اشخاص بسیاری به دلایل متعددی با گذشت زمان مانند پیری ، کشیدن دندان و موارد دیگر دندان هایشان را از دست می دهند. این موضوع علاوه بر این که در طرح لبخند و ظاهر افراد ایجاد مشکل و تغییر ناخوشایند می کند ، می تواند در غذا خوردن و صحیح جویدن نیز تاثیری منفی بگذارد. هنگامی که فرد دندان خود را از دست می دهد باید به دنبال جایگزین مناسبی برای آن باشد تا سایر دندان های خود را با یکدیگر تراز کند. طی سال های گذشته پروتز دندان متحرک بسیار رایج بود که مشکلات خاص خودش را داشته است اما با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن پروسه ایمپلنت دندان که به صورت دائمی است باعث شد طرفداران بسیاری را به خود جلب کند. مشکلات وجود دندان های مصنوعی متحرک سبب می شد انجام ایمپلنت دندان در تهران یا دیگر شهر های ایران جایگزین مناسبی برای آن شود. کاشت دندان طبیعی در واقع متدی دائمی و گزینه مناسبی برای دندان های از دست رفته هستند. خوشبختانه امروزه با افزایش داوطلبان کاشت دندان داوطلبان دیگر نگران از دست دادن دندان های خود نیستند و به سراغ دندان های مصنوعی نیز نمی روند. ایمپلنت در دهان برای بیمارهیچ مشکلی را در خصوص استفاده از آن ایجاد نمی کند و فرد می تواند تا آخر عمر بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کند. از آنجایی که شک و شبه بسیاری در این زمینه وجود دارد و بسیاری از افراد از انجام این کار و درد ایجاد شده پس از آن هراس دارند ، ما تصمیم گرفتیم در خصوص این پروسه توضیحاتی را ارائه دهیم. اگر به دنبال منبع کامل و معتبری برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص هستید ما به شما سایت کلینیک دندانپزشکی ایمپلنتیا به آدرس www.implantya.com  پیشنهاد می دهیم.

 

همه چیز درباره کاشت دندان با کلینیک ایمپلنتیا

 

ایمپلنت دندان از صفر تا صد

مهم ترین مرحله پیش از شروع کاشت ایمپلنت ، مراجعه به جراح و بررسی وضعیت دندان ها ، استحکام و انسجام استخوان های آرواره فک و سلامت لثه ها است. به طور کلی مراحل ایمپلنت دندان برای دندان های جلو و سایر دندان ها یک کاربرد را دارد. در مرحله نخست، دندانپزشک ابتدا با بی حسی موضعی به کشیدن ریشه دندان باقی مانده اقدام می کند که این فرایند با شیوه آتروماتیک ، متفاوت از تکنیک های دیگر انجام می شود.

پس از آن می بایست چند هفته از کشیدن دندان بگذرد و دندانپزشک در این زمان به بررسی وضعیت استخوان فک مراجعه کننده بپردازد. برای انجام آنالیز استخوان ها ، پزشک عکس های سی تی اسکن و رادیوگرافی از دندان را برای بیمار تجویز می کند و به بررسی آن ها می پردازد.

مرحله بعدی پیوند استخوان است که اگر بیمار نیاز داشته باشد باید این پروسه صورت گیرد که بسته به وضعیت سلامت استخوان های مریض دارد. با توجه به میزان آن ، از استخوان های سالم و یا پودر استخوان فرد برای پیوند به استخوان فک استفاده می شود. دوران نقاهت و بهبودی پس از پیوند استخوان در حدود 3 ماه زمان می برد.

بعد از گذشت این زمان فک بیمار برای کاشت ایمپلنت در شرایط مناسبی قرار می گیرد. دندانپزشک ایمپلنت را به واسطه جراحی در فک شخص قرار می دهد. بعد از گذشت 5 ماه از این دوران که به آن osseointegration می گویند ، ایمپلنت و استخوان فک به یکدیگر جوش می خورند و در این زمان نوبت به نصب اباتمنت (ابزاری برای اتصال تاج و پایه ایمپلنت) می رسد. طی این دوران برای محافظت از ایمپلنت و پر شدن فضای خالی از healing  cap  استفاده می شود.

زمانی که اباتمنت به پایه یا ریشه ایمپلنت متصل شد در این زمان از یک تاج مصنوعی به طور موقت استفاده می شود. این تاج تا زمان بهبود کامل بافت نرم لثه در دهان باقی می ماند. این مدت زمان معمولاً چیزی حدود 1 تا 1.5 ماه است. پس از بهبود کامل وضعیت دندان ها ، از آن ها قالب گیری می شود. ساخت روکش مصنوعی یا همان تاج ایمپلنت نیز به چیزی حدود دو هفته زمان نیاز دارد. تاج دندان به وسیله چسب مخصوص و یا به کمک پیچ به اباتمنت متصل می شود. سوراخ پیچ به کمک مواد همرنگ دندان پر می شود. پس از طی تمامی مراحل بالا ، کاشت ایمپلنت دندان به پایان رسیده و قابل استفاده خواهد بود.

پس از پایان مراحل فوق ، ممکن است فرد بعضی از مشکلات و عارضه های کاشت دندان را مانند خونریزی جزئی ، احساس درد ، کبودی و تورم پوست ، لثه و صورت تجربه کند که کاملا طبیعی است و بهترین دکتر ایمپلنت دندان در تهران یا شهر محل زندگی شما در این زمینه توصیه های را ارائه می دهد. در این شرایط متخصص ایمپلنت برای جلوگیری از عفونت و احساس درد اقدام به تجویز آنتی بیوتیک و مسکن می کند.

سخت ترین مرحله ایمپلنت

هر کدام از مراحل جراحی ممکن است در فرد کمی ناراحتی ، درد و حتی عوارض دیگری را به دنبال داشته باشد. بنابراین اینکه افراد انتظار داشته باشند که در عمل ایمپلنت دندان هیچ گونه دردی را تجربه نمی کنند در واقع غیر واقع بینانه است و همچین چیزی غیر ممکن است. اما با وجود این ، نمی توان گفت که این پروسه درمانی و زیبایی عملی دشوار و سخت است. واقعیت این است که اگر ایمپلنت دندان توسط دندانپزشکی متخصص و با تجربه انجام شود به هیچ وجه طاقت فرسا و سخت نخواهد بود. در تمامی مراحل درمان تکنیک ایمپلنت دندان که ممکن است همراه با درد باشد جراح ، از بی حسی موضعی و یا در مواقع خاص از بی هوشی استفاده می کند از این رو مریض هیچ گونه دردی را حس نمی کند و بعد از آن توصیه هایی را ارائه می دهد که باعث کاهش عوارض جانبی شود. در واقع باید گفت سخت ترین مرحله از نظر جراح ، متصل کردن تاج یا پل به ایمپلنت ها است که مرحله پایانی می باشد و باید به طور دقیق و در جای مناسب خود قرار گیرد تا موجب لق شدن آن نشود. پزشک هنگامی که تاج دائمی ایمپلنت را آماده کرد باید آن را بر اجزای دیگر نصب می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید