راهکارهای تسریع اخذ تاییده نما

قبل از اجرای نمای ساختمان باید از شهرداری منطقه یا محل خود، مجوز تاییدیه نما را دریافت کنید، چرا که در غیر این صورت کار شما غیر قانونی تلقی می شود!

اخذ تاییدیه نما در تهران زیر نظر شهرداری تنظیم می‌شود، در واقع هدف از به وجود آوردن این کمیته زیباسازی ساختار شهری است، در کمیته نما تهران ابتدا طراحی نما مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت مطابقت با ضوابط طراحی نما، تاییدیه نما ابلاغ می‌شود، به این صورت شما مجوزی برای اجرای نمای ساختمان خود دریافت می کنید.

اداره کمیته نما به تمامی مالکان در سطح شهر دستور داده است تا قبل از هر تغییری در ساخت نمای ساختمان خود، به اداره شهرسازی منطقه خود مراجعه کنند و بعد از دریافت مقررات و ضوابط تعیین شده در منطقه، پروژه خود را به طراحان مجرب که آشنایی کامل به ضوابط طراحی نما را دارند، ارائه دهند.

به عبارتی مهمترین عامل در تسریع فرآیند تاییدیه نما، تبحر طراح در نحوه ی طراحی همگام با ضوابط طراحی است، از این رو بهتر است برای طراحی نمای ساختمان خود از شرکت ها یا طراحان مجرب و آشنا با متدهای روز معماری بهره ببرید، به این صورت علاوه بر تسریع فرآیند اخذ تاییدیه نما می توانید نمای ساختمان خود را با جدیدترین تکنولوژی ها و متناسب با خواسته ی خود به مرحله ی اجرایی برسانید.

از جمله سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از کارفرمایان در رابطه با تاییدیه نما پیش آید، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • راهکارهای تسریع اخذ تاییدیه نما چیست؟
  • کمیته نما چیست و هدف از پایه گذاری آن چه بوده است؟
  • مهمترین ضوابط برای اخذ تاییدیه نما شامل چه مواردی شود؟

در ادامه پاسخ هر یک از سوالات ذکر شده را به صورت کامل شرح داده ایم، با ما همراه باشید.

 

راهکارهای تسریع اخذ تاییدیه نما چیست؟

همانطور که پیشتر گفته شد، تنها روش برای تسریع مراحل اخذ تاییدیه نما، طراحی نمای ساختمان توسط طراحان آشنا به ضوابط شهرداری و متدهای به روز در صنعت معماری است.

برخی از کارفرمایان برای کاهش هزینه طراحی نمای ساختمان خود از طرح های آماده استفاده می کنند یا طراحی نمای ساختمان را به معماران مبتدی ارائه می دهند، از این رو ممکن است مشکلاتی در اخذ تاییدیه نما پیش آید و بازه ی زمانی تاییدیه نمای ساختمان بین 3 ماه تا 1 سال عقب بیفتد.
چرا که طرح های آماده متناسب با فضای شهری، منطقه یا محله پروژه نخواهد بود و ممکن است طراحان مبتدی از آگاهی لازم در رابطه با ضوابط طراحی و یا انطباق طراحی نمای بروز با ضوابط را نداشته باشند.

از این رو بهترین پیشنهاد برای تسریع اخذ تاییدیه نما، بهره وری از شرکت های طراحی نمای ساختمان مجرب و آشنا با جدیدترین ضوابط طراحی شهرداری است، به این صورت شما با پرداخت قیمت طراحی نمای ساختمان خود می توانید علاوه بر تحویل طراحی متناسب با سلیقه خود، می توانید در انجام روند اخذ تاییدیه نمای نیز سرعت بخشید.
با این حال به این نکته توجه داشته باشید که از شرکت های معماری معتبر برای طراحی نمای ساختمان خود بهره ببرید، چرا که در صورتی که شرکت معماری نقشه های طراحی نما را به صورت کامل ارائه ندهد، ممکن است در اخذ تاییدیه نما به مشکل نخورید، اما به طور حتم در اجرای نمای ساختمان به مشکل خواهید خورد.

شرکت نما دیزاین از جمله شرکت های معتبر است که برای طراحی نمای ساختمان شما از طراحان خبره و مجرب خود بهره گرفته است، به این صورت کلیه خدمات طراحی نمای ساختمان شما را از جمله نقشه‌های فاز ۱ و ۲، نقشه های شاپ، رندر در بالاترین کیفیت، عکس پاناروما و AR – VR و … ارائه خواهد داد، به این صورت شما زمان اجرای نمای ساختمان شما نیز بهینه خواهد شد.

از طرف دیگر شرکت نما دیزاین با ارائه نقشه های شاپ این امکان را برای شما به عنوان کارفرما به وجود می آورد تا روند اخذ تاییدیه نما با کیفیت بالاتر و با سرعتی بیشتر از پیش انجام گیرد، چرا که در نقشه های شاپ کلیه مراحل اجرایی و ابعاد و نوع متریال استفاده شده در نمای ساختمان مشخص خواهد شد، به این صورت کارشناسان کمیته نما اطلاعات لازم و کافی را در طراحی نمای ساختمان میتوانند مشاهده کنند، همچنین استفاده از این نوع نقشه ها در طراحی نما می تواند میزان پرتی مصالح در زمان اجرای نما را تا 15 درصد کاهش دهد.

اخذ تاییدیه نمای ساختمان در کمترین زمان

کمیته نما چیست و هدف از پایه گذاری آن چه بوده است؟

بر اساس تفاهم‌ نامه‌ای که بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی به امضا رسیده است؛ کمیته نما تشکیل گردید، که از جمله وظایف این کمیته می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارزیابی
  • بررسی و تایید نمای ساختمان‌ها پیش از اجرای نما در سطح شهر

به این صورت کمیته‌ی نما مسئول تعیین ضوابط طراحی نما است، از این رو یکی از مهمترین مراحل قبل از اجرای نمای ساختمان، اخذ مجوز تاییدیه نما از شهرداری است، چرا که رعایت ضوابط در نمای ساختمان سبب بالا رفتن مقاومت و دوام نمای ساختمان شما خواهد شد، از جمله مهمترین هدف های پایه گذاری کمیته نما می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افزایش کیفیت و زیبایی فضای شهری
  • طراحی نما متناسب با اقلیم قالب در محل پروژه
  • توجه به فضای شهری (از لحاظ المان، متریال، سبک و …)
  • به وجود آوردن نظم و یکپارچگی در نمای شهری

طراحی نمای ساختمان متناسب با ضوابط طراحی

مهمترین ضوابط برای اخذ تاییدیه نما شامل چه مواردی شود؟

اخذ تاییدیه نما مهمترین اولویت در تایید حکم مجوز ساخت است و تنها روش برای طراحی نمای ساختمان متناسب با قوانین تاییدیه نما آشنایی با ضوابط و قوانین آن است.

همانطور که پیشتر نیز ذکر شد، آشنایی با ضوابط و مقررات طراحی نمای ساختمان می تواند در بالا بردن کیفیت نمای ساختمان و تسریع اخذ تاییدیه نما شما سودمند باشد، از این رو در این بخش از مقاله به بررسی برخی از مهمترین ضوابط طراحی نمای ساختمان در فضای شهری می پردازیم.

  • از نماهای تمام شیشه‌ای یا تمام فلزی بپرهیزید.
  • در ساختن نمای ساختمان از رنگ‌های نامتعارف و ناهمگون بپرهیزید.
  • از مصالح متعدد (حداکثر ۴ متریال) برای ساخت نمای ساختمان بپرهیزید! (باعث نامتوازن شدن نمای ساختمان می‌شود.)
  • از فرم‌های نامتعارف و نامانوس برای طراحی نما بپرهیزید. (استفاده از طرح های پیچیده و در عین حال نامتعارف، فضای شهری منطقه شما را از حالت یکپارچگی بیرون می‌کند.)
  • از متریال‌های برنده یا شکننده در طبقات اول و در مکان‌هایی عبور و مرور عابران بپرهیزید.
  • برای ساخت نما، از مصالح با دوام و مقاوم در مقابل فرسایش استفاده کنید. (هر منطقه و محله متفاوت است و باید متناسب با اقلیم قالب در محل بهترین متریال را انتخاب کرد.)
  • رنگ غالب نما را هماهنگ با رنگ ابنیه مجاور انتخاب کنید.
  • درز انقطاع بین دو ساختمان را با مصالح مناسب بپوشانید.
  • از به کار بردن رنگ‌های متعدد در سطح غالب نما خودداری کنید.
  • از مصالح قابل شست و شو در طبقه‌های هم‌کف استفاده کنید! (طبقه همکف و اول از بیشترین ارتباط مستقیم با آلودگی محیط برخوردار هستند.)

شرکت نما دیزاین با بهره گیری از بهترین کادر طراحان می تواند در ارائه طراحی نمای ساختمان شما متناسب با قوانین و ضوابط طراحی نما و بهره گیری از بروزترین متدهای معماری در اثر حاضر پیش قدم باشد، برای تا اطلاع از نمونه پروژه های این شرکت می توانید به سایت https://nama.design/ مراجعه کنید، کارشناسان این مجموعه می تواند سوالات شما را به صورت آنلاین، تلفنی یا حضوری پاسخ دهند.
در پایان ممنونیم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

 

برچسب ها : تاییدیه نما,اخذ تاییدیه نما,طراحی نما,هزینه تاییدیه نما,هزینه طراحی نما,کمیته نما

دیدگاهتان را بنویسید