How Does an Engine Coolant Temperature Sensor Work? - Meineke

سنسور دمای آب (Coolant Temperature Sensor) یکی از سنسورهای خودرو است که برای نظارت بر دمای مایع خنک کننده موتور استفاده می شود. بسیاری از قطعات و حسگرها در خودروها استفاده می‌شوند تا با هم کار کنند تا رانندگی لذت‌بخشی را برای راننده و سرنشینان فراهم کنند. آوردن. سوخت خودرو از طریق پمپ بنزین وارد محفظه احتراق می شود، جایی که احتراق با استفاده از باتری ها، سیم های شمع و شمع ها انجام می شود. منیفولدها و قوطی ها نیز نقش مهم و حیاتی در بهینه سازی این فرآیند دارند.

به علاوه سایر قسمت های سیستم خودرو که در مطالب قبلی به نقش آن ها اشاره کرده ایم باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا بهترین سواری را برای سرنشینان خودرو فراهم کنند.

سنسورها یا سنسورها همیشه نقش مهمی در صنایع مختلف  به خصوص در  لوازم یدکی ام وی ام ۱۱۰ داشته اند و از زمان اختراع و استفاده از آنها شاهد پیشرفت های زیادی بوده ایم. در گذشته در مورد سنسور اکسیژن و سنسور سرعت خودرو و ماهیت عملکردی آن ها در ساختار خودرو صحبت کردیم و اکنون زمان آن رسیده که به سراغ یکی دیگر از این سنسورها برویم. این باعث ایجاد گرمای زیادی در داخل موتور می شود. مکانیسم هایی برای خنک نگه داشتن موتور استفاده می شود تا با عبور مایع از اطراف موتور به فرآیند کمک کند. این مایع که در داخل رادیاتور خودرو قرار دارد توسط پمپ آب با عملکرد سیستمی ترموستات خودرو به دور موتور حرکت می کند و دمای موتور را به طور دائمی کاهش می دهد.

سنسور دمای مایع خنک کننده یکی از سنسورهای خودرو است که برای نظارت بر دمای مایع خنک کننده موتور استفاده می شود. کارتریج آب نامی است که تعمیرکاران به این قطعه داده اند. این سنسور نقش مهمی در عملکرد موتور خودرو دارد و نبود یا خرابی آن باعث ایجاد مشکل در کارکرد موتور می شود. اساس کار بر روی کارتریج آب ماشین باید در فیزیک تحقیق شود. جایی که بر اساس اصول مقاومت الکتریکی، اطلاعات دمای مایع خنک کننده موتور به ECU ارسال می شود. در واقع این نوع مقاومت به کار رفته در این سنسور به گونه ای است که با قرار گرفتن در معرض گرما مقاومت آن کاهش می یابد. این سنسور در ابتدا ولتاژ خاصی را از خودرو دریافت می کند و بالعکس با تغییر دمای خودرو، مقاومت به کار رفته در سنسور نیز تغییر می کند. اکنون سنسور وارد می شود و این تغییرات را به کامپیوتر مرکزی خودرو ارسال می کند تا ECU تصمیم بگیرد. ECU با دانستن دمای آب موتور، دور فن را تعیین می کند و همچنین بسته به سرد یا گرم بودن موتور، میزان بنزین تزریق شده از سوزن انژکتور را تعیین می کند.

علائم خرابی سنسور دمای آب رنو

با توضیحات بالا مشخص شد که سنسور دمای خودرو جزء حیاتی خودرو بوده و عملکرد نامناسب آن می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. یکی از اولین نشانه های خرابی این قطعه باید در آمپر آب خودرو باشد. در این صورت ممکن است آمپر حرکت نکند یا عدد صحیح را نمایش دهد. نشت آب در اطراف سنسور نیز ممکن است رخ دهد که در این صورت باید از ایمنی آن اطمینان حاصل شود.

یکی دیگر از نشانه های خرابی سنسوردر لوازم یدکی ام وی ام x33 تهران  دمای آب خودرو، تاثیر این قطعه بر روی فن رادیاتور خودرو است; در این حالت ممکن است فن خاموش یا روشن نشود و یا روشن و خاموش کردن آن مناسب نباشد. خرابی فن خودرو نیز می تواند باعث جوشیدن مکرر یا دیر روشن شدن خودرو شود.

یکی دیگر از نشانه های خرابی این قطعه  که در دیجی کار شاپ digicarshop.com افزایش مصرف سوخت است، زیرا در صورت عدم ارسال اطلاعات صحیح از دمای موتور خودرو، ECU دستور پاشش بیشتر بنزین را صادر می کند و مصرف سوخت را افزایش می دهد.

همچنین اگر سنسور دمای آب خودرو به درستی کار نکند، چراغ صفحه کیلومتر شمار روشن می شود. دود سیاه اگزوز از اگزوز و پارگی موتور، گاز گرفتن متوالی موتور در دور آرام و خاموش شدن موتور به دلیل احتراق سیم پیچ از دیگر علائم خرابی لامپ در آب خودرو است. با توجه به نقش حیاتی و مهم سنسور دمای آب خودرو در عملکرد و ایمنی خودرو، در صورت مشاهده هر یک از علائم ذکر شده در بالا، در اسرع وقت به نمایندگی رسمی رنو در سراسر کشور مراجعه نمایید. اما اگر به این نمایندگی‌ها دسترسی ندارید، بهتر است یک قطعه استاندارد و هومولوگ شده از رنو خریداری کنید تا ضمن برخورداری از کیفیت مشابه رنو، از احتمال آسیب بیشتر و متحمل هزینه‌های بیشتر جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از قطعات غیر استاندارد می تواند به طور موقت هزینه های شما را کاهش دهد، اما در دراز مدت می تواند آسیب بسیار بیشتری به شما وارد کند. قطعات اصلی رنو ویژگی هایی دارند که به راحتی از نمونه های تقلبی قابل شناسایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید