سطح تکنولوژی در کشور ایران نسبت به چند دهه گذشته، پیشرفت بسیار زیادی داشته است و افراد زیادی کسب‌وکار سنتی خود را به آنلاین تبدیل کرده‌اند. امروزه بسیاری از صاحبان کسب‌وکار به این درک رسیده‌اند که داشتن سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ می‌تواند باعث افزایش آگاهی برند و رشد چشمگیر درآمد شود. از این رو، شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ زیادی به میدان آمده‌اند تا با ارائه خدمات خود، به بیزینس‌ها کمک کنند و نقش پررنگی در موفقیت آن‌ها داشته باشند.

 

شرکت دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

خدمات شرکت های دیجیتال مارکتینگ در تهران ۱۴۰۱

در ابتدا بهتر است تعریفی از دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به اقداماتی گفته می‌شود که برای فروش محصولات و خدمات از طریق کانال‌هایی مانند رسانه های اجتماعی، سئو، ایمیل و اپلیکیشن‌های موبایل صورت می‌گیرد. معمولا دیجیتال مارکتینگ به هر شکلی از بازاریابی گفته می‌شود که در بستر آنلاین امکان پذیر است. حال، با توجه به حضور کاربران زیاد در فضای اینترنت، شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ با دانشی که در این حوزه دارند، اقدامات لازم جهت فروش خدمت یا محصول شما را در سوشال مدیا، سایت، ایمیل و … انجام می‌دهند تا مخاطبان خود را مورد هدف قرار دهید. در واقع، اگر صاحب کسب‌وکار هستید؛ به راحتی می‌توانید با یکی از بهترین شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ ارتباط بگیرید و با استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ آن‌ها به رشد و فروش بیشتر برسید.

 

خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی است؟

شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ عموما خدماتی در زمینه مشاوره کسب‌وکار، طراحی سایت، تولید محتوا سئو، کمپین‌های تبلیغات، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی موتورهای جستجو ارائه می‌دهند که در ادامه هر یک از این خدمات را به صورت مختصر بررسی می‌کنیم.

 

سئو از خدمات مهم شرکت های دیجیتال مارکتینگ

یکی از اصلی‌ترین خدمت‌های شرکت‌ دیجیتال مارکتینگ، مربوط به سئو و بهینه‌سازی سایت است. بهره‌وری از خدماتسئو به شما کمک می‌کند تا سایت خود را در صفحه اول گوگل، کنار رقبای حرفه‌ای ببینید. موتور جستجوی گوگل برای رتبه‌بندی صفحات، از الگوریتم‌های مختلفی استفاده می‌کند و روز به روز این الگوریتم‌ها قوی‌تر می‌شوند. بنابراین یک شرکت دیجیتال مارکتینگ که سئو یکی از مهم‌ترین خدمات آن است؛ باید دانش کافی از شناخت الگوریتم‌ها داشته باشد و با تکیه بر مهارت و تجربه تیم سئو، سایت شما را در بین رتبه‌های برتر قرار دهد. وقتی بین رتبه‌های اول باشید، شانس دیده شدن برند شما به مراتب بیشتر است که نتیجه آن می‌تواند در فروش شما تاثیرگذار باشد.

 

خدمت بازاریابی موتور جستجو (SEM) در شرکت های دیجیتال مارکتینگ

بسیاری از افراد بهینه سازی موتورهای جستجو را با بازاریابی موتور جستجو یکی می‌دانند اما این در حالی است که این دو کاملا با یکدیگر فرق دارند. در واقع سئو یکی از زیرمجموعه‌های SEM به حساب می‌آید. بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM به چهار بخش پرداخت برای گوگل ادز، پرداخت به ازای کلیک (PPC)، پرداخت به ازای هر تماس کاربر و پرداخت به ازای هر خرید تقسیم می‌شود. این در حالی است که سئو به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است و به اقداماتی گفته می‌شود که باعث افزایش ارگانیک بازدیدکنندگان می‌شود.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی از خدمات محبوب شرکت بازاریابی دیجیتال

در دنیای مدرن امروز، همه افراد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. بسیاری فقط اینستاگرام را جز شبکه‌های اجتماعی می‌دانند اما کانال‌های دیگری نیز وجود دارند. البته درست است که اینستاگرام در کشور ما جز محبوب ترین شبکه اجتماعی به شمار می‌آید اما کاربران زیادی علاوه بر اینستاگرام، در یوتیوب، تیک تاک، تلگرام و … نیز وجود دارند. از این رو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فرصت بسیار خوبی برای حضور برند شماست تا در معرض دید همه افراد قرار بگیرد. این خدمت یکی از خدمات شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ است که به شما کمک می‌کند تا از کانال‌های ارتباطی دیگری علاوه بر سایت، مخاطبان هدف خود را جذب کنید.

 

طراحی سایت شرکت های دیجیتال مارکتینگ

برای اینکه بتوانید از خدمات متنوع دیجیتال مارکتینگ مانند سئو، بازاریابی موتور جستجو، تولید محتوا و … استفاده کنید؛ باید سایت داشته باشید. به یاد داشته باشید که طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ یکی از پایه‌های برند شما به حساب می‌آیند و برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای آنلاین، نیازمند یک سایت هستید. هر نوع بیزینسی که داشته باشید، از فروشگاه گرفته تا سایت شرکتی که خدمت می‌فروشد؛ با استفاده از خدمت طراحی سایت از شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید به دنیای مدرن کسب‌وکار وارد شوید.

 

بازاریابی ایمیلی از خدمات کاربردی شرکت دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی اگر به درستی توسط شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ انجام شود، می‌تواند مخاطبان زیادی برای کسب‌وکار شما جذب کند. این بازاریابی در بین کسب‌وکارهای B2B به مراتب بیشتر دیده می‌شود. در این روش، شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ مخاطبان هدف شما را پیدا می‌کنند و ایمیل‌های با محتوای جذاب را برایشان ارسال می‌کنند. البته نکات بسیار مهمی در این روش وجود دارد که متخصصان این حوزه با تکیه بر دانش خود، به خوبی آن‌ها را رعایت کرده و نتیجه مطلوبی برای کسب‌وکار شما ایجاد می‌کنند.

 

خدمات تولید محتوای شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ

تولید انواع محتوا، جز اصلی‌ترین خدمات شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌آید. اگر صاحب کسب‌وکار هستید، باید به خوبی بدانید که کار در هر فضای مجازی نیاز به محتوای خاص خود را دارد. برای مثال برای حضور در یوتیوب باید محتوای ویدیویی تولید کنید و نمی‌توانید استراتژی تولید محتوای سایت خود را برای شبکه اجتماعی مثل یوتیوب پیاده‌سازی کنید.

 

اجرای خدمات تبلیغاتی از مهم ترین خدمت‌ های یک شرکت بازاریابی دیجیتال

اگر در کسب‌وکار نیاز به تبلیغات داشته باشید، یک شرکت دیجیتال مارکتینگ می‌تواند تبلیغات متنوعی را برای برند شما پوشش دهد. تبلیغات باعث دیده شدن برند شما می‌شود و می‌توانید از این طریق، خدمات و محصولات خود را به مخاطبان معرفی کنید. این تبلیغات معمولا به صورت رپورتاژ آگهی، تبلیغات بنری، تبلیغ در اینستاگرام و … و یا ترکیبی از چند نوع از آن‌هاست که می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی برای بیزینس شما داشته باشد.

 

خدمت مشاوره کسب و کار در شرکت های دیجیتال مارکتینگ

مشاوره گرفتن در هر کاری با افراد کاربلد می‌تواند نقش بسیار مهمی در روند آن کار داشته باشد. هنگامی که قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار را دارید، قطعا استفاده از خدمت مشاوره از شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ می‌تواند مسیر راه را برای شما شفاف کند تا قدم‌های خود را با اطمینان بردارید. دریافت مشاوره کسب‌وکار از افراد متخصص این حوزه، می‌تواند شما را در ابتدای مسیر یا در هر کجای مسیر کسب‌وکار که هستید، از انتخاب اشتباه برای ادامه آگاه سازد و راه‌حل درست را به شما پیشنهاد دهد تا در مسیر موفقیت قرار بگیرید و برند موفقی داشته باشید.

 

مزایای استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ

همانطور که امروزه همه ما از سایت و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم و با برندها و محصولات زیادی آشنا می‌شویم؛ به این معنی است که خدمات دیجیتال مارکتینگ در کشور ما در حال رشد است و محبوبیت زیادی پیدا کرده‌است.

استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکارها مزایای بسیار زیادی دارد و به مرحله‌ای رسیده است که وقتی صاحب کسب‌وکار آنلاین باشید، باید از خدمات متنوع دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. به این صورت می‌توانید خدمات و محصولات خود را در معرض دید کاربران قرار دهید و به فروش برسید. برخی از مزایای این خدمات عبارتند از:

  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش کارایی و بهینه سازی کمپین‌ها
  • دسترسی گسترده و هدفمند به کاربران
  • افزایش نرخ بازگشت سرمایه
  • نتایج قابل اندازه گیری

 

قیمت خدمات در شرکت های دیجیتال مارکتینگ

معمولا قیمت هر خدمتی در شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ متفاوت است و این متغیر بودن قیمت به عواملی مثل قدمت آن شرکت و تخصص نیروهای آن دارد. در خدمتی مانند سئو، رقبای شما نیز نقش بسیار مهمی در قیمت دارند مثلا در برخی از کلمات که رقبا زیاد هستند، شما مجبور هستید برای رسیدن به رتبه یک و پیشی گرفتن از رقبا، هزینه بیشتری کنید.

علاوه بر این، تقاضای شما به عنوان صاحب برند از تیم دیجیتال مارکتینگ نیز یکی دیگر از عوامل موثر در متغیر بودن قیمت خدمات تاثیرگذار است. بنابراین هزینه خدمات شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ با توجه به پارامترهای مختلفی تغییر می‌کند و ثابت نیست. بهترین کار، مشورت با یک مشاور دیجیتال مارکتینگ است تا بتواند با توجه به نیاز کسب‌وکار شما، راهنمایی مناسب را برای پیشبرد اهداف برندتان در اختیارتان قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید