قطعا شما می دانید که دندان های از دست رفته به گونه ای منفی زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد و برای همین است که امروزه بسیاری از افراد ایمپلنت دندان را بهترین روش برای نجات از این وضعیت می دانند.

با دندان های از دست رفته، شاید لبخند شما مانند گذشته جذاب نباشد، یا ممکن است به طور غریزی دستان خود را جلوی دهان خود قرار دهید تا حد امکان از لبخند زدن و گپ زدن خودداری نمایید. علاوه بر این، از دست دادن دندان می تواند بر اعتماد به نفس شما و نحوه تعامل شما با دیگران تاثیر بگذارد.

اما امروزه لازم است که همه این نگرانی های خود را دور بریزید. چرا که ایمپلنت اکنون برای همه قابل دسترس بوده و با نوآوری‌ های مداوم شگفت ‌انگیز، راحت‌ تر در دهان شما قرار می‌گیرد. شما می توانید به مراجعه به یک متخصص مجرب کاشت دندان، لبخند زیبا و اعتماد به نفس خود را مجددا بازیابید.

به هر حال، این گزینه هم با عوارضی همراه بوده و بهتر است قبل از این جراحی از آنها آگاهی داشته باشید. در ادامه مطلب توضیح خواهیم داد که خطرات و عوارض احتمالی ایمپلنت دندان چه مواردی است و چطور می توانید آنها را به حداقل برسانید.

آشنایی با برخی از عوارض ایمپلنت دندان که باید قبل از انتخاب آن بدانید

آیا ایمپلنت های دندان ایمن هستند؟

ایمپلنت دندان سال‌ ها است که به طور ایمن و با موفقیت برای بیمارانی که به طور کلی از وضعیت سلامت دهان و دندان و سلامت کلی خوبی برخوردار هستند، استفاده می‌شود. علاوه بر این، آنها از مواد زیست سازگار ساخته شده و به عنوان پایه ای محکم و مطمئن عمل می کنند. بالا بودن قیمت ایمپلنت دندان می تواند متاثر از چنین کیفیت و موادی نیز باشد.

ایمپلنت دندان روشی نسبتاً ایمن است که متخصصان دندانپزشکی بیش از 30 سال است که آن را انجام می دهند. علاوه بر این، با توجه به پیشرفت ‌های فناوری، کاشت دندان در طول زمان همچنان بهبود می‌یابد. در حالی در هر صورت، مانند هر عمل جراحی، عوارضی نیز با این روش همراه است. اما به طور کلی، تعداد افرادی که بعد از جراحی ایمپلنت دچار عوارض می شوند نسبتاً کم است.

خطرات و عوارض احتمالی ایمپلنت دندان

همانطور که در مطلب قبلی نیز اشاره شد، مانند هر درمان دندانپزشکی، درمان ایمپلنت دندان نیز شامل برخی از خطرات است. با این حال، مشکلات نادر و معمولاً جزئی هستند و در صورت وقوع به سرعت حل می شوند. در ادامه با برخز عوارض احتمالی کاشت دندان آشنا خواهیم شد:

– عدم اتصال ایمپلنت به استخوان

ایمپلنت ‌های دندان پایدار بوده و مانند دندان‌ های طبیعی عمل می‌ کنند، زیرا پست ‌های تیتانیومی پس از ماه ‌ها با استخوان ادغام می ‌شوند. شایع ترین مشکل کاشت دندان، عدم اتصال ایمپلنت و استخوان است. در صورت بروز این مشکل، یک دندانپزشک با تجربه می تواند ایمپلنت را به سرعت و بدون درد خارج کند.

آنها ممکن است بتوانند به سرعت یک ایمپلنت جایگزین نصب کنند یا شاید چند ماه صبر کنند تا استخوان شما بهبود یابد.

– پری ایمپلنتیت

این بیماری می تواند به بافت لثه و استخوان اطراف دندان آسیب رسانده و احتمال شکست ایمپلنت دندان را افزایش دهد. پری ایمپلنتیت ممکن است در نهایت منجر به تحلیل استخوان و شل شدن ایمپلنت شود. خطر ابتلا به این بیماری در صورت اجتناب از سیگار کشیدن، حفظ شیوه زندگی سالم و رعایت بهداشت دهان و دندان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

با این حال، اگر به دلیل این وضعیت دچار مشکلاتی شوید، جراح دندانپزشک می‌تواند تحلیل استخوان را مدیریت کرده و ایمپلنت شما را نجات دهد یا جایگزین کند.

– عفونت های اضافی

مانند هر جراحی دیگری، خطر عفونت برای ایمپلنت دندان و بافت اطراف آن وجود دارد. با این حال، عفونت های مرتبط با ایمپلنت دندان به دلیل شرایط استریلی که در آن جراحی ایمپلنت دندان انجام می شود، نسبتا نادر است. در بیشتر موارد، متخصصان پس از درمان آنتی بیوتیک تجویز می کنند تا احتمال ابتلا به عفونت در اطراف ایمپلنت های دندان کاهش یابد.

– آسیب عصبی

از آنجایی که ایمپلنت های دندان با جراحی در فک شما قرار می گیرند، خطر کمی وجود دارد که باعث آسیب عصبی در طول درمان شوند. این مشکل غیر معمول ایمپلنت دندان ممکن است منجر به ناراحتی، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در لب ها، دندان ها، لثه ها یا چانه شود.

متخصصان دندانپزشکی می توانند اندازه ایمپلنت مورد استفاده را با معاینه کامل دندانپزشکی بر روی موقعیت دقیق اعصاب شما تشخیص دهند. این بدان معنی است که آنها می توانند به طور موثر از تماس با عصب جلوگیری کرده و احتمال آسیب دیدگی ایمپلنت دندان را از بین ببرند.

– بیماری پریودنتال

اگر قبل از عمل جراحی دچار بیماری لثه شده اید، به احتمال زیاد با مشکلات درمان ایمپلنت دندان مواجه خواهید شد. پریودنتیت، شکل پیشرفته ‌تری از بیماری لثه است که می تواند منجر به آسیب استخوان شود و احتمال اثربخشی درمان شما را کاهش دهد.

باکتری ها بافت های همبند ریشه دندان را تحت تاثیر قرار داده، لثه ها را از بین می برند و استخوان ها را ضعیف می کنند. یک متخصص مجرب همیشه بیماری لثه را قبل از شروع درمان ایمپلنت دندان درمان می کند تا مطمئن شود که به نتیجه نهایی کار آسیب نمی رساند.

دیدگاهتان را بنویسید