از کجا بفهمیم کولر گازی اینورتر است؟

از جمله مشکلاتی که کولرهای گازی قدیمی برای مصرف کنندگان ایجاد می کردند، می توان به افزایش مصرف انرژی و برق اشاره کرد. همین امر متخصصان و سازندگان را واداشت تا دست به تولید نسل جدیدی از کولرهای گازی بزنند تا از این طریق چنین مشکلی را برطرف کنند. بنابراین نوع جدید از کولرهای گازی با نام کولر اینورتر به بازار معرفی شد که قابلیت کاهش مصرف انرژی را دارد. در ادامه قصد داریم در خصوص این مدل از کولرهای گازی بیشتر صحبت کنیم.

کولر گازی اینورتر چیست؟

کولر گازی اینورتر که بیشتر آن را با نام کولرهای گازی کم مصرف می شناسند، نوع جدیدی از کولرهای گازی است که از سیستم پیشرفته تری برای خنک سازی محیط استفاده می کند. این مدل کولر گازی برعکس کولرهای گازی قدیمی به جای موتورهای دور ثابت، دارای کمپرسورهایی با دور متغییر است که می توانند مصرف انرژی و برق را بالا ببرند. وجود چنین کمپرسورهایی موجب افزایش طول عمر دستگاه شده و در هزینه های تعمیر، نگهداری و تعویض آنها صرفه جویی می کند.

برای اینکه متوجه شویم کولر گازی اینورتر است یا نه، باید با نحوه کار آن آشنا باشیم. کولرهای گازی اینورتر بعد از اینکه دمای محیط را به میزان مدنظرشان رساندند، برعکس کولرهای گازی قدیمی، موتور خود را خاموش نمی کنند؛ بلکه دور موتور را کاهش داده و بدین ترتیب از ایجاد یک شوک الکتریکی در زمان خاموش و روشن شدن موتور جلوگیری می کنند.

معایب کولر گازی اینورتر
معایب کولرگازی اینورتر

تا اینجا متوجه شدیم که این مدل از کولرها علاوه بر کاهش مصرف برق، از خراب شدن و یا عیب پیدا کردن موتور مولر نیز جلوگیری می کنند. بدین صورت طول عمر بیشتری پیدا کرده و مدت زمان طولانی تری برای شما کار خواهند کرد. اما اگر می خواهید از این مدل از کولرهای گازی استفاده کنید، باید با معایب آن ها نیز آشنا شوید.
قیمت بالاتر
اولین و شاید مهمترین عیبی که کولرهای گازی اینوتر دارند، قیمت بالای آن ها در مقایسه با سایر کولرهای گازی است. در این کولرها از کمپرسورهای حرفه ای و پیشرفته ای استفاده شده که موجب بالا رفتن قیمت نهایی آن ها شده است.

مشکلات عمیق تر

در ساخت کولرهای گازی اینورتر از مادربوردهای مرکزی استفاده شده است. از سوی دیگر باید اشاره کرد که سیستم این دستگاه ها به صورت کامل از نوع دیجیتال بوده و اگر برای مادربورد آن ها مشکلی به وجود بیایید، کل سیستم آن ها از کار خواهد افتاد.

خدمات پس از فروش کمتر

امروزه کولرهای گازی اینورتر موجود در بازار را شرکت هایی ارائه می دهند که یا نمایندگی پس از فروش در ایران ندارند و یا نمایندگی های موجود، خدمات مناسبی را به مشتریان خود ارائه نمی دهند. به همین دلیل در صورت بروز هرگونه مشکل برای این کولرها، باید هزینه های سنگینی را برای تعمیر و تعویض آن ها متقبل شوید.

نیاز به تعمیرکار ماهر

نصب و سرویس کولر گازی اینورتر یک فرایند پیچیده و پیشرفته است. از این برای نصب به افرادی نیاز است که دارای تخصص و مهارت کافی در این زمینه باشند.

کاهش عملکرد در دماهای بالا

در صورتی که دمای محیط بسیار بالاتر از حد طبیعی باشد، این امکان وجود دارد که قدرت خنک کنندگی کولر گازی اینورتر کاهش یابد.

مصرف کولر گازی اینورتر چقدر است؟

در کل می توان گفت که مصرف کولر گازی اینورتر در مقایسه با کولر گازی معمولی پایین تر است. کولرهای گازی اینورتر موجود در بازار اکثراً دارای مصرف انرژی گرید A هستند. این میزان مصرف انرژی به معنای این است که دستگاه به کمترین سطح انرژی برای ادامه فعالیت خود نیاز خواهد داشت. از این رو شما می توانید اقدام به خرید یک کولر گازی با مصرف بسیار پایین نموده و در دراز مدت در هزینه های برق خود صرفه جویی کنید.
اگر می خواهید باز هم مصرف کولر گازی اینورتر را کاهش دهید، پیشنهاد می کنیم که دمای آن را به صورت مداوم بر روی 25 درجه سانتی گراد تنظیم کنید؛ چرا که مانع از این می شود تا کولر به صورت متناوب روشن و خاموش شود و مصرف انرژی آن باز هم کاهش پیدا می کند.

تعمیر کولر با کچب در مازندران

قیمت کولر گازی اینورتر

همانطور که اشاره کردیم، قیمت کولر گازی اینورتر در مقایسه با کولرهای گازی معمولی بالاتر است. دلیل این امر نیز مزایای مختلفی است که این مدل از تجهیزات دارند. اما باید بدانید که داشتن قیمت بالای این کولرهای گازی می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر گرفته شود؛ زیرا شما در دراز مدت می توانید با صرفه جویی در مصرف انرژی، هزینه پرداخت شده را باز گردانید.
عوامل مختلفی می تواند بر روی قیمت کولر گازی اینورتر تاثیرگذار باشد. از مهمترین این عوامل می توان به برند تولید کننده، توان مصرفی دستگاه، گارانتی، کیفیت ساخت، نوسانات بازار ارز و … اشاره کرد. در صورتی که شما هم جزء افرادی هستید که می خواهید کولر گازی اینورتر را با قیمت مناسب خریداری کنید، پیشنهاد می کنیم که خرید خود را از سایت کچب انجام دهید. شرکت کچب با تکیه بر سابقه درخشان خود در عرضه انواع کولرهای گازی اینورتر، آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز است.

 

کچب؛ تعمیر کننده انواع کولرهای گازی اینورتر

انتخاب یک شرکت مطمئن برای خرید کولر کار چندان راحتی نیست؛ چرا که در صورتی می توانید یک خرید خوب و مطمئن انجام دهید که به یک فروشگاه معتبر و شناخته شده در زمینه عرضه و تعمیر کولر گازی مراجعه کنید. از جمله های شرکت های معتبر در این زمینه شرکت کچب است که در زمینه تولید انواع کولر گازی فعالیت می کند.
این شرکت در زمینه تعمیر کولر گازی، چه از نوع معمولی و چه از نوع اینورتر فعالیت داشته و با در اختیار داشتن نصاب کولر گازی خبره و متخصص، قادر است به تمامی مشتریان خود در این زمینه سرویس های خوبی ارائه دهد. شما می توانید نصب کولر گازی خود را به نصاب های کچب سپرده و و مطمئن باشید که بهترین نتیجه را از این کار خواهید گرفت.

 

نتیجه گیری

کولرهای گازی اینورتر نسل جدیدی از کولرهای گازی معمولی هستند که در سیستم خود از یک کمپرسور متغیر بهره می برند این کمپرسور به جای خاموش کردن موتور بعد از رسیدن به دمای مورد نظر، دور آن را کاهش می دهد. از این رو کولر گازی اینورتر می تواند باعث کاهش مصرف برق شده و طول عمر موتور خود را افزایش دهد. البته این مدل از کولرها دارای معایبی همچون قیمت بالاتر، تعمیرات تخصصی تر و خدمات پس از فروش کمتر دارند. اگر می خواهید بر تمامی این معایب فائق بیایید، می توانید از خدمات گسترده و متنوع شرکت کچب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید