خرابی پنل تلویزیون جزو رایج‌ترین مشکلات دستگاه‌های هوشمند امروزی است که به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد. 70 درصد ارزش کلی تلویزیون، پنل یا صفحه نمایش است؛ در واقع جزو گران‌ترین قطعات محسوب می‌شود. یکی از رایج‌ترین خرابی‌های دستگاه مربوط به بخش تعمیر تلویزیون شکسته و تعمیر تلویزیون آبخورده است. توجه فرمایید که در صورت بروز مشکلات ذکر شده اصلا خودتان پنل تلویزیون را باز نکنید. زیرا تعمیر تلویزیون شکسته و آبخورده نیاز به دانش و تجهیزات پیشرفته دارد.

تلویزیون جزو پرکاربردترین وسایل برقی به شمار می‌رود که 80 درصد مردم اوقات فراغت خود را با تماشای فیلم و سریال می‌گذرانند. به همین دلیل لازم است تا اطلاعاتی درباره‌ی آن داشته باشید و به بهترین شکل از این جعبه‌ی سخنگو و دوست داشتنی نگهداری کنید. همیشه دستگاه خود را در مکانی مناسب و به دور از محل‌های پررفت و آمد مانند آشپزخانه قرار دهید تا در آینده مشکلاتی مانند آب ریختن و یا شکستگی رخ ندهد. اما اگر چنین مواردی را تجربه کردید حتما جهت تعمیر تلویزیون آبخورده و تعمیر تلویزیون شکسته خود از یک کارشناس حاذق کمک بگیرید و تحت هیچ شرایطی خودتان دست به پنل دستگاه نزنید. برای تعمیر محصول خود می‌توانید به سایت تعمیر تلویزیون شکسته مراجعه نمایید و از خدمات کارشناسان حاذق این مرکز بهره‌مند شوید.

تعمیر تلویزیون شکسته و استفاده از سینی کابل

تعمیر تلویزیون شکسته

بعد از تعمیر تلویزیون آبخورده یکی دیگر از موضوعاتی که این روزها کاربران زیادی با آن مواجه می‌شوند، چگونگی تعمیر تلویزیون شکسته است. همانطور که گفته شد پنل یا همان صفحات LED و LCD بخش اصلی هر تلویزیون به شمار می‌رود. موضوع تعمیر تلویزیون شکسته منجر شده تا افراد زیادی متحمل هزینه‌های سنگینی شوند. توجه فرمایید که در برخی از مواقع اصلا ضروری نیست تا پنل شکسته خود را تعمیر نمایید و راهی جز تعویض ندارید. جهت تشخیص چنین مواردی حتما از یک کارشناس خبره کمک بگیرید.

مهم‌ترین سوالات مطرح شده توسط کاربران پیرامون شکستگی پنل تلویزیون‌های ال ای دی، ال سی دی و پلاسما است. معمولا مراجعه‌کنندگان به نمایندگی این سوال را مطرح می‌کنند که آیا تعمیر تلویزیون شکسته امکان‌پذیر است یا خیر؟ در صورت تعمیر چقدر باید هزینه کنند؟ متخصصان نمایندگی تعمیر پنل با توجه به دانشی که در این زمینه دارند بهترین پاسخ و خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهند. آن‌ها در ابتدا نگاهی کلی به پنل و اجزای تشکیل‌دهنده‌ی این قطعه می‌اندازند، سپس به صورت دقیق‌تر مشکل را مورد بررسی قرار می‌دهند. پنل تلویزیون‌های LED، LCD جزو بخش‌های مهم و حیاتی سیستم‌های تلویزیونی امروزی است که باید به خوبی از آن نگهداری نمایید.

تعمیر پنل تلویزیون پلاسما

همانطور که مستحضر هستید پنل تلویزیون‌های پلاسما با دستگاه‌های دیگر کمی متفاوت هستند. به همین دلیل هزینه شکستگی آن‌ هم با انواع دیگر کاملا فرق دارد. نداشتن بک لایت یکی از تفاوت‌ها میان آن‌هاست. تلویزیون‌های پلاسما از پنل‌های شیشه‌ای یا کپسولی مانند تشکیل شده‌اند که با وارد شدن کوچک‌ترین ضربه‌ای دچار شکستگی‌های جدی خواهند شد. در چنین شرایطی هیچ راهی برای تعمیر تلویزیون شکسته شما وجود ندارد و باید به فکر پنلی دیگر برای تلویزیون پلاسمای خود باشید.

همچنین پنل‌های پلاسما به دلیل نداشتن بک لایت، برد آن‌ها حذف و از بردهای xmain و ymain استفاده شده است. این نوع پنل در صورتیکه به دلیل کارکرد بالا، وارد شدن ضربه، ریختن آب، نوسانات برقی و … دچار مشکل شود، جهت تعمیر آن باید از کارشناسان کمک بگیرید زیرا بررسی و رفع مشکل در این نوع تلویزیون به مراتب پیچیده‌تر از مابقی است. متخصصان با داشتن تجهیزات پیشرفته، قطعه معیوب را شناسایی کرده و درصدد رفع مشکل به وجود آمده برمی‌آیند.

تعمیر تلویزیون شکسته LCD

پنل ال سی دی نوع دیگری است که برای نمایش دادن تصاویر از کریستال مایع استفاده می‌کند و با بهره‌گیری از یک نور پس زمینه و یا منعکس کردن نور، تصاویر را به صورت رنگی و یا سیاه و سفید نمایش می‌دهد. ال سی دی‌ها با توجه به نوع قرار گرفتن کریستال مایع، الکترودها و نحوه‌ی چیدمان دامین و ساب دامین‌ها، به انواع گوناگونی با نام‌های P-MVA، VA، TN film، S-MVA و IPS و S-PVA دسته بندی شده است که هر کدام از آن‌ها با توجه به ساختار متفاوتی که دارند در زمینه‌های مختلف مانند لپ تاپ، مانیتور، تلویزیون و … کاربرد دارند. کارشناسان نمایندگی تعمیر پنل باتوجه به تجربه‌ی بالای 10 سالی که دارند با کلیه‌ی ویژگی‌های این پنل آشنا هستند و تعمیر پنل شکسته شده را به بهترین نحو انجام می‌دهند.

تعمیر پنل شکسته LED

پنل تلویزیون‌های ال ای دی تفاوت چندانی با تلویزیون‌های ال سی دی ندارند، فقط این پنل‌ها جهت تولید نور به جای لامپ فلورسنت از سیستم‌های نورافشانی LED استفاده می‌کنند. در واقع تلویزیون‌های ال ای دی کیفیت بسیار بالاتری دارند و تصاویر را با رزولوشن بهتری نمایش می‌دهند. در این پنل‌ها به جای بهره‌گیری از سیستم بک لایت یکدست که کنتراست تصاویر را محدود می‌نماید، از پیکسل‌ها توسط لامپ‌های ال ای دی نوردهی می‌شوند.

محل قرارگیری این ال ای دی‌ها در پشت پنل و یا کناره‌های آن تعبیه شده‌اند که امروزه قرار گرفتن آن‌ها در قسمت کناره‌ها بیشتر دیده می‌شود. باید توجه داشت که این تلویزیون‌ها به صورت 100 درصد ال ای دی نیستند و نباید این نام برای آن‌ها در نظر گرفته شود. دستگاه‌هایی به صورت واقعی ال ای دی هستند که نمایشگرهای بسیار بزرگی داشته باشند. معمولا از آن‌ها در استادیوم‌ها استفاده می‌شود. پنل‌های ال ای دی بسیار حساس هستند و با کوچک‌ترین ضربه‌ای شکسته می‌شوند. در صورت بروز چنین مشکلی، تعمیر تلویزیون شکسته را به دست متخصصان حاذق بسپارید. زیرا لامپ‌های ال ای دی بسیار ظریف می‌باشند و با کوچک‌ترین خطایی از بین می‌روند. شکستگی پنل معمولا قابل تعمیر نیست اما جهت اطمینان از مراکز معتبر مشاوره و خدمات بگیرید.

تعمیر تلویزیون شکسته OLED

نمونه دیگری از پنل‌ها OLED نام دارد. یکی از بارزترین ویژگی‌های این پنل، نمایش دادن رنگ سیاه با بالاترین کیفیت است. پنل‌های اولد هنگام مواجه شدن با رنگ سیاه، چراغ‌های تصویر را خاموش و با این روش غلظت رنگ سیاه را دو برابر می‌کنند. یکی دیگر ویژگی‌های پنل تلویزیون اولد، درخشندگی بالای تصاویر، بالا بودن رزولوشن تصاویر، بالا بودن کیفیت و وضوح خوب تصاویر است.

چنین خصوصیاتی منجر شده تا تلویزیون‌هایی با پنل‌های OLED نسبت به دستگاه‌های دیگر برتری پیدا کنند. جالب است بدانید که در تلویزیون‌های اولد، لامپ تصویر به کلی حذف شده است و چیزی که منجر به نمایش تصاویر می‌شود، خاموش و روشن شدن پیکسل‌های صفحه نمایش می‌باشد. پیکسل سوختگی، یکی از مشکلات رایج در این پنل‌هاست. زیرا از آنجاییکه توسط دیوید ارگانیک رنگ‌ها تولید می‌شوند، روشن ماندن طولانی مدت این دیودها، منجر به داغ شدن و در نتیجه سوختگی آن‌ها خواهد شد. تعمیر تلویزیون شکسته اولد نیاز به تجهیزات خاصی دارد که کارشناسان نمایندگی تعمیر پنل به خوبی از عهده‌ی آن برمی‌آیند.

پنل تلویزیون QLED

و رتبه نهایی انواع پنل‌های تلویزیون را پنل QLED دریافت می‌کند. فناوری به کار رفته شده در پنل کیولد از ترکیب Quantom dot + LED = QLED به دست آمده است. نمایندگی سامسونگ برای نخستین بار در سال 2017 تلویزیون‌هایی با نام QLED را به جهان معرفی نمود. اگرچه تکنولوژی به کار رفته در این پنل‌ها خیلی جدید نیست اما مدل‌های جدید QLED 2017 تفاوت بسیار زیادی با نسل قبلی خود دارند.

پنل‌های کیولد دارای یک لایه‌ی نازک از فیلم یا پیکسل‌های کوانتومی است که با عبور نور از میان آن‌ها تصاویر نمایش داده می‌شوند. لایه مذکور از ذرات بسیار ریزی تشکیل شده که هر کدام از این ذرات باتوجه به ابعادش (بین 2 تا 10 نانومتر) نور جداگانه‌ای را از خود ساطع می‌کنند. ابعادی که این ذرات دارند، طول موج نور ساطع شده آن‌ها را مشخص کرده و از همین طریق رنگ‌های گوناگون ایجاد می‌کنند. در نسل سوم این ذرات بهینه شده‌اند و حالا مجهز به هسته‌های آلیاژ فلزی جدید و بدنه‌ی فلزی هستند. به طور کلی می‌توان گفت که این پنل‌ها تصاویر را با کیفیت بالایی نمایش می‌دهند و در برابر سوختن پیکسل‌ها مقاومند. اما به این معنا نیست که در برابر خرابی‌های دیگر مانند شکستگی، آبخوردگی، خراشیدن و … مقاوم باشد.

کاربرد سینی کابل در تلویزیون

سینی کابل معمولا از مواد مختلفی برای ساخت این سینی‌ها استفاده می‌شود اما بیشترین متریال، فلزهایی هستند که در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاوم‌اند. فولاد یکی از اساسی‌ترین مواد اولیه‌ای است که در ساخت این سینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید فولاد در برابر ضربه‌ مقاوم است و استقامت مکانیکی بالایی دارد. بنابراین با توجه به این شرایط یک گزینه ایده‌آل جهت تولید این محصولات محسوب می‌شود.

یکی دیگر از مواد اولیه‌ای که در ساخت سینی‌ کابل استفاده می‌شود، استیل است. این ماده همانند فولاد در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاوم است و با خیال راحت می‌توان از آن نگهداری نمود. افراد هنگام خرید سینی کابل یکی از خصوصیاتی که در نظر می‌گیرند، مقاومت در برابر خم شدگی است. خوشبختانه سینی‌هایی که با استیل ساخته شده‌اند از این ویژگی برخوردارند و معمولا افراد زیادی طرفدار آن هستند.

یکی از دیگر از موادی که برای ساخت سینی کابل کاربرد دارد، آلومینیوم می‌باشد. معمولا از این ماده اولیه در محیط‌هایی استفاده می‌شود که احتمال خوردگی بسیار بالاست. همچنین آلومینیوم گزینه‌ای مناسب برای کاربردهای دریایی است و در برق کشی‌های دریایی با خیال راحت می‌توانید از سینی کابل آلومینیومی بهره ببرید. از مزیت‌های دیگر سینی‌های آلومینیومی، قابلیت خودترمیمی است و امکان آسیب رسیدن به آن‌ها بسیار پایین است.

اتصالات جزو مهم‌ترین بخش‌های سینی کابل است؛ از اتصالات جهت نصب این سینی‌ها به یکدیگر و یا نصب آن‌ها به دیوار و سقف استفاده می‌شود. به همین دلیل کاربرد بسیار زیادی در صنعت دارد. تصور کنید که می‌خواهید کابل‌های موجود را به طبقات بالاتر منتقل نمایید در چنین شرایطی بهره‌گیری از اتصالات سینی کابل امری ضروری و مفید برای شما خواهد بود و کار شما را آسوده‌تر می‌نماید.

دو کاربرد بسیار مهم دیگری که اتصالات سینی کابل دارند، تغییر مسیر سیستم برق‌کشی  و استفاده از آن‌ها در گوشه‌های محیط و ساختمان‌هاست. امروزه فروشگاه‌های اینترنتی زیادی وجود ندارد که اتصالات سینی کابل بفروشند. سایت جزیره یکی از بهترین فروشگاه‌هایی است که می‌توانید با مراجعه به آن اتصالات سینی کابل را باکیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب خریداری کنید و از مزیت‌های آن در فعالیت‌های خود بهره ببرید.

ابعاد سینی‌های کابل

در زمان خرید این وسیله حتما به ابعاد آن توجه داشته باشید. جهت خرید یک اندازه مناسب حتما باید شرایط محیط خود را بسنجید تا بتوانید بهترین اندازه‌ی سینی را تهیه کنید. یکی از مزیت‌های مهم سینی‌ کابل این است که در اندازه‌های مختلف ساخته شده‌اند و هنگام خرید اصلا نگران این مسئله نباشید. شما می‌توانید با خیال راحت محصول خود را دقیقا مطابق شرایط محیطی که دارید، تهیه نمایید.

البته گاهی اوقات پیش آمده است که برخی افراد مجبور شده‌اند تا سینی کابل مورد نظر خود را در ابعادی بزرگتر یا کوچکتر از محیط خود تهیه نمایند. اما اصلا نگران نباشید، این تغییرات چندان محسوس نیستند و به راحتی می‌توانید آن را نادیده بگیرید. فروشگاه اینترنتی ما تمام ابعاد سینی کابل را داراست، شما می‌توانید با مراجعه به سایت سینی کابل کاوه از آن‌ها دیدن و هر یک را متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید