راهنمای خرید کیس گیمینگ

میتوان گفت سیستم آماده گیمینگ، شامل قطعات مهم مانند کارت گرافیک، پردازنده، رم ، مادربرد، هارد و …میباشد. برای قیمت کیس گیمینگ اسمبل شده باید تعیین کنید آیا یک سیستم گیمینگ میان رده می‌خواهید یا حرفه‌ایی؟ کدام مشخصات برای شما به عنوان یک کاربر اهمیت بیشتری دارد و قرار است چه بازی‌هایی و در چه سطحی انجام دهید. قبل خرید کامپیوتر آماده گیمینگ یک لیست از مشخصات استاندارد و مورد نیاز خود را تهیه کنید و با توجه به آن خرید خود را انجام دهید. خوب است که چند نکته مهم را در زمان بررسی کامپیوتر آماده گیمینگ در نظر بگیرید هر چه مقدار ظرفیت هارد مورد نیاز بیشتر باشد فضای ذخیره‌سازی بیشتری درسیستم گیمینگ فوق‌حرفه‌ایی خواهید داشت. هارد به راحتی ارتقا می‌یابد باید توجه داشت قدرت CPU یا پردازنده شما به طور مستقیم با قدرت کامپیوتر آماده گیمینگ شما مرتبط است. هر چه گیگاهرتز پردازنده بیشتر باشد، سی پی یو قدرتمندتر است. اکثر CPUهای مدرن سرعت متوسط ​​​​از ۳ تا ۴ گیگاهرتز دارند.

و همچنین کارت گرافیک یا GPU نقش مهمی در تعیین قدرت سیستم اسمبل شده گیمینگ دارد. یکی دیگر از مشخصات مهم کارت گرافیک، VRAM یا رم ویدیویی است که نشان دهنده مقدار حافظه‌ای کارت گرافیک و مستقیماً با قدرت آن ارتباط دارد. در سیستم گیمینگ ۴k‌ نیاز به VRAM بیشتری داریم.

رم RAM مناسب برای بهترین کامپیوتر اسمبل شده گیمینگ بسیار اهمیت دارد. هرچه رم بیشتری داشته باشید، کامپیوتر شما برای انجام بازی‌های پیچیده‌تر مناسب است. معمولا رم مناسب برای انواع بازی‌ها بهتر است از ۱۶ گیگابایت بالاتر باشد.

اکثر پردازنده‌های جدید گرمای زیادی تولید می‌کنند و برای این که بتوانید وضعیت آن‌ها را کنترل کنید، باید به سراغ تهیه سیستم کولینگ خوب بروید. هرچند باید بدانید که خنک‌کننده‌های جدید بیش از چیزی هستند که صرفا بخواهید آن‌ها را به عملکردشان محدود کنیم. مثلا باید به جریان هوا، صدایی که ایجاد می‌کنند، نورهای RGB و موارد از این قبیل نیز توجه کنید. چنین خصوصیاتی روی قیمت نیز تاثیرگذار هستند.

SSDها در سال‌های اخیر در بازار فراوان شده‌اند. این قطعات قیمت‌های بالایی دارند، اما کیفیت و سرعتی که ارائه می‌دهند، ارزش مبلغی که بابت‌شان می‌پردازید را دارند.

میتوانید جهت مشاهده قیمت سیستم گیمینگ کلیک کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید