ورق های لاستیکی در واقع نوعی عایق لاستیکی هستند. از 3 نوع ورق لاستیکی (نخ دار، ضربه گیر، منجید دار) به شکل واشر برای آب بندی، به عنوان ضربه گیر، در ساخت پرده صنعتی، آب بندی کردن سطوح و … استفاده می شود. بالاترین عرض ورقهای لاستیکی 1500 میلیمتر است. این ورق ها در سه نوع منجید دار، نخ دار و ضربه گیر در بازار عرضه می شوند. از ورقهای لاستیکی در اکثر صنایع استفاده می شود. این ورقها تنوع زیادی دارند هم از لحاظ نوع مواد، هم از لحاظ شکل و اندازه آنها.

بیشتر بخوانید: ورق لاستیکی


ورق لاستیکی

 

معرفی 3 نوع ورق لاستیکی (نخ دار، ضربه گیر، منجید دار)

۳ نوع ورق لاستیکی پرکاربرد در صنایع مختلف وجود دارد. ما در این قسمت از مقاله به معرفی 3 نوع ورق لاستیکی (نخ دار، ضربه گیر، منجید دار) خواهیم پرداخت. این ورقها هر کدام ویژگی ها خاص خود را دارند. الیاف به کار رفته در ساختار آنها متفاوت می باشد و با توجه به این الیاف کاربردهای آنها هم با یکدیگر فرق می کند. در این قسمت از مقاله علاوه بر معرفی 3 نوع ورق لاستیکی (نخ دار، ضربه گیر، منجید دار) به بررسی کاربرد های آنها نیز خواهیم پرداخت.

لاستیک های نخ دار نقاله

ورق لاستیکی نخ دار تسمه نقاله از جنس پلی استر می باشد. یعنی لایه های نخی که در بین این نوع ورق لاستیکی به کار رفته است، از جنس پلی استر می باشد. پلی استر مقاومت بیشتری نسبت به نخ های کتان و دیگر جنس ها دارد‌. ورق لاستیکی نخ دار پلی استر را در ساختار تسمه های انتقال به کار می گیرند. کیفیت و اندازه این نوع ورق لاستیکی نخ دار از تنوع بیشتری نسبت به نوع نخ دار کتان آن برخوردار است.

ورق لاستیکی نخ دار نقاله دارای عرض های ۱ سانتیمتری تا بالاتر از ۲ متر و طولهای ۱ تا ۱۰۰ متری می باشند. ضخامت های این نوع ورق لاستیکی نخ دار هم بین ۱ تا ۳۰ میلیمتر و یک لایه تا ۵ لایه متنوع می باشد. ابعاد این ورقها با توجه به سفارش مشتری تعیین می شود.


ورق لاستیکی منجید دار

 

ورق لاستیکی منجید دار

این محصول نیز همانند لاستیک های بدون نخ از مواد خام لاستیک ساخته شده است. ورق لاستیکی منجید دار در رنگ مشکی عرضه می شود و یک لایه نخ کتان نیز در لایه میانی آن به کار گرفته می شود. این محصول را در ساختار کفپوش به کار می گیرند. الیاف کتانی که در ساختار کفپوش ها مورد استفاده قرار می گیرند، برای ایجاد استحکام بیشتر ورق است. لایه کتان به کار گرفته شده در ساختار ورق لاستیکی منجید دار باعث جلوگیری از کشش آن در عرض های کم مخصوصاً در پرده صنعتی می شود. این ورقها در ضخامت های متنوع از 2 میلیمتر به بالا تولید و عرضه می شوند. این ورقها انعطاف پذیری بالایی دارند و در ساختار آنها نخ های الیاف مصنوعی که نام دیگر آنها منجید است و نخ های کتان به کار گرفته می شود.

ورق لاستیکی منجید‌ دار در مقابل حرارت پایین ۱۵۰ درجه سانتیگراد، اشعه uv، اشعه فرابنفش، انواع مواد شیمیایی، هرگونه کشش و سایش مقاوم است. این نوع ورق لاستیکی دارای انعطاف پذیری بالا و قابلیت رسانایی مناسب می باشد. از ورق لاستیکی منجید دار در ساخت ضربه‌ گیر، واشر، آب بند، پوشاک ایمن در برابر مواد شیمیایی، … میتوان استفاده کرد.

ورق لاستیکی ضربه گیر

ورق لاستیکی ضربه گیر در برابر انواع مواد شیمیایی، مقاوم است. این نوع ورق دارای خاصیت ارتجاعی و قابلیت رسانایی بالا می باشد. این نوع ورقهای لاستیکی برای مکانهای سرد و اسیدی کاربرد دارند. ورق لاستیکی ضربه گیر در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت بالایی دارد. همچنین از انعطاف پذیری و مقاومت کششی زیادی برخوردار است. ورق لاستیکی ضربه گیر در محصولات آب بندی فشار قوی، ایجاد می کند. ویژگی های مناسب و مثبت در ورق لاستیکی ضربه گیر، باعث کاربرد بالای این ورق ها در صنایع شده است. این ورق ها در آب بندی لوله ها، ساختن واشر ها، قالب ها، درزگیری و همچنین عایق بندی کاربرد دارند.

ورق لاستیکی ضربه گیر در مقابل ترک خوردگی، حرارت، ضربه، رطوبت، خوردگی و پارگی بسیار مقاوم می باشد. از این ورقها در صنعت هایی مثل هواپیما سازی، حمل و نقل هوایی، صنایع مرتبط با پزشکی و صنعت های غذایی استفاده می شود.

قالب سازی و تولید کننده ی انواع قطعات لاستیکی : kar-andish.ir

دیدگاهتان را بنویسید