مبل ها یکی از پر استفاده ترین و رایج ترین اجزای دکوراسیون هستن که در سال های اخیر اهمیت اون ها خیلی بیشتر از قبل افزایش پیدا کرده، اگر با اصول دکوراسیون آشنایی داشته باشید می دونید که باید روی اصلی ترین اجزای دکوراسیون تمرکز بیشتری داشت، در این مقاله از همیار سوشال قصد داریم به انواع مبلمان بپردازیم و سبک های مختلف مبلمان را مورد بررسی قرار بدیم، اگه به آشنایی با انواع مبلمان علاقمندید پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله همراه باشید، برای دسترسی به مقالات بیشتر در مورد دکوراسیون و مبلمان هم می توانید به سانترال مبل مراجعه کنید.

آشنایی با انواع مبلمان

همون طور که می بینید تنوع زیادی در طراحی و ساخت مبلمان وجود داره، اما در کنار این موارد باید به این مورد اشاره کنیم که یکسری اصول و استاندارد های پایه ای برای مبلمان وجود داره که بهتره در طراحی و ساخت هر مبلی رعایت بشه، در واقع هر مبلی که می بینید طبق اساس و استاندارد های خاص خودش به نتیجه نهایی رسیده و ساخته شده، اگر ویژگی های ظاهری مثل رنگ، حالت و اسکلت مبل، طرح پارچه، رویه چوب و… را در نظر نگیریم، مبلمان دارای چند سبک اصلی هست که در ادامه به این سبک ها می پردازیم و توضیحات لازم رو ارائه میدیم.

آشنایی با انواع مبلمان – پیشنهاد بهترین گزینه برای خرید مبل

سبک مبل چستر

یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین مبلمانی که قصد داریم در مقاله ی آشنایی با انواع مبلمان معرفی کنیم مبل چستر هست، پر استفاده ترین مبلمان در ایران و شاید جهان همین سبک مبلمان هست که خیلی مورد پسند افراد قرار میگیره، مبل چستر یا مبل چسترفیلد به راحتی قابل تشخیص هست و میشه به سادگی با بررسی چند ویژگی ظاهری به سرعت اون رو شناسایی کرد، برای مثال برخی از ویژگی های مبل چستر شامل مواردی میشه که در ادامه ذکر می کنیم:

  • مبل چستر دارای لمسه دوزی های زیادی هست که در قسمت پشتی و گهگاهی هم در بخش نشیمن مبل بکار میرن.
  • دسته ها در مبل چستر معمولا گرد و به شکلی پیچ خورده هستن و ارتفاعی به اندازه ی تکیه گاه مبل دارن.
  • معمولا مبل چستر از جنس چرم هست، اما امروزه فقط با رویه ی چرم تولید نمیشه و از پارچه و مخمل هم در ساخت و تولیدش استفاده میشه.

راهنمای خرید مبل چستر

برخی از نکاتی که باید در خرید مبل چستر رعایت کنید را در ادامه مورد بررسی قرار میدیم:

  • ابعاد در خرید مبل چستر را فراموش نکنید، سبک مبل چستر معمولا از ابعاد بزرگی تشکیل میشن که قاعدتا برای فضاهای با اندازه ی مناسب و باز مناسب هستن.
  • انتخاب مبل با رنگ مناسب یکی از دیگر مواردی هست که باید در خرید اون توجه داشته باشید، باید رنگی رو انتخاب کنید که مناسب و مکمل دکوراسیون و اجزای دکوراسیون تون باشه.
  • به کیفیت توجه داشته باشید تا در بلند مدت به مشکل نخورید، سعی کنید به استاندارد ها توجه کنید و مطمئن بشید که در ساخت مبل مورد نظر به استاندارد ها توجه شده.

این نکات تنها بخش کوچکی از مواردی بود که می بایست در خرید مبل چستر رعایت کنید، با مراجعه به بخش بالا و کلیک روی لینکی که قرار دادیم میتونید به راهنمای جامعی برای خرید مبل چستر دسترسی داشته باشید.

سبک مبل سلطنتی

یکی دیگر از سبک ها در مبلمان که در گذشته و در ایران خیلی ترند و پر استفاده شده بود مبل سلطنتی بود، البته امروزه می بینیم که به نسبت قبل کمتر ازش در دکوراسیون ها و منازل استفاده میشه مگر در مواقعی که مبل سلطنتی با همه ی اجزای دکوراسیون مطابقت داشته باشه و مکمل اون ها باشه، ولی در کل باز هم یکی از محبوب ترین هایی هست که در آشنایی با انواع مبلمان باید بدونید.

همون طور که در مورد مبل چستر ویژگی هاش رو گفتیم، در این بخش هم به ویژگی های مبل سلطنتی میپردازیم:

  • معمولا در ساخت و طراحی مبل سلطنتی از متریال با کیفیت بالا استفاده می شود که به عمر طولانی مدت مبل کمک می کند.
  • معمولا در سبک مبل سطنتی، روی چوب های نمایان مبلمان منبت کاری های ویژه ای صورت می گیرد.
  • چوب های سفید، گردو، راش معمولا در ساخت مبل سلطنتی برای پایه و دسته آن به کار می روند.
  • طراحی این سبک از مبلمان معمولا به طور شکیل و تشریفاتی است که برای فضاهای رسمی و منازل با دکوراسیون کلاسیک مناسب است.

اگه قصد خرید مبل سلطنتی رو دارید بهتر هست اول از همه سبک دکوراسیون تون رو مشخص کنید و بعد ببینید که مبل تون متناسب با سبک دکوراسیون تون هست یا نه و بعد تصمیم بگیرید که مبل سلطنتی بخرید.

سبک مبل ال

یکی دیگر از سبک هایی که قصد داریم در این مقاله از همیار سوشال بررسی کنیم، مبل ال هست، مبل ال درواقع یک نوع مبل راحتی و مدرن هست که با کنار هم قرار گرفتن چندین تکه جدا از هم تشکیل میشه.

بعضی از مدل های مبل ال دسته دارن و بعضی از مدل ها هم هیچ دسته ای ندارن، همون طور که در بالا تر هم اشاره داشتیم مبل ال یک مبل راحتی هست که معمولا برای استراحت راحت و اسون تر و خوابیدن و لم دادن مورد استفاده قرار میگیره.

در ادامه ی این بخش هم به ویژگی های مبل ال اشاره می کنیم تا بتونید انتخاب بهتری داشته باشید:

  • یکی از دلایلی که افراد برای خرید مبل یکی از گزینه های خودشون رو مبل ال قرار میدن، اینه که مبل ال به نسبت بقیه ی مبل ها فضای کمتری رو اشغال میکنه.
  • اگه اهل دورهمی و مهمانی با خانواده و دوستان هستید مبل ال یک انتخاب خوب و راحت میتونه باشه.
  • مبل ال معمولا با هر سبک دکوراسیون مدرنی مطابقت داره و مکمل دکوراسیون هست.
  • فرقی نداره که خونه ای بزرگ یا کوچیک دارید، مبل ال برای هر خونه ای با هر ابعادی مناسبه و میتونید از اون برای خونه ی با فضای کم یا زیاد استفاده کنید.

اگه سبک دکوراسیون محلی که قصد خرید مبل دارید مدرن هست، به احتمال زیاد با تهیه ی مبل ال می تونید مبلی رو داشته باشید که هم با دکوراسیون تون مطابقت داره و هم راحت هست و احساس ناخوشایندی در زمان نشستن ندارید.

سبک مبل تخت خواب شو

یکی از سبک های دیگه از مبلمان که امروزه خیلی محبوب شده، مبل تخت خواب شو هست که در واقع درون خودش یک تشک داره و به راحتی بیرون میاد و به تخت خواب تبدیل میشه، این که این سبک از مبل به تخت خواب تبدیل میشه خیلی از افراد رو مجاب کرده که دربارش تحقیق کنن و یا اون رو خریداری کنن، برخی از مزایای خرید مبل تخت خواب شو شامل موارد زیر میشه:

  • با خرید مبل تخت خواب شو میشه برای مهمان های یک یا چند روزه مشکلی وجود نداره براحتی جای خواب مهمان تامین میشه.
  • زمانی که افراد خسته هستن و میخوان استراحت کنن براحتی مبل رو به تخت خواب تبدیل میکنن و از اون برای استراحت استفاده میکنن.
  • !!! یک نکته که باید بدونید اینه که حالت تخت خواب این مبل ها بهتره که به عنوان تخت دائمی استفاده نشه، یعنی بهتره که بجای خرید مبل تخت خواب شو برای خوابیدن از تخت استفاده کنید تا مبل، چون با استفاده زیاد در دراز مدت امکان خرابی و آسیب دیدگی در مبل وجود داره و همچنین تشک دیگه کارایی اولیه رو نداره.
    البته این مورد استثنا داره، اگه فضای خونه کوچیک هست بهترین کار استفاده از همین سبک مبل هست.

مبل تخت خواب شو اگر در جای درست و مناسب خودش استفاده بشه میتونه خیلی کاربردی تر باشه و محبوب تر، سعی کنید قبل از خرید از باکیفیت بودن بخش های مختلف مبل مطمئن بشید.

خرید مبل در تهران یافت آباد – مبل نو و دست دوم از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید مبل را دارید، اول باید بودجه تعیین کنید و بعد مطابق با نیاز ها و بودجه ای که دارید به انتخاب و خرید مبل بپردازید، اما پیشنهاد ما برای خرید مبل نو از مبلمان سانترال مبل و برای خرید مبل دست دوم از خرید مبل از دیوار را پیشنهاد میکنیم.

نتیجه گیری در آشنایی با انواع مبلمان

خرید مبلمان به این دلیل که امروزه مبلمان به یکی از رایج ترین و پر اهمیت ترین اجزای هر فضایی تبدیل شده خیلی حائز اهمیت هست، بهتره که قبل از انتخاب و خرید مبلمان تحقیق کنید، مقالات مختلفی را بخوانید و همچنین از ویژگی های هر مبل آگاه باشید.

در نهایت از این که تا انتهای مقاله ی اشنایی با انواع مبلمان همراه بودید سپاس گزاریم، برای مقالات بیشتر می توانید به سایت های فعال در این حوزه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید