اینستاگرام به عنوان یک فضا اشتراک گذاری جمعی که در ابتدا برای سرگرمی استفاده می شد امروزه به بازاری برای فروش و معرفی محصولات تبدیل شده است. همانطور که می دانید سرمایه هر کسب و کاری، مشتریانش است؛ در اینستاگرام نیز تعداد فالوورها، دارایی یک پیج هستند

این که چگونه فالوور جمع کنیم، پاسخ های متنوعی دارد، از تبلیغات و خرید فالوور تا استفاده از ربات های افزایش فالوور و… اگر صاحب کسب و کار اینستاگرامی هستید و قصد ارتقا آن را دارید و تجربه افزایش فالوور اینستاگرام را ندارید؛ با ما همراه باشید.

17 ترفند افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام 1401

ترفند های مستقیم افزایش فالوور اینستاگرام سال 1401

بی شک راه ها و روش های زیادی برای افزایش فالوور اینستاگرام وجود دارند؛ اما اینکه تجربه افزایش فالوور اینستاگرام موفقی داشته باشید نیاز به دانستن نکات و اصولی است که در ادامه به شرح هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

1. دیزاین پیج

مخاطبی که برای اولین بار وارد پیج شما می شود، اولین چیزی که نظرش را جلب می کند، پروفایل و دیزاین پیج است. یک پیج با تم ظاهری مرتب، دسته بندی شده و با کاور های جذاب و پروفایل با کیفیت، مخاطب را ترغیب به فالو و فعالیت می کند

2. تولید محتوای سرگرم کننده

مخاطبان اینستاگرام اکثرا سطحی بین هستند. حتی کنجکاو ترین آدم ها به وقت استراحت و به قصد سرگرمی، اینستاگرام خود را باز می کنند. پس اولویت ساخت محتوا در اینستاگرام، سرگرم کننده بودن است. مثلا ساخت محتوای ویدیویی با ظاهری جذاب، استفاده از موزیک، محتواهای نوشتاری با حجم کم و چکیده و…

3. تولید محتوای چالشی

همیشه افراد دو آتشه کمک به ارتقا پیج می کنند. پس به دنبال اتفاقات چالشی فرهنگی و اجتماعی هر دوره بروید و محتوایی با بافت و زمینه آن بسازید. مثلا امروزه که برابری جنسیتی دغدغه خیلی از افراد است، شما هم با تولید محتوا در چنین زمینه ای، طرفداران آن جنبش را با خود همراه کنید.
بیشتر بخوانید: چگونه در سال 2022 اینستاگرام مشهور شویم؟ [8 Steps]

4. انتشار مستمر پست

هوش مصنوعی اینستاگرام، پیج هایی که محتوای نامنظم منتشر می کنند را غیر فعال تلقی می کند و به مرور کمتر در معرض نمایش قرار می دهد.

5. تگ لوکیشن

این عامل باعث می شود شما مشتریان یا مخاطبین شهر و منطقه خودتان را با خود همراه کنید. مثلا یک فروشگاه لوازم خانگی در اصفهان، قطعا با تگ لوکیشن، فالوورهای اصفهانی بیشتری جذب می کند.

6. شناسایی زمان انتشار پست

هر پیج متناسب با مخاطب هدفی که دارد، زمان طلایی انتشار پست متفاوتی دارد. مثلا پیج های آموزشی اکثرا صبح ها زمان طلایی شان است و پیج های فروشگاهی، شب ها. اما با این حال شما باید به مرور با تحلیل فعالیت های فالوور های خود، زمان طلایی خود را پیدا کنید.

7. استفاده از سوالات چالشی

توی هر حوزه ای که فعالیت می کنید، گاهی با نگاه از زوایا غیر منتظره به موضوع، ذهن مخاطب را به چالش بکشید. مثلا اگر در زمینه تبلیغات فعالیت می کنید، با بررسی و پرسش و پاسخ برند های بزرگ جهانی، مخاطب را به فکر ببرید.
بیشتر بخوانید: ۱۲ اشتباه رایج بازاریابی اینستاگرام (و نحوه اجتناب از آنها)

8. قانون تعامل 20 دقیقه ای

طبق این قانون باید 20 دقیقه قبل از انتشار پست، با مخاب داخل استوری راجع به موضوع آن پست صحبت کنید. به این ترتیب مخاطب کنجکاو شده و منتظر انتشار پست می ماند.

9. هشتگ

هشتگ های مرتبط در کپشن باعث می شود آن دسته از کاربرانی که به دنبال موضوع خاصی می کردند هم همراه شما شوند.

10. تبلیغات

به پیج هایی که تعداد فالوور بیشتری دارند، سفارش تبلیغات دهید. به این ترتیب فالوور های آن پیج با پیج شما آشنا می شوند.

11. تعامل با پیج های هم حوزه

مثلا اگر در زمینه موسیقی فعالیت می کنید، گاهی با سایر موزیسین ها کار مشترک ارائه دهید. این کار باعث تبادل فالوور بین پیج هایی می شود که مخاطب هدفشان سلیقه تقریبا مشابهی دارند.

12. مسابقه

برگزاری مسابقه در پیج باعث می شود کاربران مختلف به قصد شرکت در مسابقه پیج شما را دنبال کنند و شاهد رشد چشمگیر تعداد فالوور های خود باشید.

13. اسپانسر شدن

گاهی برخی پیج ها مسابقات بزرگ با جوایز بزرگ برگزار می کنند و یکی از شروط حضور در مسابقه، فالو کردن اسپانسر ها است. اگر شما هم جز اسپانسر ها باشید، یک مدت حدودا چند روز فرصت دارید تا توجه تعداد زیادی فالوور تازه جذب شده را جلب کنید که این یک فرصت خوب است.

14. استفاده از وب سایت

وب سایت ها در طول روز بازدید زیادی می گیرند؛ پس اگر وب سایتی دارید، آدرس پیج اینستاگرام را داخل وب سایت بگذارید که مخاطبین وب سایت را از دست ندهید.

15. برگزاری لایو آموزشی

در هر حوزه ای که فعالیت می کنید، گاهی با برگزاری لایو های آموزشی رایگان، هم خودتان را به مخاطب معرفی کنید و هم حسن نیت و مهارت تان را نشان دهید. مخاطبین اکرا با افرادی که نگاه ابزاری به آن ها می کنند خوش بین نیستند؛ پس نشان دهید نفع آن ها هم برای شما اهمیت دارد.

16. خرید فالوور

یکی از راه های سریع و زود پاسخ ارتقای پیج، خرید فالوور است. اگر مدت زیادی است به تولید محتوا و فعالیت در اینستاگرام می پردازید اما هنوز نتیجه مطلوب را نگرفته اید و نمی دانید “چگونه فالوور جمع کنیم“، قطعا سریع الوصول ترین راه حل، خرید فالوور است.

خرید فالوور باید از سایت های معتبر انجام شود که نتیجه بخش باشد در غیر این صورت غیر از بلاک و شادو بند شدن پیج توسط اینستاگرام، نتیجه ای ندارد. معتبرترین سایت در این زمینه سایت فالوجت است که از قدیمی ترین فعالان ارائه خدمات شبکه های اجتماعی است.

17. معجزه اکسپلورر

وارد شدن پست ها داخل اکسپلور یک فرصت بسیار عالی برای دیده شدن و گرفتن فالوور است. اما برای رفتن پست ها به اکسپلور شرایطی لازم است:

  • کیفیت ویدیو عالی
  • تعداد فالوور های بالای پیج
  • پر بازدید بودن پست
  • عدم سابقه شکستن قوانین اینستاگرام

 

در نتیجه…

در این مقاله راجع به راه های افزایش فالوور اینستاگرام صحبت کردیم و به اختصار راجع به هرکدام توضیح دادیم. اهمیت زیاد بودن تعداد فالوور های اینستاگرام در حدی است که حیات پیج به آن وابسته است. بالا بردن تعداد فالوور ها در اولین وهله به نحوه تولید محتوا شما بستگی دارد؛ پس اگر به هر عنوانی فکر می کنید احتیاج به نیروی محرک و دلگرمی برای ادامه مسیر فعالیت اینستاگرامی دارید، پیشنهاد ما خرید فالوور از سایت های معتبر است. قبل از خرید فالوور از سایت ها و ربات ها برای حفاظت از امنیت پیج خود راجع به سایت تحقیق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید