آرین پارس موتور سال آینده دو نسخه جدید لاماری ایما را در دو نسخه فول آپشن و هیبریدی روانه بازار خواهد کرد.

لاماری ایما خیار کامل و هیبرید در راه بازار;  محصولات آینده شرکت آرین موتور در سال 1402

آرین پارس موتور اعلام کرد که برای سال آینده برنامه ریزی می کند دو نسخه جدید Lamari Emma برای بازار کشور ما کپی های ذکر شده آپشن فول و هیبریدی آنها خواهند بود. با این اوصاف، به نظر می رسد بازار سال آینده برای آرین موتور بسیار داغ باشد.

این اقدام به منظور جلب نظر مشتریان لاماری ایما اتفاق خواهد افتاد زیرا این خودرو به دلیل نداشتن امکانات بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. البته ناگفته نماند که آریان موتور لاماری ایما را با عنوان خودروی اقتصادی روانه بازار کشورمان کرد و به همین دلیل مجبور بود امکانات در نسخه اولیه را تا حد امکان مینیمال نگه دارد.

لاماری اما کرگ
نمایندگی خودرو آرن گاراژ پارس

به هر حال آرین پارس موتور قصد دارد برای جلب نظر مثبت مشتریان خود، نسخه کامل آپشنال لاماری ایما را اردیبهشت ماه سال آینده عرضه کند. این شرکت همچنین یک نسخه هیبریدی پلاگین از لاماری اما و یک سدان جدید کلاس C را به صورت تمام بدنه (CBU) معرفی خواهد کرد. بنابراین، سال آینده، جولان شاهد دو نسخه جدید Lamari Ima خواهد بود که به خیابان ها می آید

مدیرعامل آرین پارس موتور در نشست خبری جدید ضمن اشاره به عرضه لاماری ایمای هیبریدی به عنوان خودروی وارداتی و لاماری ایمای فول آپشن به عنوان خودروی مونتاژی، اطلاعاتی از وضعیت فعلی و برنامه های آتی این شرکت در اختیار رسانه ها قرار داد.

آرین پارس موتور نیز مانند بسیاری از شرکت های خودروسازی داخلی توانسته به رقم تولید قابل قبولی دست یابد. این شرکت تا پایان سال جاری به هدف تولید 4000 دستگاه دست خواهد یافت و در نظر دارد این تعداد را در سال آینده به 10000 دستگاه برساند. واردات 5000 خودروی خارجی نیز از برنامه های آرین پارس موتور در سال آینده است. بدین ترتیب گروه صنعتی آریان در سال 1402 به سهم زیادی از بازار دست یافته است و امیدوار است با این شماره نمایشگر تاثیر زیادی در تنظیم بازار داشته باشد.

ضمن اینکه قرارداد آرین پارس موتور با میتسوبیشی همچنان پابرجاست و در صورت رفع موانع می توان منتظر عرضه خودروهای ژاپنی به بازار داخلی بود. در حال حاضر محموله ای از خودروهای میتسوبیشی در انبار گمرک واریز شده و برای تسهیل در ترخیص نیاز به تایید سازمان ملی استاندارد دارد. لزوم رعایت استانداردهای 85 گانه عامل اصلی موجودی این خودروها است.

احتمال می رود دو نسخه جدید لاماری ایما و همچنین خودروی جدید سگمنت C وارداتی در سامانه یکپارچه فروش و در بورس کالا عرضه شود. البته به گفته مدیرعامل آرین پارس موتور، عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه چندان منطقی و منصفانه به نظر نمی رسد. زیرا وزارت حریم خصوصی با وجود تعهدات مختلف سازوکار خاصی را برای اجرای این تعهدات مشخص نکرده است. خودروساز موظف است خودروهایی را عرضه کند که هنوز سفارش داده نشده و ارز مشخصی برای آنها تعیین نشده و قیمت نهایی آنها مشخص نیست. از یک طرف مبادله کالا بستر مناسب تری برای فروش خودرو به نظر می رسد و این روش هنوز از سوی وزارت زندان و تعزیرات منع نشده است.

با تمام این سخنان مشکل بزرگی در آینده صنعت خودرو نمایان می شود و در حال حاضر الزام 20 درصدی داخلی سازی خودروها اعلام شده است اما وزارت حراست در نظر دارد این رقم را در سال آینده به 40 درصد برساند. با توجه به محدودیت های اعمال شده برای تولیدکنندگان، الزام جذب 40 درصدی چندان منطقی به نظر نمی رسد و می تواند بر معاملات خودروسازان تأثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید