فروشگاه کارنیکا استور دارای انواع عسل های طبیعی همچون عسل گون طبیعی ، عسل کنار طبیعی ، عسل آویشن طبیعی ، عسل چهل گیاه طبیعی و عسل کوهی اصل میباشد.  در ادامه این مقاله از سایت کارنیکا استور، بیشتر در رابطه این عسل طبیعی و ویژگی‌های آن گفته می‌شود. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

 

خرید اینترنتی عسل گون طبیعی از سایت کارنیکا استور

مقدمه عسل گون طبیعی

یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین عسل‌های موجود در ایران، عسل گون طبیعی است که از گیاهی به همین نام تهیه می‌شود. گون، یک گیاه یک تا چند ساله است که منطقه تحت پوشش وسیعی داشته و دارای گل‌های بنفش تیره، آبی و یا سفید است. زنبورهای عسلی که از این گیاه محبوب تغذیه می‌کنند، انواع عسل گون را تولید خواهند کرد. این نوع عسل، میزان ساکارز پایینی دارد و بیماران دیابتی می‌توانند از آن به عنوان جایگزین قندهای مصرفی استفاده کنند. به طور کلی، عسل گون دارای خواص درمانی و تقویتی بسیاری برای بدن بوده و افراد می‌توانند با خرید آن، علاوه بر درمان بیماری‌های خود، از ابتلا به بیماری‌های مختلف، پیشگیری کنند. فروشگاه کارنیکا استور دارای انواع عسل های طبیعی همچون عسل گون طبیعی ، عسل کنار طبیعی ، عسل آویشن طبیعی ، عسل چهل گیاه طبیعی و عسل کوهی اصل میباشد.  در ادامه این مقاله از سایت کارنیکا استور، بیشتر در رابطه این عسل طبیعی و ویژگی‌های آن گفته می‌شود. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

 

معرفی گیاه گون در ایران و جهان

گیاه گون با نام علمی Astragalus، 3280 گونه مختلف در جهان داشته که 500 نوع از آن در آمریکا و بقیه گونه‌های گیاه در قاره‌های دیگر، پراکنده شده‌اند. البته در قاره استرالیا، هیچ‌گونه از گیاه گون وجود ندارد. در ایران اما به طور دقیق، 844 گونه از انواع گون وجود داشته که 620 نوع از آن منحصراً برای ایران بوده و در هیچ کجای دیگر دنیا یافت نمی‌شود. این گیاه به صورت یک ساله، چندساله، چوبی، بوته‌ای و حتی درختچه‌ای در ایران دیده شده است.

بیشترین پراکندگی گونه‌های گون مربوط به زاگرس و سلسله کوه‌های مرکزی بوده و بهترین نوع عسل گون طبیعی از همین مناطق بدست می‌آید. در محدوده جنگل‌های شمال و هیرکانی تنها 6 گونه گون رشد کرده و بقیه گونه‌های گون مربوط به مناطق خشک‌تر هستند. همین مورد نشان می‌دهد که گون، گیاه خشکی بوده به آب و رطوبت بسیار کمی برای حیات نیاز دارد. همچنین جذابیت ظاهری این گیاهان با گل‌هایی به رنگ سفید، آبی، صورتی، بنفش، زرد و قرمز می‌تواند مراتع کوهستانی را زیباتر کند.

سطح وسیع پوشش گیاهی گون به گونه‌ای است که بیش از 10 درصد انواع گیاهان ایران را شامل می‌شود. همین امر موجب شده تا این گیاه به یکی از مهم‌ترین گیاهان مولد شهد و گرده در سراسر ایران باشد و سهم بسیار زیادی از ورود شهد به کندو، متعلق به گون است. گونه‌های مختلف گون با تنوع زیاد و پراکندگی وسیع، عسل‌های کوهستانی ایران را تأمین کرده و در صورت عدم گل‌دهی و شهدآوری، میزان عسل گون طبیعی کندو، به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد.

عسل گون طبیعی

مشخصات عسل گون طبیعی

  • رنگ عسل: رنگ این نوع عسل به گونه‌ گون، منطقه و مدت زمان نگهداری آن بستگی دارد. اما به طور کلی رنگ عسل‌های گون معمولاً بین زرد روشن تا قهوه‌ای روشن ادامه می‌یابد.
  • طعم و بو: شیرینی عسل گون به علت ساکارز پایین، متوسط و ملایم بوده و به نسبت سایر عسل‌ها طعم کمتری دارد. در کل این نوع عسل از رایحه‌ای آرام و طعم مطبوعی برخوردار است.
  • سرعت رس بستن: سرعت شکرک زدن یا رس بستن عسل گون متوسط است زیرا میزان گلوکز موجود در این نوع عسل در حد معمولی و متوسط بوده و اگر عسل حرارت‌دیده نباشد، بعد از چندماه نگهداری، رس می‌بندد.
  • زمان برداشت: اصلی‌ترین عامل در تعیین زمان برداشت عسل گون، منطقه‌ای است که گیاه در آن قرار دارد. این امر به علت تفاوت در زمان گل‌دهی گونه‌های متفاوت گون در مناطق مختلف است. اما به طور کلی زمان برداشت عسل گون طبیعی، از اوایل تیر ماه شروع شده و تا اواسط شهریور ماه ادامه می‌یابد.

خواص عسل گون طبیعی

این نوع عسل خواص بسیار بی‌نظیری در درمان و پیشگیری از بیماری‌ها داشته که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود؛

1. ضد التهاب و آلرژی

عسل گون نیز مانند عسل کنار طبیعی دارای خاصیت ضد التهاب است. همچنین به علت محتوای آن، این عسل دارای خاصیت ضد آلرژی و حساسیت بوده و افراد با سابقه این بیماری‌های می‌توانند برای بهبود علائم خود از عسل گون استفاده کنند.

  1. بهبود بی‌خوابی

با توجه به نتایج به‌دست آمده از مطالعات انجام شده بر روی عسل گون و دیگر انواع عسل مانند عسل چهل گیاه طبیعی، تمامی عسل‌ها برای بی‌خوابی مفید هستند. عسل گون می‌تواند در رفع مشکل بی‌خوابی فوق‌العاده عمل کرده و با افزایش سطح هورمون انسولین، موجب کاهش اضطراب شده و کیفیت خواب را نیز افزایش می‌دهد.

3. سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از خواص بی‌نظیر عسل گون مانند عسل آویشن طبیعی، کمک به بهبود سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن انسان است. در واقع اسیدهای ضروری، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل گون طبیعی، این عسل را به یک ماده مغذی برای بدن تبدیل می‌کند. قلب یکی از مهم‌ترین اعضای بدن بوده که از حساسیت زیادی برخوردار است. عسل گون اغلب مواد غذایی ضروری و مورد نیاز قلب را تأمین کرده و انرژی لازم برای ساخت کلوگز را فراهم می‌کند.

4. درمان دیابت

ابتلا به بیماری دیابت می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. به طور مثال اگر شخصی استرس و اضطراب بالایی داشته و یا رژیم غذایی مناسبی را رعایت نکند، قندخون شخص افزایش یافته و بیماری دیابت بروز می‌کند. پژوهش‌های انجام شده بر روی عسل و همچنین ژل رویال ایرانی کارنیکااستور نشان می‌دهد که محتوای این مواد می‌تواند برخی از نشانگرهای دیابت نوع دو را در مردان و زنان بهبود بخشد. همچنین عسل گون در مقایسه با شکر، قندخون را به مقدار کمتری افزایش می‌دهد. البته اثرات درمانی این نوع عسل و ژل رویال فوری نیست ولی تأثیر آن در طولانی مدت کاملاً مشخص است.

5. ضد تومور

با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی موش‌های آزمایشگاهی و خوکچه‌های هندی، عسل گون طبیعی نیز مانند عصاره بره موم کارنیکااستور برای کنترل سرطان نقش بسیار مفیدی داشته و دارای خاصیت ضد تومور است. این عسل می‌تواند تا حد قابل قبولی از تشدید روند سرطان و علائم آن جلوگیری کند. همچنین عسل طبیعی گون تمامی ویروس‌ها، باکتری‌ها و دیگر مواردی که موجب رشد سلول‌های سرطانی می‌شود را از بین برده و رشد این سلول‌ها را مهار می‌کند.

6. التیام زخم‌های ریه و حلق، مفید برای دستگاه تنفسی

عسل گون طبیعی

عسل چهل گیاه و عسل طبیعی گون بسیار برای تقویت دستگاه تنفس مفید هستند. به طور کلی این نوع عسل، علائم بیماری آسم را کاهش داده و خاصیت ضد سرفه دارد. همچنین در جهت بهبود زخم‌های حلق و ریه، می‌تواند بسیار موثر و مفید عمل کند. با بهبود این زخم‌ها توسط عسل گون، سیستم ایمنی تقویت شده و به علت خاصیت ضدمیکروبی بالا، از زخم‌های بعدی پیشگیری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید