نکات مهم اجاره سند برای آزادی زندانی

در روزگار امروزی با توجه به افزایش جمعیت ، توسعه شهر ها و همچنین افزایش سطح آگاهی در تمامی زمینه ها ، ممکن است عمدا و یا غیر عمد ما و یا نزدیکان ما مجبور به حضور در مراجع قضایی باشیم. گاها در اثر یک اشتباه ، گاها در اثر یک سو تفاهم و گاها در اثر یک بی احتیاطی که در هر صورت در مرحله اول خاطی قانون شناخته میشوند و باید در مقابل قوانین پاسخگو باشند به مراجع قضایی احضار می شوند. یکی از این شرایط برای جرائم غیر عمد و یا اتهام میتواند رخ دهد.

اتهام برای زمانی است که شخص هنوز مجرم شناخته نشده اما در پرونده مربوطه به عنوان شخصی شناخته شده که احتمالا در زیرپا گذاشتن قوانین نقش داشته است. متهم بامجرم تقاوت زیادی دارد چرا که شخص اول متهم و نهایتا مجرم شناخته می شود. شخص متهم هنوز جرمی را مرتکب نشده اما شخص که مجرم شناخته شده حتما مرتکب به جرم است. زمانی که شخص متهم است اگر شرایط پرونده او حائز شرایط آزادی به قید وثیقه باشد مقام محترم قضایی میتواند با صدور قرار وثیقه این شرایط را برای متهم فراهم کند که تا زمان رسیدگی نهایی به پرونده این شخص در جهت رفع اتهام و انجام کارهای مربوط به پرونده خود تلاش کند.

این آزادی موقت تا زمان رسیدگی نهایی به پرونده امکان پذیر است. اگر شخص متهم از اتهام وارده تبرعه شود که هیچ اما اگر مجرم شناخته شود طبق قوانین با وی برخورد می شود. شخص متهم که شرایط آزادی به قید ضمانت یا همان آزادی با قرار وثیقه را دارد میتواند طبق شرایط صدور قرار وثیقه و ارزش این قرار ، مال منقول یا غیر منقولی را که به نام خود یا حتی دیگری است به عنوان ضمانت به مراجع قضایی معرفی کند.

اینگونه ضمانت ها اکثرا توسط سند انجام می شوند و شخص متهم با ارائه یک سند به عنوان ضمانت که ارزش آن با میزان قرار صادره برابری می کند (اگر بیشتر هم باشد مشکلی وجود ندارد اما ارزش سند نباید از میزان قرار صادره کمتر باشد) مراحل ضمانت را انجام داده و موقتا آزاد باشد.

البته در این بین باید توجه داشت که علاوه بر برابری میزان ارزش سند با میزان قرار وثیقه صادره ، باید برخی شرایط در خود سند ارائه شده نیز درست باشند تا بتوان مراحل آزادی متهم را انجام داد. اول از هرچیزی ارزش سند است ، مورد دوم اینکه سند حدالامکان شش دانگ باشد. این سند نباید در رهن بانک بوده و مشکلات شهرداری و … داشته باشد یعنی یک سند شش دانگ پایان کار دار.

این سند توسط یک کارشناس ارزش گذاری شده و سپس نسبت به دریافت نامه بازداشت سند و … اقدام خواهد شد. اگر وثیقه شما سالم و بدون مشکل باشد میتوانید مراحل آزادی متهم و یا زندانی را در چند روز کاری انجام دهید.

اجاره سند چگونه انجام می شود ؟

در برخی موارد ممکن است شخص متهم و نزدیکان او دسترسی یه وثیقه مدنظر که شرایط لازم برای ضمانت را داشته باشند ندارند در این زمان میتوان وثیقه با ارزش مدنظر را اجاره کرد که اصطلاحا به این پروسه اجاره سند برای ضمانت گفته می شود. البته که برای اجاره کردن سند جهت ضمانت و آزادی متهم نمیتوان با چشم بسته اقدام کرد و لازم است تا نکات و شرایطی کلی را در این مورد بدانید.

اول از اینکه باید دانست برای اجاره سند مراجع معتبری در کشور وجود دارند که اساس کار این مراجع اجاره دادن سند های کارشناسی شده زیر نظر وکلای باتجربه و کارشناسان اجاره سند برای ضمانت و آزدی متهم یا زندانی است.

برخی از افراد اصلا در مورد موضوع اجاره سند اطلاعی ندارند و شاید توان پرداخت هزینه اجاره را نیز داشته باشند اما به دلیل عدم اطلاع ، مسبب در بازداشت ماندن عزیزان خود می شوند .موضوع احاره سند توسط مراجع عامل تماما به شکل قانونی قابل انجام است و شما ضمن مشاوره با این مجموعه ها ، نسبت به تودیع قرارداد اجاره سند عطف به قانون مدنی کشور اقدام خواهید نمود.

مجموع های معتبر ، مراحل ضمانت و آزادی متهم را توسط وکلای کاربلد خود در کوتاه ترین زمان انجام میدهند. در این بین مجموعه هایی نیز وجود دارند که متاسفانه در این زمینه تخصص لازم را نداشته و با اجاره وثیقه های نامعتبر و فاقد ارزش برای ضمانت ، باعث ایجاد مشکلات اضافی برای خانواده های متهم و زندانی خواهند شد.

هزینه اجاره اسناد ضمانتی متفاوت است و بسته به ارزش پرونده ، سند و همچنین سایر کارهای اداری و حقوقی توسط کارشناسان هر مجموعه محاسبه و خدمت شما اعلام خواهد شد. البته در این بین دقت داشته باشید که هزینه اجاره سند در مجموعه های معتبر ، به هیچ عنوان به شکل درصدی نبوده و طبق موارد گفته شده محاسبه می شود.

دقت داشته باشید که ضمن همکاری با مجموعه های اجاره سند و وثیقه ، ضمن بررسی رزومه کاری و سوابق مرتبط آن مجموعه در مورد ضمانت و آزادی کیس های مختلف ، حتما در مورد هزینه ها نیز دقت داشته باشید چرا که برخی مجموعه ها با تکنیک های فریب دهنده که یکی از آنها پیشنهاد هزینه های پایین به خانواده های متهم می باشد ، هم هزینه دریافت کرده و هم اسناد فاقد ارزش در اختیار آنان قرار میدهند. ازآنجایی که هزینه تهیه سند و اجاره آن معمولا مبلغ بالایی است ، به همین خاطر نمیتوان در اکثر موارد دوباره اقدام به پرداخت آن به مجموعه دیگری نمود.

قیمت همیشه یک موضوع فریب دهنده است پس مراقب اینگونه موارد نیز باشید. در کشور ما تعداد مجموعه های کاربلد همانطور که اشاره شد بسیار انگشت شمار است اما خوشبختانه اکثر این مجموعه ها خدمات خود را به سراسر کشور ارائه می کنند و شما میتوانید ضمن همکاری با آنها ، در مراجع قضایی شهر و استان خود نسبت به ضمانت و آزادی متهم یا زندانی خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید