در صنعت، مواد شیمیایی کاربرد گسترده ای دارند و لازم است مقدار دقیقی از آنها در روند تولید محصول یا تصفیه آب و فاضلاب و غیره استفاده شود. تزریق مواد شیمیایی نه تنها باید در اندازه دقیق انجام شود، بلکه در محیط ایمن و بدون تماس دست انسان باید صورت گیرد. به همین دلیل انواع پکیج تزریق مواد شیمیایی متناسب با نوع مواد توسط تعداد کمی از شرکت های ایرانی طراحی و تولید میشود. آب سازه یکی از مراکز شناخته شده در این زمینه است که تنوع بالایی در محصولات آن وجود دارد و همگی با قیمت مناسب، راندمان بالا و تضمین 100 درصد به صورت سفارشی طراحی و ساخته میشوند.

ساخت انواع پکیج تزریق مواد شیمیایی 100 درصد تضمینی

پکیج تزریق پلی الکترولیت

در بسیاری از صنایع از جمله تصفیه آب و فاضلاب یکی از چالش های مهم ذرات بسیار ریز و معلق در سیال مورد نظر هستند. این ذرات دارای بارهای الکتریکی همنام هستند و به همین دلیل نمی توانند یکدیگر را جذب کنند و همگی معلق باقی می مانند. در این شرایط از مواد منعقدکننده از قبیل پلی الکترولیت استفاده میشود. پکیج تزریق پلی الکترولیت وظیفه تزریق این مواد را در اندازه استاندارد به صورت اتوماتیک برعهده دارد.

پکیج تزریق فلوکولانت دارای یک یا چند مخزن برای نگهداری، آماده سازی و تزریق مواد منعقدکننده است که از نظر ظرفیت تنوع بالایی در آنها به چشم میخورد. پکیج تزریق پلی الکترولیت آبسازه به صورت سفارشی و متناسب با شرایط محیط و مقدار مواد منعقدکننده مورد نیاز طراحی و تولید میشود. این پکیج ها دارای انواع مختلفی هستند و از کاربردی ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

پکیج تک مخزن: این پکیج ها دارای یک مخزن برای آماده سازی و نگهداری و تزریق مواد منعقدکننده است. مواد منعقدکننده بعد از ورود به این مخزن با همزن آماده و یکدست میشود و سپس توسط دوزینگ پمپ در مقدار مورد نیاز تزریق می گردد. این پکیج ها در ظرفیت های پایین تولید میشوند و برای صنایع بزرگ کاربرد کمی دارند.

پکیج چند مخزنه: برای هر یک از مراحل نگهداری، آماده سازی و تزریق مواد منعقدکننده در این پکیج ها یک مخزن مجزا در نظر گرفته میشود.

پکیج تزریق پلی الکترولیت

پکیج تزریق آنتی اسکالانت

از دیگر محصولات آب سازه می توان به پکیج تزریق آنتی اسکالانت اشاره کرد. آنتی اسکالانت ها مواد کاهش دهنده رسوب در تاسیسات و دیگ های بخار و بویلر هستند که در دو نوع اسیدی و قلیایی دسته بندی میشوند.

در ساخت پکیج تزریق آنتی اسکالانت آبسازه از متریال های بسیار باکیفیت فلزی و پلی اتیلن استفاده شده و اجزای داخلی آن متعلق به برندهای شناخته شده دنیا هستند. متناسب با اینکه اسکالانت ها بر پایه فسفات هستند یا پلیمر نوع متریال به کار رفته برای بدنه مخازن آن تعیین می گردد. نوع پمپ های مورد استفاده در این پکیج ها نیز متنوع هستند و متناسب با شرایط محیط و صنعت مورد نظر انتخاب می شوند.

انواع پمپ تزریق مورد استفاده در این پکیج ها شامل پمپ دستی و اتوماتیک است که مقدار مواد رسوب گیری را اندازه گیری نموده و سپس تزریق را انجام می دهد. مدل های اتوماتیک مقدار مواد به صورت خودکار توسط دستگاه اندازه گیری شده و با دقت بالا تزریق آنها انجام میشود. مدل های دستی قیمت ارزان تری داشته و اپراتور انسانی در اندازه گیری مقدار مواد دخالت دارد.

پکیج تزریق بایوساید

در تصفیه آب و فاضلاب و سایر صنایع ممکن است نیاز به موادی باشد که تصفیه شیمیایی را برای از بین بردن برخی میکروارگانیسم ها انجام دهد. بایوسایدها مواد اکسید کننده و غیراکسیدکننده هستند که بعد از تزریق به سیال مورد نظر میکروارگانیسم ها را هدف قرار داده و آنها را از بین میبرد. این مواد باعث ایجاد اختلال در دیواره سلولی و غشای سلولی شده و رشد میکروارگانیسم ها را متوقف می کند.

پکیج تزریق بایوساید یکی از تجهیزات بسیار کاربردی برای انتقال مواد بایوساید به حوضچه های تصفیه آب و فاضلاب بدون دخالت دست انسان است. این پکیج ها مقدار دقیق مواد اکسیدکننده یا غیراکسیدکننده را اندازه گیری نموده و تزریق آنها را انجام می دهد. از پکیج های تزریق بایوساید در صنایع مختلف از جمله تصفیه آب و فاضلاب، صنایع داروسازی، کارخانه های تولید مواد غذایی، کاغذسازی، دامپروری و کشاورزی استفاده میشود.

پکیج تزریق بایوساید

پکیج تزریق کلر

کلر یکی از کاربردی ترین عناصر مورد استفاده در تصفیه آب و فاضلاب است که خاصیت گندزدایی و ضدعفونی بالایی دارد. علیرغم کاربرد بسیار زیادی که این عنصر در صنعت دارد، به شدت برای سلامتی انسان مضر بوده و باعث مسمویت های شدید می شود. علاوه براین، گاز کلر قابل انفجار است و نگهداری آن نیاز به دقت بالایی دارد.

پکیج تزریق کلر یکی از محصولات بسیار مناسب و کاربردی آب سازه در صنایع مختلف است که برای تزریق کلر استفاده میشود. در این پکیج ها از دوزینگ پمپ های دستی و اتوماتیک استفاده میشود که هر یک دارای تنوع بالایی هستند. از پکیج های تزریق کلر در سردخانه ها، دستگاه های آب شیرین کن صنعتی، تصفیه آب و فاضلاب و حوضچه های پرورش ماهی و آبزیان استفاده میشود.

طراحی پکیج تزریق مواد شیمیایی اختصاصی

آب سازه تیمی از افراد متخصص و باتجربه حوزه تصفیه آب و فاضلاب هستند و به همین دلیل هر یک از محصولات خود را متناسب با شرایط محیط طراحی می کنند. طراحی سفارشی و اختصاصی دستگاه ها و پکیج های تزریق مواد شیمیایی باعث افرایش راندمان دستگاه میشود. انتخاب متریال بدنه، ضخامت مخازن، تعداد مخزن ها، نوع پمپ های تزریق، برند و نوع اجزای داخلی و قابلیت های مورد نیاز در دستگاه همگی متناسب با شرایط محیط، نوع آلاینده ها و مواد شیمیایی مورد نیاز و غیره تعیین می گردند.

ساخت پکیج تزریق مواد شیمیایی

در مرحله ساخت پکیج تزریق مواد شیمیایی نیز آب سازه تمام استانداردهای روز دنیا را مد نظر قرار داده و با رعایت اصول ایمنی تولید را انجام می دهد. محصولات این مجموعه دارای ساخت استاندارد هستند و به همین دلیل برای آنها گارانتی و تضمین 100 درصد ارائه شده است. علاوه براین، این پکیج ها طراحی بسیار ساده ای داشته و استفاده از آن نیاز به تخصص بالایی ندارد و تمام مراحل کار اتوماتیک با دقت بالا انجام می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با قابلیت ها و ویژگی های این پکیج ها و استعلام قیمت می توانید نام آبسازه را در اینترنت جستجو کنید. کارشناسان این مجموعه آماده ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید پکیج تزریق مواد شیمیایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید