فایل شیرینگ سامانه انتقال امن اطلاعات سامان

مزیت­های بالقوه فایل شیرینگ سامانه انتقال امن اطلاعات سامان

یکی از مهم­ترین دغدغه­های مدیران و صاحبان کسب و کار­های بزرگ، مشکل امنیتی است. مؤثر ترین و بهترین راه حل برای جلوگیری از بروز مشکلات در آینده و کاهش مسائل امنیتی، راه اندازی فایل شیرینگ است.

علاوه بر این، سازمان­های مدرن با هدف تسریع روند مدیریت پروژه از سیستم فایل شیرینگ استفاده می کنند. این سرویس در پیشگیری از حذف شدن داده­ها نقش بسزایی ایفا می کند. در واقع اگر عملکرد سیستم عامل های کامپیوتر با اختلال مواجه گردد، با استفاده از فایل شیرینگ امکان بازگردانی کلیه داده­های ذخیره شده در سرور مهیا است.

فایل شیرینگ شامل کلیه فایل­ها، اسناد و داده­های حائز اهمیت سازمان است که به مدیران قابلیت بررسی و نظارت بر پیشرفت کارمندان را ارائه می سازد. به عبارتی دیگر مدیران با بهره گیری از فایل شیرینگ می توانند به سطح رفاه کارکنان نظارت کامل داشته باشند و سطح پیشرفت کارکنان را پیگیری کنند.

یکی دیگر از مزایای فایل شیرینگ، کاهش زمان ارسال و دریافت فایل­ها است. از آنجایی که با راه اندازی فایل شیرینگ می توان به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن دسترسی به فایل و داده­ها را میسر کرد، از اتلاف وقت برای پیدا کردن اسناد و مدارک جلوگیری به عمل می آید و زمینه در خصوص مدیریت مؤثر فعالیت­ها مهیا می شود.

جالب است بدانید که همه اقدامات نرم افزار فایل شیرینگ در شبکه بر روی یک پلتفرم مبتنی بر وب انجام می شود و کاربران می توانند از موقعیت های مکانی گوناگون، به فایل­های دربردارنده اسناد و مدارک دسترسی داشته باشند.

بررسی­ها حاکی از آن دارند که اغلب سازمان­هایی که در راستای اشتراک گذاری داده­ها از سیستم فایل شیرینگ بهره گرفته اند، هزینه­های کسب و کار آن ها کاهش چشمگیری داشته است. در واقع اشتراک گذاری فایل­ها در گذشته به وسیله سرمایه گذاری در روش های ذخیره سازی اطلاعات همانند CD، DVD، هارد دیسک و … انجام می شده است. اما به موجب شکل گیری سرور های ابری و پرونده الکترونیکی نیاز به سرمایه گذاری در روش های اشتراک گذاری از بین رفته است.

 

ویژگی­های چشمگیر فایل شیرینگ سامانه انتقال امن اطلاعات سامان

سرویس فایل شیرینگ سامانه سامان امکان انتقال ایمن اطلاعات از داخل به بیرون از سازمان و بالعکس را در اختیار کاربران قرار می دهد.

نحوه دسترسی به فایل­ها تحت تاثیر محیط کاربر متغیر است. ممکن است فایل­ها میان دو سیستم کامپیوتر به اشتراک گذاشته شوند، بدین گونه که داده­ها در کامپیوتر یا لپ تاپ ذخیره می گردد و یک کاربر جدید به وسیله ی سیستم عامل کاری خود از آن­ها بهره می گیرد.

علاوه بر ذخیره سازی فایل در یک رایانه محلی، می توان به وسیله سیستم فایل شیرینگ فایل­ها را در یک سرور داخل شبکه ذخیره نمود. زین پس کاربرهای متعدد قادر هستند به صورت همزمان و با مجوزهای مختلف نظیر فقط  خواندن یا به اصطلاح “read-only” به فایل­ها دسترسی پیدا نمایند.

بهتر است در خصوص ایمن سازی فایل­ها، دسترسی به داده­ها تنظیم گردد و تعیین شود که کدام یک از کاربران باید به اسناد دسترسی داشته باشند.

شایان ذکر است که در محیط­های ابری فایل­ها در سرور ذخیره می گردند و کاربران ملزم هستند در خصوص دسترسی به آن­ها از اتصال اینترنت ایمن بهره بگیرند. لذا از آنجایی که فرآیند اشتراک گذاری و دسترسی به فایل­ها نیازمند اینترنت است، ممکن است تحت تاثیر سرعت ناکافی و قطع شدن اینترنت، امکان دسترسی به فایل­ها با مشکل مواجه شود.

علاوه بر این، بهتر است برنامه ای ایمن در خصوص اشتراک گذاری فایل­ها انتخاب کنید. در غیر این صورت، اگر یکی از کارمندان سازمان قوانین را نقض نماید و داده های اختصاصی را در اختیار سودجویان قرار دهد، پیدا کردن فرد مسئول تقریبا ناممکن می شود.

 

معرفی فایل شیرینگ سامانه انتقال امن اطلاعات سامان

یکی از امکانات برجسته سامانه انتقال امن اطلاعات سامان، فایل شیرینگ سازمانی است که به کلیه امکانات اعم از اسکن فایل­ها برای باج افزار، رمزگذاری، ایجاد محدودیت در دسترسی به برخی فایل­ها، پاک سازی اطلاعات سازمان از دستگاه­های گم شده، امکان بازیابی اطلاعات و فایل­های حذف شده و … مجهز است.

متجمع بین المللی تهران با بهره گیری از برنامه نویسان و متخصصان برتر ایرانی، سرویس فایل شیرینگ سازمانی را طراحی کرده است. هدف از ایجاد این سرویس، اختصاص یک سرویس میزبانی و اشتراک گذاری فایل ابری در شبکه بوده است.

شما می توانید با راه اندازی سرویس فایل شیرینگ در سامانه سامان، داده و اطلاعات حائز اهمیت سازمان یا شرکت را با ضریب ایمنی بالا نگهداری کنید و بدون اتلاف وقت، آن ها را برای همکاران خود ارسال نمایید.

برای استفاده از خدمات سامانه انتقال امن اطلاعات سامان می توانید وارد وب سایت رسمی https://rcfile.org شوید و به وسیله تکمیل فرم مشاوره، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

علاوه بر این، در صورت نیاز به دریافت پشتیبانی می توانید با شماره ی 021- 91 00 59 99 تماس حاصل کنید یا از طریق آدرس ایمیل info@rcfile.org نسبت به دریافت مشاوره اقدام فرمایید.

توجه داشته باشید که پلفترم سامانه سامان به گونه­ای طراحی شده است که کلیه سازمان­ها امکان استفاده از ویژگی های آن را داشته باشند. اما در خصوص بهره گیری از کلیه ویژگی ها می بایست شبکه داخلی و خارجی سازمان از منظر فیزیکی متمایز باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید