوند.

5. در مورد ویدیوهای برندهای دیگر نظر دهید

بخش نظرات ویدیوهای TikTok مکانی عالی برای یادگیری نحوه صحبت کردن با TikTok است. وقتی نام تجاری خود را روی پلتفرم راه اندازی کردیم، متوجه شدیم که اظهار نظر فعالانه در مورد پست های مارک های دیگر باعث ترافیک زیادی به حساب ما می شود. بیاموزید که چگونه Hootsuite تعداد فالوورهای ما را در 10 ماه به 11.5 هزار رساند.

6. سعی کنید یک ویدیوی سریع بسازید

به یک طرح خنده دار در مورد صنعت خود فکر کنید، یک حرکت رقص را امتحان کنید، یا یک هک زندگی را به اشتراک بگذارید. نیازی نیست که ویدیوها با کیفیت بالا باشند—65 درصد از کاربران TikTok موافق هستند که ویدیوهای حرفه ای از برندها در TikTok نامناسب یا عجیب به نظر می رسند (جامعه جهانی علم بازاریابی و مطالعه خود بیانی 2021).

از مثال‌های بالا خواهید دید که اگر محتوا معتبر باشد، بهتر کار می‌کند. برای شروع، نکات و ترفندهای وبلاگ ما را بررسی کنید.

7. آن را به پلتفرم مدیریت رسانه های اجتماعی مورد علاقه خود وصل کنید (البته Hootsuite!)

درست است: TikTok اکنون در Hootsuite است! متصل شوید و TikTok را در کنار سایر محتوای رسانه های اجتماعی خود مدیریت کنید.

TikToks خود را برنامه‌ریزی کنید، زمان‌های پست پیشنهادی را دریافت کنید، با دنبال‌کنندگان خود تعامل داشته باشید و نتایج خود را اندازه‌گیری کنید—همه از یک داشبورد مرکزی.

ابزار رایگان TikTok Hootsuite را امتحان کنید

با Hootsuite در TikTok سریعتر رشد کنید

پست ها را برنامه ریزی کنید، از تجزیه و تحلیل بیاموزید، و به نظرات پاسخ دهید همه در یک مکان.

دیدگاهتان را بنویسید