سوالات متداول Chatbot: بهترین راه برای صرفه جویی در زمان در خدمات مشتری
آیا از پاسخ دادن به سوالات یکسان خسته شده اید؟
آیا از پاسخ دادن به سوالات یکسان خسته شده اید؟
از جواب دادن خسته شدی… شوخی کردم. ما متوقف می شویم.
قبلاً می دانید که پاسخ دادن به سؤالات تکراری چقدر آزاردهنده است. میتوانید با خودکار کردن خدمات مشتریان خود با رباتهای گفتگوی پرسشهای متداول، از سردرد نجات پیدا کنید. و شما در شرکت خوبی خواهید بود – صنعت چت بات در سال 2021 تقریباً 83 میلیون دلار درآمد داشت.
همچنین از مزایای تجارت الکترونیک مانند نرخ پاسخ بهتر، افزایش فروش، و کارکنان خوشحالی که آزادند کار ماهر انجام دهند، بهره مند خواهید شد.
این مقاله شما را در مورد چیستی، چگونگی و چرایی رباتهای چت پرسشهای متداول راهنمایی میکند. سپس با توصیه ربات چت مورد علاقه ما به پایان برسانید (اسپویل، این محصول خواهر ما Heyday است!)
پاداش: دریافت رایگان و آسان برای استفاده الگوی گزارش خدمات مشتری که به شما کمک می کند تلاش های ماهانه خدمات مشتری خود را در یک مکان پیگیری و محاسبه کنید.
چت ربات پرسش و پاسخ چیست؟
رباتهای گفتگوی پرسشهای متداول، رباتهایی هستند که برای پاسخ به سؤالات رایج مردم در مورد یک محصول یا خدمات طراحی شدهاند. اغلب، این چت بات ها در وب سایت ها یا در برنامه های خدمات مشتری استفاده می شوند. توانایی آنها در خودکارسازی میتواند کارهای پر زحمتی مانند پاسخ دادن به سؤالات تکراری را کاهش دهد.
بیشتر رباتها – حداقل آنهایی که از پردازش زبان طبیعی استفاده میکنند – طوری برنامهریزی شدهاند که بفهمند انسانها چگونه با ابزارهایی مانند هوش مصنوعی ارتباط برقرار میکنند. آنها می توانند به سوالاتی پاسخ دهند حتی اگر متفاوت از آنچه در ابتدا برای آن برنامه ریزی شده بود پرسیده شود.
می توانید چت بات ها را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود مانند فیس بوک و اینستاگرام ادغام کنید.
رباتهای چت پرسشهای متداول میتوانند بسیار مفید باشند، اما محدودیتهای خود را نیز دارند. به عنوان مثال، آنها ممکن است قادر به درک سؤالات پیچیده تر نباشند، یا اگر سؤال به درستی بیان نشده باشد، ممکن است پاسخ های بی معنی بدهند. شما نباید از آنها برای عذرخواهی از همسرتان، نوشتن نذر عروسی یا به عنوان یک درمانگر استفاده کنید.
پرسشهای متداول چت رباتها هنوز در حال پیشرفت هستند (آیا همه ما اینطور نیستیم؟)، اما با ادامه تکامل، آنها اصلاحتر خواهند شد.
چرا از چت ربات پرسش و پاسخ استفاده کنیم؟
چت رباتهای مبتنی بر پرسشهای متداول مزایای زیادی دارند – به ویژه، بهرهوری دفتر را بهبود میبخشند. با زمان کمتری برای پاسخ دادن به پیامها، میتوانید برای اهداف تجاری دیگر کار کنید و برای بازاریابی یا فروش خود وقت بگذارید. در اینجا پنج دلیل مفید برای به دام انداختن یک ربات وجود دارد.
صرفه جویی در زمان و هزینه های نیروی کار
زمان و پول. این دلیل اصلی این است که چرا هر کسی کاری انجام می دهد – از جمله سوالات متداول ربات چت.
خودکارسازی سوالات متداول تیم شما را از پاسخ دستی نجات می دهد. این باعث می شود تا آنها را برای انجام کارهای دیگر آزاد کند و در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند.
از خطای انسانی بپرهیزید
بزرگترین رباتهای چت انعطافپذیر نسبت به انسانها این است که آنها اشتباهات یک انسان را مرتکب نمیشوند. رباتهای گفتگوی پرسشهای متداول تنها با اطلاعاتی که به آنها دادهاید به سؤالات پاسخ میدهند. بنابراین، اگر آن اطلاعات صحیح باشد، آنها اطلاعات صحیح را به مشتریان شما ارائه می دهند.
همچنین، آنها نمی توانند بی ادب یا نامناسب باشند – مگر اینکه آنها را به این شکل بسازید، که می تواند یک تاکتیک بازاریابی سرگرم کننده باشد. اما، یک چت بات هرگز به مشتریان شما حمله نمی کند، حتی زمانی که آنها متخاصم باشند.
منبع: میم خود را بشناسید
پشتیبانی چند زبانه
چت بات ها اغلب طوری برنامه ریزی می شوند که به چندین زبان صحبت کنند. اگر مشتریانی در یک کشور چند زبانه مانند کانادا دارید، توانایی پاسخگویی به دو زبان فرانسوی و انگلیسی، پایگاه مشتریان شما را افزایش می دهد.
فروش خود را افزایش دهید
مشتریان شما اغلب یک سفر طبیعی را برای تبدیل دنبال می کنند. یک چت ربات پرسشهای متداول میتواند به هدایت آنها به آنجا کمک کند. اگر آنها با یک سوال خاص مانند “آیا به کانادا ارسال می کنید؟” میتوانید ربات چت خود را طوری برنامهریزی کنید که پاسخ دهد، سپس مشتری خود را به جایی هدایت کنید که ممکن است دوست داشته باشد، «بله، ما این کار را میکنیم. آیا به مجموعه پالتوهای زمستانی ما نگاه کردهاید؟»
میزان پاسخگویی خود را افزایش دهید
هنگامی که خودکار است، نرخ پاسخ شما از سقف خواهد بود. مردم لذت فوری را دوست دارند – مانند داشتن یک پاسخ در صورت تقاضا – و این عشق به برند شما سرایت می کند.
منبع: اوج
در یک یادداشت مشابه، رباتها مشتریان شما را از ترک صفحهای که در آن هستند برای جستجو باز میدارند یکی دیگر صفحه برای یافتن پاسخ دستیابی به آنچه می خواهند را برای مردم آسان کنید و به خاطر آن شما را دوست خواهند داشت.
انواع ربات های چت پرسش و پاسخ
سه نوع اصلی چت ربات پرسش و پاسخ وجود دارد:
- مبتنی بر قانون
- مستقل (کلید واژه) و
- هوش مصنوعی مکالمه ای
چت ربات های مبتنی بر قانون
این چتباتها بر دادهها و قوانینی تکیه میکنند که نحوه پاسخگویی آنها را دیکته میکند. می توانید فکر کنید که این ربات مانند یک فلوچارت کار می کند. بسته به درخواست ورودی، مشتری شما را به مسیری که شما تعیین کرده اید هدایت می کند.
به عنوان مثال، اگر مشتری تایپ کند، “چگونه برگردانم؟” ربات چت شما ممکن است از آنها بخواهد با سؤالاتی مانند “آیا شماره سفارش دارید، بله یا خیر؟”
این ربات ها نمی توانند به طور مستقل یاد بگیرند و به راحتی با درخواست های خارج از هنجار اشتباه گرفته می شوند.
پاداش: دریافت رایگان و آسان برای استفاده الگوی گزارش خدمات مشتری که به شما کمک می کند تلاش های ماهانه خدمات مشتری خود را در یک مکان پیگیری و محاسبه کنید.
اکنون قالب را دریافت کنید!
منبع: سرگرد تام
چت ربات های مستقل (کلمه کلیدی).
این رباتهای هوش مصنوعی از یادگیری ماشینی برای ارائه خدمات به مشتریان شما استفاده میکنند. آنها داده های ورودی مصرف کننده شما را تجزیه و تحلیل می کنند، پاسخ مناسبی را ارائه می دهند، سپس چند کلمه کلیدی را در ترکیب قرار می دهند.
هوش مصنوعی مکالمه ای
هوش مصنوعی مکالمه از پردازش زبان طبیعی و درک زبان طبیعی برای شبیه سازی مکالمه انسانی استفاده می کند.
این رباتها نه تنها به تنهایی یاد میگیرند، بلکه میتوانند نکات ظریف را درک کنند و با مشتریان شما گفتگو کنند. برای نگاهی عمیق به هوش مصنوعی مکالمه و نحوه عملکرد آن به اینجا سر بزنید.
هنگام انتخاب ربات چت پرسش و پاسخ به چه نکاتی توجه کنیم
فهم
به احتمال زیاد، چت رباتهای مبتنی بر قانون شما هیچ چیز غیرخطی را که مشتریان از آنها میپرسند، درک نکنند. بنابراین، اگر درک برای چت ربات پرسشهای متداول شما مهم است، میخواهید یکی را انتخاب کنید که بتواند زمینه را درک کند.
توانایی قرار گرفتن در جایی که کاربران شما هستند
کاربران شما ممکن است در تمام زمینه های سایت شما و در تمام نقاط تماس سوال داشته باشند. آخرین چیزی که میخواهید این است که آنها جهش کنند، زیرا چتباتی برای پاسخ دادن وجود نداشت. اطمینان حاصل کنید که ربات شما دارای قابلیت های omnichannel و صفحه است.
قابلیت گفتگو و استدلال
اگر چت بات شما نتواند مکالمه کند، مشتریان شما متوجه خواهند شد. شما همچنین می خواهید ربات شما بتواند به تنهایی همه چیز را بفهمد – بنابراین زمان کمتری را صرف رفع اشکالات یا تصحیح اشتباهات خواهید کرد. یک ربات گفتگوی متداول مبتنی بر پرسشهای متداول هوشمند و مکالمهای، بازده زمانی مثبتی را به شما میدهد.
هیچ کس هوش مصنوعی مکالمه ای را بهتر از هیدی انجام نمی دهد. اگر به دنبال نمونه اصلی چت بات پرسش و پاسخ هستید، این بهترین انتخاب ما است.
چگونه سوالات متداول را با Heyday خودکار کنیم
Heyday یک پلت فرم پیامرسانی مشتری برای خردهفروشان است که «قدرت هوش مصنوعی مکالمهای را با لمس انسانی تیم شما ترکیب میکند تا تجربیات 5 ستاره مشتریان را در مقیاس ارائه دهد.»
ربات پرسشهای متداول Heyday با مهارتهای مکالمه انسانمانند خود به همان سؤالات تکراری پاسخ میدهد که تیم پشتیبانی شما از پاسخ دادن به آنها خسته شدهاند. این تیم شما را برای انجام وظایف معنی دار آزاد می کند و آنها را در طول روز کاری درگیر نگه می دارد.
منبع: اوج
Heyday با یک ربات چت اتوماسیون سؤالات متداول همیشه فعال کار می کند. این ربات کوچک به شرکتهایی مانند David’s Tea کمک کرده است که کارمندانش با تشکر از کاهش 30 درصدی ایمیلها و تماسهای تلفنی در ماه اول خبر دادند. به طور کلی، David’s Tea نرخ اتوماسیون سؤالات متداول 88٪ را تجربه می کند.
منبع: اوج
محصول سفارشی سازمانی برای خردهفروشهای چندمکانی (مانند چای دیوید) و سایتهای تجارت الکترونیک با حجم بالا با بیش از 50000 بازدید کننده ماهانه به خوبی کار میکند. اما برای بازرگانان Shopify در هر اندازه و هر اندازه، میتوانید به راحتی پاسخهای سؤالات متداول را با الگوهای پاسخ سریع ما با برنامه Heyday خودکار کنید.
برای شروع خودکار کردن سؤالات متداول با Heyday، ابتدا طرحی را انتخاب کنید که برای سازمان شما مناسب است. اگر از برنامه Shopify استفاده می کنید، Heyday به طور خودکار در عرض 10 دقیقه با فروشگاه شما ادغام می شود. سپس، مشتریان شما میتوانند فوراً با آن برای پاسخهای پرسشهای متداول خودکار تعامل کنند. آسان-پیزی.
درخواست نسخه نمایشی Heyday
با Heyday گفتگوهای خدمات مشتری را به فروش تبدیل کنید. زمان پاسخگویی را بهبود ببخشید و محصولات بیشتری بفروشید. آن را در عمل ببینید.
نسخه ی نمایشی رایگان