شاید در ابتدای تاسیس اینستاگرام کمتر کسی فکر می‌کرد که می‌توان از این شبکه اجتماعی برای راه اندازی یک کسب و کار یا درست کردن یک فروشگاه استفاده کرد. ولی امروزه افراد زیادی هستند که پیج خود را در اینستاگرام فعال کرده‌اند و در حال فروش محصولات یا خدمات خود هستند.

در این مطلب می‌خواهیم رازهای افزایش فروش در اینستاگرام را به شما بگوییم تا بتوانید، فروشگاه خود را تاسیس کرده یا فروش خود را حداقل 5 برابر کنید.

رازهای فروش در اینستاگرام + 5 راهکار تضمینی برای افزایش فروش

راز افزایش فروش در اینستاگرام

احتمالا همه شما بعد از مدتی فعالیت در پیج خود، به این نتیجه رسیده باشید که ممکن است این نتوانید به فروش خوبی برسید. یکی از دلایل اصلی کم بودن فروش پیج شما در اینستاگرام احتمالا کم بودن تعداد فالوورهای شماست که می‌توانید به سادگی با خرید فالوور اینستاگرام، این ضعف را جبران کنید و بعدا حتما در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد ولی اگر تعداد فالوورهای شما نسبتا زیاد است و فروش کمی دارید، احتمالا مشکل در جای دیگری است.

برای اینکه فروش خود را بیشتر کنید، پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را در پیج خود بررسی کرده و راه حل مشکل را بیابید.

 

1- ساخت اکانت تجاری

همانطور که ویترین مغازه به مقدار زیادی در جذب مشتری دخیل است، صفحه اصلی پیج شما نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر روی مخاطب بگذارد. سعی کنید با استفاده از عکس‌های اختصاصی از محصولات خود در کنار یک شکل جذاب گرافیکی، صفحه اصلی پیج خود را برای کاربران چشم نواز کنید. البته برای داشتن یک اکانت تجاری موفق باید موارد زیر را نیز در نظر بگیرید.

  • عکس پروفایل: سعی کنید عکس پروفایلتان تا جای ممکن به بیزینس شما ارتباط داشته باشد. اگر لوگوی اختصاصی دارید، حتما از این نشان استفاده کرده و یا در صورت نداشتن لوگو از عکس یکی از محصولات خودتان به عنوان عکس پروفایل استفاده کنید.
  • بیو جذاب: بیو یک پیج، شخصیت اصلی آن کسب و کار را می‌سازد. سعی کنید به صورت خیلی خلاصه ولی مفید خدمات خود را معرفی کرده و در مورد راه‌های ارتباطی خود توضیح دهید.
  • لینک سایت: اگر سایت اختصاصی دارید، حتما آدرس سایت را در بیو پیج قرار دهید. تحقیقات نشان داده است که قرار دادن آدرس سایت به میزان 50 درصد فروش را افزایش می‌دهد.

2- ایجاد استوری با لینک محصول

قبلا فقط پیج‌هایی با 10.000 فالوور یا بیشتر می‌توانستند لینک سایت را در استوری قرار دهند ولی حالا شما فارغ از هر تعداد فالوور اینستاگرامی که دارید، می‌توانید لینک محصولات یا خدمات خود را در استوری قرار داده و مشتریان را ترغیب کنید که بر روی این لینک کلیک کنند. با استفاده از این روش شما می‌توانید مشتریان بالقوه را به سمت سایت خود هدایت کرده و در نهایت تمامی خدمات خود را به آسانی به ‌آن‌ها معرفی کنید. از مواردی که می‌توانید در لینک‌ها استفاده کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لینک محصول
  • معرفی و نقد محصول
  • معرفی مقاله یا مطلب مهم
  • صفحه اول سایت

ترفندهای فروش در اینستاگرام

3- استفاده از هشتگ مرتبط

استفاده از هشتگ در اینستاگرام حکم کلمه کلیدی در گوگل را دارد. در حال حاضر افراد زیادی با استفاده از این کلمات کلیدی در اینستاگرام به دنبال محصول شما می‌گردند. سعی کنید برای هر پست خود، کلمات کلیدی مرتبط و مشخصی را استفاده کرده که توضیح کاملی در مورد محصول شما باشد. اگر فروشنده کفش هستید، می‌توانید از هشتگ‌هایی مانند #کفش_پسرانه #کفش_اسپورت_پسرانه #کفش_پسرانه_سایز_بزرگ و … استفاده کنید.

4- تخفیفات ویژه اینستاگرامی

اگر بازدید صفحات شما در اینستاگرام کم است و تعامل نسبتا کمی با مخاطب خود دارید، برگزاری کمپین‌های تخفیفات مناسبتی می‌تواند راه حل مشکل شما باشد. اگر سایتی دارید که بازدید نسبتا خوبی دارد، می‌توانید یک اطلاع رسانی در سایت خود قرار دهید و فروش با تخفیف بعضی از اجناستان را در اینستاگرام انجام دهید.

با این کار می‌توانید افرادی را که علاقه ندارند پیج اینستاگرام شما را دنبال کنند، مجاب کنید که به صورت روزانه پیج شما را چک کرده و از تخفیفات مختلفی که می‌گذارید بهره‌مند شوند. البته حواستان باشد که تخفیفات کاملا واقعی را به مشتری ارایه دهید تا آن‌ها بتوانند حس بهتری در زمان درخواست خدمات شما داشته باشند.

5- تولید محتوای هوشمندانه

قطعا شما بهتر از ما نسبت به اهمیت تولید محتوا واقف هستید ولی در اینجا می‌خواهیم یک راز بزرگ در مورد هنر تولید پست یا ویدیو را به شما بگوییم.

همیشه لازم نیست که به صورت کاملا مستقیم محصول یا خدمات خود را معرفی کنید و می‌توانید این کار را به صورت هوشمندانه و غیر مستقیم انجام دهید. اجازه دهید یک مثال برای شما بزنیم. شما یک اپلیکیشن برای قفل کردن برنامه اینستاگرام طراحی کرده‌اید. حالا باید در سری پست‌ها یا استوری‌های مختلفی این موضوع را به مخاطب توضیح دهید که نبودن رمز بر روی اپلیکیشن اینستاگرام چه خطراتی را در پی دارد و در نهایت راه حل خود ( یعنی اپلیکیشن طراحی شده توسط شما ) را به آن‌ها ارایه دهید.

این روش از تبلیغات غیر مستقیم امکان فروش خدمات یا محصولات شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و شما می‌توانید از این روش به صورت دوره‌ای استفاده کنید.

فروش عالی در اینستاگرام به کمک سوشال تهران

ترفندهای فروش در اینستاگرام

فروش در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر، اصول و قواعدی دارد که شما باید در طول زمان با تجربه کردن یاد بگیرید. سوشال تهران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های فروش خدمات اجتماعی می‌تواند در این مسیر به شما کمک کرده و فروش شما را چند برابر کند. به عنوان نکته آخر این موضوع را مد نظر داشته باشید که آیا خودتان حاضرید از پیجی که دارید خرید کنید؟ آیا حاضر هستید که به یک فروشگاه اینستاگرامی با تعداد فالوور کم اعتماد کرده و محصولی را از آن‌ها خریداری کنید؟ اگر جواب شما به این 2 سوال خیر است، همین الان 5 راز فروش در اینستاگرام را با دقت بیشتری بخوانید و سعی کنید در پیج خود اعمال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید