اندروید باکس سیم کارت خور ارزش خرید دارد یا نه؟

اندروید باکس سیم کارت خور ارزش خرید دارد یا نه؟

سرگرمی امروز فقط به سریال‌های روزانه در تلویزیون یا آهنگ‌های رادیویی محدود نمی‌شود. دنیای تفریح و سرگرمی گسترش یافته و پیوسته در حال پیشرفت است. چه فیلم‌های قدیمی دهه 60 باشد، چه یک سریال درام تازه منتشر شده، اندروید باکس‌ها، همه چیز دارند. پیش از این، مخاطبان محتوای محدودی برای تماشا داشتند؛ اما در دنیای امروز، علاوه بر فیلم و سریال‌های تولیدی تلویزیون، می‌توانید به مجموعه عظیمی از محتوا‌های سرگرم‌کننده به‌آسانی دسترسی داشته باشید. برای این منظور نیازی به داشتن یک تلویزیون هوشمند نیست، تنها کافی است یک اندروید باکس تهیه کنید؛ اما آیا اندروید باکس با قابلیت نصب سیم کارت بخریم یا نه؟ مزایا و معایب چنین دستگاه‌هایی چیست؟ اگر شما هم قصد خرید اندروید باکس دارید، بهتر است تا انتهای این متن را مطالعه کنید و با آگاهی بیشتر تصمیم بگیرید.

اندروید باکس سیم کارت خور چیست؟

باکس اندروید تی‌وی در اصل یک ست تاپ باکس است که به کاربران اجازه می‌دهد تا سریال‌ها و فیلم‌های درخواستی، سایت‌های محتوای ویدئویی، بازی‌ها و برنامه‌های شبکه‌های معمولی را روی صفحه‌نمایش تلویزیون تماشا کنند. در یک بیان ساده، اندروید باکس، دستگاهی است که یک تلویزیون معمولی و غیرهوشمند را به یک تلویزیون هوشمند با تمامی قابلیت‌های یک دستگاه اندرویدی تبدیل می‌کند. به طور پیش‌فرض، این گجت‌ها سیم کارت خور نیستند؛ اما برخی از مدل‌ها به‌صورت اندروید باکس سیم کارت خور، تولید می‌شوند.

اندروید باکس با قابلیت نصب سیم کارت، امکان استفاده از اینترنت دیتای سیم کارت به‌صورت 4G یا 3G را برای کاربران فراهم می‌کند. در واقع در این گجت‌ها، سیم کارت درون دستگاه قرار گرفته و باید بسته اینترنت دلخواه خود را از اپراتور موردنظر برای آن فعال کنید.

مزایای اندروید باکس با قابلیت نصب سیم کارت چیست؟

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، به‌آسانی با این دستگاه می‌توانید، تلویزیون معمولی خود را به یک تلویزیون هوشمند و کارآمد تبدیل کنید و از امکانات اینترنت دیتای سیم کارت آن بدون نیاز به مودم استفاده کنید. در واقع اندروید باکس با قابلیت نصب سیم کارت، زمانی که راه دیگری برای اتصال دستگاه خود به اینترنت ندارید، کاربرد خواهد داشت.

به طور کلی مزیت اصلی استفاده از اندروید باکس سیم کارت خور، وقتی مشخص می‌شود که به اینترنت وای‌فای و کابل شبکه دسترسی نداشته باشید یا اینترنت ثابت شما، قطع و وصلی زیادی داشته باشد. در این حالت باید یک بسته داده برای سیم کارت دستگاه فعال کنید. البته با این گجت‌ها نیز می‌توانید تماس‌های تلفنی را پاسخ داده و خدمات پیام‌رسانی را از طریق تلویزیون انجام دهید.

معایب اندروید باکس سیم کارت خور چیست؟

تا این بخش با اندروید باکس‌ها و مزیت آن‌ها آشنا شدید؛ اما این دستگاه‌ها معایبی نیز دارند که حتما پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام برای خرید اندروید باکس، این موارد را نیز در نظر بگیرید.

1- از سیم کارت درون دستگاه اندروید باکس هیچ استفاده دیگری نمی‌توانید داشته باشید.

2- هزینه خرید بسته‌های داده‌ها زمانی که صرفا برای تلویزیون استفاده کنید، افزایش می‌یابد. تلویزیون برای نمایش ویدئوهای با کیفیت بسیار بالا 4K، پهنای باند بیشتری نسبت به گوشی‌های هوشمند اشغال می‌کند.

3- اگر مکان تلویزیون یا دستگاه اندروید باکس شما در نقاط کور خانه یا نقاطی که اینترنت در آنجا ضعیف بوده، قرار داشته باشد، دیگر نمی‌توانید از قابلیت اینترنت سیم کارت دستگاه استفاده کنید.

4- به طور کلی کارشناسان حوزه ساخت و طراحی چنین سخت‌افزار‌هایی، از نظر فنی ترکیب‌کردن چند عملکرد مجزا را در یک دستگاه توصیه نمی‌کنند.

5- قیمت اندروید باکس سیم کارت خور مقرون‌به‌صرفه نبوده و بهترین کار، خرید جداگانه یک مودم باکیفیت برای این کار خواهد بود.

6- مدل اندروید باکس‌های سیم کارت خور در بازار از برند‌های متفرقه هستند و تولیدکنندگان معروف دنیا از ساخت چنین دستگاه‌هایی به دلیل معایب پیش‌آمده، اجتناب می‌کنند.

7- سخت‌افزار و تجهیزات چنین دستگاه‌هایی به دلیل اضافه‌کردن قابلیت سیم کارت، بسیار ضعیف است.

8- سیستم‌عامل اندروید این گجت‌ها، قدیمی بوده و قابلیت به‌روزرسانی ندارند. از این رو از نظر امنیتی و حفظ اطلاعات کاربران، عملکرد ضعیفی دارند.

9- این دستگاه‌ها برای عملکرد بهینه خود نیاز به اتصال پایدار و سریع اینترنت دارند. به همین دلیل اگر شبکه اینترنت دیتای سیم کارت ضعیف شود، ممکن است اختلالاتی در دستگاه به وجود آید.

10- در برخی از اندروید باکس‌های سیم کارت خور به دلیل عدم پایداری نرم‌افزار و قدیمی بودن آن، گاهی با مشکلات عدم اتصال به اینترنت مواجه خواهید شد.

پیشنهاد بهتر چیست؟ کدام اندروید باکس را بخریم؟

اگر تنها به دلیل بهره‌مندی از امکانات جانبی بیشتر، تصمیم دارید تلویزیون قدیمی خود را با یک مدل بالاتر و هوشمندتر جایگزین کنید؛ قطعا خرید اندروید باکس با توجه به قیمت‌های مناسبی که دارد، گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری خواهد بود. در این بین اندروید باکس سیم کارت خور و نوع معمولی آن گزینه‌هایی هستند که می‌توانید خریداری کنید.

در واقع می‌توان گفت بیشترین دلیلی که افراد، اندروید باکس با قابلیت نصب سیم کارت را انتخاب می‌کنند، استفاده از اینترنت دیتای سیم کارت خواهد بود. البته پیشنهاد می‌شود با توجه به معایبی که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، اندروید باکس معمولی را انتخاب کرده و هزینه کم‌تری پرداخت کنید. سپس با 3 روش بسیار ساده و کاربردی که در ادامه بیان می‌کنیم، اینترنت دستگاه خود را راه‌اندازی کنید.

  1. هات اسپات گوشی خود را روشن کرده و اندروید باکس را به آن متصل کنید. حالا می‌توانید از اینترنت دیتای پرسرعت بهره‌مند شوید.
  2. یک دانگل 4G تهیه کرده و آن را به پورت USB دستگاه خود متصل کنید.
  3. دستگاه اندروید باکس خود را به مودم ADSL متصل کرده و از اینترنت آن استفاده کنید.

در پایان؛ از کجا اندروید باکس بخریم؟

در متن بالا در مورد اندروید باکس سیم کارت خور، مزایا و معایب آن برای شما توضیح دادیم. سیستم‌عامل این دستگاه‌ها، اندروید بوده که قابلیت اتصال به تلویزیون‌های قدیمی و هوشمند را دارند. اگر اندروید باکس با قابلیت نصب سیم کارت را تهیه کردید، اینترنت دیتای سیم کارت درون آن برای شما قابل‌استفاده خواهد بود؛ البته معایبی هم داشته که در متن به‌صورت مفصل در مورد آن توضیح دادیم.

از طرفی شما می‌توانید، نوع معمولی این گجت‌ها را انتخاب کرده و به‌آسانی با روش‌های گفته شده به اینترنت متصل شوید، برنامه و بازی‌های موردنظرتان را نصب کنید. اگر قصد خرید اندروید باکس را دارید، کافی است به سایت تکنومال مراجعه کرده و با خیالی آسوده از کیفیت و گارانتی محصولات، خرید خود را نهایی کنید.

 

برچسب ها : اندروید باکس,اندروید باکس سیم کارت خور

دیدگاهتان را بنویسید