اگر شما هم مانند اکثر کاربران اینستاگرام هستید، احتمالا تنها تعداد انگشت شماری از معیارهای اینستاگرام را دنبال می کنید. شاید بررسی کنید که پست‌های شما چه تعداد لایک و کامنت دریافت کرده است یا در ماه گذشته چند دنبال کننده به دست آورده‌اید. اما آیا واقعاً می دانید که کدام معیارهای اینستاگرام مهم هستند و کدام نه؟

در این پست وبلاگ، نگاهی خواهیم داشت به تنها معیارهای اینستاگرام که باید در سال 2022 ردیابی کنید. همچنین برخی از معیارها را در نظر می گیریم تا بتوانید ببینید عملکرد شما در برابر سایر کاربران اینستاگرام چگونه است.

جایزه: یک الگوی گزارش رسانه اجتماعی رایگان دریافت کنید برای ارائه آسان و موثر عملکرد رسانه های اجتماعی خود به سهامداران کلیدی.

مهمترین معیارهای اینستاگرام برای پیگیری در سال 2022

در اینجا مهمترین معیارهای اینستاگرام برای سال 2022 آورده شده است.

نرخ رشد فالوور

نرخ رشد فالوور را نشان می دهد چقدر سریع اکانت اینستاگرام شما فالوور جذب یا از دست می دهد. این معیار مهم به شما نشان می دهد که محتوای اینستاگرام شما چقدر خوب عمل می کند و آیا مخاطبان هدف شما هستند یا خیر با برند شما درگیر است.

در حالی که ممکن است فالوورها به عنوان یک معیار سنجش بیهودگی معرفی شوند، نرخ رشد فالوور شما نشانگر خوبی برای کارآمد بودن کمپین های بازاریابی اینستاگرام شما است. اگر شاهد افزایش مداوم فالوورها هستید، احتمالاً افراد جدید برند شما را کشف کرده و با آن درگیر خواهند شد. در حالی که تعداد دقیق فالوورهای شما اهمیت کمتری دارد، سرعت تغییر آن عدد معیار خوبی برای ردیابی است.

فالوورهای اینستاگرام برای ماه آگوست به صورت نمودار نشان داده شده است

هنگام ردیابی نرخ رشد فالوور، حتماً به هر دو مورد خود نگاهی بیندازید تعداد کل فالوورها و همچنین شما رشد فالوور خالص. رشد فالوور خالص تعداد فالوورهای جدیدی است که به دست آورده اید منهای تعداد فالوورهایی که ممکن است از دست داده باشید.

معیار نرخ رشد فالوور: متوسط ​​​​اکانت اینستاگرام هر ماه 1.69 درصد رشد فالوور را مشاهده می کند. اگر به آن نمره نرسیدید، این نکات را برای افزایش فالوور اینستاگرام خود بررسی کنید.

نرخ رسیدن و رسیدن

Reach یک معیار اینستاگرام است که به شما می گوید تعداد افرادی که پست شما را دیده اند. این با برداشت‌ها متفاوت است که تعداد دفعاتی که پست شما مشاهده شده است را اندازه‌گیری می‌کند. بنابراین، اگر همان شخص پیام شما را سه بار ببیند، سه برداشت در نظر گرفته می شود. ولی هر کاربر فقط یک بار در دسترس شمارش می شود، آن را به روشی دقیق تر برای اندازه گیری تعداد افرادی که محتوای شما را دیده اند تبدیل می کند.

دسترسی اینستاگرام به صورت شماره با اطلاعات دموگرافیک در زیر نشان داده شده است

نرخ دستیابی یکی دیگر از معیارهای اینستاگرام است که به شما می گوید درصد فالوورهایی که پست شما را می بینند. برای محاسبه نرخ دسترسی، کل دسترسی یک پست را بر تعداد کل دنبال کنندگان خود تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر شما 500 مخاطب و 2000 فالوور داشته باشید، نرخ دسترسی شما 25 درصد است.

معیار رسیدن: میانگین نرخ دسترسی برای برندهایی با فالوورهای زیاد 12 درصد برای پست ها و 2 درصد برای استوری است.

نامزدی توسط فالوور

مطمئناً، شما می خواهید افراد بیشتری محتوای شما را ببینند. اما شما همچنین می خواهید افرادی که آن را می بینند واقعاً به آن اهمیت دهند، درست است؟ اینجاست که تعامل توسط فالوورها وارد می شود. این متریک اینستاگرام اندازه گیری می کند میانگین تعداد دفعاتی که هر یک از فالوورهای شما با محتوای شما درگیر می شوند. هر چه این عدد بیشتر باشد بهتر است.

برای محاسبه تعاملات بر اساس فالوورها، کافیست آن را انتخاب کنید تعداد کل تعهدات در حساب خود (لایک، نظر، اشتراک گذاری و ارسال مجدد) و تقسیم آن بر تعداد کل فالوورها شما دارید. سپس آن عدد را در 100 ضرب کنید تا یک درصد بدست آورید.

در اینجا یک مثال است: فرض کنید اکانت اینستاگرام شما 5000 فالوور دارد و در مجموع هر ماه 1000 تعامل دریافت می کند. این به شما نرخ تعامل توسط فالوورهای 10٪ (500/5000×100) می دهد.

تعاملات بر اساس معیار فالوور: متوسط ​​​​اکانت اینستاگرام دارای نرخ تعامل بین 1٪ تا 5٪ است. نرخ تعامل بر اساس معیارهای فالوور کمتر مستند شده است، اما شما می توانید هر چیزی بیش از 5٪ را برنده فرض کنید. نحوه محاسبه نرخ تعامل خود را در اینجا بیاموزید.

نامزدی از طریق دسترسی

نرخ تعامل بر اساس دسترسی به شما نشان می دهد درصد افرادی که محتوای شما را دیدند و به نوعی با آن درگیر شدند. این شامل حساب‌هایی می‌شود که صفحه شما را دنبال نمی‌کنند اما ممکن است تبلیغات، حلقه‌ها یا استوری‌های اینستاگرام شما را دیده باشند.

برای محاسبه نرخ تعامل بر اساس دسترسی، خود را تقسیم کنید نرخ مشارکت کل توسط تعداد فالوورهایی که محتوای شما به آنها رسیده است. سپس آن عدد را در 100 ضرب کنید تا یک درصد بدست آورید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام راه اندازی کرده اید و تبلیغ شما 50 لایک و 400 مورد پسند دریافت کرده است. این به شما نرخ تعامل 12.5٪ می دهد.

تعاملات بر اساس معیار رسیدن: در حالی که هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد، نرخ تعامل خوب اینستاگرام با معیار رسیدن هر چیزی بالاتر از 5٪ است.

ترافیک وب سایت

اجتماعی در خلاء وجود ندارد. در واقع، بهترین استراتژی های رسانه های اجتماعی به آنها نگاه می کند کل اکوسیستم دیجیتال و اینکه چگونه اجتماعی می تواند در افزایش ترافیک به وب سایت یا برنامه آنها نقش داشته باشد. شما می خواهید مشتریان شما نه تنها محتوای شما را ببینند، بلکه اقداماتی نیز انجام دهند – چه خرید، ثبت نام در خبرنامه یا دانلود یک برنامه. به همین دلیل است که مهم است ردیابی ترافیک وب سایت از اینستاگرام.

چند راه برای ردیابی این متریک اینستاگرام وجود دارد:

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل: با استفاده از گوگل آنالیتیکس می توانید تعداد افرادی که از اینستاگرام از وب سایت شما بازدید می کنند را ردیابی کنید. به گزارش ها → کسب → کانال ها بروید و Social را انتخاب کنید. از اینجا، می‌توانید ببینید کدام کانال‌های اجتماعی ترافیک را به وب‌سایت شما می‌آورند.

منابع ترافیک وب سایت به صورت نمودار خطی در Google Analytics نشان داده شده است

اطلاعات اینستاگرام: اگر یک پروفایل تجاری در اینستاگرام دارید، می‌توانید با استفاده از Instagram Insights کلیک‌های وب‌سایت را از اینستاگرام ردیابی کنید. برای انجام این کار، به پروفایل اینستاگرام خود بروید، روی آن کلیک کنید سه خط در گوشه سمت راست بالا و انتخاب کنید بینش ها. سپس، انتخاب کنید به حساب ها رسید و برای دیدن به پایین بروید ضربه های وب سایت.

Hootsuite: کاربران Hootsuite Team، Business و Enterprise از مزایای اضافی پیوندهای Ow.ly بهره مند می شوند که پارامترهای ردیابی دقیق را به لینک های اینستاگرام شما اضافه می کند. برای استفاده از پیوندهای Ow.ly، را انتخاب کنید با Ow.ly کوتاه کنید درحالیکه در آهنگساز. سپس، افزودن ردیابی را انتخاب کنید و پارامترهای سفارشی یا از پیش تعیین شده را تنظیم کنید. کلیک درخواست دادن. سپس داده های پیوندهای Ow.ly شما در Hootsuite Analytics نمایش داده می شود و می توانید آنها را در گزارش های رسانه های اجتماعی خود قرار دهید.

آهنگساز hootsuite در حال نشان دادن shorten با گزینه ow.ly

معیار ترافیک وب سایت: سلام، هر چه ترافیک بیشتر باشد، بهتر است. وقتی صحبت از کلیک وب سایت از اینستاگرام به میان می آید، واقعاً چیزی به نام زیاد نیست. اگر هیچ ترافیکی دریافت نمی کنید، نحوه استفاده از پیوندها و جایی برای بهبود را در نظر بگیرید.

درگیری داستانی

استوری اینستاگرام روزانه توسط 500 میلیون حساب کاربری استفاده می شود. ناگفته نماند، 58 درصد از کاربران می گویند که هستند پس از دیدن یک برند در استوری ها، بیشتر به آن علاقه مند می شوند. این ویژگی نیست که بخواهید آن را از دست بدهید!

اما، فقط پست کردن استوری اینستاگرام کافی نیست. شما باید مطمئن شوید که مردم هستند مشاهده و تعامل با آنها. اشتراک‌گذاری‌ها، پاسخ‌ها، لایک‌ها و بازدید از نمایه همه معیارهای مهم اینستاگرام هستند که می‌توانند به شما در اندازه‌گیری موفقیت استوری‌هایتان کمک کنند.

بنابراین، چگونه می توانیم تعامل Story را دنبال کنیم؟

چند راه وجود دارد. ابتدا، پس از ارسال یک استوری در پروفایل تجاری اینستاگرام خود، روی آن کلیک کنید نماد چشم در استوری شما به شما امکان می دهد ببینید چه کسی آن را مشاهده کرده است.

اسکرین شات از تعاملات داستان از جمله کلیک بر روی استیکر

برای دریافت اطلاعات دقیق تر، روی آن کلیک کنید نماد نمودار. این یک نمای کلی از اشتراک‌گذاری‌ها، پاسخ‌ها، بازدیدهای نمایه و کلیک‌های استیکر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نمایش آیکون نمودار در تجزیه و تحلیل تعامل استوری اینستاگرام

همچنین می توانید برنامه Panoramiq Insights را به داشبورد Hootsuite خود اضافه کنید. این یک نگاه ریز به شما می دهد تجزیه و تحلیل داستان، تعداد بازدیدها و تعاملات.

هنگامی که داده‌های خود را جمع‌آوری کردید، دو راه برای اندازه‌گیری تعامل Story وجود دارد.

  1. برای سنجش آگاهی: دسترسی استوری را بر تعداد فالوورها تقسیم کنید تا ببینید چند درصد از دنبال کنندگان استوری های شما را تماشا می کنند.
  2. برای اندازه گیری اقدامات: مجموع برهمکنش ها را بر دسترسی کل تقسیم کنید و آن را در 100 ضرب کنید.

معیار تعامل داستانی: میانگین استوری اینستاگرام به 5 درصد از مخاطبان شما می رسد، بنابراین هر چیزی بالاتر از آن یک بازی خانگی است.

اینستاگرام Reel به اشتراک می گذارد

حلقه‌های اینستاگرام به عنوان سریع‌ترین ویژگی اینستاگرام در حال رشد هستند. راه‌های زیادی برای اندازه‌گیری عملکرد Reel وجود دارد، از دسترسی به نمایشنامه، تعامل و فراتر از آن. اما ما می خواهیم روی سهام Reel تمرکز کنیم. چرا؟ زیرا سهام این پتانسیل را دارند که دسترسی شما را دو، سه یا حتی چهار برابر کنند. و این چیزی است که ارزش پیگیری دارد!

می‌توانید معیارهای حلقه‌های اینستاگرام خود را با استفاده از آن ردیابی کنید ویژگی Insights داخلی در اینستاگرام

برای مشاهده اشتراک‌گذاری‌های Reel در اینستاگرام، هر Reel را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید سه نقطه در گوشه سمت راست پایین سپس، کلیک کنید مشاهده Insights. داده‌های مربوط به لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، نظرات و ذخیره‌ها در اینجا در دسترس خواهد بود. حتماً میزان دسترسی را در حلقه‌های مختلف مقایسه کنید تا ببینید چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را دارد.

داده های تکی حلقه اینستاگرام نشان داده شده در تب insights instagram

معیار سهام قرقره: یک بار دیگر، بیشتر در اینجا بیشتر است. اگر محتوای شما به طور منظم به اشتراک گذاشته می شود، شما کاری را درست انجام می دهید. حتما به پست هایی که تعداد اشتراک گذاری بالایی دارند توجه داشته باشید و تجزیه و تحلیل کنید که چه چیزی باعث موفقیت آنها شده است. سپس می توانید این فرمول را برای قرقره های آینده تکرار کنید.

معیارهای جدید اینستاگرام در سال 2022

اینستاگرام دائما در حال تحول است و این بدان معناست که معیارهای این پلتفرم نیز دائما در حال تغییر هستند. برای اینکه با آخرین ترندهای اینستاگرام همراه باشید، باید از معیارهای جدیدی که در سال 2022 مهم خواهند بود آگاه باشید.

برخی از مهمترین معیارهای اینستاگرام که باید به آنها توجه داشت عبارتند از:

  • نرخ بررسی داستان ها: این معیار جدید اینستاگرام نشان می دهد که چند نفر استوری شما را از ابتدا تا انتها تماشا می کنند. این یک راه خوب برای سنجش کیفیت محتوای شما و دیدن اینکه آیا مردم واقعاً به آنچه که شما به اشتراک می گذارید علاقه مند هستند یا خیر است.
  • نرخ انصراف: اینستاگرام اکنون به شما نشان می دهد که چه تعداد از مردم ویدیوهای شما را در تمام طول مسیر تماشا می کنند. این یک معیار عالی برای ردیابی است که آیا از اینستاگرام برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می کنید، زیرا به شما ایده می دهد که چقدر ویدیوهای شما جذاب هستند.
  • مخاطبان درگیر: از این معیار برای مشاهده اطلاعات آماری از جمله مکان، سن و جنسیت برای هر کسی که با محتوای شما درگیر شده است استفاده کنید. این شامل افرادی می شود که شما را دنبال می کنند و افرادی که شما را دنبال نمی کنند.
  • تعامل قرقره ها: کل لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌هایی که حلقه‌های شما دریافت کرده‌اند.

شما آن را دارید! مهمترین معیارهای اینستاگرام برای سال 2022. آیا می خواهید به یادگیری ادامه دهید؟ راهنمای کامل ما برای تحلیل اینستاگرام برای تجارت امروز را بررسی کنید.

با Hootsuite حضور خود را در اینستاگرام سریعتر افزایش دهید. پست‌ها و داستان‌ها را از قبل برنامه‌ریزی کنید و تلاش‌های خود را با استفاده از مجموعه جامع ابزارهای تحلیل رسانه‌های اجتماعی ما نظارت کنید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید

به آسانی ردیابی تجزیه و تحلیل اینستاگرام و تولید گزارش با Hootsuite. در زمان صرفه جویی کنید و نتیجه بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید