اگر هوادار ساعت‌های مقاوم در برابر ضربه، رطوبت و حتی گرما باشید یا کارتان به گونه‌ای باشد که نیاز به ساعتی داشته باشید که جان سخت‌تر از مأمور ۰۰۷ باشد، تنها گزینه پیش روی شما خرید ساعتی از برند کاسیو و نام تجاری منحصر به فرد آن جی-شاک (G-Shock) است. جی شاک نیز به مانند هر برند دیگری دارای نقاط پنهان و رازهایی است که هر کسی آن را نمی‌داند. امروز در چی بپوشم به سراغ جی شاک رفتیم تا برخی از اسرار آن که شاید شما هم از آن اطلاعی ندارید، را فاش کنیم. همراه ما باشید.

آشنایی بیشتر با ساعت مچی جی شاک از برند کاسیو

سرگذشت ساعت جی شاک کاسیو

چرا  ساعت جی شاک؟ این عدد برای کیکو آیب، موسس بخش جی شاک در کاسیو، سرآغاز و ایده اولیه تولید ساعتی بود که بتواند در برابر افتادن از ۱۰ متری، سقوط در ۱۰ متر آب مقاومت داشته باشد و بتواند ۱۰ سال روی مچ مشتری دوام بیاورد. عدد ده همان گرانش زمین است که ما در فیزیک آن را با عنوان G می‌شناختیم. پس حالا متوجه شدید که چرا جی-شاک نام اصلی این بخش تجاری از کاسیو شده است.

اولین مدل از ساعت‌های جی شاک، دو سال بعد از ایده پردازی‌های کیکو آیب و گروه همراهش که فقط ۳ نفر بودند، ساعتی با عنوان «DW-5000C» ساخته شد. هم‌زمان با شروع ساخت این مدل، گروه جی شاک تصمیم به ساخت ساعتی متفاوت‌تر با قلبی محافظت شده در برابر بالشتک‌های پلاستیکی و ژله‌ای گرفت. ایده این ساعت نیز برگرفته از اسباب بازی‌های کودکان بود.

بیش از ۳ دهه از تولد این ساعت سرسخت می‌گذرد و نقاط عطف فراوانی در تاریخچه آن رخ داده است. اولین مدل آنالوگ-دیجیتال در سال ۱۹۸۹ طراحی شد. سال ۱۹۹۳ تولد اولین ساعت غواصی واقعی بود. این ساعت که «Frogman DW-6300» نام داشت توان تحمل ۲۰ اتمسفر داخل آب را داشت. اولین مدل تیتانیومی جی شاک نیز با عنوان «Frogman DW-8200» در سال ۱۹۹۵ روانه بازار شد.

مشهورترین ساعت جی شاک کاسیو

مدل غواصی یا فراگمن (Frogman) مشهورترین خرید ساعت از برند جی شاک است. البته فراگمن خود عضوی از شاخه «Master of G» است. این شاخه مدل‌هایی همانند فراگمن (Frogman)، مادمن (Mudman)، گلفمن (Gulfman)، رایزمن (Riseman)، اَنتمن (Antman) و گاوسمن (Gaussman) را در بر می‌گیرد.

ساعت جیشاک

اسرار ساعت جی شاک کاسیو

در سالگرد ۲۰ سالگی مجموعه MR-G جی شاک، ساعتی با طراحی منحصر به فرد و محدود به نام «MRG-G1000HT» به تازگی معرفی شد. مجموعه MR-G جدیدترین و پیشرفته‌ترین عضو برند جی شاک است. ساعت معرفی شده این مجموعه به واسطه شیوه نوین ساخت فلزکاری که شامل چکش‌کاری روی فلز و ساختن شکل سه بعدی از آن است، با عنوان موضوعی یا تم «تسویکی» (tsuiki) عرضه شده است. قیمت ساعت در حدود ۸٫۸۸۸ دلار بوده و خرید محدود آن فقط در سنگاپور امکان‌پذیر است.

کیکو آیب اکنون ۶۴ سال سن دارد و در روز معرفی MRG-G1000HT در سنگاپور حضور داشت. فرصت خوبی بود که به مناسب معرفی ساعت جدید و حضور این مرد در مراسم، به سراغ اسراری از جی شاک برویم که شاید از آن اطلاعی نداشته باشید.

معرفی کالکشن های جی شاک

ساعت مردانه جی شاک کاسیو چندین کالکشن دارد و ساعت‌های موجود در هر کالکشن از ظاهر مشابه و ویژگی‌های یکسانی برخوردارند. این کالکشن ها هرکدام برای گروه خاصی از افراد طراحی‌شده‌اند؛ به‌عنوان‌مثال برخی از آن‌ها مخصوص آقایان یا خانم‌ها، برخی مخصوص کودکان و یا برخی دیگر مخصوص ورزشکاران تولیدشده‌اند. کالکشن های جی شاک عبارت‌اند از:

GWG – GST – GW – GM – DW – G – GLX – GD – AW – GA – GBD – GBA – GSG – GWG – GG – GX – GR

جی شاک فقط یک ساعت فشن نیست

ساعت مچی جی شاک

همیشه با دیدن ساعت‌های جی شاک روی دست بازیگران در شرایط سخت و جلوه‌های ویژه غرق در آب و آتش، تصور می‌کنیم که ساعت جی شاک نیز همانند اکثر برندهای دیگر ساعت برای مد و فشن ساخته شده است. آیب اعتقاد دارد که جی شاک علیرغم همه حمایت‌هایی که از سوی بزرگان دنیای مد همانند پرل ویلیام (Pharrell) و کانیه وست (Kanye West) می‌شود، فقط یک ساعت فشن نیست. بر اساس اعتقاد او جی شاک نمادی از مقاومت است که هیچ جای دیگر آن را نمی‌توانید پیدا کنید. او می‌گوید که جی شاک به طور مداوم در حال تغییر از لحاظ تکنولوژی و طراحی است تا همیشه بتواند به نیازهای روز کاربران خود پاسخ دهد.

 

جی شاک همیشه پرفروش نبود

جی شاک در سال ۱۹۸۳ پایه‌گذاری شد و از آن زمان تاکنون همیشه با افت و خیزهای زیادی همراه بوده است. علیرغم اینکه دهه ۹۰ میلادی جی شاک فروش خوبی داشت اما به یک‌باره در سال ۱۹۹۷، فروش سالانه افت شدید پیدا کرد و میزان فروش به یک سوم مشابه سال گذشته رسید. جی شاک برندی است که سالانه در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ مدل ساعت تولید و روانه بازار می‌کند. برند در سال ۱۹۹۸ تنها یک سال بعد از آن افت فروش، توانست ۲۰۱ نوع جی شاک معرفی کند.

سیر تکامل در ساعت مچی های جی شاک

ساخت بادوام ترین ساعتی که تا به حال استفاده شده برای مهندسان G-Shock در کاسیو کافی نبود. ساعتی که اکنون نمادین بود، رکورد پس از رکورد شکست. لیست چشمگیر دستاوردها عبارتند از:

  • 1983 اولین جی شاک مدل – DW-5000C
  • 1989 مدل آنالوگ/دیجیتال با ساختار ضد ضربه -AW-500
  • 1992 اولین جی شاک دیجیتال با بدنه رزینی مقاوم مدل DW-5900
  • 1993 اولین جی شاک اصلی برای غواصان که تا عمق 200 متر در برابر آب مقاوم است. مدل DW6300
  • 1996 مدل های سری 5600 – اولین مدل هایی که دارای نور پس زمینه EL هستند. – DW5600E
  • 2001 مدل مجهز به سلول خورشیدی برای برداشت انرژی از نور خورشید- GW-200
  • 2002 اولین ساهت با انرژی خورشیدی و رادیویی – Tough – GW-300
  • 2007 اولین ساعت با قاب ساخته شده از ترکیب رزین و تیتانیوم با پوشش- DLC – MRG-8000
  • 2008 اولین مدل رادیویی کنترل شده با فناوری چند باند6، ارتفاع سنج/ فشار سنج و سنسور دما – GW9200
  • 2010 اولین ساعتی که در برابر گرانش G15 مقاومت کرد – GW-3000
  • 2012 بلوتوث راه خود را به Casio G-SHOCK – GB -6900 باز کرد
  • 2017 رکورد جهانی گینس، کاسیو عنوان سنگین ترین وسیله نقلیه برای رانندگی بر روی ساعت را در رکوردهای جهانی گینس به دست آورد. یک کامیون 24.97 تنی از روی یک مدل DW5600E-1 جی شاک عبور کرد. این ساعت کاملاً سالم بود، و همچنان پس از عبور از چیزی که هیچ ساعت دیگری تا به حال سالم نمانده بود، می چرخید. جی شاک اکنون به عنوان «سخت‌ترین ساعت تمام دوران» بی‌رقیب است.

نوآوری مستمر جی شاک

ساعت مردانه جی شاک

کاسیو با ارائه عملکردهای جدید و عملکردی که قبلا تصورش را نمی کردید، به چالش کشیدن مفهوم متعارف ساعت ادامه خواهد داد.

مزایای داشتن ساعت کاسیو جی شاک

اجازه دهید چند دقیقه وقت بگذاریم تا برخی از بهترین ویژگی‌ها و مزایایی را که با خرید این نوع ساعت به دست می‌آورید، تحلیل کنیم.

مقاومت در برابر آب:

شما هم شنا کردن را دوست دارید؟  ساعت های سری جی شاک کاسیو تا عمق ۲۰۰ متری در برابر آب مقاوم هستند. و میتوانند بهترین ساعت برای رفتن به ساحل هنگام موج سواری، شنا، اسکی روی آب یا ماهیگیری باشند.

کرونومتر:

اگر ورزشکار هستید، احتمالا به یک کرونومتر نیاز خواهید داشت. چه برای ردیابی زمان صرف شده و چه برای اینکه ببینید با چه سرعتی می تونید بدوید، یک ساعت جی شاک می تونه کمک کننده باشه! لازم نیست بیرون بروید و یک کرونومتر جدید بخرید، زیرا این ساعت عملکرد کرونومتر فوق العاده ای دارد که عاشقش خواهید شد.

مقاوم در برابر ضربه:

مقاوم در برابر ضربه بودن این ساعت ها همانطور که گفتیم در ابتدا در دهه ۱۹۸۰ طراحی شد. بنابراین ضربه و ضربه های ناگهانی بر آن تاثیر نمی گذارد. پس امروز می تونید ساعت را در هر ورزش و شرایط سختی بردارید، با آن بسکتبال بازی کنید یا آن را در پنجره طبقه دوم رها کنید بدون اینکه نگران آسیب دیدن آن باشید.

مد و استایل:

با یک ساعت جی شاک، دیگه نیازی به پوشیدن ساعت‌های ورزشی زشت لاستیکی در باشگاه یا شهر ندارید. این ساعت یک راه حل مدرن را به شما ارائه میده که تقریباً با هر لباسی که مناسب سبک زندگی ورزشی شما باشد، فوق العاده به نظر می رسد.

هشدارها:

مدیریت زمان یکی از کلیدهای موفقیت برای هر بزرگسالی است و ساعت جی شاک میتونن به شما در زنگ هشدارهای پیشرفته خود کمک کند. در این ساعت مچی ها چندین آلارم با تکرار وجود داره تا مطمئن شید که زمان خود را به خوبی مدیریت می‌کنید و از سبک زندگی پرمشغله خود پیروی می‌کنید.

شما هم به دنبال ساعتی هستید که نه تنها به استایلتون بیاد، بلکه به اندازه کافی محکم باشه که بتونه با زندگی ورزشی شما همگام بشه؟ بهتر است کاسیو جی شاک را در نظر بگیرید. این ساعت مچی ها دارای مزایا و ویژگی های بی شماری مانند آلارم، ضد آب و مقاومت در برابر ضربه است که آن را به ساعت جدید مورد علاقه شما تبدیل می کند.

جی شاک به ۶٫۵ میلیون فروش راضی نشد

پس از تجربه تلخ در فروش، تیم جی شاک تصمیم گرفت که محصولات خود را بازبینی کند و آن‌ها را از لحاظ ظاهری بهبود ببخشد. همچنین برای ایجاد تفاوت بیشتر، تصمیم بر این شد که تغییرات ریشه‌ای باشد، تغییر در تکنولوژی و مقاومت. آیب می‌گوید که این فکر، منجر به سرمایه‌گذاری بر روی تکنولوژی کنترل رادیویی و همچنین نیرو محرکه آنالوگ شد. هم‌زمان بازاریابی شرکت متحول شد و توسعه و توزیع محصولات در بازارهای فروش بهبود پیدا کرد. همچنین یک رویداد سرتاسری با عنوان «شاک جهانی» (Shock the World) در برابر جهان برگزار شد.

حرف آخر از دیدگاه فروشگاه ساعت برنارد گالری

ساعت جی شاک اصل یکی از بهترین برندهای ساعت مچی در جهان است و به مقاومت بالا و جان‌سختی معروف است. این ساعت از تنوع قابل قبولی برخوردار بوده و اکثر سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. بااین‌وجود، به دلیل امکانات بالایی که دارد، بیشتر توسط ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خرید این ساعت به‌صورت اورجینال باید دقت و تمرکز زیادی به خرج داده با حوصله به دنبال یک مرکز معتبر باشید. فروشگاه اینترنتی برنارد گالری با ارائه‌ی ساعت مچی اصل با گارانتی معتبر خریدی امن و آسان را برای شما رقم خواهد زد. بنابراین می‌توانید با اندکی گشتن در سایت برنارد گالری ساعت دلخواه خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید