یادگیری نحوه کار با لپ تاپ لنوو با توجه به قابلیت‌های فراوانی که در این محصولات وجود دارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که آگاهی به این اطلاعات، تجربه کاربری لذت‌ بخش‌‌تری را برای طرفداران لپ تاپ لنوو به همراه خواهد داشت. در نحوه کاربری این نوع از محصولات لنوو، سوال‌های متفاوتی برای کاربران مطرح می‌شود. چطور با لپ تاپ Lenovo کار کنم ؟ به چه صورت روشن می‌شود ؟ از چه طریق می‌توان برنامه‌ها را پرسونالایز کرد ؟ و سوالات مهم دیگر که توجه به پاسخ همه این سوالات برای کار با لپ تاپ لنوو اهمیت دارد.

لپ ‌تاپ‌های لنوو در مدل‌های مختلفی بر اساس نیاز و سلیقه کاربران طراحی و تولید می‌شوند. کاربران می‌توانند با استفاده از مدل‌های لپ‌ تاپ‌ لنوو، انواع برنامه‌های پیچیده و پروژه‌های مهندسی را انجام دهند. حتی این لپ تاپ‌ها قادرند نسبت به اجرای برنامه‌های سنگین طراحی و غیره نیز، بهترین خروجی‌ها را برای کاربران فراهم آورند. امروزه شاهد آن هستیم که تعداد کاربران محصولات لنوو مخصوصا لپ تاپ، روز به روز بیشتر می‌شوند. دلیل این استقبال طراحی و تولید لپ ‌تاپ‌های بسیار کاربردی بر اساس استفاده از بهترین و مدرن‌ترین تکنولوژی‌ها و قطعات است.

از طرف دیگر علاقه‌مندی کاربران بیشتر از خرید کامپیوتر‌های شخصی، به تهیه لپ تاپ سوق پیدا کرده است. دلیل این انتخاب واضح است. چرا که لپ تاپ‌های لنوو نسبت به کامپیوتر‌های شخصی، از امتیاز‌های بیشتری برخوردارند. حتی قیمت محصولات لپ تاپ لنوو نیز با توجه به مدل‌های مشابه و کامپیوتر‌های شخصی، کم‌تر است. به همین خاطر آموزش کار با لپ تاپ لنوو، موضوع بسیار مهمی است که کاربران باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آموزش کار با لپ تاپ لنوو

کار با لپ تاپ

آیا کار با لپ تاپ لنوو برای کاربران سودمند است ؟

شاید در ابتدا توقع داشته باشید با موضوعاتی همچون راه‌کار نگهداری از لپ ‌تاپ، نگهداری از صفحه نمایش، چگونگی کار با نرم‌افزارها، با سیستم عامل و غیره مقاله را شروع کنیم. اما نه، بهترین انتخاب آشنایی شما مخاطبان با نحوه درآمدزایی از لپ ‌تاپ‌های لنوو است. نام مقاله ( آموزش کار با لپ تاپ لنوو ) است. پس بهتر است با معرفی راهکارهای درآمدزایی توسط کاربری با لپ تاپ لنوو آغاز کنیم.

لپ تاپ لنوو ابزاری است که می‌تواند همیشه همراه کاربران باشد. لپ تاپ‌های لنوو مانند کامپیوترهای شخصی از قابلیت‌های فراوانی برخوردارند. این محصولات لنوو با توجه به داشتن توانمندی‌های زیاد، می‌توانند مانند کامپیوترهای شخصی و حتی بهتر از آنها به کاربران خدمات ارائه دهند. با توجه به اینکه کاربران می‌توانند در خانه یا بیرون از خانه لپ تاپ‌های لنوو را همراه خود داشته باشند، شرایط برای کاربری هرچه بیشتر از لپ تاپ برای کاربران فراهم است.

یعنی نباید کاربری از لپ‌ تاپ‌های لنوو تنها به هدف وب‌گردی، تماشای ویدیو، اجرای نرم‌افزارهای مختلف و یا اجرای گیم محدود شود. کاربران می‌توانند به راحتی در کنار استفاده از لپ ‌تاپ‌های لنوو، برای خود درآمدزایی نیز داشته باشند. به این نوع از فعالیت‌ها دورکاری و به افراد دورکار به اصطلاح فریلنسر Freelancer گفته می‌شود.

آیا برای آغاز درآمدزایی توسط لپ تاپ لنوو داشتن ایده‌های کاربردی مهم است ؟

راهکارها و ایده‌های متفاوتی به هدف آغاز درآمدزایی با استفاده از لپ ‌تاپ‌های لنوو وجود دارد. آنچه که مهم است داشتن یک نقطه شروع است. به همین خاطر ابتدا لازم است علاقمندی‌ها و تخصص خود را شناسایی کنید. پس از آن با توجه به توانمندی‌هایی که دارید، نسبت به انتخاب و کسب آموزش مهارت‌های مختلف اقدام نمایید. وقتی توانمندی خود را نسبت به اجرای یک فعالیت یا چند فعالیت ارتقا دادید، حالا زمان خوبی است برای اینکه بتوانید برای خود شرایط درآمدزایی با استفاده از لپ تاپ لنوو را آغاز کنید.

کار با لپ تاپ

چه فعالیت‌هایی می‌تواند به هدف درآمدزایی با لپ تاپ لنوو کاربردی باشد ؟

پیشنهاد‌های متعددی بر اساس داشتن لپ تاپ لنوو در مسیر کاربران به هدف درآمدزایی در قالب فریلنسری وجود دارد. کاربر می‌تواند با توجه به کار با لپ تاپ اطلاعات خود را به دیگران بفروشد.

بلاگر شوید

کاربران می‌توانند بلاگر شود و در محیط‌های مجازی مانند اینستاگرام، یوتیوب و غیره، ادمین شود و فعالیت‌های کاربردی انجام دهد. یا حتی می‌تواند خدمات و محصولات خود و دیگران را در محیط‌های مجازی به فروش برساند.

سایت طراحی کنید

یکی دیگر از فعالیت‌های پردرآمد که می‌توان با استفاده از لپ تاپ لنوو انجام داد طراحی سایت است. کاربران می‌توانند به راحتی در خانه با توجه به ارائه خدمات طراحی سایت، به خوبی برای خود کسب درآمد داشته باشند.

بازاریاب اینترنتی شوید

برخی از شرکت‌ها به هدف فروش خدمات و محصولات خود، به افرادی نیاز دارند که بتوانند برای آنها بازاریابی انجام دهند. نوعی از بازاریابی می‌تواند از داخل منزل بدون خروج در محیط‌های عمومی انجام شود. بر این اساس فرد دورکار می‌تواند با فعالیت در محیط‌های مجازی و تبلیغ خدمات محصولات شرکت مذکور، مشتری پیدا کرده، فروش انجام داده و نسبت به فعالیت خود پورسانت دریافت نماید.

تولید محتوا کنید

راه دیگری که می‌تواند شرایط درآمدزایی با استفاده از لپ تاپ لنوو را برای افراد دورکار فراهم آورد، تهیه و تولید محتواهای متنی یا بصری و یا ویدئویی است. این نوع از محتوا‌ها و محصولات برای صاحبان وب سایت‌ها بسیار مهم و حیاتی است.

امروزه اکثر مردم با استفاده از دیوایس‌های مختلف به محیط اینترنت دسترسی دارند. آنها می‌توانند محصول خود را در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ کنند. در ادامه با فروشگاه‌ها و عرضه کنندگان محصول مورد نیاز آشنا شوند. اما آن دسته از وب سایت‌هایی در اولین نتایج جستجو قرار می‌گیرند که نسبت به اجرای قوانین سئو محتوایی و تکنیکال بهتر عمل کرده باشند.

محتوانگار باشید

در زمینه تهیه محتوا، کاربران می‌توانند مدل تهیه محتوا‌‌های متنی را انتخاب کنند. این مدل درآمدزایی برای فریلنسر‌هایی خوب است که محقق هستند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف تحقیق کنند. شرایط برای آنها نسبت به کسب درآمد از طریق تهیه محتواهای متنی فراهم است. این نوع از فریلنسرها آنهایی هستند که نسبت به فراگیری قوانین سئو اقدام نمودند. آنها می‌توانند مقالات متعدد عمومی و تخصصی به زبان فارسی و یا به زبان‌های دیگر را، بر اساس قوانین سئو برای وب سایت‌ها تهیه کنند.

موشن‌ تهیه کنید

فریلنسر‌‌های دیگری هستند که به طراحی موشن علاقه دارند. آنها می‌توانند بر اساس نیاز و سلیقه صاحبان وب سایت، نسبت به تهیه ویدیوهای مختلف اقدام کنند. در ادامه می‌توانند به راحتی برای خود درآمدزایی داشته باشند.

کار با لپ تاپ

چرا کار با لپ تاپ لنوو به آموزش نیاز دارد ؟

از آنجایی که لپ ‌تاپ‌های لنوو بر اساس اجرای متدها و تکنولوژی‌های پیشرفته طراحی و ساخته می‌شوند، با محصولات مشابه برندهای دیگر از تفاوت‌های مشخصی برخوردارند. به همین خاطر نوع کاربری از لپ تاپ‌های لنوو نیز باید حرفه‌ای‌تر و آگاهانه‌تر باشد. بر این اساس لازم است کاربران این نوع از لپ ‌تاپ‌ها نیز حرفه‌ای باشند. باید قبل از خریداری و پس از دریافت محصول، به نکات مهم استفاده از لپ‌ تاپ آگاهی لازم را داشته باشند. لپ تاپ‌های لنوو بر اساس فناوری‌های مدرن با داشتن سخت‌افزاری قدرتمند، از نرم‌افزار کاربردی نیز برخوردارند. به همین خاطر نکات مهم کار با لپ تاپ لنوو به دو بخش سخت‌افزاری و نکات نرم‌افزاری تقسیم می‌شوند.

توجه به آموزش کاربری از لپ تاپ لنوو از همان ابتدا آغاز می‌شود. پس از دریافت لپ تاپ لنوو، سوالات زیادی در ذهن کاربران ایجاد خواهد شد که پاسخ به همه آنها بسیار اهمیت دارد.

به چه صورت لپ تاپ را جابجا کنیم ؟ در چه محلی بهتر است لپ تاپ را نگهداری کنیم ؟ نحوه مراقبت از باتری، مراقبت از صفحه نمایش، نحوه کار با تاچ پد و صفحه کلید، نحوه شارژ لپ تاپ و موضوعات دیگر که همه به سخت‌افزار لپ تاپ مربوط می‌شود.

به چه صورت لپ تاپ را روشن کنیم ؟ به چه حالت از برنامه‌های نرم افزاری لپ تاپ استفاده کنیم ؟ چه نوع برنامه‌هایی را نباید بر روی لپ تاپ نصب کرد ؟ نحوه نصب و نحوه کار با ویندوز چگونه است ؟ نحوه اتصال به اینترنت و نکات دیگر. این موارد نیز همه به نرم‌افزار لپ ‌تاپ مربوط می‌شود.

نکات مهم نگهداری از سخت افزار لپ تاپ لنوو Lenovo

به طور کلی محصولات کمپانی لنوو از شرایط کاربری فوق‌العاده‌ای برخوردارند. این برتری برای لپ ‌تاپ‌های لنوو نیز وجود دارد. به همین خاطر است که روز به روز به مشتریان و طرفداران محصولات لنوو از جمله لپ تاپ اضافه می‌شود. محصولات لنوو مانند لپ ‌تاپ، با توجه به استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین قطعات طراحی و تولید می‌شوند. به همین دلیل از دوام و مقاومت بالایی نیز برخورد دارند.

اما اگر کاربران نسبت به اجرای نکات ایمنی استفاده از سخت افزار و نرم ‌افزار لپ تاپ لنوو بی‌احتیاط باشند، این کار شرایط خرابی و بروز مشکلات متعدد در این دستگاه‌ها را به دنبال خواهد داشت. به همین منظور توجه به نکات کار با لپ ‌تاپ لنوو، می‌تواند شرایط افزایش کاربری و طول عمر در این دستگاه‌ها را فراهم آورد.

انتخاب کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ لنوو

هزینه خرید کامپیوترهای شخصی نسبت به لپ ‌تاپ‌های لنوو بسیار بیشتر است. از طرف دیگر در استفاده از کامپیوترهای شخصی، کاربران با محدودیت‌های زیادتری روبرو هستند. محدودیت در فضای اشغال شده و البته وزن بالا در این مدل از کامپیوترها. اما در عوض لپ ‌تاپ‌های لنوو هم نسبت به قیمت شرایط بهتری دارند و هم از وزن بسیار کمتری برخوردارند. کاربران می‌توانند بدون داشتن محدودیت، در هر کجایی که خواستند لپ تاپ را با خود حمل کرده و به راحتی از آن استفاده کنند.

از طرف دیگر شرایط کاربری از کامپیوترهای شخصی، وابسته به اتصال این دستگاه‌ها به برق است. به همین منظور در صورت قطعی برق، امکان استفاده از کامپیوتر شخصی وجود ندارد. اما شرایط برای کار با لپ تاپ لنوو فرق دارد. این محصولات لنوو علاوه بر استفاده از برق شهری، دارای باتری‌های با کیفیتی نیز هستند. به همین خاطر در زمان قطع شدن برق، کاربر می‌تواند حدودا تا 6 ساعت به راحتی از لپ تاپ خود استفاده کند.

کار با لپ تاپ

محل قرارگیری لپ تاپ لنوو را حرفه‌ای انتخاب کنید

لپ تاپ یک وسیله پرتابل است. پس کاربر می‌تواند در هر جایی که می‌رود لپ ‌تاپ را همراه خود داشته باشد. اما در کنار وجود اهمیت نحوه جابجایی لپ ‌تاپ لنوو، نحوه نگهداری لپ تاپ نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. این موضوع برای اکثر کاربران مسئله مهم و پیچیده‌ای است. بهترین پیشنهاد به هدف جابجایی لپ تاپ لنوو استفاده از کیف مخصوص است. این کیف می‌تواند شرایط جلوگیری از آسیب‌های ضرب دیدگی و نفوذ گرد و خاک و البته رطوبت را برای لپ تاپ فراهم آورد.

از طرف دیگر برای نگهداری و استفاده از لپ تاپ لنوو، روش اشتباهی وجود دارد که اکثر کاربران به آن بی‌اطلاع هستند. شاید تصور غلط این است که می‌توان در هنگام استفاده از لپ تاپ، آن را بر روی پا‌ها قرار داد. اما این نحوه قرارگیری لپ تاپ شیوه نادرستی است. محیط سخت‌ افزار لپ تاپ به دلیل فعالیت قطعات مختلف، زود گرم می‌شود.

راه‌کار کاهش گرما در محیط سخت افزار لپ تاپ لنوو

فن در لپ تاپ لنوو وظیفه کاهش حرارت و خنک کردن محیط سخت افزار را بر عهده دارد. به همین خاطر کاربران باید نسبت به باز بودن شیاره‌های بدنه لپ‌ تاپ به هدف گردش بهتر هوا توجه داشته باشند. اگر لپ تاپ را بر روی پاهای خود قرار دهید این شیاره‌ها پوشیده خواهند شد.

گرما می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به قطعات اصلی مانند پردازنده CPU وارد کند. بر این اساس استفاده از کول پد Coolpad به هدف خنک کردن لپ تاپ می‌تواند انتخاب کاربردی باشد. از طرف دیگر اگر می‌خواهید لپ تاپ را در جایی قرار دهید، بهترین نقاط سطوح صاف مثل میز است. میز از جنس فلز یا سرامیک و یا سنگ. قرار دادن لپ تاپ بر روی سرامیک یا سنگ شرایط انتقال خنکی به محیط سخت افزار را به همراه خواهد داشت.

قرار دادن لپ تاپ بر روی فرش یا سطوح دارای پرز نیز بسیار کار اشتباهی است. در این سطوح هوا گردش خوبی ندارد. علاوه بر آن پرزها و یا گرد و خاک موجود هم می‌تواند به داخل محیط سخت‌افزار لپ تاپ وارد شود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید عدم قرار دادن لپ تاپ در سطوح لغزنده و البته عدم قرار دادن لپ تاپ روشن در کیف است.

کار با لپ تاپ

آیا باتری لپ تاپ لنوو نیاز به مراقبت دارد ؟

محافظت از باتری در راستای کار با لپ تاپ لنوو، یکی دیگر از نکات بسیار مهم است. به همین خاطر باید به موارد متعددی توجه شود. توجه به این موارد می‌تواند طول عمر باتری را افزایش داده و میزان نگهداشت شارژ در باتری را نیز افزایش دهد.

  • کاربران باید پس از خریداری لپ ‌تاپ لنوو و قبل از روشن کردن آن، باتری لپ تاپ را به مدت 10 ساعت شارژ کنند. این کار به بالارفتن ضریب سلامت باتری کمک شایانی خواهد کرد.

  • بهتر است هر زمان شارژ باتری به 20 درصد رسید یا تا 90 درصد شارژ تکمیل شد، کابل برق از لپ تاپ جدا شود. این حرکت می‌تواند شرایط افزایش طول عمر باتری لپ تاپ لنوو را به همراه داشته باشد.

  • بهتر است در زمان شارژ باتری، نسبت به اجرای برنامه‌های متفاوت در لپ ‌تاپ خودداری شود. فعال بودن برنامه‌های اضافی شارژ باتری را کاهش خواهد داد.

  • نکته دیگر ارتباط نور صفحه نمایش با سلامت باتری است. بهتر است کاربران نور صفحه نمایش را بر اساس نیاز خود تنظیم کنند. هر چقدر روشنایی نور صفحه نمایش بیشتر باشد، می‌تواند بیشتر به باتری فشار وارد کند. عدم تنظیم نور صفحه نمایش می‌تواند برای سلامت چشمان کاربران نیز خطرناک باشد.

  • اگر لازم است مدت زمان زیادی از لپ تاپ استفاده کنید، حتما آن را به برق شهری متصل نمایید. در این حالت بهتر است باتری را از لپ تاپ جدا کنید. یا حتی اگر نمی‌خواهید باتری را جدا کنید، می‌توانید بر اساس آموزشی که در پاراگراف بعدی به شما ارائه خواهد شد، باتری را از مسیر برق جدا کنید.

  • یادتان باشد در زمان بروز خرابی در باتری لپ تاپ لنوو، به هدف خرید باتری حتما به نمایندگی لنوو مراجعه کنید. بر خلاف مراکز متفرقه دیگر، در نمایندگی‌ معتبر لپ تاپ لنوو باتری اورجینال به کاربران ارائه خواهد شد.

آیا می‌توانم باتری لپ تاپ لنوو را غیر فعال کنم ؟

اجرای این متد نیز می‌تواند شرایط افزایش سلامت باتری لنوو را به همراه داشته باشد. شاید بخواهید مدت زمان زیادی از لپ تاپ استفاده کنید. در این حالت بهترین گزینه، اتصال لپ تاپ به برق شهری است. اما اگر باتری لپ تاپ را نخواهید در این شرایط بیرون بیاورید، می توانید از طریق مراجعه به مدیریت باتری، آن را غیر فعال کنید. یا حتی می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار energy manager، شرایط خارج کردن باتری لپ ‌تاپ از جریان برق را فراهم آورید.

  • به هدف مراجعه به قسمت مدیریت باتری، لازم است در نوار استارت start عبارت power option را سرچ کنید.

  • در گام بعدی به محیط مدیریت باتری رفته و بر روی گزینه change what the power buttons do که در پنجره سمت چپ قرار دارد کلیک کنید.

  • پس از آن، به صفحه جدیدی منتقل خواهید شد. در اینجا باید تیک گزینه turn on fast startup را به هدف دی اکتیو کردن باتری بردارید. در آخر تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید.

  • در مرحله بعدی باید هرگونه اتصال به لپ ‌تاپ را جدا کرده و لپ تاپ لنوو را خاموش کنید.

  • پس از روشن کردن لپ ‌تاپ و مشاهده لوگوی لنوو، دکمه F1 را بفشارید.

  • در ادامه گزینه Config ➙ Power انتخاب کرده و در زیرمنوی Power، گزینه مربوط به غیر فعال شدن باتری داخلی را برگزینید. پس از اجرای مراحل گفته شده، در نهایت اینتر Enter را بفشارید. پس از آن تنظیمات را تایید کرده و با این کار شرایط غیر فعال شدن باتری در لپ تاپ لنوو را فراهم آورده‌اید.

کار با لپ تاپ

آیا تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ لنوو نکته مهمی است ؟

نحوه درست کار با لپ تاپ لنوو، به نوع کاربری از صفحه نمایش در لپ تاپ نیز مربوط است. صفحه نمایش در لپ ‌تاپ‌های لنوو قطعه حساس و گران قیمتی است. اگر کاربران نسبت به رعایت نکات ایمنی در زمینه استفاده از صفحه نمایش توجه داشته باشند، هیچ موقع با خرابی‌های متعدد دچار نخواهند شد. یکی از مواردی که باید رعایت شود، نوع تنظیم نور در صفحه نمایش لپ تاپ لنوو است. این کار می‌تواند علی رغم افزایش طول عمر در این قطعه، شرایط کاهش مصرف باتری را نیز به دنبال داشته باشد.

کاربران می‌توانند با مراجعه به قسمت مدیریت باتری یا استفاده از کلیدهای میانبر، تنظیمات نور در صفحه نمایش لپ تاپ لنوو را اجرا کند. شرایط حضور در صفحه مدیریت باتری در پاراگراف قبلی توضیح داده شد. اما اگر بخواهید از کلیدهای میانبر استفاده کنید، می‌توانید با فشار دادن کلید F12 و در ادامه کلید Fn، روشنایی نور در صفحه نمایش لپ تاپ لنوو را افزایش دهید. برای کاهش نور نیز می‌توانید به جای استفاده از کلید F12 از کلید F11 استفاده کنید.

در کنار تنظیم نور کار دیگری که می‌تواند شرایط افزایش طول عمر در صفحه نمایش لپ ‌تاپ لنوو را فراهم آورد، تمیز نگه داشتن آن است. کاربران می‌توانند با استفاده از دستمال نرم بدون پرز، آلودگی‌های نشسته بر روی صفحه نمایش را از بین ببرید. حتما یادتان باشد به هیچ عنوان فشاری بر روی صفحه نمایش وارد نکنید. ضمنن از دیگر مواردی که می‌تواند سلامت صفحه نمایش لپ تاپ لنوو را تهدید کند، قرار دادن اجسام بر روی لپ تاپ در زمان بسته بودن آن است.

آیا صفحه کلید لپ تاپ لنوو نیز نیاز به مراقبت دارد ؟

دیگر عضو مهم در لپ تاپ لنوو صفحه کلید یا کیبورد است. از جمله مواردی که می‌تواند شرایط خرابی و اختلال در عملکرد صفحه کلید را فراهم آورد، نفوذ رطوبت، آلودگی و غبار در داخل صفحه کلید لپ تاپ است. قاب صفحه کلیدهای لپ ‌تاپ‌های لنوو تا حد ممکن از نفوذ رطوبت و آلودگی جلوگیری خواهند کرد.

اما در صورتی که به هر دلیلی آب بر روی صفحه کلید ریخته شد، باید سریعا لپ ‌تاپ را خاموش کنید. پس از آن تا زمان خشک شدن کامل لپ تاپ را روشن نکنید. روش دیگر به هدف افزایش سلامت در صفحه کلید لپ تاپ لنوو، غبارروبی آن است. بر این اساس هر زمان گرد و خاک در لابلای شاسی‌های صفحه کلید مشاهده شود، باید آنها را با استفاده از یک پارچه نرم تمیز کنید.

آیا استفاده از محافظ برق به سلامت لپ تاپ لنوو مربوط می‌شود ؟

نکته مهمی که در زمان خرید محصولات دیجیتالی برای کاربران اهمیت دارد، دریافت گارانتی است. کمپانی لنوو در ایران و در تمام شهرها از نمایندگی‌های فعال برخوردار است. به همین خاطر کاربران می‌توانند در زمان خرید انواع لپ ‌تاپ لنوو، از نمایندگی ضمانتنامه معتبر را دریافت نمایند. اما نکته مهمی در ارائه خدمات پس از فروش نسبت به گارانتی وجود دارد. بر این اساس اگر لپ تاپ بر اثر خطرات و مشکلات طبیعی دچار سانحه شود، خدمات گارانتی به آن تعلق نخواهد گرفت.

از جمله خطرات طبیعی می‌توان به خرابی‌ها بر اثر ضرب دیدگی و البته نوسانات برق اشاره کرد. نوسانات برق می‌تواند شرایط خرابی برد اصلی در لپ تاپ لنوو را فراهم آورد. بر این اساس کاربران بهتر است به هدف شارژ باتری لپ تاپ لنوو و یا اتصال مستقیم به برق شهری، از نوسان‌گیر برق استفاده کنند.

کار با لپ تاپ

آغاز کار با لپ تاپ لنوو و نحوه نگهداری و راه‌اندازی نرم افزار سیستم

حالا پس از آشنایی با نحوه نگهداری و کار با لپ تاپ از نظر سخت افزاری، به نکات مهم نرم افزاری می‌پردازیم. تصور کنید که لپ تاپ لنوو را خریداری کرده و حالا قرار است نسبت به کار با لپ تاپ لنوو آماده شوید. برای اینکه بتوانید با استفاده از قابلیت‌های لپ تاپ لنوو پروژه‌های مختلف را اجرا کنید، باید ابتدا نسبت به نصب سیستم عامل اقدام نمایید. پس از آن قادر خواهید بود در کنار اجرای برنامه‌های مختلف، پیچیده و سنگین، به محیط اینترنت نیز دسترسی داشته باشید.

چطور می‌توانم لپ تاپ لنوو را روشن کنم ؟

به طور کلی دکمه پاور Power در لپ تاپ‌های لنوو خارج از محیط صفحه کلید قرار دارد. در بیشتر مدل‌ها جایگاه دکمه پاور در قسمت بالایی و در سمت چپ است. یا برای مدل‌های legion در قسمت بالای صفحه کلید و در مرکز زیر نماد legion قرار دارد. معمولا دکمه پاور به همراه لامپ است. یعنی وقتی شما لپ تاپ لنوو را روشن کنید، آن دکمه نیز روشن می‌شود. از این طریق می‌توانید روشن بودن لپ تاپ را متوجه شوید.

در برخی از شرایط کاربر می‌تواند در قسمت معرفی پرسونالایز User Accounts سیستم، علاوه بر معرفی و انتخاب موراد دیگر، رمز نیز برای سیستم معرفی کند. پس با این حساب در زمان روشن کردن لپ تاپ، حتما از شما رمز خواسته می‌شود. رمز را وارد کرده تا به محیط سیستم عامل و دسکتاپ وارد شوید.

چطور می‌توانم سیستم عامل لپ تاپ لنوو را انتخاب و نصب کنم ؟

لپ ‌تاپ‌های لنوو قابلیت آن را دارند که بتوانید سیستم عامل‌های مختلف را بر روی آن نصب کنید. اما د بتوان کاربردی‌ترین و کامل‌ترین سیستم عامل را ویندوز معرفی کرد. به طور کلی لپ ‌تاپ‌های لنوو که در بازار محصولات دیجیتالی به مشتریان و کاربران ارائه می‌شوند، از قبل سیستم عامل ویندوز برای آنها نصب شده است. اما شاید بهتر باشد قبل از هر کاری نسبت به نصب مجدد سیستم عامل اقدام نمایید.

نحوه بوت کردن لپ تاپ لنوو برای نصب ویندوز

برای اینکه بتوانید به هدف کار با لپ تاپ لنوو سیستم عامل جدید را برای آن نصب کنید، باید در ابتدا به محیط بوت در لپ ‌تاپ دسترسی داشته باشید. بر این اساس اجرای این راه‌کار برای لپ ‌تاپ‌های قدیمی یا لپ ‌تاپ‌های جدید لنوو متفاوت است.

نحوه بوت در لپ‌ تاپ‌های نسل قدیم لنوو

کاربران لپ ‌تاپ‌های قدیمی لنوو به هدف کار با لپ ‌تاپ و اجرای فرایند بوت کردن، می‌توانند 5 مرحله زیر را انجام دهند.

  • ابتدا پس از روشن کردن لپ ‌تاپ و مشاهده لوگوی لنوو،کلید خروج ESC را بفشارید. پس از آن با منویی روبرو خواهید شد. بر روی گزینه enter setup رفته و در ادامه کلید enter به را بفشارید.

  • در این شرایط به تنظیمات بایوس لپ تاپ وارد شده‌اید. حالا باید در محیط security گزینه secure boot menu را برگزینید.

  • پس از آن حالت منو secure boot control را به شرایط disable تغییر دهید.

  • درگاه بعدی به منوی بوت وارد شده و شرایط گزینه launch CSM راه به حالت enable برگردانید.

  • در انتهای فرایندهای اجرا شده، در منوی save & exit گزینه save change and exit انتخاب کنید. فرایند بوت در لپ تاپ قدیمی لنوو اجرا شد.

کار با لپ تاپ

نحوه بوت در لپ ‌تاپ‌های نسل جدید لنوو

برای اجرای فرایند بوت در لپ ‌تاپ‌های نسل جدید لنوو دو راهکار وجود دارد. استفاده از دکمه Novo یا استفاده از دکمه منو بوت.

اجرای فرایند بوت با استفاده از دکمه Novo

دکمه Novo معمولا در کنار دکمه پاور قرار دارد. یا می‌تواند در بین جک پورت شارژ یا دریچه فن تعبیه شده باشد. برای استفاده از این راهکار لازم است لپ تاپ را خاموش کرده و سپس دکمه Novo را فشار دهید. پس از روشن شدن لپ تاپ، شما با یک صفحه آبی رنگ مواجه خواهید شد. در این صفحه منویی به شما نمایش داده می‌شود که هر کدام از گزینه‌ها می‌توانند شرایط خاص خود را داشته باشند.

در این حالت باید گزینه booting menu راه به هدف اجرای فرایند بوت انتخاب کنید.

در مرحله بعدی درایو و حافظه خارجی را به سیستم معرفی کنید. امکان دارد بخواهید شرایط بوت لپ تاپ لنوو را با استفاده از DVD ویندوز یا فلش حاوی سیستم عامل ویندوز ادامه دهید.

اقدامات اولیه پس از نصب ویندوز در لپ تاپ لنوو

پس از اجرای فرایند بوت و نصب سیستم عامل، لپ تاپ لنوو را روشن کرده تا بتوانید به محیط سیستم عامل ویندوز وارد شوید. پس از آن بهتر است نسبت به نصب یک آنتی ویروس مطمئن بر روی ویندوز اقدام نمایید. سیستم را اسکن کرده و پس از اطمینان نسبت به سلامت ویندوز، شرایط معرفی درایورها را اجرا کنید. با نصب درایور‌های مختلف، می‌توانید نسبت به دسترسی و استفاده از امکانات سخت‌افزار لپ تاپ لنوو موفق شوید.

نکته مهم به هدف نصب درایورها درخواست ویندوز مبنی بر ری استارت شدن است. به ازای هر نصب درایو درخواست ریستارت را اجرا کنید. هر کدام از درخواست‌های ریستارت را همان لحظه انجام دهید. این اتفاق شرایط نصب دقیق درایور مربوطه را به دنبال خواهد داشت.

نحوه اتصال لپ تاپ لنوو به اینترنت

یکی از قابلیت‌های مهم استفاده از لپ تاپ لنوو، حضور کاربر در محیط اینترنت است. محیط اینترنت دنیایی از اتفاق‌های مختلف را برای کاربران فراهم می‌آورد. تماشای فیلم، دانلود برنامه‌های مختلف و غیره. برای اینکه بتوانید به هدف کار با لپ تاپ لنوو و اتصال به اینترنت شرایط را فراهم آورید، باید ابتدا نسبت به درست نصب شدن درایور کارت شبکه مطمئن شوید. این کار را می‌توانید با مراجعه به قسمت دیوایس منیجر در ویندوز بررسی کنید.

پس از آن باید با استفاده از کارت شبکه لپ، تاپ لنوو را به مودم وای فای متصل کنید. برای این کار در کنار تکس‌بار بر روی علامت شبکه کلیک کنید. در گام بعدی، در بین شبکه‌های پیدا شده شبکه مد نظر را انتخاب و به اینترنت متصل شوید. در این حالت احتمالا نیاز به معرفی پسورد باشد. پس رمز را وارد کرده و برای اینکه دیگر نیاز نباشد این فرایند را تکرار کنید، تیک اتصال خودکار را فعال کنید.

کار با لپ تاپ

محافظت از لپ تاپ لنوو در برابر ویروسی شدن

حالا که توانستید لپ تاپ لنوو را به اینترنت متصل کنید، باید نسبت به حفاظت از لپ تاپ خود نیز حساس باشید. بخث داشتن امنیت در لپ تاپ یعنی از دست ندادن داده‌ها و اطلاعات ذخیره شده. از طرف دیگر این موضوع به خراب شدن نرم افزار و بعضا سخت افزار لپ تاپ نیز مربوط می‌شود. منظور نفوذ ویروس به داخل لپ تاپ است. حضور در اینترنت و مراجعه به سایت‌های مختلف، می‌تواند شرایط را برای نفوذ انواع ویروس به لپ تاپ لنوو فراهم آورد. یادتان باشد ویروسی شدن فقط به استفاده از بدافزار یا فلش آلوده و غبره خلاصه نمی‌شود. به همین منظور حتما به هدف دانلود و دریافت اطلاعات و داده‌های متنوع، به سایت‌های امن و معتبر مراجعه نمایید.

پرسونالایز کردن یا شخصی سازی سیستم لپ تاپ لنوو

دیگر فرایندی که باید کاربر پس از راه‌اندازی و کار با لپ تاپ لنوو انجام دهد، شخصی سازی یا پرسونالایز کردن لپ تاپ است. برای این کار لازم است که ابتدا اطلاعات و مشخصات خود را به لپ تاپ معرفی کنید. این کار با تهیه و ساخت یک اکانت مخصوص و شخصی شروع می‌شود. برای این کار به قسمت User Accounts مراجعه کرده و این اطلاعات را معرفی و انتخاب کنید.

نصب نرم افزار آفیس در لپ تاپ لنوو

هر کدام از انواع لپ‌ تاپ‌های لنوو را انتخاب و خریداری کنید، حتما به استفاده از برنامه‌های یادداشت برداری و غیره نیازمند خواهید شد. بر این اساس برنامه‌های متنوعی وجود دارند که بتوانند در این زمینه به کاربران خدمات ارائه دهند. اما شاید به جرات بتوان گفت مجموعه برنامه‌های آفیس Office، در این خصوص کامل‌ترین خدمات را به کاربران ارائه خواهند داد. بر این اساس به هدف اجرای پروژه‌های ساده یا آکادمیک و حرفه‌ای، می‌توانید در لپ ‌تاپ لنوو مجموعه برنامه‌های آفیس را نصب کنید. در ادامه به راحتی قادر خواهید بود در کنار برخورداری از امکانات فراوان در لپ تاپ لنوو، نسبت به اجرای پروژه‌های مختلف داکیومنتی نیز اقدام نمایید.

کاربری از درایو نوری لپ تاپ لنوو

درایو نوری اینترنال یا همان DVD ROM برای لپ تاپ. در انواع لپ تاپ‌های لنوو این قطعه بسیار کاربردی و مهم در قسمت راست قرار دارد. با استفاده از DVD ROM می‌توانید DVD های متنوع موزیک، برنامه و غیره را Play کنید. حتی می‌توانید با استفاده از این درایو نوری در لپ تاپ، اطلاعات و داده‌‌های گوناگون را دریافت و یا به دیگر لپ تاپ‌ها منتقل کنید.

برای این‌که بتوانید از درایو نوری استفاده کنید، لازم است که DVD را در داخل آن قرار داهید. برای این منظور باید با فشردن کلید مخصوص تعبیه شده بر روی آن، به دریچه درایو نوری دسترسی داشته باشید. یا حتی می‌توانید از طریق ویندوز این کار را انجام دهید. به همین خاطر باید در محیط Computer بر روی درایو DVD RW راست کلیک کرده و گزینه Eject را انتخاب کنید. البته با دابل کلیک بر روی درایو DVD RW نیز میت‌وانید به این دریچه دسترسی داشه باشید.

نحوه کاربری از تاچ پد لپ تاپ لنوو

از دیگر قسمت‌های مهم و کاربردی در رابطه با کار با لپ تاپ لنوو، کاربری از تاچ پد touchpad است. به طور معمول تاچ پد، پایین کیبورد در یک کادر مستطیلی قرار دارد. به واسطه این قطعه می‌توانید بدون استفاده از موس و تنها با انگشتان خود، نشانگر موس را حرکت دهید. می‌توانید به راحتی نشانگر موس را بر روی شورتکات‌های مختلف برده و برنامه‌های متنوع را فعال کنید. استفاده از تاچ پد محدودیت کار با موس را از بین خواهد برد. شما می‌توانید با سرعت بیشتری نسبت به قبل فرایندها و برنامه‌های مختلف مانند طراحی را اجرا کنید.

کار با لپ تاپ

 نکات مهم درباره مدل‌ها و کاربرد تاچ پد‌ها

کمپانی لنوو لپ تاپ‌های خود را بر اساس نیاز و سلیقه کاربران طراحی و تولید می‌کند. به همین خاطر در زمینه کار با لپ تاپ تفاوت‌های کوچک و در برخی از مواقع بسیار کاربردی و مشهودی، در انواع لپ‌ تاپ‌ها در نسل‌های مختلف لنوو دیده می‌شود. در رابطه با موضوع تاچ پد و صفحه کلید نیز این موضوع وجود دارد.

کاربری از دکمه tarak point

بر این اساس در برخی از مدل‌های لپ ‌تاپ می‌توانید دکمه کوچک و قرمز رنگ، مانند اشاره‌گر موس را در بین دو حرف H و G وسط کیبورد بیابید. این دکمه کوچک tarak point نام دارد. دکمه کوچک و بسیار حساسی است و کاربر می‌تواند با انگشتان خود از آن استفاده کند.

اتصال قلم هوشمند در کنار تاچ پد

در برخی از لپ ‌تاپ‌های لنوو، شرایط کار با لپ تاپ نسبت به دیگر لپ ‌تاپ‌ها گسترده‌تر است. این نوع از لپ‌ تاپ‌های لنوو به رابط قلم مجهز هستند. کاربرمی‌تواند قلم هوشمندی را از بازار تهیه کرده و آن را به لپ‌ تاپ متصل کند. در ادامه شرایط استفاده از قلم هوشمند و اجرای راحت‌تر برنامه‌های طراحی و برنامه نویسی و غیره، برای کاربران مهیا خواهد شد. این قلم جایگزین کاربردی‌تر برای موس و تاچ پد خواهد بود. حتی کاربرا می‌توانند قلم را بر روی صفحه نمایش قرار داده حرکت موس را هدایت کرده و در زمان کلیک کردن، آرام بر روی صفحه نمایش فشار وارد کنند.

قابلیت چند لمسی تاچ پد

موضوع دیگری که می‌توان درباره تاچ پد‌ها اشاره کرد، تنوع قابلیت در این قطعات کاربردی است. ‌بسته به نوع لپ تاپ لنوو شما، تاچ پد‌ها می‌توانند از قابلیت چند لمسی نیز برخوردار باشند. بر این اساس کاربر می‌تواند چند انگشت خود را بر روی تاچ پد قرار داده و زمان کاربری از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف، رابط کاربری بهتر و راحت‌تری را تجربه کند. در این حالت ژست‌ها و فعالیت‌های مختلفی با یک تا سه انگشت را می‌توانید اجرا کنید.

کاربری از دکمه چپ کلیک تاچ پد

تاچ پدها ابزاری هستند که می‌توانند تمام خدمات موس را برای کاربران فراهم آورند. وقتی به این قسمت از لپ تاپ لنوو توجه می‌کنید متوجه می‌شوید که در پایین قسمت تاچ پد، دو کلید وجود دارد. این‌ها همان راست کلیک و چپ کلیک در موس هستند. کاربران می‌توانند با استفاده از کلید سمت چپ، مانند موس در زمان نیاز بر روی نقطه مد نظر کلیک کنند.

البته فرایند کلیک کردن از طریق خود تاچ پد نیز قابل انجام است. کاربر می‌تواند با سر انگشت خود را بر روی تاچ پد قرار دهد. در ادامه بر روی نقطه مد نظر قرار گرفته و با دو ضربه آرام پشت سر هم، فرایند کلیک کردن را انجام دهد. اجرای این ترفند حتما می‌تواند فرایند را برای کاربران آسان‌تر کرده و سرعت کار را افزایش دهد.

کاربری از دکمه ثانویه راست کلیک تاچ پد

دکمه دیگری در زیر تاچ پد و در قسمت راست قرار دارد. این دکمه همان راست کلیک در موس است. کاربران می‌توانند با قرار دادن نشانگر موس بر روی فرایندهای مختلف، به واسطه فشردن دکمه راست در زیر تاچ‌بک منوی راست کلیک را فعال کنند.

تعریف کار و نحوه کار با دسکتاپ در لپ تاپ لنوو

در کامپیوترهای شخصی و لپ ‌تاپ‌ها، دسکتاپ desktop به عنوان اولین و کاربردی‌ترین صفحه، به هدف کار با لپ تاپ شناخته می‌شود. به صورت میانبر برای تمام برنامه‌های مهم و نرم‌ افزارهای نصب شده بر روی لپ ‌تاپ لنوو، شورت‌کات Shortcut یا آیکونی در صفحه دسکتاپ وجود خواهد داشت. این آیکون‌ها می‌توانند شرایط دسترسی سریع و آسان‌تر به اجرای برنامه‌های مختلف در لپ‌ تاپ را برای کاربران فراهم آورند. حتی کاربران می‌توانند به صورت شخصی و با توجه به سلیقه خود، دسکتاپ را شخصی سازی کنند.

دسترسی به فرایند شخصی‌سازی با استفاده از قابلیت‌ Personalization در لپ تاپ لنوو ممکن خواهد بود. برای این کار کاربران می‌توانند با مراجعه به قسمت Start و سرچ عبارت Personalization، به این محیط دسترسی داشته باشند. در این قسمت کاربری‌های مختلفی برای کاربران وجود دارد.

با ورود به محیط Personalization کاربر می‌توانند به راحتی تصویر دسکتاپ را به میل خود تغییر دهد. یا می‌توانند بر اساس تصاویر موجود در گالری لپ تاپ لنوو، تصویر دسکتاپ را انتخاب کند.

در منو Change desktop icons می‌توانید به Icon های مهم و پرکاربرد دسترسی داشته و آنها را در صفحه دسکتاپ قرار دهید. حتی می‌توانید ظاهر آیکون‌ها را به سلیقه خود تغییر دهید.

در منو Change mouse pointers می‌توانید قابلیت‌های موس را تغییر دهید. مانند مدل نشانه‌گر موس و غیره.

در منو Change your account picture می‌توانید به مدیریت اکانت لپ تاپ لنوو خود دسترسی داشته باشید. می‌توانید تصویر کاربری انتخاب شده را به میل خود تغییر دهید. یا از گالری لپ تاپ تصویر را انتخاب کنید یا از نماد‌های پیشنهاد شده استفاده نمایید.

در ادامه قابلییت‌ها در محیط Personalization، شما می‌توانید با کلیک بر روی منو Display، نوع رزولوشن صفحه را نیز تغییر یا ارتقا دهید. Display در پایین پنجره Personalization سمت چپ قرار دارد.

تعریف و نحوه فعالیت با مرورگر در لپ تاپ لنوو

پس از اتصال لپ ‌تاپ لنوو به اینترنت، راه‌کارها و برنامه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از طریق آنها از محیط اینترنت استفاده کنید. یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند شرایط استفاده از محیط اینترنت را به طور گسترده برای کاربران فراهم آورد، مرورگرها هستند. مرورگرهای مختلفی به هدف ورود به محیط اینترنت و استفاده از بی‌نهایت امکانات موجود در اینترنت معرفی شده‌اند. کاربران بر اساس نیاز خود می‌توانند آنها را انتخاب کرده و در لپ تاپ لنوو خود نصب نمایند.

نرم‌افزار‌های مرورگر مانند فایرفاکس Mozilla Firefox، کروم Google Sharon، سافاری Safari اج Microsoft edge و غیره. هر کدام این برنامه‌ها از قابلیت‌ها و توانمندی‌های مختلفی برخوردارند. لپ تاپ‌های لنوو کاربری از بیشتر مرورگرهای معروف و کاربردی را پشتیبانی می‌کنند. بر این اساس کاربران می‌توانند با استفاده از مرورگرها در اینترنت وب گردی کنند. می‌توانند از امکانات متنوعی که در سایت‌های مختلف برای آنها وجود دارد استفاده کنند.

نحوه کار و تنظیمات کنترل پنل در لپ تاپ لنوو

یکی از مهم‌ترین فرایند‌ها برای کاربران نسبت به کاربری در لپ‌ تاپ‌های لنوو، دسترسی به قسمت مدیریت لپ تاپ است. سیستم عامل ویندوز این شرایط را برای کاربران فراهم آورده است. بر این اساس کاربر می‌تواند با مراجعه به قسمت کنترل پنل control panel در ویندوز، به بسیاری از امکانات نسبت به مدیریت و استفاده از لپ تاپ لنوو دسترسی داشته باشد.

در محیط کنترل پنل قسمت‌ها و منوهای مختلفی وجود دارد. هر کدام شرایط مدیریت و تغییرات منحصر به فردی را برای کاربران فراهم می‌آورند. به عنوان مثال با مراجعه به قسمت Network and Internet می‌توانید تنظیمات شبکه و اینترنت را در لپ‌ تاپ لنوو مدیریت کنید. اگر می‌خواهید زمان یا زبان لپ تاپ لنوو را تغییر دهید می‌توانید به قسمت Clock, Language, and Region مراجعه کنید.

در صورت مشاهده و تغییر نصب یا حذف برنامه‌های مختلف در لپ تاپ لنوو، می‌توانید به منوی Programs مراجعه داشته باشید. منوهای دیگری نیز وجود دارد که هر کدام از شرایط و قابلیت‌های مختلفی برخوردارند. در همه منو‌‌های موجود در محیط control panel ، امکانات دسترسی به متفاوتی برای کاربران در نظر گرفته شده است.

نحوه استفاده از اسکرین شات در لپ تاپ لنوو

بر اساس کار با لپ تاپ لنوو، برنامه‌های مختلفی را می‌توانید اجرا کنید. هر کدام این برنامه‌ها از گرافیک‌های منحصر به فردی برخورد دارند. امکان دارد شما با تصویری روبرو شوید که بخواهید آن را برای خود ذخیره کنید. امکان ذخیره تصاویر دیده شده توسط صفحه نمایشگر در لپ تاپ لنوو، همیشه برای کاربران مهیا نیست. حتی در زمانی که در حال کار در فضای اینترنت هستید.

در زمان حضور در سایت‌های مختلف، امکان دارد تصاویر جذاب و ارزشمندی را مشاهده کنید. در این حالت در برخی از شرایط می‌توانید با انتخاب گزینه save، تصویر را در حافظه لپ تاپ خود ذخیره کنید. اما دسترسی به گزینه Save در برخی از شرایط برای کاربران فراهم نیست. بر همین اساس کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت print screen در هر زمان و در هر شرایط، هر تصویری که در صفحه نمایشگر مشاهده می‌کنند را برای خود ذخیره سازی کنند. به این کار به اصطلاح اسکرین screenshot شات گفته می‌شود.

برای این کار لازم است توسط صفحه کلید، دکمه prtsc که مخفف عبارت print screen است را در زمان مشاهده تصویر دلخواه بفشارند. این دکمه در سطر اول صفحه کلید سمت راست و معمولا در کنار دکمه inserts قرار دارد. پس از مشاهده تصویر دلخواه و فشردن کلید print screen می‌توانید از قابلیت ویندوز و برنامه paint به هدف ذخیره سازی تصویر استفاده کنید.

عبارت paint راه در قسمت سرچ start وارد کرده و در ادامه بر روی نماد paint کلیک کنید. پس از بازگشایی برنامه نقاشی یا همان paint، با انتخاب گزینه past قادر خواهید بود به تصویر عکس‌برداری screenshot شده دسترسی داشته باشید. در ادامه تصویری که از صفحه نمایشگر لپ تاپ لنوو گرفتید در برنامه paint لحاظ خواهد شد. می‌توانید با انتخاب گزینه save as، آن تصویر را در هارد تبلت خود با انواع فرمت‌‌های تصویری مانند Jpg، Png و غیره ذخیره سازی کنید.

نحوه کار با ویندوز 10 در لپ تاپ لنوو

از جمله شرکت‌های معتبر در زمینه تولید محصولات دیجیتالی اعم از نرم‌ افزار و البته سخت‌ افزار، شرکت بزرگ مایکروسافت Microsoft است. در این مقاله به مجموعه برنامه‌های کاربردی office اشاره شد. این برنامه یکی از محصولات نرم‌افزاری شرکت مایکروسافت است. اما مهمتر از برنامه آفیس، مایکروسافت صاحب سیستم عامل ویندوز نیز هست. پس از ویندوز 8 که از شکل و شمایل متفاوت‌تری نسبت به ویندوزهای قبلی مانند Seven برخوردار بود، ویندوزهای 10 و 11 به بازار محصولات دیجیتالی ارائه شدند. این دو ویندوز نیز مانند ویندوز 8 از شرایط و تفاوت‌هایی برخوردارند.

امروزه نسبت به آزمون خطاهای انجام شده، کاربران بیشتر علاقمند استفاده از به ویندوز 10 هستند. زمانی که لپ تاپ لنوو خود را خریداری کردید، احتمالا بخواهید که از سیستم عامل ویندوز 10 استفاده کنید. به همین منظور لازم است با نحوه کاربری از این ویندوز آسنا باشید.

نحوه ورود به ویندوز 10 در لپ تاپ لنوو

برای کار با لپ تاپ لنوو با استفاده از ویندوز 10، لازم است به وب سایت شرکت مایکروسافت مراجعه کرده و در آنجا برای خود یک حساب کاربری تهیه کنید. بر این اساس هر زمان که بخواهید لپ‌ تاپ لنوو خود را روشن کرده و به دسکتاپ دسترسی داشته باشید، باید قبل از آن در حساب کاربری تهیه شده توسط وب سایت مایکروسافت login شوید.و همچنین شما میتوانید برای آشنایی با تنظیمات بوت لپ تاپ لنوو میتوانید به لینک https://lenovotehran.com مراجعه کنید.

نحوه کار با برنامه‌ها و منو Start در ویندوز 10

همانطور که متوجه شدید ویندوز 10 نسبت به ویندوزهای قبلی از تفاوت‌های خاصی برخوردار است. اما شرکت مایکروسافت در طراحی این ویندوز ساختار سیستم عامل ویندوز را تغییر نداده است. بر این اساس به هدف دسترسی به منوی استارت start می‌توانید مانند همیشه به گوشه پایین سمت چپ دسکتاپ desktop مراجعه کنید. در ادامه با کلیک بر روی start بر روی all apps کلیک نمایید. اگر می‌خواهید به فایل‌ها دسترسی داشته و آنها را مدیریت کنید در ویندوز 10 باید از طریق ابزار file explorer این کار را انجام دهید.

معرفی نمایندگی لنوو‌، بهترین ارائه دهنده انواع خدمات به کاربران

در این مقاله به طور کاربردی کار با لپ ‌تاپ لنوو با ارائه نکات مهم آموزش داده شد. متوجه شدید چطور می‌شود از لپ تاپ لنوو نگهداری کرد تا دچار خرابی نشود. قطعات مختلف و مهم سخت ‌افزار لپ تاپ لنوو معرفی شد. با نحوه نگهداری از آنها و بهترین نوع کاربری از قطعات سخت‌ افزاری آشنا شدید. بهترین سیستم عامل برای لپ تاپ لنوو و نحوه کار با آن معرفی شد. از همه مهم‌تر متوجه شدید که چطور می‌توانید از طریق کاربری لپ تاپ لنوو، برای خود درآمدزایی داشته باشید.

اما نکته مهم دیگر زمانی است که بخواهید نسبت به خرید لپ تاپ اقدام کنید. یا حتی بخواهید مشکل بوجود آمده در لپ تاپ لنوو خود را رفع کنید. به همین منظور ما به شما نمایندگی لنوو را معرفی می‌کنیم. در نمایندگی لنوو می‌توانید به راحتی با انواع لپ ‌تاپ لنوو آشنا شوید. در ادامه قادر خواهید بود بر اساس ارائه مشاوره‌های کارشناسان، بهترین نمونه را برای خود انتخاب و خریداری نمایید.

در نمایندگی لنوو کلیه مشکلات و خرابی‌های ممکن در انواع لپ تاپ قابل رفع است. در این نمایندگی‌ها دسترسی به ابزارها و تجهیزات مدرن و پیشرفته فراهم است. تمامی تکنسین‌های فعال در نمایندگی‌های معتبر لنوو، نسبت به فعالیت با این ابزارها مهارت دارند. به همین خاطر کاربران محصولات لپ تاپ لنوو خیالشان بابت خرابی‌های ممکن در این دستگاه‌ها راحت باشد.

 

برچسب ها : تعمیر لپ تاپ لنوو,بوت لپ تاپ لنوو,آموزش لپ تاپ لنوو,نمایندگی لنوو تهران

دیدگاهتان را بنویسید