همانطور که می‌دانید یکی از زیباترین کارهایی که ممکن است هر فردی در باغچه خود انجام دهد کاشت انواع بذر گل برای باغچه می‌باشد تا بتواند باغچه منزل خود را با گل‌های دوست داشتنی زیبا کند. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چه گلی را می‌توان برای باغچه کاشت و به زبان ساده چه گلی مناسب برای کاشت در باغچه می‌باشد تا باغچه منزل را زیبا کند. در این مقاله قصد داریم مطالبی را درباره انواع بذر گل برای باغچه به شما عزیزان بگوییم تا اگر قصد به کاشتن گل در باغچه خود را دارید بتوانید با انتخاب درست باغچه منزل خود را زیبا کنید.

انواع بذر گل برای باغچه و 9 پیشنهاد جذاب

بذر گل گندم

اولین بذری که می خواهیم برای باغچه منزل شما معرفی کنیم بذر گل گندم می‌باشد. درباره این بذر گل بهتر است بدانید که به آن گل ذرت هم گفته می‌شود که جزو بذرهایی است که به آسانی و به راحتی رشد می‌کند و می‌توانید بی‌ دردسر آن را در باغچه منزل خود رشد دهید. درباره زمان کاشت بذر گل گندم بهتر است بدانید که شما می‌توانید این بذر گل را در اوایل فصل بهار بکارید و بهترین فصل برای کاشت آن بهار می‌باشد. درباره جوانه زدن بذر گل گندم جالب است بدانید که بذر گل گندم معمولا بعد از ۱۰ روز می‌تواند جوانه بزند و اگر به آن به درستی رسیدگی شود می‌تواند بعد از گذشت دو ماه گل بدهد که جزو آسان‌ترین بذرهای گل در کاشتن است. نکته دیگری که ممکن است برای شما جالب باشد این است که این گل می‌تواند حشرات مفیدی مانند کفشدوزک را به سمت خود جذب کند که از ویژگی‌های جالب بذر گل گندم است. در هنگام کاشت بهتر است بدانید که این گل باید به طور کامل در معرض خورشید و آفتاب قرار بگیرد و نیاز به آفتاب کامل دارد و درباره رنگ بندی این گل بهتر است بدانید که رنگ آن آبی می‌باشد. همچنین این گل به خاکی نیاز دارد که کیفیت خوبی داشته باشد و رطوبت آن باید متوسط باشد تا بتواند به خوبی رشد کند.

بذر گل گندم

بذر گل همیشه بهار

بذر گل بعدی که مناسب برای کاشتن در باغچه منزل می‌باشد نامش بذر گل همیشه بهار است که جزو گل‌های معروف بین علاقمندان به گل محسوب می‌شود. درباره گل همیشه بهار بهتر است بدانید که می توانید بذر آن را در اوایل فصل بهار بکارید و بعد از کاشتن بذر گل همیشه بهار معمولاً بعد از ۱۰ روز بذرهای کاشته شده جوانه می‌زند. درباره رنگ بندی گل همیشه بهار بهتر است بدانید که معمولاً رنگ آن زرد و یا نارنجی است و درباره قرار گرفتن در معرض آفتاب بهتر است بدانید که نیاز به آفتاب کامل تا سایه دارد. شما برای کاشتن گل همیشه بهار نیاز به خاک با کیفیت مناسب دارید که باید رطوبت متوسطی داشته باشد و به راحتی تخلیه شود. گل همیشه بهار جزو محبوب‌ترین گل‌ها می‌باشد زیرا می‌تواند به راحتی رشد کند و با گل‌های زیبایی که دارد می‌تواند ظاهر باغچه شما را بسیار زیبا کند.

بذر گل همیشه بهار

بذر گل ستاره ای

گل بعدی که به گفته کارشناسان مناسب برای استفاده در باغچه منزل می‌باشد گل ستاره‌ای است که جزو گل‌هایی است که به راحتی در باغچه منزل رشد می‌کند و نیاز به رسیدگی سخت ندارد. نکته جالب درباره گل‌های ستاره‌ای این است که می‌توانند در بدترین شرایط هم رشد کنند به عنوان مثال اگر خاک باغچه شما کیفیت مناسبی هم نداشته باشد باز هم می‌تواند در آن رشد کند و به گیاه کامل تبدیل می‌شود. نکته جالب درباره بذرهای گل ستاره‌ای این است که بعد از کاشتن معمولاً بعد از ۵ روز جوانه می‌زنند اما زمان گل دادنشان طبق معمول حداقل ۷۰ روز طول می‌کشد. شما می‌توانید بذر گل ستاره‌ای را بعد از فصل زمستان یعنی در آغاز فصل بهار بکارید تا بتواند به راحتی رشد کند. درباره رنگ بندی گل ستاره‌ای بهتر است بدانید که دارای رنگ‌های شاد زرد و یا سفید و همچنین در بعضی از مواقع دارای رنگ‌های نارنجی و قرمز است. همچنین اگر در شرایط مناسب آب و هوایی قرار بگیرد ممکن است به رنگ صورتی هم تبدیل شود و درباره در معرض قرار گرفتن این گل در برابر آفتاب بهتر است بدانید که باید به طور کامل به آن آفتاب برسد و نیاز به آفتاب کامل دارد.

بذر گل ستاره ای

بذر گل کتان

بذر گل بعدی که به کمترین رسیدگی نیاز دارد بذر گل کتان می‌باشد که بعد از کاشتن معمولاً بعد از ۲۰ روز این گل جوانه می‌زند و حداقل بعد از ۵۵ روز این گل تبدیل به یک گیاه کامل می‌شود و گل می‌دهد. شما باید بذر گل کتان را در فصل بهار در باغچه منزل خود بکارید زیرا بهترین فصل برای کاشت نهال بهار می‌باشد. درباره رنگبندی گل کتان بهتر است بدانید که رنگ آن معمولاً بنفش و یا آبی می‌باشد که می‌تواند باغچه منزل شما را بسیار زیبا کند. در هنگام کاشت این گل در باغچه منزل خود به این نکته مهم توجه کنید که حتماً باید به طور کامل در معرض آفتاب قرار بگیرد و نیاز به خاک با کیفیت برای رشد کامل دارد.

بذر گل جعفری

یکی از متداول‌ترین بذرهایی که معمولاً در باغچه‌ها کاشته می‌شود بذر گل جعفری می‌باشد که جزو گل‌هایی است که به راحتی و به آسانی رشد می‌کند و نیاز به رسیدگی زیادی ندارد. معمولا زمان کاشت بذر گل جعفری در فصل بهار می‌باشد زیرا با پایان فصل سرما این بذر گل می‌تواند به راحتی رشد کند و بعد از کاشت معمولاً بعد از دو هفته جوانه زدن را شروع می‌کنند. بعد از آغاز جوانه زدن معمولاً پس از گذشت ۸ هفته شکوفه های این گل در می‌آید و زیبایی بسیار زیادی را به باغچه منزل شما می‌بخشد. درباره رنگ بندی این گل بهتر است بدانید که بذر گل جعفری گلی را به رنگ زرد ،قرمز و یا نارنجی را تحویل باغچه شما می‌دهد و نیاز به آفتاب کامل برای رشد کردن دارد. آخرین نکته درباره بذر گل جعفری این است که برای کاشت نیاز به خاک با کیفیت دارد که رطوبت آن باید همیشه متوسط باشد.

بذر گل جعفری

بذر گل پیچ

بهتر است بدانید که اگر به دنبال یک گیاه برای باغچه منزل خود می‌گردید که رشد بسیار سریع و خوبی داشته باشد پیشنهاد ما کاشتن گل نیلوفر پیچ در باغچه می‌باشد. گل نیلوفر پیچ جزو محبوب‌ترین گل‌ های باغچه‌ای می‌باشد که بهتر است آن را در آغاز فصل بهار در باغچه خود بکارید. شما برای کاشتن گل نیلوفر پیچ نیاز به خاک با کیفیت دارید و بعد از کاشتن این بذر بعد از گذشت ۱۰ روز جوانه زدن آغاز می‌شود و معمولاً بعد از سه ماه این بذر گل می‌دهد و جلوه زیبایی را به باغچه منزل شما می‌بخشد. گل نیلوفر پیچ معمولاً به رنگ بنفش و سفید تبدیل می‌شود و برای رشد کامل نیاز به آفتاب کامل دارد و حتماً باید در معرض آفتاب قرار بگیرد تا به خوبی رشد کند.

 

بذر گل لادن

گل بعدی که مناسب برای باغچه منزل شما می‌باشد و می‌تواند جلوه زیبایی را به آن ببخشد بذر گل لادن است که به راحتی در باغچه کاشته می‌شود و بعد از گذشت ۱۰ روز به آسان‌ترین شکل ممکن جوانه می‌زند. زمانی که فرایند جوانه زدن در این گل آغاز شد جالب است بدانید که بعد از گذشت دو ماه این گیاه گل می‌دهد و بهتر است آن را در فصل بهار بکارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن گل بدهد. این گل رنگ زیبای قرمز و نارنجی را دارا می‌باشد و اگر در شرایط خوب آب و هوایی هم قرار بگیرد ممکن است به رنگ زرد و سفید هم تبدیل شود. نکته مهم درباره کاشتن این گل این است که نیاز به آفتاب کامل برای رشد سریع دارد و حتماً باید از بهترین کیفیت خاک در باغچه خود استفاده کنید تا گل لادن به راحتی رشد کند.

بذر گل لادن

بذر گل شقایق

بذر گل بعدی که مناسب برای کاشتن در باغچه منزل می‌باشد بذر گل باغچه شقایق است که می تواند بعد از گل دادن جلوه بسیار زیبا و قشنگی را به باغچه منزل شما ببخشد و حیات منزل را بسیار زیبا می‌کند. زمان کاشتن این بذر معمولاً در فصل بهار می‌باشد و برای جوانه زدن به طور کلی نیاز به نور کافی دارد و باید آفتاب به طور مستقیم با آن برخورد داشته باشد. زمانی که این بذر را در فصل بهار بکارید معمولاً بعد از گذشت دو هفته بذرهای کاشته شده جوانه می‌زند و بعد از جوانه زدن پس از گذشت دو ماه گل می‌دهد. جالب است بدانید که رنگ بندی این گل بسیار زیبا می‌باشد و شامل رنگ‌های قرمز، بنفش، صورتی، زرد ،نارنجی و سفید است. همانطور که گفته شد برای کاشت این محصول نیاز به آفتاب مستقیم دارید و باید آفتاب به طور کامل به آن برخورد داشته باشد همچنین برای کاشت این بذر باید از خاک بسیار با کیفیتی استفاده کنید که رطوبت متوسطی داشته باشد.

بذر گل شقایق

بذر گل نخود مناسب باغچه

گل نخود از گل‌هایی است که می‌تواند در باغچه حیات شما هم رشد کند و جلوه زیبایی را به آن ببخشد. درباره گل نخود بهتر است بدانید که نیاز به هوای خنک برای رشد کردن دارد اما نباید در شرایط و آب و هوای سرد قرار بگیرد. پیشنهاد می‌شود زمانی که هوا خنک می‌باشد به فکر کاشت بذر گل نخود باشید تا بتواند به راحتی جوانه بزند و بعد از کاشتن معمولاً پس از گذشت ۱۵ روز شروع به جوانه زدن می‌کند که ممکن است جوانه زدن این گل یک ماه هم طول بکشد. زمانی که فرایند جوانه زدن تمام شد بعد از گذشت دو ماه این گل به طور کامل تکمیل می‌شود و به زبان ساده گل می‌دهد. نکته مهم قبل از کاشتن بذر گل گفته شده این است که حتماً باید بذر آن را خیس کنید تا در رشد آن سرعت ببخشید. این گل برای رشد نیاز به خاک بسیار مناسب دارد و حتماً باید در معرض مستقیم نور آفتاب هم قرار بگیرد تا به راحتی رشد کند.

بذر گل نخودی

خرید بذر گل از بذر کالا

فروشگاه اینترنتی بذر کالا یکی از بزرگترین فروشگاه های فروش انواع بذر در کشور می باشد. شما می توانید انواع بذر گل را به صورت آنلاین در این فروشگاه سفارش دهید .

دیدگاهتان را بنویسید