آغاز مسیر موفقیت با آموزش کاشت ناخن: کلاس‌های تخصصی در آموزشگاه گل گیس

این روزها، افراد زیادی به‌دنبال شغل دوم و سوم هستند که درآمد خود را افزایش دهند. با توجه به شرایط اقتصادی، حقوق کارمندی کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد. پس اگر شما نیز دنبال یادگیری مهارتی هستید که با آن بتوانید درآمدزایی کنید، ما آموزش کاشت ناخن و آموزش طراحی ناخن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. با توجه به استقبال زیاد خانم‌ها از این لاین پرطرفدار، کاشت و خدمات مربوط به ناخن بازار کار مناسبی دارد. ناخن‌کاری برخلاف خیلی از شاخه‌های آرایشگری فصلی نیست و مشتری‌های شما ماهی یک‌بار به شما مراجعه خواهندکرد.

پس همراه ما باشید که مفصل درباره‌‌ی بازار کار، شرایط این شغل و دوره‌های آموزشی کاشت و طراحی ناخن توضیح می‌دهیم.

 

چرا آموزش کاشت ناخن مهارتی مناسب و درآمدزا است؟

این روزها، خانم‌های زیادی به زیبایی و سلامت پوست، مو و ناخن‌های خود اهمیت می‌دهند و برای آن هزینه می‌کنند. استقبال خانم‌ها از لاین زیبایی مختص یک سن نیست؛ از تمام رده‌های سنی، از دختران نوجوان تا زنان میانسال و هر قشری از جامعه با هر مقدار درآمدی کارهای زیبایی را انجام می‌دهند. تعداد سالن‌های زیبایی روزبه‌روز در حال افزایش است و پرسنل زیادی در آن مشغول‌به‌کار هستند. باوجود اینکه ناخن‌کاران زیادی در هر سالن زیبایی فعالیت می‌کنند، بازار کار کاشت ناخن اشباع نشده‌است. چون‌که پرطرفدارترین و پراستقبال‌ترین لاین آرایشگاه، کاشت ناخن و خدمات ناخن است. هر خانومی با هر سلیقه‌ای می‌تواند یکی از خدمات ناخن را انتخاب کند.

شما اگر در مکانی درست و حرفه‌ای آموزش ببینید و تمام سرفصل‌ها و مدل‌های کاشت، لمینت و طراحی ناخن را یاد بگیرید؛ صحیح و اصولی زیر نظر مربی تمرین کنید، می‌توانید در سالنی معتبر شروع به کار کنید.

ما به شما تمام توضیحات را در مورد مراحل و انواع کاشت ناخن می‌‌دهیم و به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید آموزشگاهی حرفه‌ای را انتخاب کنید که تمامی موارد مورد نیاز را به شما آموزش دهد و سرفصلی جا نماند.

 

اصول و مراحل آموزش کاشت ناخن

 

برای آموزش کاشت ناخن شما باید اصول آن را بشناسید و با توجه به آن‌ها آموزشی صحیح ببینید.

اصل اول، شناخت ساختمان ناخن است. شما به‌عنوان ناخن‌کاری حرفه‌ای باید از ابتدایی‌ترین مراحل شروع به یادگیری کنید که در مراحل پیشرفته به شما کمک خواهدکرد.

اصل دوم شناخت ابزار و مواد کاشت ناخن است. در هر دوره آموزشی باید تمامی ابزار و نحوه صحیح استفاده از آنان به شما یاد داده شود. موادی که لازم دارید و تهیه آن و تشخیص کیفیت مواد نیز از دیگر موارد مهم است.

 

مراحل کاشت ناخن در ۴ بخش خلاصه می‌شود.

  • زیرسازی
  • مواد گذاری
  • سوهان‌کشی
  • طراحی ناخن

این مراحل باید به صورت پایه‌ای به شما آموزش داده شود. هر کدام از این کارها خود شامل مراحلی دیگر می‌شود که به شما توضیح می‌دهیم.

 

زیرسازی

آموزش کاشت ناخن

زیرسازی اولین و مهم‌ترین مرحله از کاشت ناخن می‌باشد چون اگر درست و اصولی صورت نگیرد باعث هوا گرفتگی و افتادن ناخن مشتری می‌شود.

اولین مرحله از زیرسازی مانیکور خشک است. شما با دقت این کار را باید انجام دهید که مشکلاتی مانند زخم اطرف ناخن و یا باقی ماندن کوتیکول روی صدف ناخن، پیش نیاید.

دومین مرحله خراش دادن سطح ناخن است. این کار باعث می‌شود مواد بیشتر و بهتر به ناخن بچسبد و چربی‌های سطح ناخن از بین برود. این کار با نازک کردن ناخن فرق دارد. در آموزشی صحیح شما این تفاوت را یاد خواهیدگرفت. نازک کردن صدف ناخن باعث از بین رفتن کراتین ناخن می‌شود و در کاشت مشکل ایجاد می‌کند.

 

مواد گذاری

آموزش کاشت ناخن

این مرحله‌ای مشترک بین تمام کاشت‌هاست. با یادگیری اصول اولیه و صحیح مواد گذاری، شما می‌توانید تمامی کاشت‌ها را به‌خوبی انجام دهید. شناخت مواد و ترکیب آنان مواردی مهم است که با شناخت ابزار و کاربرد آنان تکمیل می‌شود. با رعایت تمامی موارد شما می‌توانید مواد گذاری صحیح را انجام دهید.

مراحل مواد گذاری با انتخاب قلم مناسب آغاز می‌شود. راحتی ناخن‌کار و سایز ناخن مشتری در این انتخاب تأثیر دارد.

بعد از آن باید به‌طور صحیح و با غلظتی مناسب مواد برداشته‌شود. اگر ضخامت مواد گذاشته‌شده، درست انتخاب شود، سوهان‌کشی کوتاه‌تر می‌شود و نتیجه نهایی کار نیز تمیزتر و بهتر است.

 

سوهان‌کشی

آموزش کاشت و طراحی ناخن

فرم نهایی ناخن با استفاده از سوهان برقی و سر سوهان‌های مخصوص، شکل می‌گیرد. در سوهان‌کشی ابتدا ناهمواری‌هایی که هنگام مواد گذاری ایجاد شده است را از بین می‌بریم. هرچه شما تجربه بیشتری کسب کنید و مواد گذاری صحیح‌تری صورت بگیرد، ناهمواری کمتری وجود دارد.

در دوره آموزش شما انتخاب درست سرسوهان، زاویه درست سرسوهان با ناخن و صحیح گرفتن سوهان را یاد می‌گیرید.

سپس  دورگیری انجام می‌دهید و بعد با استفاده از سرسوهان الماسه، فرم نهایی را روی ناخن ایجاد می‌کنید.

 

طراحی ناخن

آموزش طراحی ناخن

آخرین مرحله از کاشت ناخن، لاک زدن و طراحی است. این مرحله بنا به درخواست و سلیقه مشتری است. گاهی مشتری ساده‌پسند است و به زدن یک لاک ساده بسنده می‌کند و گاهی مشتری طرح‌های پرکار و شلوغ را از شما می‌خواهد.

 

نکات تکمیلی

علاوه‌بر مراحل بالا، یک سری نکات تکمیلی نیز هستند که دانستن آن‌ها به شما کمک خواهد کرد.

شناخت انواع فرم ناخن و نحوه درست ایجاد آن‌ها از جمله کارهای ضروری است که باید آن را یاد بگیرید. شما باید بدانید که هر فرمی برای چه نوع صدف ناخنی مناسب‌تر و بهتر است و آن را به مشتری پیشنهاد بدهید.

نحوه صحیح لاک زدن نیز به سرعت و دقت زیاد نیاز دارد که در زیبایی انتهای کار کاملاً تأثیر مستقیم دارد.

شما باید مشکلات کاشت ناخن را نیز به‌خوبی بشناسید. در صورت اتفاق افتادن بدانید که چه اقداماتی برای برطرف کردن آن‌ها لازم است. هواگرفتگی، افتادن ناخن کاشته‌شده، ایجاد قارچ ناخن از جمله مشکلات شایع است.

اگر علائمی از قارچ یا بیماری‌های مربوط به پوست را در ناخن مشاهده کردید، از مشتری بخواهید که به پزشک مراجعه کند. شما حق پیشنهاد درمان ندارید تنها وظیفه دارید که علائم بیماری را شناسایی کنید و به مشتری اطلاع بدهید.

شما باید برای محیط کار خود فضای مناسبی ایجاد کنید که دارای تهویه و نور مناسبی باشد. میز و صندلی استانداردی تهیه کنید که ارتفاع و راحتی مناسبی داشته باشد.

ضدعفونی کردن ابزار، وسایل کار و محیط نیز از اقدامات بسیار مهم و ضروری است؛ چون به خاطر تماس مستقیم با پوست، اگر آلودگی ایجاد شود سریع به مشتریان منتقل می‌شود.

تمامی این مراحلی که عنوان شد، دوره مقدماتی کاشت ناخن است. بعد از یادگیری و آموزش این اصول به صورت تئوری، شما باید کار عملی را زیرنظر مربی انجام‌دهید که شما را به ناخن‌کاری با مهارت بالا تبدیل می‌کند. برای رسیدن به مهارت بالا، شما نیازمند تمرین زیاد هستید.

 

انواع روش‌های کاشت ناخن

آموزشگاه آرایشگری زنانه

در آموزش کاشت ناخن، روش‌های بسیار متنوعی وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها نیز سرفصل‌های مربوط به خود را دارد.

ما انواع روش‌های کاشت را نام می‌بریم و توضیح مختصری در مورد آنان به شما می‌دهیم که در دوره‌های آموزش شما به صورت مفصل آنان را یاد می‌گیرید و تمرین خواهید کرد.

 

آموزش کاشت ناخن مادر

آموزش کاشت ناخن مادر، بیس و پایه کاشت است. این نوع کاشت، کاشت ابتدایی به‌حساب می‌آید. وقتی شما این نوع کاشت را یاد بگیرید، کاشت با پودر و ژل را نیز به راحتی یاد خواهیدگرفت.

 

آموزش کاشت ناخن با ژل

کاشت با ژل روشی محبوب بین مشتریان است. در این نوع کاشت، به علت انعطاف‌پذیری ناخن دوام خوبی دارد و دچار شکستگی نمی‌شود. هم‌چنین از لیکویید استفاده نمی‌شود و بوی نامطبوع آن مشتری را اذیت نمی‌کند. از این رو آموزش کاشت ناخن با ژل یکی از مهم‌‌‌ترین آیتم‌های آموزشی محسوب می‌شود.

 

آموزش کاشت ناخن با پودر

یکی از اصلی‌ترین آموزش‌ها در کاشت ناخن، آموزش کاشت ناخن با پودر است. در این نوع کاشت، از پودر اکریلیک استفاده می‌شود. کاشت با پودر زیر شاخه‌های متنوعی دارد.

 

آموزش کاشت ناخن هلویی

این نوع کاشت رنگ طبیعی دارد و بهترین انتخاب برای کاشت‌های کوتاه و طبیعی است. کاشت ناخن هلویی انتخاب افراد ساده‌پسند هست که کاشت‌های بلند و غیرطبیعی را دوست ندارند. کسانی که می‌خواهند ناخن‌های مرتبی داشته‌باشند و صدف ناخن خود را نیز اصلاح کنند.

 

آموزش کاشت ناخن با قالب

کاشتی سریع و آسان که با قالب‌های مخصوص انجام می‌شود. زمانی که ناخن‌کار وقت زیادی ندارد می‌تواند از این روش استفاده کند. این نوع از کاشت در مقابل ضربه و رطوبت زیاد مقاوم نیست. این عوامل باعث می‌شود که زیر ناخن هوا برود و قارچ رشد کند.

دوره آموزش کاشت و طراحی ناخن

آموزش کاشت با پلی‌ژل

کاشت ناخن با پلی‌ژل از تکنیک‌های جدیدی است که وارد این عرصه شده است. این نوع کاشت استحکام و مقاومت کاشت با پودر را داراست ولی انعطاف بیشتری دارد. ناخنی طبیعی با ماندگاری بالا با این مدل کاشت ایجاد می‌شود. مواد به کار رفته در این نوع کاشت، ژل‌های تیوپی هستند که در دو مدل هارد ژل و سافت ژل و رنگ‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شود.

 

آموزش کاشت ناخن با ژل کاسه‌ای

نوعی ژل نیز موجود است که در قوطی‌های دربسته هستند. این نوع ژل علاوه‌بر کاشت ناخن، در صدف‌سازی ناخن، شبنم‌گذاری و برجسته‌سازی در طراحی نیز استفاده می‌شود. رنگ‌های پرکاربرد آن رنگ کلیر یا بی‌رنگ برای کارهای طراحی و صدف سازی است و رنگ هلویی و صورتی نیز برای  کاشت ناخن  استفاده می‌شود.

 

آموزش کاور ناخن

در کاور یا لمینت مواد کاشت روی ناخن طبیعی قرار می‌گیرد و مقاومت ناخن را در برابر شکستن بالا می‌برد. در این نوع کار، بلندی ناخن در اندازه قد ناخن خود مشتری است.

 

آموزش ژلیش ناخن

شما در ژلیش، بعد از یک مانیکور ساده لاک ژل را روی ناخن می‌زنید. انتخابی ساده برای مرتب بودن دستان شماست و حدود یک هفته دوام دارد.

 

هواگیری در کاشت ناخن

اگر بین سطح  ناخن و مواد کاشت فاصله بیفتد، ناخن هوا گرفته‌است. این محل امکان رشد قارچ  را دارد و احتمال بروز عفونت بالا می‌رود. پس هواگیری ناخن یکی از اصول کاشت ناخن است که حتماً باید آموزش ببینید.

 

ریموو کردن ناخن کاشت

اگر مشتری به هر دلیلی بخواهد موادی که برای کاشت روی ناخن‌هایش گذاشته‌شده است را بردارد، شما باید نحوه انجام دادن اصولی این کار را آموزش دیده‌باشید. اگر آموزش صحیح ریموو کردن ناخن را یاد گرفته‌باشید، بدون اینکه به ناخن آسیب وارد شود، این کار انجام می‌شود.

 

وسایل و ابزارهای مورد نیاز در کاشت ناخن

ابزار کاشت ناخن

شما برای آموزش کاشت ناخن و بعد از اتمام دوره آموزشی، برای شروع به کار به یک سری وسایل نیاز دارید که باید تهیه کنید. این وسایل عبارتند از:

  • سوهان برقی
  • سوهان دستی
  • ست سرسوهان مانیکور
  • سرسوهان الماسه استوانه
  • سرسوهان الماسه استوانه سرگرد
  • دستگاه uv
  • عقب‌زن
  • نیپر
  • قلم وان‌بال
  • قلم تخت
  • قلم کار با ژل
  • کاتر تیپ
  • فرمر
  • قالب کاشت

 

آموزش طراحی ناخن

آموزش طراحی ناخن

شما برای تکمیل دوره آموزش کاشت ناخن، باید طراحی ناخن را نیز آموزش ببینید. طراحی ناخن تکمیل‌کننده کار و ویترین نهایی کار شماست. آموزش طراحی ناخن در دوره‌ها و سطح‌های مختلفی ارائه می‌شود. شما بنابر سطح توقع‌های مشتری‌هایتان و توانایی خود می‌توانید یک سری از طرح‌های پرتقاضا را آموزش ببینید.

بعضی از ناخن‌کاران فقط طراحی ناخن انجام می‌دهند. این افراد در سالن‌های زیبایی که به‌صورت تخصصی خدمات ناخن ارائه می‌دهند مشغول هستند. افرادی کار کاشت را انجام می‌دهند و آنان فقط لاک زدن و طرح دلخواه مشتری را انجام می‌دهند. پس فقط با آموزش طراحی ناخن نیز شما می‌توانید مشغول‌به‌کار شوید.

 

ابزارهای طراحی ناخن

برای طراحی ناخن، احتیاج به ابزار و وسایل خیلی زیادی ندارید. با تهیه لوازم زیر می‌توانید آموزش و کار خود را شروع کنید.

  • ست قلم طراحی
  • کروم
  • شوگر
  • فویل
  • ژل طراحی
  • پولک
  • نگین
  • اکلیل

 

شما با استفاده از پودرهای دیزاین مثل کروم، شوگر و پودر داستر تغییرات زیادی در ظاهر ناخن به‌وجود می‌آورید.

برچسب فرنچ برای انواع طرح‌های فرنچ به‌کار می‌رود. بعد از مدتی که تسلط بیشتری روی طراحی پیدا کرده‌اید، می‌توانید با قلم نیز فرنچ را انجام دهید.

آسان‌ترین راه طراحی ناخن، استفاده از لنز و استیکر است. با استفاده از نوار دیزاین نیز می‌توان هزاران طرح متنوع ایجاد کرد.

طراحی با فویل نیز روشی تقریباً راحت است که با چند بار تمرین یاد خواهیدگرفت. شما می‌توانید با ورقه‌های نازکی از فویل ناخن را دیزاین کنید.

با شابلون‌های کاغذی یک بار مصرف می‌توان طرح را به راحتی روی ناخن منتقل کرد.

آمبره با اسفنج نیز دیزاینی جدید و پرطرفدار است.

دیزاین با نگین و مروارید نیز قبلاً طرفداران زیادی داشت اما دیگر خیلی کاربرد ندارد.

دیزاین با لاک‌ژل شاین نیز روشی راحت و پرطرفدار است.

شما با کمی خلاقیت و با ذوق و سلیقه خود می‌توانید این طرح‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید و طرح‌های جدیدی بزنید.

 

نکات تکمیلی برای ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی کاشت و طراحی ناخن

آموزشگاه آرایشگری زنانه

قبل از ثبت‌نام در دوره‌های آموزش کاشت و طراحی ناخن به چند نکته توجه داشته باشید تا بهترین دوره آموزشی را شرکت کنید.

مکان آموزش: آموزش باید در جایی صورت بگیرد که مدرس فقط آموزش دهد نه اینکه حین آموزش به شما، کار مشتری‌های خودش را نیز انجام دهد.

مدت زمان آموزش: شما باید دقت کنید که برای هر مبحث آموزشی چقدر زمان اختصاص داده شده است. مثلاً روش‌های کاشت را در مدت زمان کمی نمی‌توان آموزش داد. پس زمان هر آموزش، ملاک خوبی برای تأیید یا رد یک آموزشگاه است.

مباحث آموزش: قبل از شروع دوره، باید طرح درسی دوره کاملاً مشخص باشد. این‌که هر جلسه به چه مباحثی پرداخته می‌شود. پس یک دوره صفرتاصد، کلی هست و مشخص نمی‌کند دقیقاً چه مطالبی آموزش داده می‌شود.

تأمین مواد و وسایل مورد نیاز: بعضی از آموزشگاه‌ها، هنرجو را مجبور می‌کنند که لوازم و مواد مورد نیاز را از خودشان یا جایی که معرفی می‌کنند، تهیه کنند. با پرس‌وجو کردن از افرادی که با این کار آشنا هستند می‌توانید بفهمید که آیا کیفیت مواد خوب است یا قیمت آن مناسب است یا نه. اگر در این مورد آموزشگاه مواد با کیفیت را با قیمت واقعی آن در اختیار هنرجو قرار بدهد دلیلی بر درستی رفتار آموزشگاه است.

 

 

مربی حرفه‌ای آموزش کاشت و طراحی ناخن

اگر شما دوره‌های آموزشی خوبی را طی کنید و بعد از مدتی کسب مهارت و تجربه، خود را به برند تبدیل کنید، می‌توانید وارد حرفه تدریس این کار شوید. با گرفتن مدرک‌های مورد نیاز و شروع به کار در آموزشگاهی معتبر، مدرس حرفه‌ای شوید.

در این صورت با برگزاری دوره‌ها و ورکشاپ‌های مختلف به درآمد چند صد میلیونی در سال می‌رسید.

 

حرف آخر

ما در این مطلب عنوان کردیم که امروزه همه به‌دنبال درآمدزایی و استقلال مالی هستند. استخدام در ادارات دولتی و خصوصی بسیار سخت شده‌است و جز افرادی محدود و با تحصیلات خاص نمی‌توانند در ارگان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی کار کنند.

از دیگر معایب شغل کارمندی این است که حقوقی ثابت و کمی دارد و با توجه به تورم سالیانه، افزایش حقوق خیلی کمی دارد.

اگر ابتدای راه هستید و هنوز شغلی ندارید یا می‌خواهید که کارمندی را کنار بگذارید و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید و درآمد خود را افزایش دهید؛ به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارید.

پس بهترین و کم‌ریسک‌ترین کار برای رسیدن به درآمد بالا و مستقل شدن از لحاظ مالی بدون این‌که به سرمایه هنگفت در ابتدای کار نیاز داشته باشید یا ترس از دست دادن سرمایه خود را داشته باشید، این است که مهارتی یاد بگیرید. شما با یادگرفتن مهارتی پرکاربرد که نیاز جامعه است، می‌توانید به درآمد خوبی برسید.

همان‌طور که در مطلب بیان کردیم، یکی از این مهارت‌های پرطرفدار و پردرآمد آموزش کاشت ناخن و آموزش طراحی ناخن است. کافی است شما یک بار هزینه کنید و در آموزشگاه آرایشگری زنانه معتبر، در دوره‌های آموزشی شرکت کنید و لوازم و وسایل مورد نیاز آن را تهیه کنید. بعد از مدتی کار کردن و کسب تجربه و مهارت کافی می‌توانید به درآمد دلخواهتان برسید.

آموزشگاه آرایشگری زنانه گل گیس از معتبرترین و پرسابقه‌ترین آموزشگاه‌های آرایشگری است که سال‌هاست بهترین دوره‌های آموزشی را توسط مربیانی باتجربه و حرفه‌ای برای هنرجویان برگزار می‌کنند. این آموزشگاه دوره‎‌های مختلف آرایشی و پیرایش را به صورت تخصصی و در دوره‌های مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌کند. یکی از نقاط قوت این مجموعه، دوره‌های آموزش کاشت ناخن، آموزش طراحی ناخن و آموزش پدیکور پا و پارافین تراپی است.

این آموزشگاه تسهیلاتی برای افرادی که خارج از تهران زندگی می‌کنند نیز در نظر گرفته‌است.

برای آشنایی با این آموزشگاه آرایشگری زنانه و دوره‌های آموزشی آن کافی است که عبارت “آموزشگاه آرایشگری زنانه گل گیس” را در گوگل سرچ کنید و یا به آدرس  وب‌سایت این آموزشگاه به آدرس www.Golgisamoz.com مراجعه فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید